Aerobinen treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja davjat
  • Aloitettu Aloitettu
suksija sanoi:
Yhyy, ois niiiiiin hyvä hiihtokeli. Hiihtäkää hiihtäjät miunkii eestä;)

Hiihetään, tosin vain parikymppiä tuli vedettyä, kun en muistanu ottaa juomista mukaan :curs:
Suksi oli kerrankin sopivan liukas, on kyllä melko ero kun voitelee kunnolla vrt. pikavoiteisiin. Sykemittarin mukaan keskisyke 168! Aika kovalla teholla on menty, vaikka tuntu suht kevyeltä. Ja joku varmaan ~60v paappa hiihteli ILMAN SAUVOJA PERINTEISTÄ samaa vauhtia :wtf:, seurailin sitä varmaan 500m ennen kuin menin ohi.
suksija sanoi:
PS. Täl on tylsää
Voisit käydä ostaa sen leuanvetotangon ja alottaa kevyen treenailun, jotta hoidat sen vedon kotiin :whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hiihetään, tosin vain parikymppiä tuli vedettyä, kun en muistanu ottaa juomista mukaan :curs:

Miun ongelma varsinki talvisin on, et en älyä juoda, vaik juomista oiski mukana. Pitäs juoda.

Sykemittarin mukaan keskisyke 168! Aika kovalla teholla on menty, vaikka tuntu suht kevyeltä. Ja joku varmaan ~60v paappa hiihteli ILMAN SAUVOJA PERINTEISTÄ samaa vauhtia :wtf:, seurailin sitä varmaan 500m ennen kuin menin ohi.

No kyllähän sitä perinteisellä mennäänki kovaa:D Voiko vkolopun pitkä lenkki painaa? Vai nyt vaan sattu tälle päivälle nouseen sykkeet herkemmi?

Voisit käydä ostaa sen leuanvetotangon ja alottaa kevyen treenailun, jotta hoidat sen vedon kotiin :whip:

Ainiin, mie olen ollu niin kovin kiireine mittaillessani lämpöä kuumemittarilla, et ei oo ehtiny. Huomen voiskii aktivoitua. Enmie niin kipee ole, ettenkö vois lähtee kaupoille:jahas: Hömm, prisma, urheiluliikkeet,...öö, luulis löytyvä.

Tuo miun kuumemittari on kyl huono, mistä lie. En kelpuuta sen tarkkuutta kyllä yhtään, vaihtelee liikaa pienen ajan sisällä.

En kyl ole ihan kipeäkipeä, sydän ei lyö inhottavan väärästi ja liian kovaa(ei siis nopeasti vaan iskee kunnolla millo muistaa lyödä). Pumppu on tosi kelju, ko se alkaa muljuamaan mut toisaalta on selkeä sisäinen stoppari.

Alle kannattaa ajaa ainakin muutama reilumpi lenkki perättäisinä päivinä, jotta tietää, mitä on odotettavissa :) Aamulla on ehkä vähän nihkee lähtee liikkeelle, mut kyllä se siitä alkaa kulkemaan...

Tai sitten ei:lol2: Noo, pitää katella, aikasintaan elokuussa. Tuo on aina ollut semmone "sitten joskus"-aikomus.

suksija sanoi:
Miun ongelma varsinki talvisin on, et en älyä juoda, vaik juomista oiski mukana. Pitäs juoda.
Pitäis tosiaan, kovemmilla pakkasilla alkaa vielä menemään juomat jäähän. Camelissa tosin säilyy juoma aika sopivan lämpösenä ja tulee juotuakin enemmän, ei vaan oo ihan paras hiihtää sen kanssa.

suksija sanoi:
No kyllähän sitä perinteisellä mennäänki kovaa:D Voiko vkolopun pitkä lenkki painaa? Vai nyt vaan sattu tälle päivälle nouseen sykkeet herkemmi?
En osaa sanoo miks oli noin korkeet, kulki suht kevyesti kuitenkin. Oiskohan lyhyet yöunet ja aamulla tehty salitreeni syynä.

suksija sanoi:
Ainiin, mie olen ollu niin kovin kiireine mittaillessani lämpöä kuumemittarilla, et ei oo ehtiny. Huomen voiskii aktivoitua. Enmie niin kipee ole, ettenkö vois lähtee kaupoille:jahas: Hömm, prisma, urheiluliikkeet,...öö, luulis löytyvä.

Intterissä on ainakin, nuo kaikki vaan on aika susia sen puolesta, että ei oo kunnon karhennuksia.

suksija sanoi:
En kyl ole ihan kipeäkipeä, sydän ei lyö inhottavan väärästi ja liian kovaa(ei siis nopeasti vaan iskee kunnolla millo muistaa lyödä). Pumppu on tosi kelju, ko se alkaa muljuamaan mut toisaalta on selkeä sisäinen stoppari.

Parempi kumminkin, että se lyö siellä, eikä stoppaa :D

Krööh, perun kaikki eiliset kirjotukseni siitä, et ehä mie kovin kipeä enää ole...Vittu. Oli yöllä niin paljo kuumetta, et ei paljoo kuumeilun aiheuttama pumpun epätahtisuus haitannu, ko miul ainakin kuume nostaa sykettä ja nyt se ol sen verra korkee, et ei epätahtiin paljoo ehtiny hakata...Voi juukeli mikä palellus ja hikoilu, 38 ja risat näytti mittari ja toi n.0,2 pykälän epätarkkuuden lisäks näyttää reilusti alakanttiin!

En osaa sanoo miks oli noin korkeet, kulki suht kevyesti kuitenkin. Oiskohan lyhyet yöunet ja aamulla tehty salitreeni syynä.

Se voi olla, et molemmat vaikuttaa. Siis kisapuistossako sie käit? Äkkiseltää ko aattelee, ni helvatanmoista vauhtiaha sie oot siel tasamaal sit painellu menemään mut jos on syke herkäl, ni nouseeha se sielläki. Testattu on. Sinänsä, eihän tuolla kai suurta merkitystä ole, vaik jonain kertana kovemmilla sykkeillä vetääki. Saapi hiihtää eikä vahtia lukemia. Kunhan ei ota tavaksi.

Ihan mielenkiinnosta, mimmosissa lukemissa siul huitelee sykkeet fillaroidessa?Onks siinä "helpompi" pitää sykkeet matalalla? Maastossa se tietty voi vaihella aika hurjasti, mut jos aattelis jotain tiellä tehtyä lenkkiä?

Intterissä on ainakin, nuo kaikki vaan on aika susia sen puolesta, että ei oo kunnon karhennuksia.

Nii, tarkotat sitä tankoa, et ote lipsuu? Mie oon kerra tipahtanu sellasesta tangosta selälleni, mikä kiilattiin vaan ovenkarmeihi, ei paljoo tangonpäissä pitoa ollu. Pitää kattoo semmone mis on vähä järeempi kiinnitys ja onha noissa, mitä hypistelly joskus,jotai ruuvaustsydeemiä ollu.

suksija sanoi:
Se voi olla, et molemmat vaikuttaa. Siis kisapuistossako sie käit? Äkkiseltää ko aattelee, ni helvatanmoista vauhtiaha sie oot siel tasamaal sit painellu menemään mut jos on syke herkäl, ni nouseeha se sielläki. Testattu on. Sinänsä, eihän tuolla kai suurta merkitystä ole, vaik jonain kertana kovemmilla sykkeillä vetääki. Saapi hiihtää eikä
vahtia lukemia. Kunhan ei ota tavaksi.

Lentokentällä kävin, 2x kenttä ja 2x se opiston lenkki. Aika suhteellinen käsite miun vauhti on, tietty itelleenhän se on kovaa, mutta ei varmaan kovin monelle muulle :D
20km kisapuistossa alkais olla jo melkosta siksakkia, jokaisessa haarassa kun käy niin tulee jotain alle 5km.

suksija sanoi:
Ihan mielenkiinnosta, mimmosissa lukemissa siul huitelee sykkeet fillaroidessa?Onks siinä "helpompi" pitää sykkeet matalalla? Maastossa se tietty voi vaihella aika hurjasti, mut jos aattelis jotain tiellä tehtyä lenkkiä?

Maantiellä saa helposti pidettyä sykkeet halutuissa rajoissa, jos ei nyt satu kovin mäkisessä maastossa olemaan. Yleensä pitemmällä maantielenkillä sykkeet on jossain 130-140 tasossa, riippuen tietysti vauhdista.

suksija sanoi:
Nii, tarkotat sitä tankoa, et ote lipsuu? Mie oon kerra tipahtanu sellasesta tangosta selälleni, mikä kiilattiin vaan ovenkarmeihi, ei paljoo tangonpäissä pitoa ollu. Pitää kattoo semmone mis on vähä järeempi kiinnitys ja onha noissa, mitä hypistelly joskus,jotai ruuvaustsydeemiä ollu.

Juu, sais olla kunnon karhennus kuten (painonnosto)tangoissa yleensä on. Tuohon sileään ja kromattuun kun ei auta ees magnesium. Lähinnä yhden käden kikkailuissa tuolla on merkitystä, kahdella kädellä ote pitää yleensä ihan hyvin.

Lentokentällä kävin, 2x kenttä ja 2x se opiston lenkki. Aika suhteellinen käsite miun vauhti on, tietty itelleenhän se on kovaa, mutta ei varmaan kovin monelle muulle :D
20km kisapuistossa alkais olla jo melkosta siksakkia, jokaisessa haarassa kun käy niin tulee jotain alle 5km.

Noniijoo, mie oon pyöriny liikaa tos "naapuris", ko tulee kisapuiston latu vaa mieleen. Saahan siinä vähä useemma kerra pyörii,mut eihä sekään ois kaikkine pätkinee, ko viitisen kiekkaa:lol2: Syksyn ladun pituuteen verrattuna tosi vähän joutuu samoilla jäljillä kulkemaan:D

Voi että, ladulle mieleni tekevi. Taidanki yhdistää apteekki- ja kauppareissun myös leuanvetotangon hypistelyreissuksi, koha täs jaksas käpötellä laittaa auton lämpeemään. Voihan sitä tankoo yrittää karhentaa ts. miul ois semmosta teippiä... Tai sit ei, näppivoimatha siinä vaa kasvaa, jos vähä luikasta on.

suksija sanoi:
Noniijoo, mie oon pyöriny liikaa tos "naapuris", ko tulee kisapuiston latu vaa mieleen. Saahan siinä vähä useemma kerra pyörii,mut eihä sekään ois kaikkine pätkinee, ko viitisen kiekkaa:lol2: Syksyn ladun pituuteen verrattuna tosi vähän joutuu samoilla jäljillä kulkemaan:D

Syksyllä jäi hiihtetelyt väliin, eikös siellä oo se kentän vieressä oleva pätkä aina tehty hiihdettäväks? Kisapuisto taitaa olla miullakin kaiken lähin latu, ja useesti tulee mentyä sinne jos on vähänkin tuulista, kun ei viitti lentokenttää kiertää...

suksija sanoi:
Voi että, ladulle mieleni tekevi. Taidanki yhdistää apteekki- ja kauppareissun myös leuanvetotangon hypistelyreissuksi, koha täs jaksas käpötellä laittaa auton lämpeemään. Voihan sitä tankoo yrittää karhentaa ts. miul ois semmosta teippiä... Tai sit ei, näppivoimatha siinä vaa kasvaa, jos vähä luikasta on.

Miulla on vedetty tyylikkäästi mustaa jeesusta :D sen verran tohon, että saa yhellä kädellä pitävän otteen. Sellanen rappusiin tarkotettu liukuesteteippi ois varmaan suht tehokasta, jos vaan kestäis kädet :D

Tuli jostain syystä jalat aika hemmetin kipeeks eilisestä hiihtolenkistä, tänään oli melko tuskaa ajaa fillarilenkkiä. Ilmeisesti vedin eilen kuitenkin suht kovalla teholla, vaikka kevyesti kulki. Ei oo nimittäin tullu varmaan koskaan ennen jalat kipeeks hiihtämisestä :wtf:

Syksyllä jäi hiihtetelyt väliin, eikös siellä oo se kentän vieressä oleva pätkä aina tehty hiihdettäväks? Kisapuisto taitaa olla miullakin kaiken lähin latu, ja useesti tulee mentyä sinne jos on vähänkin tuulista, kun ei viitti lentokenttää kiertää...

Joo, tekojääradan viereen ilmesty latu kun pakkasta alko olemaan. Enpä kyllä tarkkaan muista millo, mie varmaan aika äkkiä muutaman sadan metrin "taivaani" havaitsin ja sen jälkee oon siinä käyny varsinki, jos ei muual oo ollu lunta. Tai jos en oo vaa viittiny lähtee ajelee muualle.
Tasanenha se on niiko lentokenttäki mut ajaa asiansa omiin tarkotuksiinsa. Huhtari ja Joutseno sit, ko vaihtelevampaa tarttee.

Siekö mainitsit jossain Saimaanharjun ladun? Näinköhä se ois missä kunnossa. Millonkoha viimeeks oon siel hiihtäny, ois hyvää vaihtelua. En moneen vuoteen kyllä. Profiilin saatan vielä muistaa ;)

Miulla on vedetty tyylikkäästi mustaa jeesusta :D sen verran tohon, että saa yhellä kädellä pitävän otteen. Sellanen rappusiin tarkotettu liukuesteteippi ois varmaan suht tehokasta, jos vaan kestäis kädet :D

No jotain ton liukuesteteipin tapasta miul ois, hyvän otteen saa:lol2: Mut jeesusteippi vois olla kyl mukavampi :D Prismas olis sellane tanko mis oli oikee jotku pehmusteet. Sitten KUN mie tossa kohta vedän sen vähintää 15, ni sit voiski kokeilla yhdellä kädellä.

Ei oo nimittäin tullu varmaan koskaan ennen jalat kipeeks hiihtämisestä :wtf:

Kova treeni:whip: :D

suksija sanoi:
Siekö mainitsit jossain Saimaanharjun ladun? Näinköhä se ois missä kunnossa. Millonkoha viimeeks oon siel hiihtäny, ois hyvää vaihtelua. En moneen vuoteen kyllä. Profiilin saatan vielä muistaa ;)

Juu taisin mainita, en oo kyllä itekään käyny siellä tänä vuonna, mut pitääpä kysellä muuan kisahiihtäjältä mikä siellä on tilanne. Yleensä se on kyllä ollu ihan hyvässä kunnossa ja luulisin, että on nytkin. Kesällä tuli ajeltua fillarilla niitä latupohjia ja muutenkin siellä maastoissa, komiat maisemat kyllä :kuvia:

suksija sanoi:
No jotain ton liukuesteteipin tapasta miul ois, hyvän otteen saa:lol2: Mut jeesusteippi vois olla kyl mukavampi :D Prismas olis sellane tanko mis oli oikee jotku pehmusteet. Sitten KUN mie tossa kohta vedän sen vähintää 15, ni sit voiski kokeilla yhdellä kädellä.

Miuta jotenkin epäilytti ne pehmusteelliset tangot, vaikka niissä oiskin varmaan parempi pito.
Ei mee ihan viidellätoista vielä ykl, reipas 20 toistoa taitaa vaatia melkein kaikilla :D Pitää alkaa itekin taas kiskomaan leukoja, ettei mee ihan kaikki tytöt ohi ;)

suksija sanoi:
Kova treeni:whip: :D
Vai huono (lihas)kunto :D

Juu taisin mainita, en oo kyllä itekään käyny siellä tänä vuonna, mut pitääpä kysellä muuan kisahiihtäjältä mikä siellä on tilanne. Yleensä se on kyllä ollu ihan hyvässä kunnossa ja luulisin, että on nytkin. Kesällä tuli ajeltua fillarilla niitä latupohjia ja muutenkin siellä maastoissa, komiat maisemat kyllä :kuvia:
Toi on kyllä helppo uskoa, et siel on kesällä hienot maisemat. Ite en oo kesäsi varmaa siin pururadal tainnu käydäkää, urh.kentäl kyllä. Mut onha saimaan rannoil nättiä:)

Miuta jotenkin epäilytti ne pehmusteelliset tangot, vaikka niissä oiskin varmaan parempi pito.
Miuta kans, näinköhä siinä oteleveyttä pystyy ollenkaa säätää. Ja mite paksut pompulat ne pehmusteet onkaan. Ei näkyny ketään myyjää, enkä jaksanu ettiä, ni en sit kysynykkää. Piti selvitä kauppareissu vähillä askelilla.

Ei mee ihan viidellätoista vielä ykl, reipas 20 toistoa taitaa vaatia melkein kaikilla :D Pitää alkaa itekin taas kiskomaan leukoja, ettei mee ihan kaikki tytöt ohi ;)
Jaa, mie sit alanki treenaa suoraan 20 leukaa :hyper: hoho, yhdenkädenleuka...Pitäähä se joku erityisharrastus olla missä saa ittesä jumii...ja voi sit selitellä sillä, jos menee kesällä kisailut huonosti, ko käsi tärisee:lol2:

Vai huono (lihas)kunto :D
Mites se iltavenyttely? ;)

Voi perse, kuumetta 37,7:( Tauko jatkuu...:down:
Mie oon koukuttunu tälle palstalle jo aika tehokkaasti:lol2: hauska paikka.

suksija sanoi:
Miuta kans, näinköhä siinä oteleveyttä pystyy ollenkaa säätää. Ja mite paksut pompulat ne pehmusteet onkaan. Ei näkyny ketään myyjää, enkä jaksanu ettiä, ni en sit kysynykkää. Piti selvitä kauppareissu vähillä askelilla.

Ne pehmusteet näytti ei niin kovin pitkäikäisiltä. Muutenkaan en oikein tykkää tollasista pehmusteista, pitää olla kylmää rautaa :D

suksija sanoi:
Mites se iltavenyttely? ;)

Mikä venyttely :confused: Oon kyllä kuullu joskus tuosta...

suksija sanoi:
Voi perse, kuumetta 37,7:( Tauko jatkuu...:down:
Mie oon koukuttunu tälle palstalle jo aika tehokkaasti:lol2: hauska paikka.

Kyllä sie kerkeet vielä treenata, parempi lepäillä vaan kunnolla kunnes oot terve. Miullakin oli tuossa syksyllä/alkutalvesta 2,5kk totaalitauko (pelkkää makailua), jonka aikana kunto tippu aika pohjille. Nopeesti oon saanu sitä kuitenki nostettua, jo nyt alkaa pysyä treenikaverien mukana pitemmilläkin lenkeillä.

Kieltämättä aerobisesta on tullu jauhettua paljon, mutta mikäs tässä jauhaessa, mielenkiintoinen aihe eikä tarvi itekseen jutella :)

Paljon on lenkkeilystä puhuttu, panempa lusikkani soppaan kirjoittamalla ihan muusta ku juoksemisesta. itse käyn 3krt viikossa salilla ja 3krt viikossa aerobisen treenin vetämässä. käyn paljon cycklaamassa, combatissa, pulsessa, salilla crostrainerilla jne. Pyrin vetää aina tuon aerobisen treenin suht koht täysillä. Maksimisykkeet menee siel 185paikkeilla ja keskisykkeet siel 150- 160 paikkeilla.

Hihi, tää on ollu aikalailla kahen hengen keskustelua:) Soppaan sekaan vaan.

itse käyn 3krt viikossa salilla ja 3krt viikossa aerobisen treenin vetämässä. käyn paljon cycklaamassa, combatissa, pulsessa, salilla crostrainerilla jne.

Mie kun välttelen viimeseen asti kaikkia ryhmäliikuntoja, ni oon aika pihalla noista termeistä. Mitä on pulse?? ton combatin mie varmaa osaan päätellä, oon saattanu nähä jonku julisteen punttisalilla.

Pyrin vetää aina tuon aerobisen treenin suht koht täysillä. Maksimisykkeet menee siel 185paikkeilla ja keskisykkeet siel 150- 160 paikkeilla.

Saanko kysyä miksi aina täysillä? Miten palaudut?

Mikä venyttely :confused: Oon kyllä kuullu joskus tuosta...

Venyttely on kyl semmone viitsimislaji, et oksat pois. Kaikista helpoiten jää, vaik pitäs korottaa se sinne tärkeimpien harjoitteiden joukkoon.

Miun "ongelmana" on liika notkeus, venyttely ei oikeen tunnu. Onha se tietty sellai mukava, ku venytelly on helppoa. Ja siks se kai helposti jääkin, vaik pitäs muistaa venytellä. Toisinaan tuntee, et on jumissa mut venyttelyllä ei saa vaikutusta. Ottaa ns. luut vastaan, ko yrittää äärimmillee venyttää. Vasta, ko jumi on paha, ni tuntuu keljulta venyttää.

Kyllä sie kerkeet vielä treenata, parempi lepäillä vaan kunnolla kunnes oot terve. Miullakin oli tuossa syksyllä/alkutalvesta 2,5kk totaalitauko (pelkkää makailua), jonka aikana kunto tippu aika pohjille. Nopeesti oon saanu sitä kuitenki nostettua, jo nyt alkaa pysyä treenikaverien mukana pitemmilläkin lenkeillä.

Noin pitkä tauko kyl varmast syö, jos liikkua tykkää päivittäin:eek:
Kyl mie aika hyvin oon saanu tolkutettua itelleni, et viikolla, kahella ei oo mitään merkitystä. Sydänlihastulehusta en itelleni aio hommata. Ja sitä paitsi, eiks ne kestävyysurheilijat oo parhaimmillaan 30v ja risat ikäsinä. Miul on viel pohjanrakennus käynnissä, et ei ne tauot niin nuukaa ole. Niiin nuori vielä :lol2:

Kieltämättä aerobisesta on tullu jauhettua paljon, mutta mikäs tässä jauhaessa, mielenkiintoinen aihe eikä tarvi itekseen jutella :)

Niinpä, kerrankin :)

Ai hitto miut on taas vaihteeks luokiteltu liikuntariippuvais-anorektiseks syömishäiriötapaukseks ja mitä kaikkee vielä, ko vähä oon erehtyny harmittelee tätä kuumeiluani, hyvien hiihtokelien hukkaamista ja sitä rataa. Enmää ymmärrä:curs: (varsinkaa tota syömishäiriötä, miehä oon suursyöppö, en vain ahda joka päivä mäkkipaskaa...)

Nonnii, kävin tänään siellä Vierumäellä ja tulokset eivät oikeastaan yllättäneet ollenkaan. Peruskunto oli keskitasoa, ns. kuntoindeksi siis 39 ja hapenottokyky 1.8 (mikä on surkea, mutta ottaen huomioon miun painon...), lihaskunnosta tuli ihan hyvät pisteet (parhaat vatsalihaksista!) ja liikkuvuudesta täysin surkeat.

Sain ohjeeksi myös seuraavat sykerajat:
palauttava: 117-137
pk 137-157
vk 157-177
max. yli 177

Ja esimerkkiviikko-ohjelmaan 3 pk-harjoitusta pituudeltaan 40-90 min välillä, 1 vk jonka voi vaihtaa pk:ksi, sekä pari palauttavaa harjoitusta. Lihaskuntoharjoittelu kävisi ilmeisesti myös "palauttavaksi", jos syke ei nouse yli aerobisen kynnyksen. Muutoin lihaskuntoa olisi tasaisesti noiden pk-harjoitusten yhteydessä. Ja max. siis 4 kunnollista treeniä viikossa, kunnon lepoa vähintään 2 päivää.

Näillä ajattelin nyt mennä melko "orjallisesti", koska miulla on vahva taipumus rasittaa itseäni liikaa. Tavoitteena ensi vuoden Finlandia.

edit: no just, heti unohtui se venyttelyn tavoite... eli sitä kanssa.

pk 137-157
vk 157-177
max. yli 177

No, ihan hyvät rajathan noi on, jos siun kuntotasosta on määritetty. Mie oon nyt kauheen utelias, ni seuraavassa kysymystä pukkaa ;)

Ja esimerkkiviikko-ohjelmaan 3 pk-harjoitusta pituudeltaan 40-90 min välillä, 1 vk jonka voi vaihtaa pk:ksi, sekä pari palauttavaa harjoitusta.

Oliko tuosta vk-harjoituksesta tarkemmin puhetta, että mimmoinen? Kuinka pitkään vk:ta?

Lihaskuntoharjoittelu kävisi ilmeisesti myös "palauttavaksi", jos syke ei nouse yli aerobisen kynnyksen. Muutoin lihaskuntoa olisi tasaisesti noiden pk-harjoitusten yhteydessä. Ja max. siis 4 kunnollista treeniä viikossa, kunnon lepoa vähintään 2 päivää.

Joo, no...joo. Riippuu siitä lihaskuntotreenistäsi tosiaan. Millä lailla lihaskunto pk-treenin yhteydessä? Vetäisitkö siis tyyliin kuntopyörällä ja sitten puntti päälle?

Näillä ajattelin nyt mennä melko "orjallisesti", koska miulla on vahva taipumus rasittaa itseäni liikaa. Tavoitteena ensi vuoden Finlandia.

edit: no just, heti unohtui se venyttelyn tavoite... eli sitä kanssa.

Muista, että aina voi jättää treenin välistä (helpommin sanottu kuin tehty:jahas:). Orjallisuutta tosiaan varmaan tarttet ainakin noiden lepopäivien kanssa, jos taipumus on kerran tuo. Ja kun ylppärit painaa päälle ja muitakin viestejäsi kun oon lukenu, ni voisit ihan hyvin kaikki liikkumisesi aatella "mielenvirkistämisenä" ennemmänki ku kunnonkohottamisena. Finlandiaan on vuosi aikaa ja hiihtäjät tehdään vasta kesällä ;)

No, ihan hyvät rajathan noi on, jos siun kuntotasosta on määritetty. Mie oon nyt kauheen utelias, ni seuraavassa kysymystä pukkaa ;) Oliko tuosta vk-harjoituksesta tarkemmin puhetta, että mimmoinen? Kuinka pitkään vk:ta?

Joo, no...joo. Riippuu siitä lihaskuntotreenistäsi tosiaan. Millä lailla lihaskunto pk-treenin yhteydessä? Vetäisitkö siis tyyliin kuntopyörällä ja sitten puntti päälle?

Muista, että aina voi jättää treenin välistä (helpommin sanottu kuin tehty:jahas:). Orjallisuutta tosiaan varmaan tarttet ainakin noiden lepopäivien kanssa, jos taipumus on kerran tuo. Ja kun ylppärit painaa päälle ja muitakin viestejäsi kun oon lukenu, ni voisit ihan hyvin kaikki liikkumisesi aatella "mielenvirkistämisenä" ennemmänki ku kunnonkohottamisena. Finlandiaan on vuosi aikaa ja hiihtäjät tehdään vasta kesällä ;)

Vk-harjoitus olisi sellainen, jossa olisi "sykepiikkejä", mutta tosiaan se ei ole nyt alussa olennainen. :) Harjoituksen kokonaispituus ohjeellisesti 40-60 min, johon ilmeisesti intervalleja.

Pk-treenin yhteydessä lihaskunto tarkoittaisi lähinnä pari hassua kyykkyä ilman painoja ja punnerruksia ja vatsalihaksia :D Eli ei punttia...

Kyllä tää liikunta on miulle mielenvirkistys, mutta luonteeltani olen kovin analyyttinen ja tykkään hifistellä kaiken maailman treenijakojen kanssa... Siksi täytyy hifistellä lepojenkin kanssa :D

:thumbs:
suksija sanoi:
Venyttely on kyl semmone viitsimislaji, et oksat pois. Kaikista helpoiten jää, vaik pitäs korottaa se sinne tärkeimpien harjoitteiden joukkoon.

Niinpä, lihashuolto (venyttely, hieronta, palauttavat jne.) on kyllä jääny aika lailla kokonaan tekemättä. Sen kyllä huomaa, jos joskus erehtyy venyttelemään :itku:
Liika notkeus ei todellakaan oo miun ongelma, viimeks oon ollu notkee n. 7 vuotiaana, sen jälkeen aika lailla jumissa :D

suksija sanoi:
Noin pitkä tauko kyl varmast syö, jos liikkua tykkää päivittäin:eek:
Kyl mie aika hyvin oon saanu tolkutettua itelleni, et viikolla, kahella ei oo mitään merkitystä. Sydänlihastulehusta en itelleni aio hommata. Ja sitä paitsi, eiks ne kestävyysurheilijat oo parhaimmillaan 30v ja risat ikäsinä. Miul on viel pohjanrakennus käynnissä, et ei ne tauot niin nuukaa ole. Niiin nuori vielä :lol2:

Kyllähän tuo hiukan alko ahistamaan ja aika paha oli kyllä lähtee tuon makailujakson jälkeen ekoille lenkeille, kyllä meinas itku tulla (intoa täynnä mut ei kuntoa). Nuor tyttöhän sie vielä, on mahikset vaikka mihin, etenkin kun oot joskus tehny kunnon pohjat. :thumbs::)

suksija sanoi:
Ai hitto miut on taas vaihteeks luokiteltu liikuntariippuvais-anorektiseks syömishäiriötapaukseks ja mitä kaikkee vielä, ko vähä oon erehtyny harmittelee tätä kuumeiluani, hyvien hiihtokelien hukkaamista ja sitä rataa. Enmää ymmärrä:curs: (varsinkaa tota syömishäiriötä, miehä oon suursyöppö, en vain ahda joka päivä mäkkipaskaa...)

Kausilaihduttajien taivastelu menee miulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Monilla ihmisillä ei oo mitään käsitystä siitä, mitkä on oikeesti terveet elämän- ja ruokailutavat ja minkä takia urheilua harrastavat tai jopa kisaavat sellasia noudattaa.

Nonnii, kävin tänään siellä Vierumäellä ja tulokset...

pk 137-157
vk 157-177
max. yli 177

Muutama pykälä alaspäin ja siinä on rajat, joita oon ite käyttäny. Miltäs nuo näyttäis prosentteina max. sykkeestä?

Mayflower sanoi:
Ja esimerkkiviikko-ohjelmaan 3 pk-harjoitusta pituudeltaan 40-90 min välillä, 1 vk jonka voi vaihtaa pk:ksi, sekä pari palauttavaa harjoitusta. Lihaskuntoharjoittelu kävisi ilmeisesti myös "palauttavaksi", jos syke ei nouse yli aerobisen kynnyksen. Muutoin lihaskuntoa olisi tasaisesti noiden pk-harjoitusten yhteydessä. Ja max. siis 4 kunnollista treeniä viikossa, kunnon lepoa vähintään 2 päivää.

IMO ainakin yks pitkä pk-harjoitus pitäis olla kerran viikossa ja siinä vois mennä reippaasti alle tuon siun pk-alueen, eli palauttavan alueella. Tuota 40min pk-harjoitusta en ymmärrä ollenkaan? Siun saaman esimerkkiohjelman vois kuvitella soveltuvan huonokuntoiselle, ei keskitasoiselle. Toisaalta on hyvä aloittaa kevyesti ja lisätä treenimääriä maltilla kunnon kohentumisen myötä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom