Pitipä sitten itsekin rekisteröityä, että pääsen heittämään omat kommentit tästä aiheesta. Varsinkin kun käytännössä juuri tämän ketjun seurauksena päädyin pussikauppaan ja laitoin dietin käyntiin.
Olen siis ~kolmekymppinen 182cm pitkä mies ja tänä aamuna tuli ensimmäiset 7 vuorokautta täyteen pussikeittojen nautiskelua. Lähtöpaino oli 88,5 ja tällä hetkellä puntari näyttää 85,9 eli viikossa pudotusta mukavat 2,6 kiloa. Olin jo noudattanut low carb -linjaa pidemmän aikaa ennen tätä diettiä, joten nesteen osuus pudotuksesta oli todennäköisesti melko vähäinen.
Laskennallisesti arvioin olevani keskimäärin (lepopäivä huomioitu) miinuksella noin 2000 kcal per päivä. Tähän verrattuna painoni on tippunut odotusten mukaisesti ja tuo muutama pudotettu kilo näkyy mukavasti jo peilistäkin vatsalihasten parempana erottuvuutena
Liikunnasta sen verran, että vedän kolmijakoisen läpi kerran viikossa ja välipäivinä sitten aerobista. Sunnuntaina on viikon ainoa lepopäivä. Niin kuin moni muukin on kertonut, niin myös minulla toistomäärät sarjoissa ovat tulleet alaspäin. Vaikka kuinka tuntuu, että vielä menisi helposti muutama toisto, niin lihakset ovat asiasta eri mieltä. Sen sijaan aerobinen on minulla kulkenut todella mukavasti - tuntuu että se menee jopa paremmin nyt dietillä. Syketasot ovat tosin hieman nousseet, mutta fiilis on kuitenkin ollut todella hyvä.
Päivän "ateriat" ovat kutakuinkin seuraavat:
- Aamulla BCAA ja hetken päästä psylliumia reilu teelusikallinen veteen sotkettuna.
- Suolainen pussikeitto + monivitamiini, kalaöljy, d-vitsku, magnesium
- Treenin jälkeen 25 grammaa heraa
- Makea pussikeitto
- Heraa ~30 grammaa
- Suolainen pussikeitto + em. vitamiinit, yms.
Vaikka dietin nimi on easy diet, niin itse kyllä kutsuisin tätä "tehokas, mutta pääkopalle raskas" -dietiksi. Tosin jälleen kerran, niin kuin moni muukin on todennut, dietti muuttui helpommaksi kestää viidennen päivän kohdalla. Itsehän ajattelin vetää tätä tiukkaa linjaa vappuun asti eli päivää-paria vajaat kolme viikkoa yhteensä. Sitten kyllä patovallit murtuvat :D
Lopullisena tavoitteena on saada rasvat helteisiin mennessä 10 prosentin pintaan eli tiukempaan kuntoon, missä olen ikinä ollut. Päättäväisyys on kovalla tasolla, toivottavasti muu kroppa tulee perässä.