ACKD -dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Invisus
  • Aloitettu Aloitettu
Minkä hintaisia nää pussukat oli meijerillä ja paljon se jäsen alennus olikaan..?

Ei tarvii olla jäsen että saa sillä alella. Postituskin kuulema onnistuu, jos kauempana asuu. Itse tilasin Meijjeriltä (Ironbuttin kautta) ja tuli paljo halvemmaks, oisko saanu sen pussin jollain reilulla kahdella eurolla.. Kun normisti siis melkein kolme euroa ovat. Säästin ihan reilusti. Ota Buttikseen yhteyttä! ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voisin itse tänne "kannustukseksi" laittaa tilanneraporttia omasta ACKD:sta.
Homman rullasin käyntiin tuossa 16.3. jolloin aamun lähtöpaino 78.1kg
Nyt 13 päivän keittokuurin jälkeen paino karissut 73.4kg, ja olo on vallan mainio!
Treenien määrää voi seurata tuolta http://www.heiaheia.com/user/JesuZ

Vielä olisi tarkoitus viikko kitkutella pussikeitoilla, ja sitten loiva laskeutuminen normisyömiseen, pari tankkauspäivää, ja siitä sitten kesään asti VHH-ruokavaliolla.
Kuvat laittelen ennen-jälkeen tilanteista kun homma on saatu (kunnialla :)) päätökseen :)

Ahkerasti olen itsekin seurannut muiden kokemuksia dieetistä ja päätin ottaa sen lyhyeen testiin. Tarkoituksena olisi vetää nyt ensin tätä sellaset 12-14 päivää ja sen perään olis tiedossa muutaman päivän rälläysputki. Ajattelin, että tässä nyt sitten samalla näkis sen mitenkä sitä painoa lähtee ja samalla myös miten sitä tulee takaisin. Toukokuussa vedän pidemmän setin, jos tämä toimii hyvin ja mikäli koen sen tarpeelliseksi. Aloitin dieetin viime maanantaina, eli tänään on kahdeksas päivä menossa ja painoakin on lähtenyt ihan mukavasti, tasan 5 kiloa (90,7kg/85,7kg). Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia keittojen kanssa, mutta smoothiet ovat jääneet syömättä (syön 3 keittoa/päivä). Kehotan ostamaan ensin kaikkia makuja yhdet ja maistamaan ennakkoluulottomasti kaikkia, mikään niistä ei takuulla ole niin pahaa etteikö pystyisi kerran syömään. Tämä sen takia, että itselläni ainakin valikoitui aika yllättäviä makuja suosikeiksi ja jos olisin oletusteni mukaan maistamatta ostanut isot mällit paria makua niin itku olisi tullut varmaan parin päivän jälkeen. Olen koittanut kierrättää 4-5 makua niin, ettei kyllästyisi ja hyvin se on toiminut.

Pelaan lentopalloa ja käyn salilla (lajitreenit 3krt + 1 peli ja sali 2krt/vko), yllättävän hyvin on virtaa riittänyt vaikken ole keittojen lisäksi vetänyt muuta kuin FAST:in Hera80 50-100g päivässä. Silti huomaa hyvin, että lajitreeneissä (90min) paukut alkavat loppua puolenvälin jälkeen. Salilla olen huomannut saman mitä muutkin täällä, pitkiä sarjoja ei pysty tekemään ja "pumppia" ei saa aikaan millään. Oikeastaan salilta lähtiessä on ollut sellainen olo, niinkuin ei olisi siellä käynytkään..

Tässä välissä yhteenvetona todettakoon, että olen tähän mennessä erittäin positiivisesti yllättynyt tuloksista! Varmaan itselläni vaikuttaa vielä suhteellisen suuri aerobisen liikunnan määrä, mutta rasvaa on lähtenyt tasaisesti ympäri kehoa. Olen itsekseni laskeskellut, että ennen dieettiä olis ollut reilut viis kiloo "ylimääräistä". Olen älyttömän tyytyväinen mikäli näin pienellä vaivalla saisi pysyvästi sen 2-3 kiloo pois, mutta aika näyttää miten tässä käy.. Kannustuksen sanana vielä todettakoon, että itsellä 3-4 ekaa päivää olivat aika kamalia, mutta sen jälkeen olo on ollut tosi pirteä ja energinen!

Miten tuo vakiodietti onnistuu jos on painoa hieman enemmän? Itsellä painoa tällä hetkellä 108 kg ja suhteelisen paljon lihasta. Kuinka noi pussikeittojen vitamiinit jms. riittää jos sama satsi on suunniteltu 50 kg naiselle? Voisiko pussien määrää lisätä päivässä vai otanko ohessa vain muita lisäravinteita? Esimerkki mealplan isommalle kaverille kiinnostaisi.

Onko täällä "bodaaja" tyyppisten kokemuksia ACKD dietistä? Kannattaako aloittaa jos haluaa pitää lihakset kunnossa?

Miten tuo vakiodietti onnistuu jos on painoa hieman enemmän? Itsellä painoa tällä hetkellä 108 kg ja suhteelisen paljon lihasta. Kuinka noi pussikeittojen vitamiinit jms. riittää jos sama satsi on suunniteltu 50 kg naiselle? Voisiko pussien määrää lisätä päivässä vai otanko ohessa vain muita lisäravinteita? Esimerkki mealplan isommalle kaverille kiinnostaisi.

Onko täällä "bodaaja" tyyppisten kokemuksia ACKD dietistä? Kannattaako aloittaa jos haluaa pitää lihakset kunnossa?

Hei katsos tuolta vähän ylempää noita Metallisydämen kokemuksia esimerkiksi^^ :)

Ite vetäny nyt tätä dieettiä 12vrk ja aamupaino tippunu ~5 kiloa(94,0 --> 88,8), joten mielestäni ihan kohtuullisesti on sujunut. Salireeniä tehny 3x viikkoon ja 2x viikossa käyny tunnin sauvakävelemässä. Salireenit kulkenu juuri niin kuin muillakin, joten ei niistä sen enempää. Jos jotakuta kiinnostaa, niin oon vedelly toistaseks seuraavalla setillä: http://paste.arkku.net/20348389294d8dc9dfd1439. Aamusin oon ottanu d-vitskut sekä vihreetä teetä, päivällä vihreetä teetä ja illalla ennen nukkumaan menoa zma.

Nyttemmin on alkanu "särkemään" polvia tai lähinnä polven niveliä(?). Kipu ei oo todellakaan kova, lähinnä sellanen jännä tunne polvissa, mut ei tuo tervettäkään voi olla. Toistaseks koko saliuran ajan kyykky on kuulunu ohjelmaan, mutta näiden tuntemusten takia oon jättäny kyykyt tekemättä ja treenannu jalat muilla tavoin. Onko tää kipu vaarallista? Onko kellään muulla ollu vastaavanlaisia tuntemuksia? Tietäskö joku, että mikä saattas auttaa? Koskaan ei ole polvet tai nivellleet kipeiks, vaikka salibandyssä luulisi polvien olleen suht kovilla. Ainoot muutokset arjessa on tuo ruokavalio ja sauvakävely enkä usko, että noin noin pienellä määrällä kävelyä sais polven niveliä hajotettua. Dieettiä aion jatkaa vielä parisen viikkoa, mikäli nää polvet nyt ei tuu kipeemmiks ja pakota mua lopettaan.

Voisko tuohon polvikipuun auttaa suolan tankkaus tai muu vastaava? :o

Lueskelin hieman tuota Metallisydämen ohjelmaa. Siinä oli samat 3 pussia päivässä plus protskut.

Mutta eikö se olisi loogista jos kolmen pussin dietti on suunniteltu esim. 70 kg naiselle niin yli sata kiloinen mies söisi pusseja neljä? Nimenomaanhan noi vitamiinit ja muut "suojaa" lihasta ainakin esitteen mukaan. Pienemmällä naisella lihasta on ehkä kolmasosa voimamiehestä joten vitamiinitarve olisi paljon pienempi.

Onko tässä järkeä?

Samalla kuitenkin nousee myös kalori- ja hiilarimäärät. Kalorimäärä nyt ei tee muuta kuin hidastaa painonlaskua, mutta hiilarien noustessa liian korkealle alkaa se haitata ketoosin ylläpitoa.

Itse vetelin Easy Dietillä pussien ja lisäprotskun lisäksi C- D- ja monivitamiinia ja kalaöljykapseleita.

Noissa pusseissa on siis mukana sama määrä suojaravintoaineita kuin normaalissa 2000 kcal ruokavaliossa, siis ainakin niiden mainosten mukaan ;)

Uskoisin että sulla on kehon nesteet niin vähissä että käy nivelien päälle. Ota suolaa (laadukasta merisuolaa) ja juo paaaljon vettä.

Juu pitääpä sitte ruveta tota suolaa tankkaileen. Kuinka paljon sitä kehtaa oikee suoloja vetää? Ei kuitenkaan pitäs olla vaarallista, että tekis tää tilanne polville/nivelille hallaa?

Ja mikäs tossa merisuolassa on niin erityistä? Kävin jokunen viikko sitten kaupassa kattelemassa erilaisia suoloja ja kaikki merisuolat sisälsi ~99% NaCl(vaikka Citymarketissa oli kuitenkin täys hyllyllinen monenmoisia suoloja). Jotain Seltinin mineraalisuolaa sitte tarttu matkaan, ku siinä on "vain" 50% NaCl, 40% KCl, 10% MgS ja 0,0033% KI. Toivottavasti ei ollu täysin susi ostos...

Suoloja tulee myös jonkun verran tosta Lidlin Saskiasta. Sitä kun oon pyrkiny pullon juomaan päivittäin, mut vois nyt toistaseks pyrkii juomaan vaikka sen 2 pulloa vuorokaudessa, jotta tilanne saatais neutraloitumaan.

Ei kai se ikinä hyvä juttu ole jos niveliin sattuu... Itse kyllä varmaan välttäisin nyt jonkin aikaa kyykkyjä jos ne saa polviin ikävää kipua aikaan. Kyllä sitä ehtii sitten kyykkäillä kun dieetti on ohi :) Lämmitellä olet varmaan kuitenkin muistanut kunnolla?

Kreatiini (monohydraatti) voisi auttaa, se kun kerää nestettä kehoon... MSM on myös itselläni auttanut nivelkipuihin, kunhan on löytänyt sopivan annostuksen... Nämä on siis ihan vaan aavisteluja, itselläni ei nivelkipuja dieetin yhteydessä ollut (muuten on kyllä milloin missäkin, kyynerpäissä, polvissa, olkapäissä...)

Minähän en mikään suola-asiantuntija ole, mutta oma käsitykseni on, että käsittelemätön (raffinoimaton) merisuola sisältää tarpeelliset mineraalit sun muut, jotka käsitellyistä suolalaaduista puuttuvat tai niitä on paljon vähemmän. Meillä on vaimon ostamana jotain saatanan kallista erikois-supersuolaa... :jahas:

Yksi laatikkoa tuli haettua. Sunnuntaina olisi tarkoitus aloittaa. Pari viikkoa olisi suunnitelmissa tuolla mennä ja jatkaa sen jälkeen vähä hiilihydraattisella. Saapi nähdä mitä tulee :D

Kanaa 5, Tomaattia 5 ja 5 suklaa vadelmaa otin nyt aluksi.

Tankkaus??

Itse alottamassa myös ackd -dieettiä, ensimmäinen dieetti elämäni aikana, aiheesta luettu paljon mutta yksi asia jäänyt epäselväksi. Tämä dieetin jälkeinen tankkausvaihe. Mitä sillä käytännössä tarkoitetaan?

Itse alottamassa myös ackd -dieettiä, ensimmäinen dieetti elämäni aikana, aiheesta luettu paljon mutta yksi asia jäänyt epäselväksi. Tämä dieetin jälkeinen tankkausvaihe. Mitä sillä käytännössä tarkoitetaan?
Syödään jumalaton määrä hiilareita. Täytetään tyhjentyneet glykogeenivarastot ja "tankataan" lihat takaisin täyteen nestettä, johon yllättäen hiilarit ovat aika passelit.

Edit. Päivitetään nyt vähän vielä tuon mun 6vrk kokeilun tuloksia; nykyinen paino ~89kg, eli vielä ACKD:n jälkeen ketoosia suosinut ja paino on jatkanut putoamista. Huomattavasti hitaammin tosin, ja tuntuu hieman sahailevan nyt kun palasi takaisin "normaaliin" ruokaan. Mutta en valita, 3kg lähti veks näemmä aivan lopullisesti.

Toista päivää mennään ja nälkä on. Mitä ohjelappusesta luin niin pahin jumi pitäisi tulla vasta huomenna ja ylihuomenna :D. Kaksi desiä olen heraprotskua ottanut noiden kolmen pussin lisäksi + tietysti vitamiinit ja öljyt.

Nyt jo miettii tankkausvaiheen mässyjä, ei helpota ruoan miettiminen nälkään ollenkaan. Vaikeuttaa vaan

Omaa vaakaa ei ole, mutta salin vaaka näytti eilen 81,3kg ja vatsanympärys oli 94cm. Pitää laittaa edes tänne muistiin että voi vertailla siten lopuksi.

Viime viikolla kävin hakemassa laatikollisen ACKD-keittoja, johon testimielessä otin kaikkia makuja vähintään yhden kappaleen. Lisäksi mukaan lähti Omega-3:a täydentämään varastoja + merisuolaa ja monivitamiinia. Sunnuntai iltana aloittelin syömään ensimmäistä keittoo. Nyt siis neljäs täyspäivä menossa pelkällä keittojen voimalla ja olo alkaa pikku hiljaa piristymään. Viime öiset 5 tunnin yöunetkaan ei tunnu oikeestaan millään lailla, joten ilmeisesti sitä ollaan jo ketoosiin menty. Asetoonia hengityksessä tai muuten vaan paskan makua suuhun ei ole vielä tullut.

Alussa en aamupainoa pystynyt mittaamaan vaa`an puutteen vuoksi, mut veikkaan, että ei se pari viikkoa sitten mitatusta 89.5kg:sta kovin paljoo heittänyt. Vaaka oli pakko investoida ja tänään mittasin aamupainoksi 87.5kg, joka tietysti on nesteitä suurin osa. Vyötärön ympärys eilen mitattuna 99cm. Ja pituus 180cm.

Salista ollut taukoa nyt kuumeilun ja pienen motivaation puutteen vuoksi kolme viikkoa, mutta kämpillä on tullut treenailtua jonkun verran käsipainoilla ja omalla painolla. Salilla alan taas tahkoamaan muutaman päivän sisään. Salia 3-4 kertaa viikoon ja sarjojen toistot vois tiputtaa 5-8. Lisäksi juoksua/hölkkää 2-3 kertaa viikkoon + kaikki matkat tulee jalan tai pyörällä mentyä. Ekat päivä oli ihan sika huono olo välillä ja tuntu, että ei jaksa tehdä minkäänlaista treeniä, mutta onneks nyt alkaa helpottaa. Nälkä kyllä kurnii koko ajan.

Mitenkä otatte tuota suolaa? Laitatteko vaan veteen sitä vai miten? Pakko oli käydä suokakurkkuja ostamassa, ovat muuten pirun hyviä. Muutenkin ihan mitä vaan muuta kun keittoja vetää niin maistuu ihan taivaalliselle, ei ole ikinä light-limppari näin hyvälle maistunu :D

Tarkoitus olisi jatkaa ACKD:lla n.3 viikkoa, jos itsekuria vaan riittää ja ei ela pussit liikaa tökkimään. Kyllä ne luulis aina alas saavan vaikka väkisin. Tän jälkeen tarkotus jatkaa ketolla niin pitkään kun hyvältä tuntuu ja kroppa vaatii.

Mitä porukka on syöny tankkauspäivänä? Ootteko syöny kaikkee mitä sattuu mieli tekemään vai ihan perus bodyruokaa?

Mitenkä otatte tuota suolaa?

Ite otin milloin mitenkin. Jos otat veteen sekoitettuna, kannattaa sekoittaa isoon määrään vettä, pienessä määrässä maistuu karsealle. Toki jos hörppää vaikka Pepsi Maxia päälle, niin eipä se kauheesti haittaa. Ja voihan sitä suolaa heittää vaikka keittojen sekaan.

Itse en ottanut edes joka päivä lisäsuolaa, lähinnä silloin kun tunsin tarvetta.

Pakko oli käydä suokakurkkuja ostamassa, ovat muuten pirun hyviä.

Kannattaa hiukkasen katella kuinka paljon niitä suolakurkkujakin syö, hiilaria on yllättävän paljon... Sama purkan kanssa, ei voi vetää pussikaupalla :)

Mitä porukka on syöny tankkauspäivänä? Ootteko syöny kaikkee mitä sattuu mieli tekemään vai ihan perus bodyruokaa?

Kun itse tankkasin neljän viikon Easy Dietin jälkeen vedin kyllä kaikkea mitä mieli teki. Riisiä, leipää, pullaa, karkkia... Se oli sinänsä kyllä virhe, koko ajan oli paha, ähky olo. Eikä nuo lihakset kunnolla edes tankkautuneet... Nyt olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja syön hiilarieta keskimäärin kerran viikossa ja silloinkin pääasiassa bodysafkaa, toki hiukan jotain herkkuakin ;) Tuntuu toimivan hillitty tankkaaminen ainakin minulla paljon paremmin, lihakset täyttyy ja olo on parempi.

Ite otin milloin mitenkin. Jos otat veteen sekoitettuna, kannattaa sekoittaa isoon määrään vettä, pienessä määrässä maistuu karsealle. Toki jos hörppää vaikka Pepsi Maxia päälle, niin eipä se kauheesti haittaa. Ja voihan sitä suolaa heittää vaikka keittojen sekaan.

Itse en ottanut edes joka päivä lisäsuolaa, lähinnä silloin kun tunsin tarvetta.

Kannattaa hiukkasen katella kuinka paljon niitä suolakurkkujakin syö, hiilaria on yllättävän paljon... Sama purkan kanssa, ei voi vetää pussikaupalla :)

Kun itse tankkasin neljän viikon Easy Dietin jälkeen vedin kyllä kaikkea mitä mieli teki. Riisiä, leipää, pullaa, karkkia... Se oli sinänsä kyllä virhe, koko ajan oli paha, ähky olo. Eikä nuo lihakset kunnolla edes tankkautuneet... Nyt olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja syön hiilarieta keskimäärin kerran viikossa ja silloinkin pääasiassa bodysafkaa, toki hiukan jotain herkkuakin ;) Tuntuu toimivan hillitty tankkaaminen ainakin minulla paljon paremmin, lihakset täyttyy ja olo on parempi.
Ekana päivänä fiksuna poikana, kun alko heikottamaan otin teelusikallisen suolaa ja pepsi maxia päälle, ei ihan huuhtoutunu heti kaikki ja jäi vähä suolanen maku koko hommasta :D Sitten kokeilin veteen ja tuli laitettua vähä liikaa suolaa ja eihän se nyt alas menny.

Kiitti muute vinkistä! En tullu ajatelleeks tuota hiilarin määrää, koska tietysti jotenkin oletin, että kurkku on pelkkää vettä ja ei pahemmin sisällä mitään, enkä ajatellu asiaa oikeen muuten kun sen suolan kannalta. Purkkaakin on tullu syötyä, pitää sitäkin tarkkailla, että ei vaan mene hiilarit yli.

Seurasinki blogiasi tarkasti, kun ensimmäinen minun näkemä lihaksikkaampi kaveri olet mikä tuota uskalsi kokeilla. Millon meinasit käydä taas Inbodyssä? Onko alkanu fläsää nyt kertymään kiinteään ruokaan siirryttäessä?

Itellä on nyt 3 viikkoa dieettiä takana ja pikkasen on alkanu tuo keittojen syöminen tökkimään. Aattelin, että sunnuntaihin asti vois vetää, kun kerran pusseja on siinne asti. Oisin kans kiinnostunu tosta tankkauksesta, että onko jotain "oikeaoppista" tapaa tankata tai jotain prinsiippejä, joita ois hyvä noudattaa? Kuinka kauan tämä tankkausjakso edes kestää?

Kiitokset Muuten Metallisydän, kun manitsit tuosta MSM:stä. Kävin hakemassa sitä sekä Atlantin merisuolaa läheisestä luontaistuotekaupasta ja polvien nivelkivut ovat olleet vähenemään päin. :)

Millon meinasit käydä taas Inbodyssä? Onko alkanu fläsää nyt kertymään kiinteään ruokaan siirryttäessä?

Kyllä tässä huhtikuun aikana olisi tarkoitus taas käydä InBodyssa. Olen nyt ollut tuon Easy Dietin jälkeen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla eikä omasta mielestä ole kyllä läskiä tullut. Paino nousi Easy Dietin viimeisen päivän 92 kilosta noin 94 kiloon tankkauksilla ja on siinä pysynyt. Nyt tankkaan hiilareita kerran viikossa ja se aina nostaa hetkellisesti painoa hiukan, mikä sitten taas tippuu pois ennen seuraavaa tankkausta.

Oisin kans kiinnostunu tosta tankkauksesta, että onko jotain "oikeaoppista" tapaa tankata tai jotain prinsiippejä, joita ois hyvä noudattaa? Kuinka kauan tämä tankkausjakso edes kestää?

Oikeaoppisesta tankkauksesta en tiedä mitään, mutta älkää vaan tehkö niin kuin minä, eli syökö kaikkea mitä voi niin paljon kuin vaan voi, siitä ei tule kuin paha olo :)

Kiitokset Muuten Metallisydän, kun manitsit tuosta MSM:stä. Kävin hakemassa sitä sekä Atlantin merisuolaa läheisestä luontaistuotekaupasta ja polvien nivelkivut ovat olleet vähenemään päin. :)

Hyvä homma, pääset kohta taas kyykkäämään tosissaan :puntti:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom