SUPERCARB 1kg -40%

Aerobinen liikunta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anninu
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Niin joo, itse kysymykseen jäi vastaamatta, aerobista tulee tehtyä älyttömät määrät duunin puolesta, eli vedän steppiä, bodya, intervallia, osa tunneista on sentään venyttelyä ja pumppia, eli ihan kaikki ei oo niin liikkuvia tunteja. Sen lisäksi pyörin jäällä n. 10 tuntia viikossa, enemmän tai vähemmän hiki otsalla (yleensä vähemmän, koska yritän ottaa iisisti), yksi tunti jäätä on omaa treeniä eli hiki virtaa vielä päälle. Joskus teen kävelylenkkejä, mutta noita lähinnä palauttavina harjoituksina, eli en laske aerobiseksi (=syke ei nouse tarpeeksi).

Kesällä ei ole noita jäitä, ja tuntejakin perinteisesti vähän vähemmän, joten silloin tulee juostua + rullaluisteltua 2-4 tuntia viikossa. Ja satunnaisesti uintia, ratsastusta jne.

Ja punttia pyrin tekemään sen 3 kertaa viikossa, koko ajan on painot nousussa noista hulluista aerobisista huolimatta. Tiiä sitten, millä tasolla oltais jos en tekis noin paljon..:rolleyes:

Puntti noin kolmesti viikkoon, riippuen koulu- ja työasioista. Ratsastus kerran viikkoon (hiki kyl tulee, koni on ollu aikanaa 7 vuotta ratsastuskoulu käytössä ja on oppinut laiskottelemaan...) ja nyt aloittelen rantsukuntosysteemin edistämiseksi hölkkälenkit n.2krt/vko. Siinäpä sitä.

Välillä tuntuu että töissäolokin on melko aerobista...Varsinkin joulunaikaan sai juosta koko ajan ja hiki lensi vaikka kylmäpuhaltimet piiputti täysillä :D Mutta ehkä ei kuitenkaa :)

Aerobista tulee nyt noin 3 - 4 x viikossa ja kevättä kohti taidan lisätä. Kamppailulajia 2 - 3 x/viikko, juoksua ympärivuotisesti, talven fläsät poltan huhtikuussa HIIT-kuurilla, viime talvena hiihdin ja luistelin, tänä vuonna ehken (?). Harvakseltaan uintia, joskus ratsastus tai joku satunnainen aerobikkaamishytke. Harmi kun viikossa on vaan 7 päivää.

Pitääkin oikeasti ottaa sykemittari mukaan ratsastukseen. Hyvä syy vihdoin saada vaihdettua siihen patterit :D Ilmoilen sitten mitä mittari näytti, kun saan testattua!

Pitääkin oikeasti ottaa sykemittari mukaan ratsastukseen. Hyvä syy vihdoin saada vaihdettua siihen patterit :D Ilmoilen sitten mitä mittari näytti, kun saan testattua!

Mulla oli joskus koulutunneilla sykemittari mukana ja aika hurjia lukemia se näytti :eek: Kulutus reilun tunnin tehokkaalle ratsastukselle oli yleensä n. 500 kcal, varsinkin jos laukkasi paljon. Tosin mun hevonen oli lievästi sanottuna vaikea ratsastaa (kuuma&herkkä), että siinä joutui keskittymään ja tekemään töitä ihan täpöllä koko ajan.

Mulla oli joskus koulutunneilla sykemittari mukana ja aika hurjia lukemia se näytti :eek: Kulutus reilun tunnin tehokkaalle ratsastukselle oli yleensä n. 500 kcal, varsinkin jos laukkasi paljon. Tosin mun hevonen oli lievästi sanottuna vaikea ratsastaa (kuuma&herkkä), että siinä joutui keskittymään ja tekemään töitä ihan täpöllä koko ajan.

Miulla itelläni taas on laiskan pulskea suomenhevonen, jonka kanssa saa pitää kokoajan huolta siitä, että se liikkuu tarpeeksi reippaasti eteenpäin :D

Aerobista tulee tehtyä punttitreenien yhteydessä eli 3 tai 4 krt viikossa sekä aamulenkit päälle. Aamulenkkien kesto vaihtelee 40 minuutista yli tuntiin.

Tää tekee airooppista arkiliikunnan muodossa parisen tuntia viikossa (á 10min) ja nyt rasvanpoltto-projektin takia 2x30min viikossa uintia/ pyöräilyä. Salilla keskityn punttailuun enkä koske mihinkään niistä kahdesta kuntopyörästä. :D

Mä lasken kyllä koiranulkoilutuksen aika aerobiseksi. Käyn joka päivä vajaan tunnin lenkillä koiran kanssa, koira vapaana ja kävelen reippaasti/hölkkään niin että hiki tulee ja syke nousee.Pienempiä kusetuslenkkejä en laske viikon liikuntasaldoon. Lisäksi 3 kertaa/viikko salitreenit. :)

Tosiaan noita koiran kanssa lenkkeilyjä en laskenutkaan mukaan. Ne lenkit tapahtuvat yleensä metsässä tai pelloilla, koirat yleensä vapaana. Kyllähän niistäkin viikossa ihan hyvin kertyy :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Onpa täällä ahkeria mimmejä!! Monella on paljon punttia ja paljon aerobista. Itsellä on ollut punttis suht vähissä viime aikoina, eikä aerobisellakaan voi niin kehua (spinning kahdesti viikossa). Nyt kun "kevätprojekti" alkaa, ajattelin nostaa aerobista ainakin yhdellä. Ennen olen käynyt juoksemassa, nyt se ei oikein nappaa :( ..

Salin ohella teen aerobista lähinnä mieltymyksen ja halun mukaan eli useimmiten 2-3 tuntia tanssia, muutaman leppoisan kävelylenkin ja balletonea/muuta venyttelyä kerran viikossa. Lisäksi mahdollisimman usein lumilautailua :haart:

Tää on nyt hiukan tainnut karata räpylästä, mutta minkäs teet, kun on niin kivaa ja hyvä olo kun on treenannut kunnolla! Mulla siis ohjelmassa: punttia kolmesti viikossa lisäksi aerobisena spinningiä, tanssia, erilaisia jumppia ja balletonea (vai onkos se aerobista lainkaan..?) yhtensä n. 7 tuntia viikossa, sitten vielä aamulenkit... No ne lenkit on kyllä olleet nyt kaatosateilla aika vähissä, mutta nyt näyttää paremmalta! :) Ehkä toi aerobinen vähän verottaa punttia, en tiedä, kun mun mielestä ne on kuitenkin niin erilaisia juttuja...

Tää on nyt hiukan tainnut karata räpylästä, mutta minkäs teet, kun on niin kivaa ja hyvä olo kun on treenannut kunnolla! Mulla siis ohjelmassa: punttia kolmesti viikossa lisäksi aerobisena spinningiä, tanssia, erilaisia jumppia ja balletonea (vai onkos se aerobista lainkaan..?) yhtensä n. 7 tuntia viikossa, sitten vielä aamulenkit... No ne lenkit on kyllä olleet nyt kaatosateilla aika vähissä, mutta nyt näyttää paremmalta! :) Ehkä toi aerobinen vähän verottaa punttia, en tiedä, kun mun mielestä ne on kuitenkin niin erilaisia juttuja...

Se on totta, että noi aerobiset verotta kyllä punttia, mutta kaikkihan riippuu ihan sun tavoitteista. Jos tavoitteena ei ole optimaalinen lihaskasvu en usko, että suurtakan haittaa noin suuresta aerobisen määrästä on. Tähän tietenkin vaikuttaa sun palautuminen. Itse en usko, että pystyisin vetämään punttitreenin kunnolla, jos ohjelmassani olisi normaalikautena näinkin paljon aerobista.

Dieetillä on asia totta kai eri juttu. Nyt pikkuhiljaa itsekin lisäilen aerobisen määrää, mutta tarkoitus on pudottaa rasva% ilman hirvittävää lihas"katoa".

Mulla tulee tehtyä aerobista punttitreenin päätteeksi väh. kolme kertaa viikossa 20-45 min. crossarilla tai pyörällä polkien. Ja satunnaisesti vähän pidempiä kävelylenkkejä tai pelkkää aerobista salilla.

Mä käyn tavallisesti kerran viikossa aerobicissa ja 3-4 kertaa spinningissä.:) En tiedä tuleeko tämä olemaan ongelma nyt, kun alan tekemään enemmän punttia...Tähän mennessä olen treenaillut 2-jakoisella 2 kertaa viikossa ja nyt vaihdan 3-jakoiseen 3 kertaa viikossa. Onkohan aerobista tähän nähden nyt liikaa?
Harmi, jos on, koska pidän valtavasti myös aerobisesta treenistä.

Minulla ei ole kyllä mitään intohimoja aerobiseen liikuntaan ja hyötyliikunta on mulle kirosana :lol2: Jos matkaa on jonnekkin enemmän kuin kilometri niin liikun autolla. Salilla käyn 4x viikossa eikä tulisi kyllä mieleenkään enää treenin jälkeen jäädä vielä polkemaan kuntopyörää tms. Ainoastaan jalkatreenin jälkeen poljen muutaman minuutin palauttavasti.

Minä ainakin panostan niin täysiä punttitreeniin ettei sen jälkeen enää yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään aerobista. Kerran viikossa olen yrittänyt käydä aerobicissa (tiedostaen surkean yleiskuntoni) mutta ei siihenkään ole aina energiaa :rolleyes:.

Jossain välissä voisin kyllä alkaa tehdä noita intervalliharjoituksia. Vaikka tässä kevään mittaan kun dieetti etenee. Kuulostaa juuri sellaiselta harjoittelulta joka voisi minultakin onnistua. En tiedä mitään tylsempää kuin pitkät kävely/juoksulenkit :D

Tällä hetkellä en käy kuntosalilla kuin max kaksi kertaa viikossa. Mieli tekis kyllä käydä vaikka enemmänkin, mutta kun tavoitteena on juosta maraton joskus syksyllä... ei kannata kerätä liikaa mitään massaa kannettavakseen sen paremmin läskiä kuin lihastakaan. Siis harrastan runsaasti koirankusetusta :) 1,5 - 2 tuntia päivässä. Sen lisäksi pitäisi juosta ainakin kolme pitkähköä lenkkiä viikossa. Yhden pitäisi olla 2,5 tuntia mieluusti. Kirjoitan että pitäisi, kun olen todellisuudessa onnistunut juoksemaan enintään kaksi kertaa viikossa ja tuollaista pitkää ja matalatempoista lenkkiä en ole tehnyt vähään aikaan :( laiskuutta ym. syitä, mutta onhan tässä aikaa ensi syksyyn. Sen jälkeen olen sitten päättänyt, että saan käydä salilla ihan niin usein kun mieli tekee! Salillakin sarjat on 30 + mittaisia, että sekin on varmaan lähes aerobista.

Koska kuntoklubin jäsenyys kuitenkin maksaa ihan riittävästi, käyn siellä sitten joogassa, joka sekin on aerobista, jos tuosta alkujunnauksesta päästään siihen oikeesti tekemiseen jossain vaiheessa. Kyseessä on siis astanga jooga. Lisäksi olen vielä päättänyt ruveta käymään kerran viikossa spinningissä. Huh, huh, mutta siis ideana on vaan tehdä paljon aerobista ja lisätä kestävyyttä. Ei olisi pahitteeksi jos siinä sivussa lähtisi vielä pari kiloa pois painosta.

Maratoonille harjottelussa (kuten muussakin liikunnassa) on todella tärkeetä muistaa pitää lepopäiviä, jotta kehitystä tapahtus! Älä siis ota tota aerobistakaan liikaa itselles.

Itte olin sellasessa "marotonkoulussa" viime vuonna (jonka jälkeen en tosin maratoonia juossu, koska se ei ollu oma tavoitteeni) ja siellä meille tehtiin ohjelmat, joissa oli muistaakseni 3 vikkoa reippaasti liikuntaa, sit lepoviikko, joilloin liikuntaa vähemmän. Lenkkien pituudet muuttu vain pikkuhiljaa (esim. 2kk juostiin vaan max 60min lenkkejä jne.).

Et kyllä kysyny neuvoja ja osaat varmaan nämäkin jutut jo itse, mutta kerrankin kun tuntu, että tiiän jostain jotain oli pakko aukasta suu. :) Toivottavasti et pahastu. :nolo:

Ite aattelin ton aerobisen hoitaa niin, että käyn lenkillä n. 4 kertaa viikossa (yleensä juoksen matalilla sykkeillä, eli hitaasti) ja salilla näin aluksi vain kaksi kertaa viikossa. Sitten, kun saan itteni siihen kuntoon, että voin hyvillä mielin uimahallissa käydä lisään sen ohjelmaan. Näillä mennään, kunhan mahdollisesti joskus paranen.

Suositut

Back
Ylös Bottom