Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
vauhti sanoi:
eräälle vanhalle kaverilleni melko samalla tavalla kuin asterixille ja hrc:lle . Jotain outoa tapahtuu esim klo 12.00 ---->sukulainen kuollut klo 12.00 tyyliin.
Tilanne oli vain sellainen että koko perhe oli olohuoneessa ja katosta alkoi valumaan hiekkaa eikä missään ollut reikää tai mitään sellaista.
Kotvasen päästä tuli puheluita että ukki oli kuollut jne. :(

Nyt rupes mietityttämään toden teolla!

Kolme vuotta sitten, suunnilleen, huomasin kun eräänä vkonloppuna Isäni oli aivan erilainen kuin ennen. Todella erilainen. Antoi tehdä aivain kaikkea, lykkäili rahaa jne. No voihan tommoista tapahtua muutenkin, että on hyvä päivä jne. Mulle tuli vaan semmonen olo että nyt ei ole kaikki hyvin. Et ihan ku se eläis niinku viimeistä päivää. Se oli vaan outo tunne. En ennen ollut tuommoista ajatellut / tunnetta saanut.

Lähdin siitä sitten samana iltana äitini luokse kun Isäni tyttöystävä soittaa että Isäni vietiin sairaalaan ja pistettiin koomaan selittämättömien kipujen lieventämiseksi.. Lääkärit kuitenkin sanoivat että ellei yön aikana tilanne pahene niin Isäni voi selvitä. Siinä olin sitten aika hiljasta poikaa koko seuraavan yön. Ja aamulla, minulle mitään kertomatta, siskoni ja isäni tyttöystävä olivat lääkärin kehoituksesta allekirjoittaneet lapun että hengityskoneesta virrat pois, että jos olisi selvinnyt niin hänestä olisi 70% varmuudella tullut "vihannes" ..

Ja nyt kun muut selittävät samaa niin pistää todellakin miettimään, varsinkin kun

.. Äitini käsi murtui todella pahasti ja on vieläkin sairaalassa, niin kaksi päivää ennen siskoni oli soittanut mulle ja kysyny että onko kaikki kunnossa, että hänellä on aivan himmeä olo että jotain "suurta" tapahtuu kohta..

Pistää todellakin miettimään!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli yliluonnollinen oli semmosta jonka ei pitäisi olla loogisesti mahdollista? Mä oon saanu pari kertaa pesää todella kauniilta naiselta ja mun mielestä se oli yliluonnollista :) Ei vainaskaan - jos vakavasti puhutaan

1. Tuttavaperheen maatilalla on seinäkello jonka koneistosta puuttuu puolet. Kello rupeaa käymään aina hetkeksi silloin kun tiettyjen talon vanhalle isännälle tuttujen sukulaisten kuolemasta tulee kuluneeksi vuosipäivä.

2. Isoäidin kotona tavarat levitoivat muutaman päivän isoisän kuoleman jälkeen

3. Mummola on rakennettu vanhan torpan paikalle jossa ihmiset kuolivat vanhuuttaan, niinkuin ne entisaikaan maalla tekivät. Nukun muuten normaalisti enkä pelkää pimeää mutta mummolassa en suostu viettämään öitä. Joka kerta kun olen siellä nukkunut olen herännyt keskellä yötä selittämättömään, pohjattomaan kauhuun ja fyysiseen tunteeseen siitä että joku seisoo vuoteeni vieressä. Selvästi ole epätoivottu vieras kelle lienekin jonka haamu on paikalla.

muuta ei tuu nyt tähän hätään mieleen. REDRUM.....

Matsku sanoi:
Mistä
tiedetään ettemme jo ole digitaalisessa muodossa....

:offtopic:

Oikeastaanhan ihmisen ja eläinten DNA on digitaalinen järjestelmä. Digitaalisen määritelmä on, että järjestelmässä on rajattu määrä eri tiloja. Analogisessa järjestelmässä tiloja on ääretön määrä.

DNA:ssa on neljä emäspäria, jotka toistuvat tietyssä järjestyksessä. Järjestys koodaa sen, minkälainen eliö on kyseessä. DNA:n neljäparia muodostavat 4-kantaisen lukujärjestelmän, jossa voi siis olla periaatteessa 4 tilaa (0,1,2,3).

Tietokoneissa vastaavasti tiedon esittämiseen on käytössä 2-kantainen järjestelmä, binaarilukujärjestelmä (0,1). Tämä siis sen takia, että se on helppoa muuntaa sähköiseen muotoon (0=0 Volttia, ja 1=5 Volttia).

Zener sanoi:

Oikeastaanhan ihmisen ja eläinten DNA on digitaalinen järjestelmä. Digitaalisen määritelmä on, että järjestelmässä on rajattu määrä eri tiloja. Analogisessa järjestelmässä tiloja on ääretön määrä.

DNA:ssa on neljä emäspäria, jotka toistuvat tietyssä järjestyksessä. Järjestys koodaa sen, minkälainen eliö on kyseessä. DNA:n neljäparia muodostavat 4-kantaisen lukujärjestelmän, jossa voi siis olla periaatteessa 4 tilaa (0,1,2,3).

Tietokoneissa vastaavasti tiedon esittämiseen on käytössä 2-kantainen järjestelmä, binaarilukujärjestelmä (0,1). Tämä siis sen takia, että se on helppoa muuntaa sähköiseen muotoon (0=0 Volttia, ja 1=5 Volttia).

:lol2:

Miksi yleisissä automaatiojärjestelmissä on vakio virtaviesti 4-20mA.....
Menee kyllä vähän utopistiseksi

goodolmob sanoi:
Ja aamulla, minulle mitään kertomatta, siskoni ja isäni tyttöystävä olivat lääkärin kehoituksesta allekirjoittaneet lapun että hengityskoneesta virrat pois, että jos olisi selvinnyt niin hänestä olisi 70% varmuudella tullut "vihannes" ..

Tah? Ymmartaisin jos laakarit sanoisivat, etta 100% varmuudella tulee vihannes, mutta mitas ideaa se oli ottaa hengityskoneesta pois, jos silla oli viela 30% mahdollisuudet olla normaali selviytyessaan? Mielenkiintoinen ratkaisu..

Matsku sanoi:

No sehän on sen takia, että pitkisssä johtimissa tulee jännitehäviötä. Virtaviestissä jännitehäviö ei haittaa. :arvi:

Matsku sanoi:

:offtopic: En tiedä miksi on juuri tuo virta-alue mutta syy siihen miksei minimivirta ole 0mA, vaan 4mA on ns. "elävä nollataso". Eli jos yhtäkkiä saadaan 0mA virtaviestiä tiedetään heti että joko on piuha poikki tai jostain laitteesta sähköt pois tai muuta vikaa.

w3e4r5t sanoi:
:offtopic: En tiedä miksi on juuri tuo virta-alue mutta syy siihen miksei minimivirta ole 0mA, vaan 4mA on ns. "elävä nollataso". Eli jos yhtäkkiä saadaan 0mA virtaviestiä tiedetään heti että joko on piuha poikki tai jostain laitteesta sähköt pois tai muuta vikaa.

Totta eli jos jotain hämminkiä järjestelmässä sattuu niin
niin kuin esimerkiksi piuha olisi poikki tällöin koneet
eivät lue 0mA=Nollaksi vaan lukevat aina 4mA=nollaksi

4-20 olisikohan matemaattisesti jotenkin helposti luettavissa
esim. Pinnankorkeus säiliössä 0-10m 0m=4mA 5m=12mA 10m=20mA
:arvi:

Oikein yrittämällä yritin muistaa jotain yliluonnolliselta tuntuvaa kokemusta mutta en kyllä pysty nimeämään yhtään sellaista. Tietysti ainahan on näitä jotain auringonvälähdyksiä ja sumupilviä mutta tuskin luonnonilmiöt ovat mitenkään yliluonnollisia.

Kukaan koskaan kokenut maanjäristystä? Varmaan tosi nastaa jossain Kaliforniassa kun maa järisee useita kertoja vuodessa. En haluaisi kokeilla.

protsku sanoi:
Kukaan koskaan kokenut maanjäristystä? Varmaan tosi nastaa jossain Kaliforniassa kun maa järisee useita kertoja vuodessa. En haluaisi kokeilla.
Tai sitten hurrikaania kokeneita(...tai tornadoa yms. riippuen alueesta)? Olin vuosi takaperin Floridassa ja siellä on kuulemma aika monena kesänä ollut ihan kohtalaisia "puhureita". Vuosia aiemmin oli koko alue (missä asustelin) tyhjennettykin kun iso hurrikaani tuli kohti. Viime kesänäkin joku pieni alue otti vähän osumaa pyörteen kuljettua läpi.

Niillä on siellä kaikki suojat valmiina talojen lähettyvillä jotka saa vedettyä/nostettua paikalleen seinien/ikkunoiden eteen. Hyvä tilanne kun olin noin 1,5 kuukautta täysin "omillani" kun tuttava perhe lähti reissaamaan niin käytiin läpi kaikki mahdolliset levyt ja niiden käyttö kun oli juuri sitä aikaa vuodesta... :) Vieläkin on hyvässä muistissa: "Menet sitten sinne kylpyammeeseen kun olet kaikki hommat tehny..." (kuivamuonaa, vettä, + muita kamoja oli varalla tietty pirusti)

Proteos sanoi:
Tai sitten hurrikaania kokeneita(...tai tornadoa yms. riippuen alueesta)? Olin vuosi takaperin Floridassa ja siellä on kuulemma aika monena kesänä ollut ihan kohtalaisia "puhureita". Vuosia aiemmin oli koko alue (missä asustelin) tyhjennettykin kun iso hurrikaani tuli kohti. Viime kesänäkin joku pieni alue otti vähän osumaa pyörteen kuljettua läpi.

Vaihtarivuoden aikana Texasissa majaillessani tornadovaroituksia annettiin useammankin kerran. Kiva herätä yöllä siihen, kun se varoitin alkaa huutaa. Tätä sattui sillon tornadokautena joka viikko, lopulta siihen kypsyi niin, ettei enää jaksanut edes välittää. Kerran koko vuoden aikana tornado oikeasti meni läheltä (ei kuitenkaan niin läheltä, että oltais jouduttu suojautumaan). Jostaina syystä The Weather Channel oli noihin aikoihin mun suosikkikanava.. Käytiin myöhemmin katsomassa sitä naapurustoa, oli tosi oudon näköistä kun osa taloista ja pihoista oli ihan täysin hajalla, ja vieressä oleva talo taas ihan kuin mitään ei olis tapahtunut. Ystäväni oli just kaupassa, kun tornado pyyhkäisi ohi, ja hullu tyttö seisoi pihalla katselemassa sitä kunnes alkoi hameenhelmat tosissaan lepattaa :D Varmaan kokemus sekin.. sitten vauhdilla kaupan takahuoneeseen suojaan...

Jansku sanoi:
Luonnonlait kyllä pätevät samalla tavalla vaikka ihminen käyttäisi aivoistaan sen 110%. Et kai nyt tosissasi väitä että tavarat voisivat liikkua itsekseen tai että aivot säteilevät ajatuksia kuin radioantennit :jahas:
Tehokkaampi aivojen käyttö johtaisi ainoastaan niiden tehokkaampaan "prosessointikykyyn", eikä mihinkään scifijuttuihin.
no siis kaikki on sähköä. Mitä jos ihminen pystyisi vaikuttamaan sähkövaraukseen ympärillään? Pystyisi muuttamaan omaa magneettisuuttaan tahdonvoimalla? Lievä esimerkki on jo se, että minä olen kävelevä generaattori, annan kaikille tutuille sähköiskuja mutta esim. veljelläni ei ole samaa ongelmaa. Enkä käytä villapaitoja tai mokkakenkiä.

Onhan näitä:
1.
Kerran päivällä ilmestyi keskelle huoneeni lattiaa pyöreä valo joka liikkui vähäsen matkaa ja katosi.
2.
Sänky oli silloin ikkunan vieressä. Heräsin yöllä valoon joka tuli ulkoa. Katoin ulos niin siinä vähän matkan päässä oli semmonen 10m halkaisijaltaan oleva valopläntti joka vähän ajan päästä liikkui talon viereisen talon katolle (tai jonnekkin sinne suuntaan). Taivaalla ei näkynyt mitään. Seuraavana päivänä kerroin siitä eteenpäin ja kaveri oli nähnyt myös vastaavanlaisen valon (asui 3km päässä).
3.
Olin omassa huoneessani näpräämässä tietokonetta ja yksin kotona. Yhtäkkiä kuului kauheaa mekkalaa keittiöstä. Menin kattomaan niin kukkaruukku oli tippunut 2m jääkaapin päältä, eikä ollut reunalla. Vähän aikaa panikoituani tuli muitakin kotiin.
4.
Tämä on tapahtunut joskus kun olin jotain 5v. Ite kuulin tästä vasta jälkeenpäin.
Usein öisin eteisestä kuului ääniä mikä kuulosti ihan kuin joku kävelisi seiniä vasten ja kun meni eteiseen niin ääni lakkasi. Noh, isä oli yks kerta kuuntelemassa ja kun meni kotiin niin peili tippui seinältä saman tien....

Kylmät väreet tuli....ei olis pitänyt avata tätä topiccia... :evil:

Faija kuoli -91. Tässä nyt ei ole vielä mitään yliluonnollista: faijan veli soitti, että olis asiaa äidille. Tiesin tasan ensimmäisen sanan jälkeen mitä oli tapahtunut. Mutta toi on tosiaan vielä täysin normaalisti selitettävissä, äänenpainosta ja lauseenmuodostuksesta johtuvista asioista.

Enivei. Faijan kuolemasta on nyt siis yli kymmenen vuotta. Unta oon nähny isästä joskus -93 viime kerran jos en väärin muista. Nyt sitten kuukausi sitten näin faijasta unta, se oli ihmeen vieraan oloinen, ikäänkuin kartteli mua, mutta vähitellen siinä sitten ruvettiin juttelemaan, mutta jäi kummallinen tunne tosta unesta... Noh toikin on vielä järkeenkäypää ja sen voi selittää alitajunnan ja ihmismielen logiikan myötä.

Tosta meni jokunen viikko, eli nyt on pari viikkoa tapahtuneesta aikaa. Olin täällä kämpilläni nukkumassa. Unessa heräsin tähän kämppääni, kaikki oli paikallaan juuri niinkuin pitää, erittäin todentuntuisena. Ihan sitä myötä, että nukuin kyljeltäni ja kun unessa aukaisin silmäni, näin asiat siitä näkövinkkelistä. tyttöystävä nukkui selän takana ja niin teki unessakin. Kaikki oli todella todentuntuista, paitsi, että faijakin oli täällä. Ensin seisoskeli tiskipöydän luona ja sitten liikkui vähän ympäri kämppää, sitten meni kämpän nurkkaan, vessan oven viereen ja siinä tuijotti pitkän aikaa. Noh. Mä mietin, että minkä takia se on noin vakava. Tunne oli aika jännittynyt, faija oli eläessään todella mukava ja avoin ihminen, ja nyt unessa sen ilme oli helvetin vakava ja se oli pelottavan olonen. Kun se oli aikansa tossa nurkassa ollu, mä kutsuin sen luokseni (makasin sängyssä edelleen kyljelläni) se kyyristy mun eteen, sanoin jotain (en muista sanatarkkaan) : "sano asias tai mene pois!"
Faija häipy samantien.

Noh aamulla mua mietitytti tää asia ja kerroin siitä tyttöystävällekin... viikonloppuna kun olin mutsia tapaamassa kerroin sen mutsille ja mutsi sano, että muistakkos, että viikolla olis ollu isän syntymäpäivä, mä kysyin, että niin millos. se sano, että keskiviikkona. Tuon unen näin tiistain ja kesiviikon välisenä yönä. Normaalia vai ei?
En tiedä. Harvoin muistan uniani, mutta tän muistan, tosin unen laatu oli niin erityinen, että sen nyt varmaan muistaa jo pelkästään siitä syystä, että se koskettaa niin läheltä itseä?

Mä nään unessa aina äidin kuoleman kun jotain negatiivista tulee tapahtumaan esim. viimeksi kun auto hajosi. On muuten aika inhottavaa herätä aamulla ja muistaa että näimpä yöllä unta äidin kuolemasta eli tänään tapahtuu jotain P***aa.. mutta kai se äiti pitää viellä huolta pojastaan..

Näin unta yhdestä risteyksestä, mikä on muutaman kilometrin päässä kotoa. Siinä unessa risteyksessä oli punaiset valot, vaikka siinä oikeesti ole edes valoja. Seuraavana päivänä samassa risteyksessä ajaessani joku kaahas mun eteen kolmion takaa transiitilla ja jouduin vetää äkkijarrutuksen.

Näin unta peruskoulun luokanvaljostani, jota en ole nähnyt n.7vuoteen. Tietysti seuraavana päivänä se kävelee vastaa.

Tämä on todella :david: -juttu, mutta outo. Näin unta mun verkkaritakista, joka oli mun lempivaatteeni ennen, enkä koskaan nähnyt kellään samanlaista. Taas sama juttu, seuraavana päivänä joku tyyppi kävelee vastaan, jolla on täsmälleen samanlainen takki. Eka kerta kun näin jollain muulla samanlaisen.

Kummituksiin en ole törmännyt(luojan kiitos), mutta äitini on maalta kotoisin ja kertoi kuinka siellä kummitteli. Mökkiä kiersi ympäri joku ja laahasi ulkoseinää, sitten YHT`äkkiä ovi aukeaa selälleen, mutta ketään ei näy missään. Paappa huusi hetken päästä: "Tuu sisään vaan. En mä sua pelkää. En mä sulle oo mitään tehny!". Sen jälkeen ovi paukahti takas kiinni..

Muistinpa tän homman.. Ei täs nyt mitää ihmeellist varmaan, vai onko ?
Eli mitäs toi oranssi homma on ? Tää oli tossa alkuvuodest ku oli viel talvi.
Nähtii se ens paljaal silmäl, ei ollu ikkunaa välis eli ikkuna ei voinu aiheuttaa mitää heijastust, eikä keksitty et mikä siihe ois muka heijastanu. Ei se ainakaa aurinko ollu (?) .. O_o Sit otettii noi kuvat..

Tässä : http://www.trikit.net/w00t.jpg

Eli mitäs toi oranssi homma voi sit olla tos talon päällä, ku toi on ilmas ja se hävis vähä myöhemmin.. O_o
Sit toi "Normaalist" on otettu sen jälkee ku toi ihmehomma hävis..

Sen olen huomannut, että deja vú huijaa useammalla kuin yhdellä tavalla. Esimerkki: Kuuntelen radiota ja yhtäkkiä sieltä tulee harvinainen biisi, jota en ole kuullut radiosta jopa vuoteen ja ajattelen: "Ihmeellistä! Juuri eilen ajattelin, että olisi kiva kuulla tämä radiosta!"... MUTTA kun tarkemmin mietin, niin en minä koko biisiä eilen ajatellutkaan, vaan deja vu sai minut uskomaan, että olin ajatellut biisiä aikaisemmin, koska ilmiön ideahan on siinä, että aivot erehtyvät luulemaan, että jokin asia, joka tapahtuu, olisi tapahtunut aivan identtisenä ennen.

Näin minä selittäisin mm. Jarzen verkkatakkihomman, mikäli et erikseen aamulla ajatellut, että "näinpäs oudon unen takista." Mutta jos vasta kadulla, kun takkia kantava mies tuli vasstaan, ajattelit että "tuostahan näin eilen unta" niin voi olla, ettet nähnytkään, vaan koit vain dejavun tietyn toteutuman. tai sitten vaan sattui ihmeellinen sattuma, so not kunhan unet kulkee.

Kaveri näytti eilen meidän Ruotsin kuvia ja siinä oli myös yksi aika härö kuva. Kuvassa meikäläinen seisoo normaalisti kadulla, mutta noin puolet mun hahmosta on läpinäkyvää ja esimerkiksi takana oleva tie erottuu selvästi... Jalkojen asennosta huomaa etten ole juuri liikkumassakaan niin paljoa, että kyseinen juttu voisi johtua siitä. Spooky... laitan kuvan kun saan sen kaverilta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom