ACKD -dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Invisus
  • Aloitettu Aloitettu
Komppaan kyllä Ranea ja Comodoa - markkinoinnin uhrihan tässä ollaan. En ikinä olisi ostanut esim. nutrilettia, mutta Leader onnistui löytämään käytännössä lähes samalla tuotteella itselleen kivan nichen salilla kävijöistä/kuntoilijoista. Tämän easydietin kohdalla itseeni vetoaa sen helppous ts. mitään ei tarvitse miettiä, kunhan vedät ne pussukat naamariisi, niin kiloja tippuu. Varmasti samaan tulokseen pääsisi halvemmalla (ja myös maukkaammin) miettimällä ketoosiin sopivat ruoat ja niille tarkat määrät. Mutta, mutta, laiska kun olen, niin nyt kuitenkin tein toisin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo tässä on kyllä tänä vuonna ollu oikeen onnistuneen markkinoinnin malliesimerkki, fyrkka virtaa Leaderille :D No ainakin riittävän paljon kokeilijoita joista muodostaa mielipiteensä näistä.

Näin on ilmeisesti käynyt... ei nopeassa matalakalorisessa dieetissä sinänsä vikaa ole, homma toimii mutta ei siihen "jauhopusseja" tarvitse, toimii se ihan normi ravinnollakin. No jos jotain positiivista hakee on se että ehkä moni tajuaa että ei diettaaminen hetken aikaa sika matalilla kaloreilla tapa tai hävitä lihaksia :)

Komppaan kyllä Ranea ja Comodoa - markkinoinnin uhrihan tässä ollaan. En ikinä olisi ostanut esim. nutrilettia, mutta Leader onnistui löytämään käytännössä lähes samalla tuotteella itselleen kivan nichen salilla kävijöistä/kuntoilijoista. Tämän easydietin kohdalla itseeni vetoaa sen helppous ts. mitään ei tarvitse miettiä, kunhan vedät ne pussukat naamariisi, niin kiloja tippuu. Varmasti samaan tulokseen pääsisi halvemmalla (ja myös maukkaammin) miettimällä ketoosiin sopivat ruoat ja niille tarkat määrät. Mutta, mutta, laiska kun olen, niin nyt kuitenkin tein toisin.
Olet asian ytimessä. Erittäin helppo kun ei tarvitse miettiä joten sopii aloittelijoillekin. Itse vetelen siis vhh:lla ja olen elämäni kunnossa sekä lihoissa, harkitsin kyllä että oisin tälle keväälle koklannut tota ACKD:ta mutta olen varmistunut siitä etten tule koskaan testaamaan, mieluummin syö nami nami pihviä, munia, pekonia ja juustomakkaraa kun vedän noita pusseja, noilla pääsee ketollekin jos haluaa ja safka on jopa vitun hyvää. :) Mutta tässähän ei ole asiantuntijalääkärit mukana. ;)

Aivan samoilla linjoilla mentiin tääläkin. Pääasiassa kokeiluun tuli että toimiiko tuo oikeasti. Tulokset oli sen verran hyvät että otan jatkossakin samanlaisen shokki aloituksen dietille, tosin ensi kerralla ei syödä pussisoppaa vaan muokataan normi ruoasta samanlainen setti. Pitää vaan napata vähän enemmän vitamiineja purnukasta.

Voi olla että kesällä otan vielä parin viikon matalakalorisen ketoosin.

Silloin kun näin rauttiksella Easy Diet mainokset niin ajattelin että ne on sitä samaa nutrilet/allevo/whatever huttua. Oon kerran sellaista maistanut ja en ole ikinä ymmärtänyt miksi kukaan haluaisi vetää jotain keinotekoista jauhomössöä vedessä, kun vaihtoehtona on dietata ja syödä ruokaa. Mutta kaikki nämä positiiviset kertomukset (oon seurannut useamman blogia, kiitos näistä!) houkuttelee kokeilemaan. Olen yrittänyt dieetata perinteisin keinoin jo vähän aikaa, mutta paino on jumittunut sitkeästi 62kg-rajaan, ja tarkoitus olisi päästä entisiin mittoihin 54-55kg paikkeille. Perinteinen low-carb ei ole saanut mua mukaansa, sillä ahdistun siitä rasvalla läträämisestä ja en syö mitään lihaa - sitä enemmän kasviksia, joissa niitä hiilareita piilee. Tällainen tiukka pussikuuri voisi olla hyvä kick-start ainakin laihikselle, joten harkitsen tosissani.

Varsinaisena esteenä on vain noitten pussien hinnat. Tuntuu kauhealta miten monia kymmeniä/sata euroa uppoisi parin viikon jaksoon, kun omat ruokakulut on tosi pienet ja opiskelijakukkaro kapea. Mistä siis ootte tilailleet noita halvemmalla kuin Lifesta/yms? Mayors vissiin on joku punttisali, joten saako ihan puhelinsoitolla sieltä tilailtua vai saisko jostain vielä halvemmalla? (hehe, mulle saa diilata) :)

Silloin kun näin rauttiksella Easy Diet mainokset niin ajattelin että ne on sitä samaa nutrilet/allevo/whatever huttua. Oon kerran sellaista maistanut ja en ole ikinä ymmärtänyt miksi kukaan haluaisi vetää jotain keinotekoista jauhomössöä vedessä, kun vaihtoehtona on dietata ja syödä ruokaa. Mutta kaikki nämä positiiviset kertomukset (oon seurannut useamman blogia, kiitos näistä!) houkuttelee kokeilemaan. Olen yrittänyt dieetata perinteisin keinoin jo vähän aikaa, mutta paino on jumittunut sitkeästi 62kg-rajaan, ja tarkoitus olisi päästä entisiin mittoihin 54-55kg paikkeille. Perinteinen low-carb ei ole saanut mua mukaansa, sillä ahdistun siitä rasvalla läträämisestä ja en syö mitään lihaa - sitä enemmän kasviksia, joissa niitä hiilareita piilee. Tällainen tiukka pussikuuri voisi olla hyvä kick-start ainakin laihikselle, joten harkitsen tosissani.

Varsinaisena esteenä on vain noitten pussien hinnat. Tuntuu kauhealta miten monia kymmeniä/sata euroa uppoisi parin viikon jaksoon, kun omat ruokakulut on tosi pienet ja opiskelijakukkaro kapea. Mistä siis ootte tilailleet noita halvemmalla kuin Lifesta/yms? Mayors vissiin on joku punttisali, joten saako ihan puhelinsoitolla sieltä tilailtua vai saisko jostain vielä halvemmalla? (hehe, mulle saa diilata) :)

Kantsii sitten muistaa itse dieetin jälkeen että sun on jollain pidettävä saavutettu tavotepainosi eli et voi palata takaisin entiseen dieettiisi pussien loputtua. A:Lisäät kulutustasi eli liikuntaa/aerobista. B:Lasket kalorinsaantia tai muutat ruokavaliotasi muuten/leikkaat hiilareita pysyvästi. Minusta suurin vaikutus painoon on nimenomaan hiilareiden painotuksessa aamupäivälle ja rasvojen iltaan, proteiinia sitten päivän mittaan kokoajan ja illalla yötä vasten erityisesti rasvan kera. Ilman näitä, paino nousee takas entisiin mittoihin kuten monella nopeiden erikoisdieettien kokeilijoilla. Mayorsilta ei tietääkseni saa mitään tilattua eli on käytävä paikan päällä ruoholahdessa, olen kuullut/lukenut että pakettihinnalla myyvät sieltä sekoitelman pusseja kun ostat kerralla enemmän, tätä tekee kai luontaistuotekaupatkin ehkä mutta tuskin niin "löysät hihat" on että tinkivät paljonkin ;)

Kantsii sitten muistaa itse dieetin jälkeen että sun on jollain pidettävä saavutettu tavotepainosi eli et voi palata takaisin entiseen dieettiisi pussien loputtua. A:Lisäät kulutustasi eli liikuntaa/aerobista. B:Lasket kalorinsaantia tai muutat ruokavaliotasi muuten/leikkaat hiilareita pysyvästi. Minusta suurin vaikutus painoon on nimenomaan hiilareiden painotuksessa aamupäivälle ja rasvojen iltaan, proteiinia sitten päivän mittaan kokoajan ja illalla yötä vasten erityisesti rasvan kera. Ilman näitä, paino nousee takas entisiin mittoihin kuten monella nopeiden erikoisdieettien kokeilijoilla. Mayorsilta ei tietääkseni saa mitään tilattua eli on käytävä paikan päällä ruoholahdessa, olen kuullut/lukenut että pakettihinnalla myyvät sieltä sekoitelman pusseja kun ostat kerralla enemmän, tätä tekee kai luontaistuotekaupatkin ehkä mutta tuskin niin "löysät hihat" on että tinkivät paljonkin ;)

Huomioitu on! Eihän näin kalliiseen lystiin voi mitenkään ryhtyä jos antaisi painon pomppia samantien takaisin.. Ruokavalioni ei tällä hetkellä ole edes ihan kuralla, kilot ovat tulleet talven aikana liikkumattomuudesta+surusyönnistä. Nykyään käyn puntilla, hyötyliikun ja en syö mitään viljahuttuja tai sokeria (joskus puuro ja hiivaton ruisleipä), mutta rasvoja taitaa tulla liian vähän. Hiilaria kyllä tulee pakostikin pitkin päivää kun syön melko paljon rehuja ja hedelmiä.

Kiitoksia hyvistä neuvoista. <3

Noni, tänään kävin hakemassa vähän pusseja 5 päiväksi.. pitää hakea varmana lisää myöhemmin.
Mutta testiin lähti, toivottavasti pääkoppa vain kestää menoa, muuten ei pitäisi olla pulaa.
88kg lähdetään, katsotaan miltä näyttää viikon päästä! :D

^Aika hyvään saumaan otit aloituksen, vappu ja kaikki :D

Ei sitten muuta kuin kova asenne vaan päälle. Mulla on nyt kolmanneksi viimeinen päivä dietistä menossa ja omalla kohdallani jouduin hieman keventämään treeniä puolentoista viikon jälkeen sekä ottamaan ylimääräisen lepopäivän, kun kroppa ei oikein palautunut. Nyt on tosin jo sellainen olo, että tätä diettiä voisi helposti jatkaa pidempäänkin - eipä oikeastaan edes tee tiukkaa.

Kyllä tosta selviää kun tsemppaa itseään :) On kuitenkin kyse vain muutamasta viikosta, monet normaalit dieetit kun kestää puolkin vuotta jollon nollatoleranssi kaikelle mitä vähänkin tekis mieli syödä :D Tossa voi kuitenkin tuudittautua sillä että välistä ei välttämättä jää kovin monet juhlat. Ja jos oikeen kiristää niin kunnon sisäfilepihvi parantaa mielen ;)

Mulla on nyt kyllä jotenki iha ihmeellisesti pysähtyny painon tippuminen CKD:ssä viimesen viikon ajalta vaikka kalorit on pysyny varmaan 1000 alle kulutuksen ja hiilaritki turvallisesti alle 20g :O ei osaa sanoo mikä mättää. ei vaan oo laskenu ku jotain ihan vaivasii satoja grammoja

Mulla on nyt kyllä jotenki iha ihmeellisesti pysähtyny painon tippuminen CKD:ssä viimesen viikon ajalta vaikka kalorit on pysyny varmaan 1000 alle kulutuksen ja hiilaritki turvallisesti alle 20g :O ei osaa sanoo mikä mättää. ei vaan oo laskenu ku jotain ihan vaivasii satoja grammoja

Kokeileppa viikon - kahden ajan hiilaripainotteista ruokavaliota ja sen jälkeen palaat ketolle. Itsellä aikanaan toimi!

Itse varmaan heitän viikoksi - pariksi uudestaan ACKD:n päällä, kun huomenna polventähystysleikkaus (Kierukat siistitään), niin jotta painon putoaminen jatkuisi kun joutuu varmaan viikon olemaan aikalailla paikoillaan niin pitää koittaa pitää kalorit tosi pieninä starttasi ainakin ACKD:n avulla perusketodietti hyvin, kun olin sillä ekat 2 viikkoa dietistä.

Nyt vajaassa 2 kk:ssa paino pudonnut 125,3 kg -> n. 112 kg

^Aika hyvään saumaan otit aloituksen, vappu ja kaikki :D

Niin no, en aio "juhlia" vappua mitenkään, turha päivä, hyvä syy vain juoda (ei mulle kylläkään) :D Että ei se huoleta yhtään *peukku*
Toivottavasti tulee räntää kuten luvattiin :D
Pari päivää menny.. So far so good! :D

19 vuorokauden mittainen dieetti päättyi tänäan aamulla, joten raportoidaanpa loppufiilikset tänne. Ensinnä haluan todeta, että aamupuuro raejuustolla ja voisilmällä ei ole maistunut koskaan niin hyvältä kuin tänään ;)

Paino tippui 88,5 kilosta reiluun 82:een kiloon. Vaikea sanoa, mikä tuosta oli nesteen määrä, koska olin jo ennen pussiaikakautta VHH:lla melko pitkään. Laskennallisesti odotin juurikin tuota pari kiloa per viikko tiputusta, joten tulos ei siltä osin yllätä. Luonnollisesti enemmän olisi ollut parempi, mutta kyllä tähänkin on oltava tyytyväinen. Varsinkin keskivartalossa muutoksen huomaa selvästi - valitettavasti yhtä selvää on, että painoa (rasvaa) täytyy vielä tiputtaa ainakin kolme-neljä kiloa. Tämä ei tosin enää tapahdu pusseilla, vaan ihan perus keto-/alakarppauksella.

Kannattiko dieetti? Kyllä. Otanko pussit käyttöön toisenkin kerran? Ei mahdotonta, mutta tuskin enää uudestaan. Päästänkö itseni enää koskaan aloitusrasvaprosentille? En :D

Eikös tässä tule ihan helkutin vähän proteiiniä? Ei ainakaan 90kg:lle tule sitä 2-3g per painokilo? Vai olenko hakoteillä?

Kannattaako tällä ACKD:lla tiristellä vasta dieetin loppuvaiheilla, vai kannattaako tällä ottaa sellainen shokkialku? :D Jos siis tiputettavaa sellanen 10kg.

Mä joka pyrin käymään salilla säännöllisesti, sekä liikunnallisesti melko passiivinen mieheni aloitettiin maanantaina tämä. Alkupainosta 105,7kg on miehellä tippunut 2,6kg (194cm pitkä) ja multa (66,9kg) on hävinnyt 2,9kg. Ei mikään ihme, sillä ruokavalio on ollut aika heikoissa kantimissa jo jonkun aikaa. Meillä oli ajatuksena käyttää näitä pusseja shokkistarttina ja jatkossa olla viisaampia ruoan suhteen. Nyt myös korostuu ne hetket jolloin olisi tullut naposteltua jotain vaikka nälkä ei olisikaan, ja luonteenlujuuttahan siinä samalla testataan kun lapsille laittaa oikeaa ruokaa tietäen että itselleen ei juuri tällä hetkellä tuota salli... :rolleyes:
Meille tämä oli hyvä ratkaisu!

Eikös tässä tule ihan helkutin vähän proteiiniä? Ei ainakaan 90kg:lle tule sitä 2-3g per painokilo? Vai olenko hakoteillä?

Kannattaako tällä ACKD:lla tiristellä vasta dieetin loppuvaiheilla, vai kannattaako tällä ottaa sellainen shokkialku? :D Jos siis tiputettavaa sellanen 10kg.

No kymppikilo nyt tippuu vielä helposti. Itse alottasin tällä ja siirtysin sitten VHH:lle jos haluaa välttämättä ketolle mennä. Tai sitten voit alottaa VHH:lla ja jos ei tunnu riittävän niin siirryt sitten. Kuitenkin motivaatio tällä on hyvä kun paino tippuu nopeasti :) Leikkaisin niitä hiilareita tän jälkeen muutenkin ruokavaliosta niin tulokset myös pysyvät paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom