SUPERCARB 1kg -40%

Aerobinen liikunta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anninu
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä hieman vaihtelee viikottaiset aerobiset,mut ensinnäkin kävelen työmatkat 2 x 20 min. :) Ja sit ehkä kerran viikossa keppijumppa, kerran polynesialaistanssit ja kerran balletone. Lisäksi kävelylenkkeilyä jonkin verran säännöllisen epäsäännöllisesti. Olen vasta tänä keväänä nuo tanssiharrastukset aloittanut tuomaan vaihtelua aerobicciin ja olen jo täysin hurahtanut varsinkin balletoneen :D Hauskaa se tällaselle anti-tanssijallekin on ollu :D

Pyrin käymään puntilla ainakin 3 kertaa viikossa, jakoitan kovasti nostaa neljään kertaan viikossa. :whip:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ratsastusta sen kummemmin harrastamatta en osaa mitään totuuksia tästäkään asiasta sanoa, mutta varmasti ainakin erittäin hyvää liikuntaa keskivartalolle; syville vatsalihaksille ja selkälihaksille. Vaatii voimaa ja kestävyyttä. Ota anninu joskus sykemittari mukaan treeneihin!?:thumbs:

Nostellaas tätä vanhaa ketjua. Oon saanut vihdoin hommattua "kunnollisen" sykemittarin, ja se on nyt ollu ratsastellessakin jonkun verran mukana. Tänään kävin ratsastuskoululla tunnilla ja tunnin ajan keskisyke oli 140, maksimi 180. Muutenkin ratsastustunneilla keskisyke on pyörinyt siinä 120-140 paikkeilla.

Itekseen ratsastellessa huomaakin sit menevänsä paljon kevyemmin ja keskisyke on luokkaa 100-120 :D

Nostellaas tätä vanhaa ketjua. Oon saanut vihdoin hommattua "kunnollisen" sykemittarin, ja se on nyt ollu ratsastellessakin jonkun verran mukana. Tänään kävin ratsastuskoululla tunnilla ja tunnin ajan keskisyke oli 140, maksimi 180.

Wow, kiva maksimi! Ilmeisesti menit ihan koulua?
En ookaan päässyt pitkään aikaan hevosen selkään, toissakesänä viimeksi. :eek: Täytyy ottaa pian kyllä vahinko takaisin. Vaan aivan törkeen hintaisia nuo irtotunnit ei-kausikorttilaiselle, haluaako joku lainata mulle hevosta?!? :D

Wow, kiva maksimi! Ilmeisesti menit ihan koulua?
En ookaan päässyt pitkään aikaan hevosen selkään, toissakesänä viimeksi. :eek: Täytyy ottaa pian kyllä vahinko takaisin. Vaan aivan törkeen hintaisia nuo irtotunnit ei-kausikorttilaiselle, haluaako joku lainata mulle hevosta?!? :D

Joo, koulutunnilla olin ja menin aikalailla koko tunnin vielä ilman jalustimia :) Lappeenrannan seuduilla irtotunnit on vielä ok hintaisia (20-25e). Sillon, ku joskus aloitin ni rats.tunti maksoi 50markkaa :D

Joo, koulutunnilla olin ja menin aikalailla koko tunnin vielä ilman jalustimia :) Lappeenrannan seuduilla irtotunnit on vielä ok hintaisia (20-25e). Sillon, ku joskus aloitin ni rats.tunti maksoi 50markkaa :D

Aikoinaan kun mä olen ratsastanut, oon maksanut 20 markkaa. Tuntuu vähän härskiltä nyt maksaa kahtaviittä euroissa. :wtf:
Jäi sitten rakas harrastus.

Kannattaa asua pökköperällä..

Minä maksan ratsastustunnistani (yksityinen, kesto 1½h) 10€. :D

Ei kyllä pussi kestäisi tuollaisia yli parinkympin hintoja, ei sitten millään. Ja muutenkin inhoan sitä ryhmässä rynkyttämistä.

Ohan noita. Landella pääsee sentään ratsastamaan ilman kaikkia turhakkeita niin halutessaan. Aika monella tallilla täällä tuntuvat vaativan asusteetkin vimpan päälle. Meikätyttö on aina bootsit jalassa vaan vedellyt menemään..

anteeksi :offtopic: mutta vähän sylettää :D

Vastailenpa alkuperäiseen kysymykseen :)

- Step-aerobickiä 2-3 tuntia viikossa
- pyöräilyä 40-50 km viikossa
- tanssia 60 min viikossa

Ja lisäksi tietty kävelyä ja rauhallisempaa pyöräilyä esim. kauppareissulla.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Nostellaas tätä vanhaa ketjua. Oon saanut vihdoin hommattua "kunnollisen" sykemittarin, ja se on nyt ollu ratsastellessakin jonkun verran mukana. Tänään kävin ratsastuskoululla tunnilla ja tunnin ajan keskisyke oli 140, maksimi 180. Muutenkin ratsastustunneilla keskisyke on pyörinyt siinä 120-140 paikkeilla.

Itekseen ratsastellessa huomaakin sit menevänsä paljon kevyemmin ja keskisyke on luokkaa 100-120 :D

Itsekin pidin sykemittaria ratsastustunneilla mukana talven aikana ja kyllä nuo lukemat näytti aikalailla samoja. Keskisyke on aika vakiona 140-156 ja maksimi yleensä +180 - kerran jopa 196! Ratsastusta on säännöllisesti tullut harrastettua n.10v ja vakioratsuna tällä hetkellä pieni ja pippurinen ponitamma, joka pitää kyllä huolen siitä ettei ratsastaja vahingossakaan pääse helpolla. Samaisen ponin kanssa olisi tarkoitus ehkä kesän aikana uskaltautua takaisin kisaradoille. Kaikille hevosten kanssa touhuaville siis vain tsemppiä ja aurinkoisia heppapäiviä! :thumbs:

Alkuperäiseen kysymykseen vielä. Aerobista tulee harrastettua oikeastaan päivittäin, yleensä koirien kanssa reippaasti lenkkeillen ja talvisin myös potkukelkkaillen (joka muuten on myös yllättävän tehokasta). Juoksulenkkejä tulee tehtyä myöskin aika ahkeraan ja näin lumien sulattua rullaluistelemaan on aina hinku. Uiminen kuuluu tietenkin myös kesään ja talvisin pulikoiminen hoidetaan hallilla. Uuden pyörän ostosta olen hieman haaveillut ja kesäiset tehopyörälenkit vilkkuvat jo mielessä :whip:

Eh, mie en juuri salilla tällä hetkellä ees käy, eli liikunta on melkein pelkkää aerobista. "Sali" tarkoittaa hassua pikku 10 min lihaskuntotreeniä lenkin päätteeksi. Näin kesällä lajeina on rullaluistelu sauvoilla ja ilman, juoksu, sauvakävely ja pyöräily. Talvella myös uinti ja hiihto vapaalla tyylillä. Liikuntaa tulee normiviikolla sellainen 5-6 tuntia, josta suurin osa on rauhallista pk-liikuntaa. Joka kolmas viikko on kevyt, silloin on vain palauttavaa liikuntaa ja sitä tulee noin 3-4 tuntia. Tähtään Finlandia-hiihtoon, joten pitkät harjoitukset ovat tärkeimpiä. Lisäksi teen vauhdikkaampia noin tunnin lenkkejä miten milloinkin ja palauttavaa. Tämä liikunta sopii miulle, lihakset ei kipeydy enkä ole koko ajan sairaana. Jossain vaiheessa täytyy kyllä hankkia vähän voimaa yläkroppaan.

Olen sitä mieltä, että aerobinen kunto on kunnon perusta. Kestävyyden ylläpito olisi mielestäni tärkeää harrastaa sitten ihan mitä vaan. Toisaalta ilman jonkinnäköistä lihaskuntoharjoittelua ei ole myöskään hyvä olla.

Haluttais minuakin taas ratsastamaan, täällä 20 euroa tunti ja minä köyhä opiskelija. Kesällä käyn taas, kun olen kesätöissä. Ratsastettuani olen aina aivan punainen tunnin päätteeksi.

Aerobista pitäis harrastaa enemmän, nyt olen taas kärsinyt yli viikon kurkkutaudista, enkä ole voinut aerobista harrastella (tukehtumisvaara).

Muakin haluttais aloittaa taas ratsastamaan. Mut laitettiin ensimmäisen kerran hevosen selkään jo ihan pienenä ja monta vuotta viihdyinkin siellä :) Nyt ei kyllä opiskelijabudjetilla ole varaa, tunnit on niin pirun kalliita. Oli niin kätevää, kun olin joku 10v ja sain vielä ratsastaa shettiksillä. Mulla oli oma ja ratsastelin sillä aina ympäri kyliä. On meillä kotona vieläkin poni (tosin eri, mutta shettis myös), mutta enää en voi oikein niin pienellä ratsastaa :D

Mun aerobinen rajoittuu aika lailla kävelyyn ja salijumppiin. Combat ja step on erityisen kivoja. Lenkillekin vois taas kesän myötä lähteä, mutta tällä alueella lenkkeily ei ole kovin turvallista ottaen huomioon, että ehtisin sinne vasta aika myöhään. Tai aamulla, mutta tykkään liikaa nukkumisesta.

Eh, mie en juuri salilla tällä hetkellä ees käy, eli liikunta on melkein pelkkää aerobista. "Sali" tarkoittaa hassua pikku 10 min lihaskuntotreeniä lenkin päätteeksi.

Jossain vaiheessa täytyy kyllä hankkia vähän voimaa yläkroppaan.

Mie vähä nyt innostun satuilemaan siulle, hiihtäjä;) Tuo "jossain vaiheessa" siun kannattas alottaa piakkoin. Vaikkakin Finlandian meinasit vapaalla hiihtää (muistanko oikein), ni vapaallakin yläkropan voimaa tarvitaan. Ei siun välttämättä tartte puntille mennä, liikkeitähän pystyy aina soveltamaan, mutta tuossa 10 minuutissa et varmaan oikeen tehokkaasti ehdi lihaskuntoa treenaamaan? Näin ainakin veikkailisin. Vähän pitempää kuntopiirityyppistä ratkasua kannattaa harkita. Ja ehdottoman suositeltavia liikkeitä: vatsa- ja selkälihat liikkeelle. Kunnolla ja paljon (sekä vinot että suorat ja syvät). Etunojapunnerrus (mielellään vielä kapea "ote", eli kyynärpäät kylkiin, ottaa ojentajiin, "hiihtäjänpunnerrus"), leuanvedoista ei ikinä ole haittaa (meikäläisen pakkomielle:lol2:, pystyspä vaan jo täyspainosesti). Erilaiset tasatyöntöä muistuttavat vedot ois hyviä, ojentajat taljassa varmaan semmone helpoin toteuttaa. Sääli, kun plattarilla ei ole sellasta vetokelkkaa, ois aikas hyvä.

Melontaa jos joskus innostut/pääset kokeilemaan, ni siinä ois yks erinomaisen hyvä laji.

Lisäksi hiihtäjän kesäharjotteluun kuuluu olennaisesti tasatyönnöt. Hyvää lajinomasta voimatreeniä. En tiijjä, onnistusko tasatyönnöt rullaluistimilla. Rullilla saat ainakin sauvoitta menemällä hyvää treeniä kintuille, sauvoilla luistellessasi pyri käyttämään koko yläkroppaa, vatsalihakset mukaan. Aika useesti näkee,että rullaluistelija viuhtoo sauvoilla vain käsillä.

Olen sitä mieltä, että aerobinen kunto on kunnon perusta. Kestävyyden ylläpito olisi mielestäni tärkeää harrastaa sitten ihan mitä vaan. Toisaalta ilman jonkinnäköistä lihaskuntoharjoittelua ei ole myöskään hyvä olla.

Hyvä treenifilosofia siulla, ainaki miun mielestä ;) :thumbs:

Heippa!

Juu, vapaalla meinasin mennä. Vatsoja ja selkiä teen aina noissa pienissä lihaskuntosessioissa, etenkin voimapyörällä mikä on miun mielestä kaikkein tehokkain vatsantreenausvärkki ikinä. Samoin ojentajapunnerruksia on tullut tehtyä, ne menee itseasiassa jo paremmin kuin perinteiset etunojat... Ennen en pystynyt tekemään yhtään, nyt yllättäen pystyn :) Leuanvetotankokin löytyy, mutta en oo sillä kyl tehny.. hyihyi. Tekisi melontaa hirveästi mieli kokeilla, mutta mahdollisuuksia en kyllä keksi mistään. Kyllä voisi kokeilla tasatyöntöä rullilla, mutta pitää eka hankkia oikeet rullaluistelusauvat (tähän mennessä oon käyttäny iskän sauvakävelysauvoja) kun saan palkkaa!

Heippa!

Juu, vapaalla meinasin mennä. Vatsoja ja selkiä teen aina noissa pienissä lihaskuntosessioissa, etenkin voimapyörällä mikä on miun mielestä kaikkein tehokkain vatsantreenausvärkki ikinä. Samoin ojentajapunnerruksia on tullut tehtyä, ne menee itseasiassa jo paremmin kuin perinteiset etunojat... Ennen en pystynyt tekemään yhtään, nyt yllättäen pystyn :) Leuanvetotankokin löytyy, mutta en oo sillä kyl tehny.. hyihyi. Tekisi melontaa hirveästi mieli kokeilla, mutta mahdollisuuksia en kyllä keksi mistään. Kyllä voisi kokeilla tasatyöntöä rullilla, mutta pitää eka hankkia oikeet rullaluistelusauvat (tähän mennessä oon käyttäny iskän sauvakävelysauvoja) kun saan palkkaa!

Siulla vaikuttaa olevan hyvin treenit hallussa :) Voimapyörä on kyllä hyvä, tänään ois taas ohjelmassa :whip:

Melontalinkkivinkki: http://yhdistykset.etela-karjala.fi/SaiLa/jaostot.htm#Melontajaos Olettasin, et nuo tiedot pätevät myös tänä kesänä.

Tänään vetäisinkin tasatyöntöjä sauvojen kera ja kun ne on vähän lyhkäset niin tosiaan tuli rutistettua vatsalla :D Oli kyl tehokasta.

Eiku lisää vaan :whip: :D

Mie alotan rullahiihtelyn vasta kesäkuun puolella ja heinä-elokuussa sitä sitten tasatyöntöä oikeen taotaanki, tälleen keväällä sitä voi vielä puuhailla vähän sitä sun tätä eli vaikka putsata rullat ja terottaa piikit viime kesän jäljiltä...

Eiku lisää vaan :whip: :D

Mie alotan rullahiihtelyn vasta kesäkuun puolella ja heinä-elokuussa sitä sitten tasatyöntöä oikeen taotaanki, tälleen keväällä sitä voi vielä puuhailla vähän sitä sun tätä eli vaikka putsata rullat ja terottaa piikit viime kesän jäljiltä...

Lisää heti ku vatsalihakset palautuu! Hullun jumissa! Tää on parasta vatsalihastreeniä ikinä!

Noniin ja puolentoistavuoden nosto.

Olen harrastanut ratsastusta abouttiarallaa 11 vuotta, muutamaan viime vuoteen hommaa ei ole kyllä parhaalla tahdollakaan voinut kutsua aktiiviseksi. Ikinä ei ole kyllä sykemittaria tullut mukaan, mutta kyllä siellä hien saa lentämään jos tekee muutakin kun käppäilee löysin ohjin maastossa.

Pari viikkoa sitten ratsastin shokkitreeninä kolme hevosta (ratsastin ensimmäistä kertaa elämässäni andalusialaisella! huh, se oli hienoo), ja edellisestä kerrasta oli aikaa pari kuukautta. Koko seuraavan viikon oli sisäreidet niin tukossa, että käveleminenkin sattui :D

Mulla on sen tallin omistajan kanssa sellanen "hyvä-veli-suhde", eli ilmaseks mennään. Päivittelen esim. tallin kotisivuja ja autan muutenkin kaikissa tietokonejutuissa kun tarvii.

Mutta alkup. kysymykseen;
ennen punttia 20-30min crosstraineria
rugbytreeneissä tulee intervallityyppistä juoksua paljonkin
lenkillä käyn satunnaisesti (intervallit olis fiksuinta, mut näillä pakkasilla ei oikein iske...)

Suositut

Back
Ylös Bottom