Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
HRC sanoi:
Kaverin eno kuoli auto-onnettomuudessa vuosia sitte. Aika jolloin kyseinen eno kuoli saatiin aika tarkasti selville(en muista mikä, olkoon vaikka 01.30). Tämä tyyppi asui äitinsä luona vielä silloin ja sen oman huoneen kaksi kelloa pysähtyi aika tarkasti tohon 01.30..

HITB sanoi:
Mitenköhän aina jokasella foorumilla, missä tämmöinen vastaava topicci on ollut, niin aina jonkun kaverille/tutulle tms käynyt juuri tuo sama homma? :lol2:

HITB, vaikka tämä voikin olla kummallista, niin tämä sama asia on käynyt meillä kotona lähes kaksi vuotta sitten. Vaarini oli aikanaan puuseppä ja oli rakennellut vaikka mitä, mm. kaappikelloja koko lapsikatraalle. Vaarini kuoli, ja kahdessa taloudessa (mummolla ja vaarilla kuusi lasta, eli kahdessa kuudesta.) hänen tekemänsä kellot pysähtyivät samaan aikaan. Toinen näistä talouksista oli meidän talomme.

Tämä on todella tapahtunut, vaikken itse nähnytkään kellon pysähtymistä, niin isäni vaarin kuolemasta kuultuaan sanoi, että "vaari taisi kuolla klo. sejase", eikä kuolinajasta ollut vielä minkäänlaista tietoa viralliselta taholta. "Mistä niin päättelet?", kysyin minä ja hän vastasi "koska vaarin tekemä kaappikello pysähtyi siihen aikaan". Myöhemmin ilmeni, että sama oli tapahtunut tätini kotona. Ja kellonaika täsmäsi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän aihetta sivuten:

Onko ketään häirinneet aaveet tms. tuntemukset niin paljoa, että olisi kutsunut paikalle pappia tai manaajaa karkoittamaan/vapauttamaan henget?

Tuli mieleen kun kaveri osti kämpän, jonka ulkovarastossa joku edeltävistä talon isännistä oli itsensä tappanut. Aika epämiellyttävä ajatus jos päästää mielikuvituksen laukkaamaan.

Kerran teini-ikäisenä poikana näin ihmeellistä unta.. kauniit naiset ympäröivät minut ja sain seksiä!!

Kun aamulla heräsin, alushousuni olivat märät siemen-nesteestä!!

Spooky!
Onko muilla ollut vastaavia yliluonnollisia kokemuksia?

En selannut koko threadia,mutta onkos täällä ollut juttua siitä jäämies-ötzistä,joka löytyi muistaakseni jostain alpeilta?Joku 5000vuotta vanha jäätynyt ruumis. Siitä oli just juttua,olisko ollut peräti tiede-lehti,että 7 ihmistä on kuollut mystisesti,jotka liittyivät siihen ötzin tutkimiseen.Mm.sen löytäjä kuoli samaan paikkaan,mistä löysi ötzin,vuotta myöhemmin.Mikähän "kirous" siinä on?

En ota sen enempää kantaa yliluonnollisiin asioihin, mutta uskon jonkinasteisiin asioiden ennaltanäkemisiin tai "ilmoituksiin". Mun eräs sukulainen tiesi ettei elä 50-vuotiaaksi, eikä elänytkään. Kuoli muistaakseni vähän aikaa ennen kuin olisi täyttänyt.

Sit tyttöystävä suorastaan pelottaa välillä, se aina saa vahvoja tunteita, että joku asia tapahtuu/ on tapahtunu ja yleensä ne myös pitää paikkansa. :eek:
Mummonsa kuoleman oli tienny aamulla herätessään ja olihan se yöllä kuollu. Sit oli yks yö nähny unta miten hänen kissansa vilkutteli hälle pilven reunalta, noh aamulla ei kissaa näkyny eikä sen jälkeen.
Sit se voitti aika ison voiton arpajaisissa ja sanoi että tuli siinä osallistuessaan tunne että tämän hän voittaa, osallistujia kuitenkin kymmeniä tuhansia..

Kauhulla odotan sitä kertaa kun hän esim. ennen minun työmatkaani kertoo nähneensä että lentokoneeni putoaa. En voi tietenkään perua matkaa enkä täysin usko että mitään tapahtuu mutta kaikkien noiden juttujen jälkeen kyllä hiukan hirvittää hypätä lentokoneeseen sellasessa tilanteessa..:nolo:

Ville1Suuri sanoi:
En selannut koko threadia,mutta onkos täällä ollut juttua siitä jäämies-ötzistä,joka löytyi muistaakseni jostain alpeilta?Joku 5000vuotta vanha jäätynyt ruumis. Siitä oli just juttua,olisko ollut peräti tiede-lehti,että 7 ihmistä on kuollut mystisesti,jotka liittyivät siihen ötzin tutkimiseen.Mm.sen löytäjä kuoli samaan paikkaan,mistä löysi ötzin,vuotta myöhemmin.Mikähän "kirous" siinä on?

Varmaan sama kirous joka liittyi Tutankhamoniin. Villimpien huhujen mukaan kaikki Tutin muumion kanssa tekemisissä olleet ovat kuolleet! :D

Eli muumioitahan voisi käyttää biologisina aseina.. Tulisi paljon halvemmaksikin kun roudaa tutankkamonin Irakiin ja odottelee että kaikki käy sitä halaamassa.

Viime talvena hiukan vajaa vuosi sitten, heräsin eräänä yönä siihen, kun vaimoni isoäiti seisoi vuoteemme jalkopäässä ja herätti minut isovarpaasta ravistamalla kuin sanoakseen, että "havahdu sinäkin siitä, senkin renttu!". Tosiaan heräsin tähän "uneen", mutta varpaan ravistelu tuntuin merkillisen fyysiseltä ja konkreettiselta. Nukahdin kuitenkin takaisin hetken kuluttua tunteen haihduttua.

Aamulla sain kuulla kyseisen henkilön kuolleen edellisenä yönä parin sadan kilometrin päässä Helsinkiläisessä sairaalassa.

Tiesin mummelin olevan sairaalassa huonossa kunnossa, mutta oli jo aamupäivä kun kuulin hänen poismenostaan.

Käviköhän iso-anoppi oikeasti heittämässä jäähyväiset?

Microsoft lähetti kaikkiin xboxeihin uuden virtapiuhan koska entinen aiheutti selittämättömiä ilmöitä ja oli sähköturvallisuuden kannalta vaarallinen. :lol2:

Ei mut vakavasti, itsellä tulee monesti, noin pari kertaa vuodessa sellainen Deja Vu -tunne ja muistan elävästi kuinka olen elänyt jonkun hetken kertaalleen aiemmin, se on vain uusinta. Esim. muutama keskustelu, tilaisuus jne ovat yhtäkkiä tuntuneet aivan tutuilta.

Mulla on käynyt muutama kertaa niin,että herään puhelimen soittoon ja tiedän vieläpä soittajan nimen,mutta kun herään puhelin ei soi.Menee n.10sekuntia ja se kaveri,jonka "soittoon" heräsin,soittaa oikeasti.Noin on tapahtunut useasti,eikä mene unipöpperön piikkiin.

Huppe sanoi:
Ei mut vakavasti, itsellä tulee monesti, noin pari kertaa vuodessa sellainen Deja Vu -tunne ja muistan elävästi kuinka olen elänyt jonkun hetken kertaalleen aiemmin, se on vain uusinta. Esim. muutama keskustelu, tilaisuus jne ovat yhtäkkiä tuntuneet aivan tutuilta.

No Déjá vu ilmiöhän ei sinäänsä taida liittyä mitenkään yliluonnollisuuteen vaan ihmisen fyysiseen epätäydellisyyteen.
Eli suomeksi:
"Déjà vu on ranskaa, ja tarkoittaa ”jo nähtyä”. Déjà vu kokemuksilla viitataankin tuttuuden kokemuksiin uusissa tilanteissa tai paikoissa (esim. ”minä olen ollut tässä tilanteessa aikaisemminkin”; ”minä olen käynyt täällä joskus aikaisemminkin”). Joskus tätä käytetään todistusaineistona aikaisempien elämien olemassaolosta.
Todennäköisemmin déjà vu -ilmiö liittyy kuitenkin muistin dissosioitumiseen eli henkilölle tulee tunne tuttuudesta, mutta todellinen muisto ei aktivoidu heikkoutensa tai olemattomuutensa vuoksi. Normaalisti nämä tekijät yhdistyvät muistoissa. Muistin dissosiatiivinen luonne tulee ilmi, kun tarkastellaan ”kielen päällä” -ilmiötä ja tiedostamatonta oppimista. ”Kielen päällä” -ilmiössä henkilöllä on tunne, että hän muistaa asian, mutta todellinen muistijälki ei kuitenkaan täysin aktivoidu (déjà vu). Toisaalta ihmisillä ei välttämättä ole tajuista muistikuvaa oppimastaan aineistoista (esim. sanalistasta), mutta hän voi silti oppia tunnetun aineiston nopeammin kuin aikaisemmin tuntemattoman aineiston (esim. palauttaa aikaisemmin opeteltuja sanoja paremmin kuin uusia sanoja). Jälkimmäisessä tapauksessa on kyse ilmiöstä nimeltä jamais vu, jossa tilanne, asia tai paikka koetaan vieraana, vaikka henkilö osoittaakin tajuamattaan muistavansa sen." [Ihmeellinen maailma]

Joskus kersana nähnyt "UFO:n". Tietysti se selittynee arkipäiväisesti jollain sähkökemiallisella häiriöllä aivoissa (niinkuin varmaan moni asia meikäläisessä) mutta helvetin ihmeissäni olin kyllä monta vuotta asiasta. Sellaisella kuusimetsikön aukeella kävelin yks kesäilta, joku 50 metriä levee. Yhtäkkiä puiden takaa liikku sellainen kiekkomainen äänetön vihreähkö "systeemi" aukean yli ja hävis näkyvistä :confused: . Tää kiekko ei tietysti leijun ihan kuusten latvojen tasalla vaan muutaman sadan metrin korkeudessa. Ihmeellistä.

Ville1Suuri sanoi:

Jossain Discovery-dokkarissa oli kerran tosiaan siitä Tutankhamonin (?) kirouksesta. Siihen nyt tietty liitty kaikkee ihmeellistä mutta nyttemmin tutkimuksissa paljastu että siellä pyramidin sisällä oli seinillä jotain fakin homeitiöö. Jos niihin koski niin sairastu muistaakseni johonkin keuhkotautiin ja kuoli. En tiedä tosta Ötzistä mutta voihan siinäkin joku muinainen rutto tai joku olla.

Itselläni ollut useita unihalvaus-tapauksia päikkäreillä. Tosi pelottavaa. Olen muka hereillä, mutta yksikään raaja ei liiku. Sitten tipahdan sohvalta ja olen muka lattialla. Se todella tuntuu, että olisin oikeasti lattialla... Olen oppinut ajan myötä kontrolloimaan tätä tilaa ja viimeksi kun se tuli se tuntui lähinnä jo miltei turhauttavalta, kun tuntuu, että on hereillä, muttei pääse mihinkään. Silmissä näkyy sumuiselta eli silmät on puoliauki, siristelyä.
Joskus sitten tulee kramppi jalkaan, kun astun unessa tyhjään...:evil:

Toi unihalvaus on tosiaan aika pelottava,mutta ei onneksi yliluonnollinen ja se loppuu aika nopeasti,muutaman sekunnin yleensä kestää,et "herää" kokonaan.Vai mitä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom