ACKD -dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Invisus
  • Aloitettu Aloitettu
Jos kroppa ei saa tarpeellista treenivastetta niin lihasmassaa ei ole mitään syytä säilyttää. Näin yksinkertaisesti se kroppa ajattelee.

Niin, mä taisin formuloida mietteeni blogissa vähän huolimattomasti, "miten tai miksi ylipäätään" kun paino olisi kannattanut olla ensimmäisellä. Tokihan huomautuksessasi on järkeä. Mutta nythän siis kolmijaolla joka toinen päivä, lyhyt mutta intensiivinen treeni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sori menee OT, mutta pakko tarttua tuohon lauseeseen:

"Jos kroppa ei saa tarpeellista treenivastetta niin lihasmassaa ei ole mitään syytä säilyttää. Näin yksinkertaisesti se kroppa ajattelee."

- Eli jos vetää dieetin ilman salia / kuntopiirejä kotona, voi hyvinkin lähtee enemmän lihasta kuin läskiä? Vaikka siis söisi proteiiniä yms. muuten erittäin fiksulla ruokavaliolla.

Kirjoitin jo yhteen toiseenkin säikeeseen, että "pakollista" treenitaukoa tuli pari kk yllättäen ja mietin, että uskaltaako vetää lievillä miinuksilla tätä aikaa..

Sori menee OT, mutta pakko tarttua tuohon lauseeseen:

"Jos kroppa ei saa tarpeellista treenivastetta niin lihasmassaa ei ole mitään syytä säilyttää. Näin yksinkertaisesti se kroppa ajattelee."

- Eli jos vetää dieetin ilman salia / kuntopiirejä kotona, voi hyvinkin lähtee enemmän lihasta kuin läskiä? Vaikka siis söisi proteiiniä yms. muuten erittäin fiksulla ruokavaliolla.

Kirjoitin jo yhteen toiseenkin säikeeseen, että "pakollista" treenitaukoa tuli pari kk yllättäen ja mietin, että uskaltaako vetää lievillä miinuksilla tätä aikaa..

En vetäisi missään nimessä miinuksilla. Jos ylipäätänsä on lihasta kovalla työllä saavutettu niin mielellään sen dieetin aikana pitää kropassaan mahdollisimman hyvin ;)

Mikä se olis paras treeni tyyli tällä ACKD-dieetillä lihojen pysymisen kannalta?
Lyhyitä sarjoja isoilla painoilla, mutta vähemmän sarjoja kuin normaalisti? vai..?

Mikä se olis paras treeni tyyli tällä ACKD-dieetillä lihojen pysymisen kannalta?
Lyhyitä sarjoja isoilla painoilla, mutta vähemmän sarjoja kuin normaalisti? vai..?

En mä ainakaan sarjamääriä pienennä, lähinnä sitten karsin kaikki erikoistekniikat enkä vedä välttämättä kaikkia sarjoja ihan kuoleman loppuun asti koska palautuminen ei ole niin helppoa ilman hiilareita. Pääasia että keskittyy perusliikkeisiin eikä anna treenin kasvaa liian pitkäksi.

^^ Kiitoksia. Kai se vanha totuus on että peili ja mittanauha kertoo enemmän kuin notulit. Sillai salin Personal Trainer sano, että tankkaat hiilareita kunnolla ja mitataan uudestaan,ni vois päästä alle 20....Ite oon kyl tyytyväinen, plussaa vaan päälle ja kiristelee sitten taas vuodenvaihteessa. 14 kuukauden dieetti rassaa jo pääkoppaakin.
Tosiaankin kehonkoostumusvaaka antoi rasvaprosentiksi 19,5 ja kehon luustolihasprosentiksi 38,8, mikä on kuulemma helvetin hyvä suhdeluku/tulos.

Tänään kävin uudessa pihtimittauksessa ja tulos oli 18,6 %.
Kehonkoostumusvaa-an mukaan oli rasvat noussu prosentin ja luustolihas laskenut 0,8 prosssaa, mut se vehje onkin perseestä. Ikärasismia noissa rasvataulukoissa. Jos ikä ois 29-v. Ois tulos ollu jotain 16 prossaa pihdeillä.
Ja painoa + 3 kg tullu perjantain jälkeen.

Joo, munkin käsimittarissa nollapiste on 23 vuoden kohdalla, siitä poikkeamiin se lisää sitten kaavamaisesti omiaan. Meikäläisen luomu-ackd:llä ollaan tultu viikossa alaspäin 4 kiloa (mistä varmaan nesteitä suurin osa), pöperökoostumukset blogissa.

Muija kävi ostaan näitä pusseja niin myyjä oli lyönyt sille kouraan tämmösen esitteen jostain valmisteesta mikä korjaa elimistön happo-emästasapainon.. mukana 3 ph-testiliuskaa mihin kustaan ja siitä näkee ph-arvon. Myyjä oli sanonu että ACKD-dieetillä varsinki ois tärkeää käyttää kyseistä tuotetta(PASCOE). Onko tässä nyt taas kyse siitä että yritetään myydä enemmän tuotteita vai onko tässä jotain perää?

Öö kuulostaa humpuukilta. Onhan sitä teoriaa että "lihava" elimistö on "ylihapan", ja ratkaisu on vaihtaa sokerit/valkeat jauhot rehuihin yms "emäksisiin ruokiin". Netistä näkee ne listat, mutta käytännössä ne ei musta eroa mitenkään normaaleista terveellisen ravinnon suosituksista - paitsi että happo/emästasapainoon auttaa myös jos jättää happamat ajatukset pois! Eli eiköhän iloisilla ajatuksilla saa hp:t kanssa kuntoon, mikäli aiheessa on yhtään mitään perää ;>

Onko kreatiini ok ackd -dietillä? Tai onko ylipäätään muita lisäravinteita jotka ovat bannassa kuurin aikana?

Onko kreatiini ok ackd -dietillä? Tai onko ylipäätään muita lisäravinteita jotka ovat bannassa kuurin aikana?

Kreatiini on ok jos sitä haluaa käyttää, ei se sisällä energiaa tai katkaise ketoosia. Jos vaa'an lukuja tuijottaa silmä kovana niin silloinhan krea huijaa, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Itse tykkään ainakin ketoillessa käyttää kreaa ihan puhtaasti että energiatasot on edes vähän korkeammat treenatessa, ja lisäksi ketoosissa keho erittää alkalisoivia ioneja virtsaan joiden mukana sitä vettä lähtee myös. Krea sentään vähän sitoo sitä elimistöön kun tuntuu että kuivuu muuten kokonaan.

Onko tätä mitään järkeä kokeilla, jos samalla ois tarkotus jonkin verran aerobista (pyöräilyä lähinnä) vedellä? Vai ihan vaan normi miinuskaloreilla? Mietin, että tällä vois saada kivan alkuboostin ja jotenki tuntuu "helpolta" ketoosilta, kun tietää tasan tarkkaan mitä syödä ja mitä ei.

Yhden 10pv setin kokeilin ja täytyy todeta, että toimii kyllä! Salitulokset nyt ei tuona aikana muuttuneet mihkään suuntaan, mutta paino kyllä karisi. Pari päivää normisyömisiä tuon jälkeen, niin oli kyllä merkittävä ero kropassa verrattuna 12pv aikasempaan.

Itse en kyllä tosin enää kyseiselle keittolinjalle lähde :) Lähinnä tuossa painaa pussukoiden järjetön hinta. Seuraavaksi kokeiluun 10pv:n jakso 800-1000kcal energiamäärällä, ottaen kuitenkin kaiken kiinteistä lähteistä (palkkaria lukuunottamatta). Vitamiineja tosin täytyy hieman enemmän tuona aikana popsia, koska ei tule noiden pussien sisältämiä vitamiineja.

Ihmettelen joidenkin henkilöiden ennakkoluuloja tuollaisia VLCD-juttuja kohtaan. Itse olen aikanaan tahkonnut tyylillä "Kerätään massaa ja sitten aletaan pikkuhiljaa karsimaan ylimääräistä -500kcal tahdilla" Ok, ymmärrän tuon toki, jos tavoite on lavalla. Mutta tällaiselle tavalliselle tallaajalle olen mielestäni nyt viimein löytänyt sen kaikkein mielekkäimmän tavan tehdä tätä hommaa. Ollaan rohkeasti plussalla ja kun vaaka/peili pelästyttää aamulla,niin 7-14pv mittainen VLCD-jakso kehiin. Tuona aikana karisee jo hyvin silavaa, mutta kuitenkin niin lyhyt jakso, ettei vielä "lihat" katoa.

Tämä siis pohjautuen omiin kokemuksiin!

Nimim.Kyllästynyt jokakeväiseen 3kk dieettiin :D

Nimim.Kyllästynyt jokakeväiseen 3kk dieettiin :D
Nimenomaan! Itse olin keväällä 3kk dietillä kunnes paino ei enää millään laskenut. Nyt kokeilussa 2vk ketoa.

Hienoa jos joku perehtyneempi voisi auttaa tässä kysymyksessä:

Onko ketoosi kiinni nimenomaan hiilarien määrästä vai pitääkö myös proteiinit/kokonaiskalorit olla tietyllä tasolla? Olisiko jollakin tietoa mikä kalorien ja proteiinin määrä vielä edistää ketoosia jos massaa on tietty määrä, esim. 103 kg?

Hiilarit minulla tulee vain noista 3 keitosta, mutta lisäprotskua ottaisin aamulla, treenin jälkeen ja illalla.

Myyntiosiossa enemmän tietoa. Myyn 31kpl pusseja (ackd) , eri makuja. Ei uppoa sitten ollenkaan. 50e saa noutaa koko kasan.

Ostin kasan pussukoita, ajattelin keventää hieman ja korvata välillä lounaan tai välipalan. Mutta ihmetellä pitää miten ne voi maistua noin perseelle ?? Eihän kukaan voi tuollaista kuraa syödä ??? Homma toimisi ihan kivasti jos maku olisi kohdallaan...
Vedän noi väkisin mitä ostin, mutta en varmana hanki enempää.

Ostin kasan pussukoita, ajattelin keventää hieman ja korvata välillä lounaan tai välipalan. Mutta ihmetellä pitää miten ne voi maistua noin perseelle ?? Eihän kukaan voi tuollaista kuraa syödä ??? Homma toimisi ihan kivasti jos maku olisi kohdallaan...
Vedän noi väkisin mitä ostin, mutta en varmana hanki enempää.

Huonoihin makuihin vaan yksinkertaisesti turtuu, jos vetää tuota kuuria ja syö ainoastaan pusseja. Mutta jos korvaa esim. yhden aterian silloin tällöin niin en voi suositella kuin sieni tai kalakeittoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom