Aiotko äänestää EU-vaaleissa ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TommyGun
  • Aloitettu Aloitettu
Pertti 123 sanoi:
Osoittaa välinpitämättömyyttä ja suorastaan tyhmyyttä olla äänestämättä. Elämme maassa jossa on enemmän tai vähemmän rehdit vaalit, eikä silti juntit äänestä.
Jep, tämä JUNTTI ei tiedä mitä he siellä edes tekevät tarkalleen. Ei kiinnosta. Annan vaivaisen ääneni ainoastaan presidentinvaaleissa.

:david:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yhtään äänestystä en ole väliin jättänyt, enkä jätä, ellen ole pää kainalossa.

Minusta äänestämättä jättäminen on laiskuutta ja typerää, ihminen joka ei ole kiinostunut politiikasta ei ole kiinnostunut yhteisten asioiden hoidosta.

Vaikka olemmekin EU:hun nettomaksajia, ei se tarkoita sitä ettei meillä olisi siellä sanottavaa, tai tehtävää.

Eu on saanut paljon aikaiseksi mm. luonnosuojelussa, ja päästöjen rajoittamisessa, luulisi sellaisen asian kiinostavan ihmisiä.
Ei kuitenkaan ole aivan sama kuinka paljon myrkkyä itämereen pusketaan, kun se rantautuu lapsesi uimapaikalle, niin että hän joutuu tyytymään klooriveteen stadikan altaassa.
Kukaan ei voi väittää olevansa täysin välinpitämätön siitä elääkö meillä vielä 50 vuoden päästä helmipöllöjä vai ei !

Tässä nyt muutama syy miksi kannattaa äänestää, toivottavasti se sai edes jonkun liikahtamaan uurinille

btw: zannaz olet saanut kutsun äänestykseen, lipussa lukee missä äänestyksen voi tehdä
 
No tietty äänestetään kun kerran saa. On se kumma kun joittenkin mielestä on parempi jättää äänestämättä sen takia, kun ehdokkaina on kaikenlaisia pellejä, niin julkkiksia kuin poliitikkoja. Oltaisiinko sitten tyytyväisiä, kun maan asioista päättäisivät jotkut kreikkalaiset ja portugalilaiset pellet vai? Jätetään vaan koko vaalit väliin Suomessa. Mitä sinne turhaa laittaa ketään, kun ei niillä kerran ole mitään merkitystä eikä valtaa... :wall:
 
Kyllä se on äänestettävä. Pikkasen turhalta hommaltahan tuo tuntuu kun ei tuo yksi ääni paljoa paina. Ja väärinhän mä äänestän tietysti taas, niinkun kuulemma viimeksikin eduskuntavaaleissa.
 
Hulkki sanoi:
Tuo Nashin lausahdus ei todellakaan ole mikään perustelu, vaan olen aina ollut sitä mieltä, ettei minun yksittäinen ääneni tule ikinä vaikuttamaan asioiden kulkuun millään tavoin whatsoever. En siis katso tarpeelliseksi haaskata aikaani äänestämiseen tai edes ehdokkaan valitsemiseen for that matter.
Jokainen ääni lasketaan.
 
Hulkki sanoi:
En ole ikinä äänestänyt enkä aio niin ikinä tehdäkään.

"Essentially a hopeless waste of intellectual effort"
-John Nash, on politically-oriented thinking
Jep jep :itku: Varmaan maailma olisi parempi paikka, jos kukaan ei vaivautuisi pohtimaan ja ajamaan yhteisiä asioita.

Lisäksi on täysin naurettava syy jättää äänestämättä sen takia, että vaaleissa on ehdolla pari typerää(?) ehdokasta. Hohhoijakkaa...

Ja kyllä äänestän, kuten aina ennenkin. Ehdokaskin on melko varma jo, oli pieni yllätys itsellekin se, keneen lopulta olen päätymässä :eek:
 
Hulkki sanoi:
vaan olen aina ollut sitä mieltä, ettei minun yksittäinen ääneni tule ikinä vaikuttamaan asioiden kulkuun millään tavoin whatsoever

Jos et vielä ole tuohon ikään mennessä ja lukionkin ilmeisesti käytyäsi tajunnut sitä, että jopa se sun ääni lasketta, niin kyllä on asiat heikosti. Miten sä luulet että ne ihmiset tulee sinne valituksi. Hmmm oliskohan laskemalla kansalaisten ääniä. Vaikka oletkin ehkä vähä erilainen nuori, niin kyllä ne sen sunkin äänen laskee.

Toi on niin lapsellista ajattelua, ettei mitään rajaa. Miten Suomen kaltaisessa maassa joku voi vielä ajatella noin. APUA.

Olen todella pettynyt

aijuu ja uudestaan:

"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

-Winston Churchill


yrittäkää edes todistaa toi vääräksi, Hulkki ei siinä ainakaan onnistu

PS:vois Hulkki olla syytä hankkia tietoa ja miettiä vähän muitakin asioita, kuin jotain anabolian maksimointia
 
Tähän maahan pitäis saada vähäksi aikaa joku diktatuuri-sotilasjunttasosialismi jossa yksilölle ei annettas mitään oikeuksia eikä ainakaan äänestysoikeutta. tätä kun jatkuis kymmenen vuotta ja palattais takas tähän normaaliin systeemiin niin ei näitä nukkuviakaan enää olis niin paljon ja osattais muutenkin arvostaa tätä demokratiaa ja vapautta mitä meillä on. äänestäminen on demokratian kivijalka. tämä kommentti on siis äänestämisestä yleensä tässä maassa niin euro-, eduskunta-, kunnallis-, presidentti- ja vaikka työluottamusmiesvaaleissa.
 
Olen päättänyt että olen vakaumuksellinen ei-eurovaaleissa-äänestävä.
 
samuk sanoi:
Tähän maahan pitäis saada vähäksi aikaa joku diktatuuri-sotilasjunttasosialismi jossa yksilölle ei annettas mitään oikeuksia eikä ainakaan äänestysoikeutta. tätä kun jatkuis kymmenen vuotta ja palattais takas tähän normaaliin systeemiin niin ei näitä nukkuviakaan enää olis niin paljon ja osattais muutenkin arvostaa tätä demokratiaa ja vapautta mitä meillä on. äänestäminen on demokratian kivijalka. tämä kommentti on siis äänestämisestä yleensä tässä maassa niin euro-, eduskunta-, kunnallis-, presidentti- ja vaikka työluottamusmiesvaaleissa.

Pikkasen kärjistettynä minun mielestäni tämän edustuksellisen demokratian suurin vika on se että voi vaikuttaa vain siihen kuka asioista päättää ei siihen mitä yksittäisistä asioista päätetään. Aion siitä huolimatta äänestää näissäkin vaaleissa kun ei enempää mahdollisuuksia ole vaikuttaa asioihin. Eli koen äänestämisen aika turhana hommana, mutta äänestän siítä huolimatta.
 
Pistetään vähän provoa:
ei-äänestävät vs. imago-kampanjoilla paimennettava vaalikarja.
Isokin ero? Mitä väliä?
edit: "ehdokas sillä-ja-sillä on niin vakuuttava hymy"
 
protsku sanoi:
Olen päättänyt että olen vakaumuksellinen ei-eurovaaleissa-äänestävä.

Kuulut siis nukkuvien puolueeseen sinäkin. Sekin on selkeä kannanotto, systeemiä vastaan tietystikin.
 
demoni sanoi:
Pistetään vähän provoa:
ei-äänestävät vs. imago-kampanjoilla paimennettava vaalikarja.
Isokin ero? Mitä väliä?

Jatketaan samalla linjalla.

Isokin ero? Älyssä.

Mitä väliä? Ei mitään.

Edit: En muuten jatka enempää tästä. Kuten sanoin niin ei mitään väliä...
 
"Pikkasen kärjistettynä minun mielestäni tämän edustuksellisen demokratian suurin vika on se että voi vaikuttaa vain siihen kuka asioista päättää ei siihen mitä yksittäisistä asioista päätetään."




Niin nehän kovasti miettii et pitäiskö esim NATO:sta järjestää kansanäänestys vai ei. En tiä olisko se hyvä juttu kun kuitenkin tavan kansalainen ei välttämättä tiedä kaikkia hyviä ja huonoja puolia kyseisestä liitosta ja esim. median aiheuttamat mielikuvat muokkaa yksilön mielipidettä liian rajusti ja ehkä yksipuolisesti. Kyllä mä jättäisin esim. tämän NATO- homman poliitikkojen harteille. Tämä niinkun esimerkkinä.
 
Pertti123: Ihmisille on annettu äänioikeus, kyllä. Ihmisillä on myös oikeus olla käyttämättä tätä. Ei nyt kannata paatoksellisesti Hulkkia naulata täällä pakkiksella seinälle. Ei asiasta jankkaaminen ja väitteiden oikeiksi todistaminen tosiseikkoja mihinkään muuta. Rauhaa ja rakkautta...ja aurinkoista viikonloppua:)
 
En äänestä lainkaan. Sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Aivan sama kuka siellä leikkii, päin persettä menee asiat tässä maailmassa kuitenkin. :D
 
Back
Ylös Bottom