Näin unta Jari Tervon uudesta kirjasta ja aamulla kun laitoin television päälle siellä istui Jari Tervo puhumassa kirjastaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nail sanoi:Viime yön vietin tyttöystäväni kanssa meidän mökillä (keskellä metsää). Illalla puhuttiin että täällä ois kyl ilkeen tuntuista asua yksin, kun on tottunut kaupunkilaisena siihen että autoja menee muutaman minuutin välein yölläkin ohi ja tuntee olonsa jollakin tavalla turvatulta, kun tietää että ihmisiä on liikkeellä normaaliin tapaan. Me mentiin nukkuu hyvissä ajoin ennen puolta yötä. Neljän aikoihin kumpikin heräs. Muija kysyi että miksi sä nousit? Onko vessa hätä ja kylmä. Sanoin että vessa hätä. No lähdin sit alakertaan vessaan. Muija jäi sänkyyn. Kävin vessassa. Aukasin oven, kävelin muutaman metrin eteistä pitkin ja käännyin vasemmalle aulaan josta lähtee portaat yläkertaan, yhteen makuuhuoneeseen ja olkkariin.
Kuulin äänen että ihan kuin olisi käytetty vessan ovea, sit kelaan että mitä helvettiä. Jään paikalleni ja luulin kuulevani omiani ja sit kuuluu että pöntön kansi aukee. Mikähän hiton vieras meillä täällä on. Kävelin takaisin päin ja avaan oven. Säpsähän ja huomaan että muija nousee ylös posliini-istuimelta ja kysyy mitä sä siinä teet. No mä sit että missä välissä sä menit mun ohi!! Siis mä joko kävelin silmät kiinni tai muuten aivot narikassa eteisessä sitä vastaan, jossa mahtuu juuri ja juuri kävelee kaksi ihmistä rinnakkain.
Mä en tajua vieläkään, miten mä en voinut nähdä sitä siinä. Sit mentiin yläkertaan takasin yhdessä ja alettiin nukkuu uudestaan. Tai yritettiin, ihmettelin vieläkin tapahtunutta... miten se voi olla mahdollista. Tuntui vaan niin mielettömältä että en muista siitä että muija käveli vastaan mitään. Valoja ei ollut missään päällä, mutta kyllä se siinä olis pitänyt nähdä kun muuten pystyi havaitsee kaikki seinät ja muut helposti.
HRC sanoi:Kaverin eno kuoli auto-onnettomuudessa vuosia sitte. Aika jolloin kyseinen eno kuoli saatiin aika tarkasti selville(en muista mikä, olkoon vaikka 01.30). Tämä tyyppi asui äitinsä luona vielä silloin ja sen oman huoneen kaksi kelloa pysähtyi aika tarkasti tohon 01.30..
M0bster sanoi:Se on kuulemma se paikka jonku suomen pisimmän suoran päässä olevassa mutkassa.
Tupla-J sanoi:Meikäläiselle on sattunu sellanen juttu, että heräsin päiväunilta 11.9.01 siihen, että näin unta siitä, että näin unta ja että pieni tyttö (en tunnistanut) tuli ravistelemaan minua hereille. Tyttö näytti siltä, että "nyt on hirveä hätä, herää", ja siitä tuli herättyä sitten ihan oikeasti hämmentyneenä kokemuksesta.
Illemmalla tuli sitten katsottua telkkaria, muttei mitenkään laskeneeksi yksi yhteen. Parin päivän päästä tulin jostain lukeneeksi iskujen ajankohdan ja muistelin myös, että heräsin jokseenkin tarkkaan tuohon aikaan.
Älä ny helvetissä, guru.osku sanoi:Aika moni muukin suomalainen on todennäköisesti nähnyt painajaisia tuona päivänä,ihan niinkuin muinakin päivinä.
Jakob sanoi:Samankaltaisen tarinan joku jo taisi laittaa. Viime viikon tiistaina isoisä kuoli. Mutsi soitti mulle yöllä ja kertoi, että näin kävi. Lähdin sitten yöllä hakemaan mutsia pois sairaalasta ja siitä sitten samantien matka jatkui mummollaan isoäidille kertomaan huonot uutiset.
Päästiin sitten mummolaan. Oven avattuaan mummo ymmärsi kyllä mitä on tapahtunut, koska tässä tapauksessa isoisän lähteminen oli vain ajankysymys. Omituiseksi tapahtuman tekee se, että mummo kysyi, että mihin aikana pappa kuoli. Mutsi sanoi, että himan yli 1.00 yöllä. Tähän mummo tokaisi, että hän vähän ihmettelikin miksi hän heräsi yhden jälkeen hysteeriseen itkuun.. Jotenkin outoa, varmasti vaan sattumaa, mutta kuitenkin.