ACKD -dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Invisus
  • Aloitettu Aloitettu
ACKD vs CKD

En tiedä nyt onko tämä iha suoranaisesti juur itähän threadiin, mutta täällä näytti olevan suht asiantuntevaa porukkaa.

Itsestä, olen 197cm, 120kg, rasvaa on reilusti turhaa vatsan seudulla, en ole käynyt mittauksissa, voisin kuvitella rasvaprosentin olevan jossain 20-25 välillä.

Aloitin yhden päivän tutkailujen jälkeen oikeastaan ensimmäistä kertaa varsinaisen dieettidieetin, elikkäs atkinsonin kautta tähän ketogeeniseen eksyin ja olen nyt neljättä päivää syönyt periaatteella n. 200g prot, 100g rasv, max 20 hiil ja juonut vettä kuin kameli (väh. 5 litraa päivässä). toistaiseksi puuttuu ruokavaliosta vitamiinit sun muut, mutta niitä pitäisi juuri kohta puoliin käydä hakemassa.

olen pyrkinyt syömään käytännössä 4-5 kertaa päivässä lihaa/kalaa/kanaa/kananmunia/juustoa/pekoni/pepperoni, ja kerran päivässä aamutuimaan pellavansiemeniä ja vehnäleseitä kuituja varten. ruoan yhteydessä käyttänyt toistaiseksi vain oliiviöljyä yhdellä tai kahdella ruoalla salaattia ja kurkkua. www.kalorilaskuri.fi:n perusteella minunkokoiseni kulutus on about 2900 ilma liikuntaa. olen käynyt salilla n.3kertaa/vko + aerobista 3kert/vko. olen pyrkinyt pitämään päivän energian noin 2000 kcal lukemissa.

oikeastaan treenit on sujuneet ihan hyvin ja vielä ei ainakaan ole ilmennyt mitään ongelmia. eikä ole päässyt herkuttelu yllättämään. Iltapaino on laskenut noin kaksi kiloa.

pääsyy tälle kirjoitukselle lieneekin siinä, että haluaisin kokeneempien diettailijoiden mielipidettä siihen, että onko kannattavampaa ensimmäisellä cyklillä pitää esim pitempi 12 päivän ketoosivaihe ja vasta sitten pitää hiilaripäivä, vai tulisiko pitäytyä tuossa 6+1? Ja onko joillakin kokemuksia antaa jotain vertailukohtia ACKD:n ja CKD:n väliltä tehokkuudessa, eli kannattaisiko minunkin kokeilla esim viikon pussikeittojaksoa ja sitten siirtyä esim takaisin tähän CKD.

Sitten yksi kysymys on herännyt siitä, että jos pussikeittodieeteilläkin pystytään esim pitämään (kun on enempi sitä rasvaa ympärillä) lihat kuulopuheiden perusteella vähilläkin (alle 1000kcal) määrillä hyvin tallella niin pystyisinkö vähentämään tuossa ihan CKD:ssä rasvojen määrää esim 50g/pv tienoille, jolloin ravinto vastaisi lähemmin ACKD pussikeittoja? Ja esimerkiksi sitten parin viikon päästä nostaa rasvanmäärää hieman jottei mennä liian pitkään pienillä määrillä vai miten?

eli yksinkertaisesti jos pidän proteiinin saannin samalla tasolla ja lasken rasvan myötä myös kalorimääriä niin meneekö kroppa säästöliekille vai pitäisikö aineenvaihdunnan pysyä ainakin muutaman ensimmäisen viikon ajan suhteellisen samoissa? 50x7x9kcal = noin 3200 kcalorin kulutusta

anteeksi jos tekstiin ilmestyi päällekkäisyyksiä, menee kellon piikkiin. kiitoksia jo valmiiksi rakentavista ja asiantuntevista vastauksista :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä melkein suosittelisin pitämään tuon ketoosimeiningin yllä. Vaikka ACKD:lla saattaisi tulla aika hyvä pudotus lisäksi, se on yksinkertaisesti kupolille aika raskasta puuhaa. Sulla tuntuisi olevan hyvä meno jo ylipäätänsä dieetin suhteen, niin miksi turhaan lähteä riivaamaan itseään pussikeitoilla?

2900kcal peruskulutus + salit ja aerobiset päälle, ja syöt vain 2000kcal? On kyllä sun kokoiselle karjulle aika pirun vähän, kuinka paljon sulla on pudonnut paino viikkotasolla? Pitäisi melkein jo kilo per viikko irrota painoa veks tuolla tahdilla ja helposti. Älä nyt ainakaan laske sitä rasvan määrää, alkaa karsiutumaan syötävät ketosafkatkin aika pieniin annoksiin muuten. Nostaisin proteiinin määrää ihan hieman vielä tuosta 200g ylöspäin, aina 250-300g paikkeille ja rasvat samoissa kuin nyt, ellei vähän jopa enemmän. Se riippuu hyvin pitkälti siitä kuinka paljon tahdot pudottaa per viikko tai kuukausi, mutta sanoisin että maksimissaan se kilo per viikko.

Yllättävän hyvin salitreeni onnistunut vaikka nälkä on koko ajan. Tuli tuota Jack3d hankittua niin voi sekin auttaa asiassa. Yksijakoisella mennään, tosin vähän olen sarjojen pituutta ja toistoja lyhentänyt.

6. päivä lähti käyntiin. Eilen kävin hakemassa toiset 5 päivän setit. Vahingossa ostin parsasoppaa, saa lappaa väksisin heti ensimmäisestä pussista saakka:D. Pitää miettiä se ravintona ja unohtaa maku.

Illalla olisin lähdössä viikonlopuksi vanhemmille. Sielä yleensä en ole muuta tehnyt kuin syönyt. Mielenkiinnolla odotan äitin kommentteja pussiruoasta :D

no voishan proteiinin määrää vielä pyrkiä vähän nostamaan, mutta aattelin että tässä alkuun ois enempi hyötyy jos viikon pari vetäis vähä pienemmillä kaloreilla kunnes sitte nostaias. tosin ois kyllä vähän hinku tiputtaa nopeempaa tahtii. toi kulutus on oikeestaa vähä heilunu päivänaktiviteettien ja ruoanlaittolaiskuuden mukaan 2000-2500. mulla on ongelmana se et selkä on vähä paskana ni ei pysty treenaa selkää ja jalkoi oikeestaan... se vaikeuttaa aika paljo aerobisen tekemistä
, mutta pitää katsella että minkälaista kehitystä tulee toivottavasti tulee. :)

13.päivä kohta takanapäin paino tänä aamuna 113.6 kg (Lähtö: 125,3 kg) Tämän hetkinen iltapaino: 113,9 kg eli eiköhän se huomen aamuksi ole tuolla 112,8 kg elikkä kahden viikon saldoksi tulisi 12,5 kg, kovaa vauhtia, täytyy kyllä sanoa ellei tulokset olisi näin saatanan kovia niin jäisi leikki kesken.

No niin, tuo kuullostaa mun korvaan just sellaselta mitä pitääkin. Kovia tuloksia!

Yllättävän hyvin salitreeni onnistunut vaikka nälkä on koko ajan. Tuli tuota Jack3d hankittua niin voi sekin auttaa asiassa. Yksijakoisella mennään, tosin vähän olen sarjojen pituutta ja toistoja lyhentänyt.

6. päivä lähti käyntiin. Eilen kävin hakemassa toiset 5 päivän setit. Vahingossa ostin parsasoppaa, saa lappaa väksisin heti ensimmäisestä pussista saakka:D. Pitää miettiä se ravintona ja unohtaa maku.

Illalla olisin lähdössä viikonlopuksi vanhemmille. Sielä yleensä en ole muuta tehnyt kuin syönyt. Mielenkiinnolla odotan äitin kommentteja pussiruoasta :D

Itellä viides päivä nyt menossa ja olo kyllä alkaa olemaan mahtava, jopa euforinen :D

Otin aluksi kaikkia pusseja väh.1 kappaleen testattavaks ja lempimaut oli todella yllättäviä; tomaatti- ja parsakeitto olivat parhaimmat minun mielestä, lähinnä sen takia kun niihin ei jää mitään sattumia mukaan. Eiku vaan ihan rohkeesti testaamaan mikä itelle parhaiten alas menee! Suklaa-vadelma smoothie alkaa kanssa maistumaan jo ihan oikeelta suklaapirtelöltä. :)

Alussa tuomio oli nuihin pusseihin hyvin negatiivinen, kun eka syöminen toi oksennusrefleksin ja pystyin syömään eka keitosta korkeintaan 1/3. Nyt alkanu tottumaan makuihin ja dieetin onnistumis odotukset nousseet korkeammalle. Varsinkin nytten kun paino on tippunut jo neljä kiloa viidessä päivässä, nesteitähän se on suurin osa, mutta motivoi kyllä kummasti jatkamaan sitkeästi loppuun asti!

Ajattelin kans ottaa ton käyttöön näillänäkymin maanantaina. Sanokaas kokeneemmat oisko tästä hyvä lähteä liikkeelle?: ( Otin vähän mallia tosta ironbutt:in versiosta. )

Aamulla: Maitorahka, D-vitskut, omegat, bcaa
Lounaaksi: ACKD keitto
Välipala: ACKD keitto
Ennen treeniä: puolikas banaani.
Treenin jälkeen: 1.5dl whey:n 80.
Päivällinen: ACKD keitto
Iltapala: maitorahka.

Elikkäs tollasta ajattelin. Miten jos tohon tunkis viel johonki väliin aamulenkin?
Ajattelin vetää samalla ohjelmalla elikkä 4-jakosella, mutta voi olla et jossaki vaiheessa iskee kauhee väsymys treenin suhteen?

mitat on tällähetkellä: 187cm ja 102.4kg. Treeniä takana reilu vuosi.

Ajattelin kans ottaa ton käyttöön näillänäkymin maanantaina. Sanokaas kokeneemmat oisko tästä hyvä lähteä liikkeelle?: ( Otin vähän mallia tosta ironbutt:in versiosta. )

Aamulla: Maitorahka, D-vitskut, omegat, bcaa
Lounaaksi: ACKD keitto
Välipala: ACKD keitto
Ennen treeniä: puolikas banaani.
Treenin jälkeen: 1.5dl whey:n 80.
Päivällinen: ACKD keitto
Iltapala: maitorahka.

Elikkäs tollasta ajattelin. Miten jos tohon tunkis viel johonki väliin aamulenkin?
Ajattelin vetää samalla ohjelmalla elikkä 4-jakosella, mutta voi olla et jossaki vaiheessa iskee kauhee väsymys treenin suhteen?

mitat on tällähetkellä: 187cm ja 102.4kg. Treeniä takana reilu vuosi.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin oon vedelly toistaseks seuraavalla setillä: http://paste.arkku.net/20348389294d8dc9dfd1439. Aamusin oon ottanu d-vitskut sekä vihreetä teetä, päivällä vihreetä teetä ja illalla ennen nukkumaan menoa zma.

Yllä näkyy meikäläisen dieetti. Elikä oon vetäny tuon maitorahkan sijaan ite heraa/yöproteiinia, kun en halunnu lähtee soveltaa yhtään, vaan noudatin Ironbuttin ja erään leaderin edustajan puheita. Maitorahka on kyl varmasti miellyttävämpi vaihtoehto, koska se täyttää paljon paremmin kuin nuo proteiinidrinkit(aamusin koulussa tuppaa tulee nälkä...). Ennen treeniä voi ottaa hiilaripitosen boosterin tai vaikka tuon puolikkaan banaanin. Ite vedin Jack3diä sekä ~20g Mass Recoveryä, kun tuo edustaja ehdotti ottamaan palkkaria "lihaksia suojaamaan"(?). Aamuks sekä palkkariin vois lisätä glutaa, jos vaan löytyy ja rasvanpolttoa boostaamaan voi ottaa vielä vihreetä teetä, jos mieli tekee. Itellä tuo aerobinen on tuntunu tässä dieetin aikana niin tukkoselta, et oon ihan suosiolla käyny sauvakävelemässä vain pari kertaa viikossa. Muista juoda paljon vettä!

Itellä dieetti sujunu muuten ihan hyvin, paitti tosiaan nuo polven nivelet alko vähän ilmotteleen itestään. Onneks niistä vaivoista on jo päästy osittain eroon MSM:n ja suolatankkauksen johdosta. Nyt kolmen viikon paikkeilla on alkanu paino jymähtää tohon 87 kilon himmoille (alkupaino 94,0 kg).

En oo mitenkään erityisen kokenut, mut tossa meikäläisen mietteitä tästä dieetistä. Joku kokeneempi voi oikoa, jos jotain on menny hirveesti pieleen.

edit. Ainiin. Unohdin mainita, että 1,5 viikon jälkeen aloin ottaa myös monivitamiinivalmistetta aamusin ihan varmuuden vuoks.

Mä aloitin uuden ACKD-setin eilen perjantaina. Tähän asti olin vetänyt normiketoa lauantaisin olevilla "tankkauksilla", jotka toimi lähinnä päänupin nollauksena ts. en mättänyt mitä sattuu koko päivää vaan jotain hyvää mitä teki mieli - esim. kävin kiinalaisessa miehen kanssa. Oikein hifistelemällä ton tankkauksenkin voisi tehdä kunnolla ts. ottaa jonkun hiilaritavoitteen (esim. 400g hiilaria päivässä rasvojen pysyessä alle 50g). Paino tippu normiketolla noin puoli kiloa per vko ja tietysti toi lauantain vapaampi syöminen näkyi n. kilon painonlisäyksessä sunnuntain aamupainoon (paino tippui parissa päivässä taas "tankkauksen" alle). Normiketon vaikutus ulkonäköön ei ole ollut yhtä "radikaali" kuin ACKD:llä, jolloin sentit katos maagisesti. Homma selkeästi hidastui, mutta puolisenttisiä ja -kilosia kyllä lähti.

Nyt tämä uusi ACKD starttasi vähän vaivihkaa. Torstaina oli firman bileet ja tuli syötyä pizzaa (+ juotua alkoholia) joten päätin kostoksi aloittaa ACKD:n heti. Tulee hyvää shokkia kropalle lun torstain mätön jälkeen kalorit tippuu kuuteen sataan :)
Ekan päivän tulos on hämmentävän hyvä. Johtuen torstain syömisistä oli pe-aamupaino 1kg enempi kuin torstai-aamuna MUTTA yhden päivän ACKD veti painoa alas peräti 2 kg! En ollut uskoa silmiäni tänä aamuna - vaikka kyllä sitä tuli juostua vessassa yöllä joku kolme kertaa. Lähti nesteet tosissaan liikenteeseen ja viikon painotavoite tuli alitettua kertaheitolla. Vedän nyt ACKD:tä 2 vkoa. Kahtellaan sitten miten homma jatkuu.

Kuinka paljon olette juoneet kalorittomia juomia kahvia, teetä, light-limuja dieetin aikana? Itellä tuntuu että jonkunlaista turvotusta tullu tässä parin päivän aikaan ja epäilen syyn olevan nuissa limuissa joita tulee kiskottua 1.5-2 litraa päivässä. Pitääkin koitta vähentää nuita ja mennä pelkällä vesilinjalla. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Nyt on kans maha alkanu menemään löysemmälle ja pitääkin varmaan huomenna käydä hakemassa jotain kuitupitoista apteekista. Ironbutt mainitsit aikaisemmin tuosta magnesiumin vaikutuksesta mahan löysyyteen, mutta ei niistä kyllä johdu tämä.

Aamu paino 77,0. Pari viikkoa sitten oli ~82,5kg. Tuossa viikon takaisessa 81,3kg:ssa oli jo nesteitä lähtenyt. Vyötärön ympärys siinä 89-90cm, eli n. 4-5cm lähtenyt viikossa.

8. päivä alkoi. Nyt olen kahdenvaiheella että jatkaako vielä tuosta 10. päivästä etiäpäin, vai lopettaako siihen. lenkillä kiinnostaisi käydä, mutta näin kovilla miinuskaloreilla lenkillä käynti on todella tukkoista, salilla ei ongelmia. Kiinnostaisi jatkaa perus karppidietillä ja ottaa aamulenkit käyttöön.

Toisaalta tuntuu että vasta nyt parina päivänä alkanut todella potkimaan tämä dietti. Eilisestä aamupainosta oli lähtenyt 800g.

Tällä hetkellä ei mitään ongelmaa jatkaa ackd:tä. Nälkään tottuu nopeasti. Painoakin pudonnut paremmin kuin uskoin. Tiistaina näkee haenko uudet 5-päivän pussukat vai en.

Päätin ottaa tän nyt itsekin testiin. Pari kysymystä kuitenkin alkuun, että homma menee kunnialla läpi.
Moni puhunut lyhyiden (5-6 toistoa) sarjojen puolesta ACKD:n aikana. Onko selkeätä syytä miksi mun kannattais siirtyä 8-12 toiston sarjoista lyhkäsempiin?
Viikon päästä ois yhdet kemut joihin olis kiva mennä ja saattaa tuota viinahammasta kolottaa "olosuhteiden pakosta". Ammunko ihan totaalisesti itseäni polveen dietin ja ketoosin suhteen jos otan kohtuudella tuona iltana ja jatkan seuraavana päivänä taas siitä mihin jäätiin?

Päätin ottaa tän nyt itsekin testiin. Pari kysymystä kuitenkin alkuun, että homma menee kunnialla läpi.
Moni puhunut lyhyiden (5-6 toistoa) sarjojen puolesta ACKD:n aikana. Onko selkeätä syytä miksi mun kannattais siirtyä 8-12 toiston sarjoista lyhkäsempiin?
Viikon päästä ois yhdet kemut joihin olis kiva mennä ja saattaa tuota viinahammasta kolottaa "olosuhteiden pakosta". Ammunko ihan totaalisesti itseäni polveen dietin ja ketoosin suhteen jos otan kohtuudella tuona iltana ja jatkan seuraavana päivänä taas siitä mihin jäätiin?

Saattaa pitkien sarjojen kanssa iskeä hyytyminen. Onko alkoholin kanssa läträäminen noin tärkeää ettei voi ilman olla??

Onko alkoholin kanssa läträäminen noin tärkeää ettei voi ilman olla??
Arvelinkin että tähän napataan kiinni. Jätetään nyt kuitenkin tämä väittely tämän keskustelun osalta väliin. Kysyn nyt ihan tietoa tähän asiaan, en mielipiteitä.
edit. Oikeastaan tän mun alkoholikysymyksen voi skipata. Tottahan se on että omasta perseestä se on kiinni osaako olla juomatta/ herkuttelematta/ mitä nyt vaan.

Tuota hyytymistä arvelinkin pitkissä sarjoissa.

Arvelinkin että tähän napataan kiinni. Jätetään nyt kuitenkin tämä väittely tämän keskustelun osalta väliin. Kysyn nyt ihan tietoa tähän asiaan, en mielipiteitä.

Tuota hyytymistä arvelinkin pitkissä sarjoissa.
Ammut kyllä itseäsi jalkaan joo, tai no oma on kroppasi ja sitä mukaan priorisoit asioita :)
Itse sallin tankkauspäivänä yhden oluen pizzan kanssa pari kertaa kuussa dieetillä, muuten en kyllä viitsi heittää työtä hukkaan. Lisäksi darra tulee olemaan vitullinen seuraavana päivänä kun syömiset on ollu dieetin mukasia. Jokaisen oma päätös, en tällä kertaa lähde enempää moralisoimaan mutta jokainen arvostaa tekemäänsä työtä eri tavalla ;)

Ite priorisoisin sosiaalisen elämän kuitenkin aika korkeelle. Ei pää kestäis, jos joka sekuntti pitäs aatella kehon parasta... Eri asia, jos oisin kisoihin valmistautuva bodymunkki. Jos bileet on jo viikon päästä, niin voit varmaan siirtää dieetin aloitusta viikolla. Jos nyt jo alotat, niin heikko olo on todennäköinen, vaikka kohtuudella ottaisitkin. Suosiolla kannattaa katkaista ketoosi jo päivällä ennenku alkaa ottamaan ja väkevät kannattaa jättää rauhaan.

Niin, tässä on nyt kevät menny pitkälle ruumiin ehdoilla ja treeniä ajatellen et siinä mielessä olis kiva partyillä välillä. Joka tapauksessa kiitos vastauksista.

Niin, tässä on nyt kevät menny pitkälle ruumiin ehdoilla ja treeniä ajatellen et siinä mielessä olis kiva partyillä välillä. Joka tapauksessa kiitos vastauksista.

Joo ja ennen dieettiä kantsiikin vetää sellaset naamat ettei tarvii hetkeen vetää, niin mäkin lähin radalle ja vedin "viimesen ehtoollisen" pari kuukautta sitten. Ehkä sitten taas toukokuussa kun on riittävän kireä niin voi palkita itsensä, jos maistuu edes enää ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom