Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt tiedä onko tämä yliluonnollista.. Voi olla, ainakin kummaa.

Oon hinkunu paria viimeistä vuotta rumpuja, ja ihannebändi on ollut Metallica, jo pienestä pitäen. :D
Oon aina ihaillu miten se Larssi lätkyttää niitä basareitaan yms.. Ite oon joskus käyny kamun luona harjoittelee rummuilla, että pikkutuntumaa, myös koulujen juhlissa oon saanu soittaa.
No eräänä päivänä, kuuntelen Metallicaa, mun kädessä alkaa elohiiri pomppimaan samaan tahtiin kuin basarit!! Ei helevetti.. WTF? Sama seuraavana päivänä.
Parin päivän päästä mentiin ostaa rummut(ja se vielä kummaa kun faija yht äkkiä sanoo että lähetääns ostaa ne rummut) ja nää metallican rumpufillit menee basareiden kohalta kuin vettä vaan, jalka suunilleen ite vetää musiikin tahtiin.
Esim. Kun pistän metallican soimaan ja rupeen soittaan rumpuja niin todellakin soitan samalla tavalla! Mitä nyt kalvoissa eroja.. Ei helvetti mitä tää on?!?
Sama juttu tänäpäivänäkin..

Timba79 sanoi:
Todella mukavasti nousi taas "kylmät väreet" kun tätä ketjua pitkästä aikaa luki... :evil:
Ekaa kertaa luin koko ketjun läpi, töissä oon ja joka päivä roikun Pakkiksella koko työajan ja nauraa hörötän isoon ääneen, porukka hiukka ihmettelee, mutta ihmettelee varmaan nytkin, että mitähän toi nyt lukee kun on valkoinen kun joutsen ja tärisee säväreissään karvat pystyssä.......hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :evil: Todella kalmivia tarinoita.

Noita deja vu juttuja oli nuorempana ihan sairaasti ja vieläkin aika paljon. Pikkumukuloina siskon kanssa oli tapana aina sanoo "mä oon nähny tän ennenkin" kyseisen ilmiön kohdatessa...

Tuli mieleen ihan mukava juttu eräästä kerrostalosta eräässä kaupungissa... Kaksi kaveria asunut peräkkäin kämpässä. Muistaakseni kolmas kerros. Kaveri tuli illalla kämpälleen ja ajatteli alhaalla että juoksee vaan äkkiä portaat, eikä siinä sytyttänyt valojakaan porraskäytävään. Toisen kerroksen portaissa tuli isokokoinen mies vastaan (lähes säkkipimeää) koko portaiden leveydeltä. Kaveri hidasti ja pyysi miestä hieman väistämään että pääsee ohi, mies vaan käveli vastaan hieman uhkaavan näköisenä. Ihan viereen päästyään hän ei muista (tai ei suostu muistamaan) näkemäänsä, mutta oman äänensä muistaa VITTU, EIHÄN SULLA OO PÄÄTÄ! Ja sitten hirmuravia ulos. Kaveri on erittäin isokokoinen ja vieläpä luonteeltaan ihan rämäpää, mutta kertoi tämän jutun ihan valkoisena.
Samassa talossa myöhemmin asuneelle kaverille on käynyt myös kummia juttuja, niistä myöhemmin.
P.S Pidän molempia jätkiä täysin selväjärkisinä

Minulla oli pienenä rajuja kuumekouristuksia ja nirri oli pari kertaa lähellä lähteä.Kerran sanoin äidilleni että "Minä haluan takaisin sinne rauhan maahan" ja kerran kun kävelin joskus 5-vuotiaana äitini kanssa erään kerrostalon ohi niin meitsi heitti että"Eikös tuossa asunut se hammaslääkäri Kallio".

Kuumehouruissaan puhuvat ihmiset ovat välillä pelottavia. Hikoilevat ja vääntelehtivät... Kaveri oli kerran siskolleen alkanut selittämään hysteerisenä "Mä en tahdo sinne vanhainkotiin enää!" "Älä pakota mua menemään..!"yms. No toi nyt enemmänkin hauska kuin pelottava, mutta sitten juuri ne jotka alkaa selittää kaikkea ihan ufoa. Samoin kuin unissaan puhuvat ihmiset... Meni aika :offtopic:

Olen tosi skeptinen kaiken tällaisen aavemaisen suhteen, mutta joskus tuntuu, että se ihmisten käyttämätön aivokapasiteetti saattaakin sisältää jotakin... jotakin.

Mieheni oli Lontoossa ja näki unen, missä hänen mumminsa tuli sanomaan, että "Hei, minun pitää nyt lähteä" ja oli sitten kuollut. Kun mies soitti kotiin, oli mummi juuri sinä yönä kuollut.

Olen myös pelannut spiritismiä ja lasi liikkui ja tiesi asioita, joita mielestäni kukaan muu ei voinut tietää. Oletan kuitenkin, että kyse on lähinnä jostain joukkohypnoosin muodosta ja, että me itse sitä tajuamatta liikutimme lasia.

Niin ja mun pikkusisko sanoo näkevänsä ihmisten aurat. Se näkee, jos joku on sairas tai jotain. Mun aura on sellainen oranssin sävyinen. Pikkusisko myös kertoi tietävänsä, milloin meidän äiti kuolee, mutta ei halua kertoa meille tai äitille, ettei me ruveta liikaa miettimään sitä. Kun en enää asunut himassa ja mulla oli tosi rankkaa, kaikenlaista itsemurha-ajatustakin saattoi olla päässä, mun pikkusisko soitti ja kysyi vain, että "Ethän sä tee mitään hölmöä? Onhan kaikki kunnossa?" Sen jutut on välillä vähän ahdistavia. Onko kyse sitten jostain erityisestä herkkyydestä vai mistä. En tiedä.

eiku hmm, siin lopus tulee joku sellanen tyhjä huone ja sitte...älkää kattoko sitä :D
suljin heti selaimen.

Dreamer sanoi:
-Erittäin ikävä herääminen. Olin ollut päiväunilla sohvalla ja sitten heräsin. Tunsin olevani TÄYSIN hereillä. Sen tietää, että on hereillä kun on hereillä. Mutta en pystynyt liikkumaan mihinkään. Huomasin, että minulla ei ollut käsiä eikä jalkoja. Katsoin ikkunasta ja taivas oli jotenkin outo. Kaikki ulkona oli "pysähtynyttä". Muistan, että ajattelin "nyt on jotain TODELLA pahasti pielessä". Kumma juttu muuten, en edes muista miten tilanne sitten päättyi. Joka tapauksessa tässä olen taas ihan täysin raajoin liikenteessä.

Ainakin tolle "halvaantumiselle" on ihan tieteellinen selitys. Mulle nimittäin kävi kerran niin nuorempana, että oli kaverin luona nukkumassa ja heräsin, enkä pystynyt liikkumaan. Kuulin yläkerrasta ja portaista askeleita, vaikkei kukaan ollut sillä hetkellä kotona. Tuli pieni paniikki siinä. Myöhemmin mietittiin tätä kavereiden kanssa ja yksi meni niin pitkälle, että otti selvää. Aivothan sulkee unen ajaksi kaikki liikerefleksit. Silloin, kun ne ei ole vielä kunnolla lähteneet tulee näitä sätkimisiä ja potkaisuja nukahtaessa - tämähän ei mikään ihme ole. No, sama juttu voi luonnollisesti tapahtua toisinkin päin, eli se aivojen lukitus jää päälle. Ja ne äänet ja näyt kuittasin sitten sillä, että uni vielä hieman jäi päälle. Luovathan aivot kaiken unikuvastonkin...

Zener sanoi:
Tämähän on tila nimeltänsä unihalvaus. Itsekin olen kokenut muutaman kerran.Kuulemma johtuisi siitä, että aivot ovat vain osittain hereillä ja lihaksien toimintaa lamauttavat "unihormonit" vaikuttavat vielä.

Ärsyttävää tilassa on, että mikään muu ei oikein tunnu liikkuvan, paitsi silmät, ja nekin ovat "tihrullaan". Lisäksi maailma on vääristynyt unen ja valvetilan välimuoto, josta saattaa välillä vaipua takaisin syvempään uneen.

Mullakin yksi aika erikoinen kokemus unihalvaukseen liittyen:
Jäin muinaisen exäni kotiin vanhaan maalaistaloon nukkumaan aamulla, kun hänen piti joutua aikaisin kouluun. Olin ensimmäisiä kertoja yötä koko talossa, ja jäin siis yksin, kun talonväki lähti töihin. Jossain vaiheessa sitten "heräsin", kun sängyn ympärille kokoontui kolme "piikaa" päällään vanhanaikaiset vaatteet. Nämä alkoivat tökkimään minua, kiusasivat,hyppivät päällä ja arvostelivat minua kovaan ääneen: "-Kait se on ihan OK. -No en tiä, haisee pahalle.". Kovasti yritin päästä ylös ja eroon kiusanhengistä, mutta ei eväkään värähtänyt.

Tämä siis oli uni, mutta mielenkiintoisen siitä tekee se, että kyseessä kuitenkin maalaistalo, jossa asunut monta sukupolvea exän sukua. :D

Oho. Olisi pitänyt lukea koko keskustelu läpi ennen selitystäni.

Juttuja

No täs on kolme tapausta:

1) Pienenä olin mökillä laiturilla pesemäs hampaitani ku yhtäkkiä kuulu helvetin kova semmonen ihan ku hävittäjä olis menny läheltä ja sitte näin (kai?) jonku valkosen jutun mikä liikku tosi nopee. No menin tietty paniikkiin ja itkien juoksin nopee isän luo joka siinä ihan lähellä pilkko puita. Siellä oli tosin lähellä työmää metsän takana joten voihan olla et siellä jotain räjäyteltiin ja silmät tei tenän ja pilvi muka liikku. Harmi ku en muista enää kunnolla.

2) Ku mun vaari kuoli nii siellä toisessa asunnossa joka oli alapuolella tuttu naapurin mummo sano nähneensä meiän vaarin haamun sinä aamuyönä olohuoneessa leijumassa. Oli vaa sanonu sitte aamulla: "Nyt se Erkki sitte läks" En tiiä miksei vaari sitte näyttäytyny omalle puolisolleen jos näyttäyty. Ehkä se meiän mummo ei ois uskonu. Mut pisti vähän mietityttämään tuo tapaus.

3) Tälle tapaukselle ei oo sit mitää henkilökohtasta todistusta koska kuulin netistä ja ne oli kuullu joltain muulta mutta: Etelä-Pohjanmaalla tyttö ja poika olivat olleet treffeillä ja kulkivat sitte siellä maalaisseudulla kotiin ku yhtäkkiä siellä pellolla usvan seassa näkyi pitkiä vaaleita hahmoja joilla oli aika iso pää. Siellä ne huoju katseet lasittuneina eteempäin ja niillä oli kädessä jonkilaiset lumilapion näköset vekottimet. Ne ei huomannu näitä kahta tyyppiä. Se tyttö oli kuulemma vielä semmonen tosi järkevä ihminen kuka ei ikinä keksis tommosia tarinoita. Mut silti tää vois vielä olla ihan hyvin keksitty legenda.

Mut sitte ne ketkä kerto tän tarinan mulle kerto viel toisen jutun samasta aiheesta: Tän yhen kertojan kaverin isoveli ajaa rekkaa työkseen ja sitte oli ajamassa siellä seuduilla. Ja sitte se jäppinen vaa kerto että oli varmaa nukahtanu rattiin kesken ajon koska näki jotain ihmeen pitkiä ukkeleita pellolla joittenki sauvojen kanssa siellä sumun seassa huojumassa. Se on kuulemma se paikka jonku suomen pisimmän suoran päässä olevassa mutkassa.

Noh tää vika juttu voi olla ihan legendaa mut ainaki mun mielestä hyytävä tarina. Ainii niitä olioita alettiin sit kutsua Lanaajiks ku näytti siltä ku ne lanais sitä lumista peltoa puhtaaks :lol2: no ei tarvi ainakaa kunnan palkata ihmisii tekemään sitä juttua, vaik kuka hullu talvella peltoa lanais

M0bster sanoi:
...näki jotain ihmeen pitkiä ukkeleita pellolla joittenki sauvojen kanssa siellä sumun seassa huojumassa.

Sauvakävelijöitä? :D

No kerrotaanpa eräs hyytävä tarina. Kuulemma tosijuttu (kuten aina). Luultavasti :anssi:

Entisen kämppiksen kaverin kaveri oli kuulemma asunut eräässä kerrostalovuokra-asunnossa, jonka entinen asukas (nuori mies) oli tehnyt itsemurhan hirttämällä itsensä kylpyhuoneessa.

Kuulemma joskus, kun meni suihkuun, niin peiliin muodostui vesihöyrystä ihmisen muotoinen kuvio. Kerran taas kun sen vieras oli mennyt yöllä vessaan, niin peilissä oli näkynyt jonkun toisen kasvot.

Ja vanhempi kummitusjuttu:

Lapissa on kuulemma joku autiotupa, missä kummittelee.

Sinne oli joskus kauan sitten eksynyt joku postinkantaja, joka oli ryöstetty. Kuulemma vielä nykyäänkin, jos yöllä herää, niin voi nähdä pöydän ääreen lyyhistyneen hahmon lapinpuukko selässä törröttäen.

Itselle on käynyt tuollaisia yliluonnollisia tapahtumia aivan liikaa, ihan pelottaa kun ajattelee niitä :( .
No kai mä voin pari jakaa teidän kanssa.

1) Olin äitini luona käymässä, jäin katsomaan yhtä ranne koru taulua.
En voinut kääntää katsetta siitä, koko ajan oli aina pakko katsoa sitä, yht äkkiä huomasin että mullahan on samallainen ranne koru kun tossa taulussa!
Tuli outo olo, ja alkoi kiristämään kättä koko ajan enemmän enemmän ja enemmän ja rannekoru alkoi upota käteni sisälle, ja heräsin!
Olin todella helpottunut että se oli vain unta, no lähdin sitten vessaan pesemään kasvojani ja hampaitani, kun huomasin peilistä käteni ja suuni loksahti auki.
Kädessäni oli koko ranteen ympärillä vanhan taulun ranne korua kuvastava kuvio ARPENA!
Tämä on tosi tapahtuma ja minulla on vieläkin se kyseinen arpi kädessä!
Tämä oli todella pelottava tapahtuma ja vieläkin puistattaa kun sitä ajattelee.

2) Tulin kotiin ja avasin ulko oven, no siinä sitten se väli ovikin avautui.
Voi jumalauta että säikähdin ja laitoin ulko oven takaisin kiinni.
No vähän ajan päästä psyykkasin itseni ja avasin ulko oven, taas kävi sama homma! paitsi hitaammin.
No laitoin taas oven kiinni ja olin saamassa hepuli kohtausta ja ajattelin mielessäni että "voi vittu minähän menen kotiin vaikka mikä olisi!"
No taas menen avaamaan koti ovea, ja tällä kertaa väli ovi ei auennut, huokasin helpotuksesta ja menin sisälle.
Koitin mennä vessaan mutta se oli LUKOSSA!
No tiirikoin sen oven sitten veitsellä ja menin sisään ja siellä ei ollut ketään?
(kotonakaan ei ollut ketään, olin yksin)
Tähän loppuu tämä tapahtuma mutta voin sanoa että siinä vaiheessa nousi kova tuskan hiki ja pelottaa vieläkin että mitä silloin tapahtui.

Ja näitä tapahtumia on tapahtunut paljon enemmänkin mutta tossa noi mieliin painuvimmat.

Jointti sanoi:
Itselle on käynyt tuollaisia yliluonnollisia tapahtumia aivan liikaa...

Nickisi lisää tarinoiden uskottavuutta. :)

Mutta kerrotaas lisää juttuja, kun tuli taas mieleen.

Kerran pentuna (14-v?) laskin kotona kolikoita säästöporsaasta. Markan kolikoita siis. Kolikoita oli paljon, ja laitoin aina yhteen pinoon 10 markan kolikkoa ja pinot pöydälle vierekkäin. Suoria pinoja olivat, olenhan tarkka mies raha-asioissa.

Jossain vaiheessa yksi näistä pinoista kaatui tavalla, jota en vieläkään ymmärrä. Pöydän pinta siis oli vatupassisuora. Kolikkopinon alimmainen kolikko psysyi paikallaan, ja yhdeksän ylimmäistä liikkuivat itsekseen sivusuunnassa, kunnes pino kaatui. Kaikki tapahtui, kuin hidastetussa filmissä. Katoin vaan, että höh...nysse kaatui?

Selityksiä? :rolleyes:

Näin se siis tapahtui:

Koodi:
              (Kolikkopino)
           |_________________|
           |_________________|
  --->     |_________________|
           |_________________|
  _________|_________________|
_|_________________|______________________________
              (pöytä)

Täytynee laittaa vielä tästä yhdestä kummasta kerrostalosta yhdessä kaupungissa. (en ole itse kyllä näitä kokenut, lähinnä hymyilyttää, mutta jotain siellä täytyy olla...) Tämä myöhemmin kyseisessä talossa ja kämpässä asunut kaveri oli tullu kotiin aamuyöstä, hypänny hissiin sytyttämättä valoja ja painanu kolmosta. Toisen kerroksen kohdalla oli hissin ikkunasta katsonu mustiin pukeutunut mies, ollut ikkunassa koko hissin ohituksen ajan. Kaveri siinä vähä jännäkakka housussa että olipa outo kaveri. Tullessa kolmanteen kerrokseen WTF, sama äijä ikkunassa katsoo rauhallisesti. (Huom. ei mitään mahdollisuutta keretä tuossa kyseisessä talossa juosta portaita hissin vauhtia. On kokeiltu.) No, kaveri ihan täpinöissä painoi takas katutasolle hissin ovessa roikkuen. Hissi pysähtyi toisessa kerroksessa. Arvatkaapa katsoiko kaveri ikkunasta kuka sen pysäytti? Ei. Katutasossa hissin ovi hirmupotkulla auki ja ulos ja muualle yöksi.
Järkevä selitys tälle on että jotku talossa asuvat (tarvii siis välttämättä kaksi samanlaiset kamppeet päällä olevaa miestä) viitsii keskellä yötä pelotella ihmisiä. Hyvin on ainakin saanut kaverit ajettua talosta pois. Ei nimittäin enää minun kaveriporukasta kukaan tuu asumaan siellä.

Edit: Mies ei pyrkinyt hissiin missään vaiheessa, katsoi vain. Ja pää sillä oli tällä kertaa :evil:

Näitä on mukavaa yöllä pimeessä huoneessa lueksia. Muutama itselle tapahtunut, ei tosin niin yliluonnollisia mutta saivat kylmän hien pintaan...

Keiton lämmitys:

Tulin normaalisti duunista. Ketään ei ollut kotona ja aloin lämmittää hellalla keittoa. Samaan aikaan kuului ulkoa kuistilta rysähdys (keittiön ikkuna on kuistille päin, mutta koko kuistia siitä ei näe). Vilkaisin ikkunasta ulos, enkä kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota. Mitään ei tietenkään näkynyt. Lähdin käymään siinä keiton lämpiämistä odotellessa vessassa.

Kun tulin takaisin huomasin, että olin laittanut väärän levyn päälle (ei sinänsä niin erikoista). Taas kuului kuistilta samanlainen rysähdys kuin aiemminkin. Kun aloin katsoa ulos, tajusin sälekaihtimien olevan kiinni. Jälleen sen kummemmin ajattelematta aukaisin ne ja en nähnyt ulkona mitään. Laitoin oikean levyn päälle ja lähdin taas käymään jossain keiton lämpiämistä odotellessa.

Kun tulin seuraavan kerran keittiöön, niin alkoi jo lievän kylmän hien muodostuminen. Sälekaihtimet olivat kiinni (en muistaakseni niitä laittanut edellisellä kerralla kiinni) ja väärä levy taas päällä (eri kuin edellisellä kerralla). Vähän aikaa epäuskoisena omaan muistiini, laitoin supertarkasti oikean levyn päälle (tsuumailin monta kertaa) ja aukaisn sälekaihtimet ja keittiöstä poistuessani katsoin varmasti níiden olevan auki. Menin siis taas käymään jossain epämääräisillä asioilla.

Kun taas tulin keittiöön, niin sälekaihtimet olivat onneksi auki. Tosin jälleen kerran oli väärä levy päällä ja keitto kylmää (siis se viimeinen niistä kolmesta väärästä vaihtoehdosta). Siinä vaiheessa syke oli jo aika kovaa luokkaa, ehkä jopa hieman vainoharhainen. Keiton sain lämmitettyä ilman "lisäunohtamisia" vahtaamalla siinä vieressä ja lämpiämistä odotellen.

Unihalvaus:

Samassa talossa, kuin edellinen tapaus. Sänkyni sijaitsi peiliovilla varustetun vaatekaapin edessä niin, että nukkuessaan siitä näki itsensä.

Yöllä "heräsin" siihen, että en voinut liikku ja tuijotin vain itseäni peiliovesta. Selässä tuntui voimakas kylmän ilman virtaus ja näin peilin kautta, kuinka sängyn toisella puolella olleella yöpöydällä loisti kännykän käyttövalo. Tuo olotila oli sanoinkuvaamaton. Tuntui lähinnä unen ja valvetilan sekoitukselta. Kännykkään ei ollut tullut mitään viestiä tai vastaavaa ja myös herätessäni silmäni olivat auki. Sai vähän aikaa miettiä kivoja ajatuksia, ennkuin sai taas unta palloon...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom