Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
protsku sanoi:
:offtopic:
Kukaan koskaan kokenut maanjäristystä? Varmaan tosi nastaa jossain Kaliforniassa kun maa järisee useita kertoja vuodessa. En haluaisi kokeilla.

Mä olen ollut maanjäristyksessä. Tosin se oli ihan pieni, jotain 3 richterin asteikolla. Ite luulin, että viereisellä kadulla ajaa rekka tai vastaava mutta anoppi rupes sitten ajamaan kaikkia ulos/oviaukkoon.

Proteos sanoi:
Tai sitten hurrikaania kokeneita(...tai tornadoa yms. riippuen alueesta)?

Tornadovaroituksen takia olen ollut pari kertaa kellarissa suojassa. Ei toikaan mitään suurempia säväreitä antanut. Otti touchdownin parin kilsan päässä, omalla sijaintipaikalla tuli vaan vettä ihan kiitettävästi alas. Siitä muuten tietää, että kantsii hakea suojaan, kun yhtäkkiä tulee ihan hiljasta ja säätapahtumat ikään kuin pysähtyy paikalleen. Olet nimittäin sen tornadon keskellä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Metri sanoi:
Mutta sähkölaitteet voivat ilman sähköisten muutosten myötä räpsähtää itsestään käyntiin. Miulla on kokemusta: on nukuttu kesämökin tuvassa, jossa on myös TV. Keskellä yötä herätty siihen, että telkku pauhaa. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää kuin että yöllä oli ollut hiukan ukkosta ilmassa, ja eräänlainen salama/sähkönpurkaus oli napsauttanut TV:n päälle.

Meillä herätään yöllä usein siihen että tietokone on käynnistyny ittestään päälle. Ja tähänkin löytyy luonnollinen selitys: tietokone on sammutettu illalla jotenkin väärin ja tästä seonneena se käynnistää yöllä ittensä.
Mitään yliluonnollista ei oo kyllä mulle tapahtunu, onneks. Mä oon niin heikkohermonen että pienikin risahdus lenkkipolulla aiheuttaa vilunväreitä....

Jasmi sanoi:
Meillä herätään yöllä usein siihen että tietokone on käynnistyny ittestään päälle. Ja tähänkin löytyy luonnollinen selitys: tietokone on sammutettu illalla jotenkin väärin ja tästä seonneena se käynnistää yöllä ittensä.
Mitään yliluonnollista ei oo kyllä mulle tapahtunu, onneks. Mä oon niin heikkohermonen että pienikin risahdus lenkkipolulla aiheuttaa vilunväreitä....

Toinen selitys on, että joku käynnistää tietokoneen etänä. Verkkoyhteyden kautta on mahdolista lähettää komento, joka käynnistää koneen, jos verkkokortti tukee verkkoboottia.

On siis mahdollista, että joku hakkericrakkeri haluaa ihan tieten tahtoen käynnistää juuri sinun koneesi. Mulla teki kone joskus tuota, ja asiaan auttoi, kun yöksi nykäisi verkkopiuhan irti seinästä. :rolleyes:

Zener sanoi:
Toinen selitys on, että joku käynnistää tietokoneen etänä. Verkkoyhteyden kautta on mahdolista lähettää komento, joka käynnistää koneen, jos verkkokortti tukee verkkoboottia.

On siis mahdollista, että joku hakkericrakkeri haluaa ihan tieten tahtoen käynnistää juuri sinun koneesi. Mulla teki kone joskus tuota, ja asiaan auttoi, kun yöksi nykäisi verkkopiuhan irti seinästä. :rolleyes:

Onhan toikin tosiaan aivan mahdollista....Tosin tää kone on aika sekasin tosta Kazaasta. Miehen kun pitää imutella kazaan avulla ittellen "kaikkee kivaa". Joten melkein kaikki syyt tohon yölliseen käynnistymiseen on mahdollisia. Ja on sitä hakkerit ennenkin välttämättä halunneet tälle koneelle. :curs:

Kusimato sanoi:
itse itseäni tehostaen: Tuolla on paljon hyviä juttuja suomen kuuluisimmat kummitukset

Takaan heikot yöunet lukijoille sillä nämä on todistettuja tapauksia.

Heikoista yöunista en tiedä, mutta hyvät naurut noista vanhanajan sepityksistä ainakin saa, kuten tämä "Härösen" -tuvassa vaikuttaneesta poltergeistista kertova pätkä:

Oli ollu eräs pyhäilta, jollon oli keräyny suuri lauma nuoria miehiä siihen Härösen tupaan kahtomaan sen iliveitä. Vain se oli kohta tullu ja alakanu orsilla ensin ilivehtiä, niin yksi mies oli pannu niin hullunkurisesti kun suinkin oli osannu ja sanonu, että etpä ossaa niin panna, niin se oli pannu justiisa samalla tavalla. :eek:

"Ja sitte se tyttö oli istunu sen ison tuvan peripenkillä, niin se oli menny taas siihen tyttöön ja alkanu kyöhätä sen tytön hartijoita seinään. Niin yksi mies oli noussu seisomaan ja ottanu tyttyvä olokapäästä kiinni ja lykänny seinää vasten. Vaan se ei ollu herenny, niin toiset miehet oli noussu kaikki seisomaan ja kaikki lykänny minkä jaksaneet ja kaikki koko rivi oli vain kyökänny samalla lailla." :D

Miettikää nyt jos ihminen pystyis muutta ympärillään olevaa sähkövarausta jotenkin niin, että se rupeis hylkimään tankoa! :hyper: Käsittämättömät raudat nousis aina vaan rinnasta. Tosin bodareille tä vois olla jo paskempi juttu, ku ei tarttis enää tehdä siellä salilla mitään ku raudat ja lähtis pakoon ku kohti kävelee. Voimannostajille kuitenkin oikein bueno juttu!

:rolleyes:

Tämä tarina ei aukea kaikille, mutta kerrompa sen kun on niin omituinen juttu ja taatusti tosi.
Oltiin treeni kämpillä ja veivattiin Juudas Priestin biisiä night crawler. Suoraan
suomeksi yö telaketju, lähinnä kai yö kolkuttelija tahi joku yö mönkiäinen nyt kumminkin. no joka tapauksessa kutsuimme sitä yö kolkutteliaksi ja treenattiin sitä sitten oikein antaumuksella.
Treenien jälkeen kotiin ja yö puulle. Uni ei tahtonut tulla millään ja biisin melodia soi korvissa. Sitten muija kaveri alkaa puhua unissaan, ulko ovella on joku, koputtaako joku ovea?
No hetken hirvitti, mutta kun sitä unissa puhelua ei jatkunut kovin kauaa, niin koko tapaus alko huvittamaan. Ja huvittikin niin paljo, että päätin lähettää koko tarinan tekstarina bändimme toiselle kitaristille, no ku sain tekstarin kirjoitettua ja lähetettyä vilkaisin puhelinta. puhelin laskee merkkejä paljonko puhelimeen pystyy kirjoittamaan , niin arvakkaa mikä oli luku... 666

Mitähän tulee mieleen...

-Olin yksin salilla tekemässä penkkiä. Jostain kumman syystä yritin liian suuria rautoja ilman varmistustankoja. Tanko ei millään meinannut nousta ylös ja mietin, että nytkö se tippuu kaulan päälle ja henki lähtee? No sain sen sittenkin nostettua. Kotoa sitten soitettiin illalla ja äiti ja sisko oli ihmetelleet, kun vanhasta huoneestani oli kuulunut aivan selvästi minun yskimistäni. Kummatkin oli kuulleet ja ihmetelleet. Yskiminen ja penkkinosto oli tapahtunut samaan aikaan.

-Enneunia on tullut nähtyä. Olen pitänyt unista päiväkirjaa, joten tässä ei ole kysymys mistään aivojen muistihäiriöstä. Esim. olin nähnyt ennalta itseni syömässä Parolan Panssariprikaatin ruokalassa (en ollut vielä armeijassa) ja sitten toisessa unessa kävelin tulevan työpaikkani käytävillä.

-Silloin kun olin pieni, niin talon ovikello alkoi soimaan itsekseen. Tätä tapahtui usein ja muistaakseni AINA öisin.

-Joskus kun harrastin itsepuolustuslajeja, niin pääsin kerran tai pari erittäin hienoon tilaan. Tätä tapahtui ottaessa vapaata matsia iskuilla ja potkuilla. Aika ikään kuin hidastui, tai siis aivoni nopeutuivat tms. Pystyin reagoimaan vastustajan liikkeisiin IHAN HETI. Potku tai lyönti ei ehtinyt montaa senttiä lähteä kun olin jo torjunut. Siinä minua paljon isompi ukko suurinpiirtein juoksi minua karkuun loppuerän. Ja tyyppi myös kommentoi erän päätteeksi että olin erityisen nopea. Tuohon tilaan en sitten myöhemmin ole sen kummemmin päässyt. Tuo sitten tapahtui kauan ennen Matrixin ilmestymistä :)

-Erittäin ikävä herääminen. Olin ollut päiväunilla sohvalla ja sitten heräsin. Tunsin olevani TÄYSIN hereillä. Sen tietää, että on hereillä kun on hereillä. Mutta en pystynyt liikkumaan mihinkään. Huomasin, että minulla ei ollut käsiä eikä jalkoja. Katsoin ikkunasta ja taivas oli jotenkin outo. Kaikki ulkona oli "pysähtynyttä". Muistan, että ajattelin "nyt on jotain TODELLA pahasti pielessä". Kumma juttu muuten, en edes muista miten tilanne sitten päättyi. Joka tapauksessa tässä olen taas ihan täysin raajoin liikenteessä.

Jos joku vois lähettää tänne niitä kuvia aaveista niin saattaisin jopa uskoa...

:kuvia:

Ajattelin hiukan...

FAKTA 1: Kokemuksieni mukaan unet voivat ennustaa tulevaa
FAKTA 2: Unissa voidaan olla tietoisia (lucid dreams)

>>> Mitäpä jos yrittäisi tietoisessa unessa ennustaa jotain tiettyä asiaa? No ensimmäisena tuli mieleen lottonumerot :D

Sitten kun vähän ajan päästä kuulette, että Tampereelle tuli päävoitto niin se olin sitten minä.

Televisio on mennyt meilläkin pari kertaa itsestään päälle. Saattaa toisaalta olla joku sähköpiikin aiheuttama tapaus.
Mutta, kerran ollessani yksin kotona, alkoi jostain kuulumaan selvällä äänellä "haloo, haloo, onko ketään kuulolla?" :eek: Ajattelin jo, että nyt on Tikarilla napsahtanut oikein kunnolla. Telkkari ja radiot oli pois päältä, parvekkeen ovi oli kiinni, ettei ääni voinut kuulua naapurista ja kadullekin on matkaa 4 kerrosta. Kuulosti siltä kuin joku olisi vieressä puhunut. Kurkin sohvanalustatkin, että missä äänilähde. Seuraavalla viikolla tuo toistui, mutta silloin oli avokkikin paikalla, ja sekin kuuli: "haloo haloo." tauko. "Ootko sä siellä pihalla?" tauko. "Mä tuun ihan justiinsa." Talon pihassa oli auto, mutta ketään ei mennyt siihen. Joku odotti jotain ja lähti hetkenpäästä pois, mutta autolle ei kävellyt kukaan, kun seurattiin ikkunasta.
Tämän jälkeen ei oo "juttelijasta" kuulunut mitään. Jäi kahteen kertaan, kun antoi itsestään merkkejä. Tietääkseni ei talossa ole tapahtunut mitään kamalaa, kukakohan se oli ?!

Dreamer sanoi:
-Erittäin ikävä herääminen. Olin ollut päiväunilla sohvalla ja sitten heräsin. Tunsin olevani TÄYSIN hereillä. Sen tietää, että on hereillä kun on hereillä. Mutta en pystynyt liikkumaan mihinkään...

Tämähän on tila nimeltänsä unihalvaus. Itsekin olen kokenut muutaman kerran.Kuulemma johtuisi siitä, että aivot ovat vain osittain hereillä ja lihaksien toimintaa lamauttavat "unihormonit" vaikuttavat vielä.

Ärsyttävää tilassa on, että mikään muu ei oikein tunnu liikkuvan, paitsi silmät, ja nekin ovat "tihrullaan". Lisäksi maailma on vääristynyt unen ja valvetilan välimuoto, josta saattaa välillä vaipua takaisin syvempään uneen.

Mullakin yksi aika erikoinen kokemus unihalvaukseen liittyen:
Jäin muinaisen exäni kotiin vanhaan maalaistaloon nukkumaan aamulla, kun hänen piti joutua aikaisin kouluun. Olin ensimmäisiä kertoja yötä koko talossa, ja jäin siis yksin, kun talonväki lähti töihin. Jossain vaiheessa sitten "heräsin", kun sängyn ympärille kokoontui kolme "piikaa" päällään vanhanaikaiset vaatteet. Nämä alkoivat tökkimään minua, kiusasivat,hyppivät päällä ja arvostelivat minua kovaan ääneen: "-Kait se on ihan OK. -No en tiä, haisee pahalle.". Kovasti yritin päästä ylös ja eroon kiusanhengistä, mutta ei eväkään värähtänyt.

Tämä siis oli uni, mutta mielenkiintoisen siitä tekee se, että kyseessä kuitenkin maalaistalo, jossa asunut monta sukupolvea exän sukua. :D

Dreamer sanoi:
Mitähän tulee mieleen...

-Joskus kun harrastin itsepuolustuslajeja, niin pääsin kerran tai pari erittäin hienoon tilaan. Tätä tapahtui ottaessa vapaata matsia iskuilla ja potkuilla. Aika ikään kuin hidastui, tai siis aivoni nopeutuivat tms. Pystyin reagoimaan vastustajan liikkeisiin IHAN HETI. Potku tai lyönti ei ehtinyt montaa senttiä lähteä kun olin jo torjunut. Siinä minua paljon isompi ukko suurinpiirtein juoksi minua karkuun loppuerän. Ja tyyppi myös kommentoi erän päätteeksi että olin erityisen nopea. Tuohon tilaan en sitten myöhemmin ole sen kummemmin päässyt. Tuo sitten tapahtui kauan ennen Matrixin ilmestymistä :)
vähän :offtopic:
Bullettime :) vähän samanlainen efekti kun on mulla sattunut esim. liikenteessä joutuessani johonkin tilanteeseen missä kolari on ollut lähellä aika jotenkin hidastuu ja saa tehtyä jonkun väistöliikkeen.

kiltti / surullinen "kummitusjuttu"

Mun isä kuoli joitakin vuosia sitten vakavaan sairauteen. Kävin sitä kattoo
sairaalassa/himpessä niin usein ku jaksoin, mut yks päivä en sit vaan jaksanu ja menin suoraan nukkumaan ku pääsin kotiin. (Lekurit oli antanu faijalle n. 2v.
elinaikaa, ja ukolla oli kaikki "leegot" viel tallella, joten ei osannu odottaa pahinta.) Heräsin I kerran n. klo.21.00 ja vitutus/ TUSKA OLI ANKARA ...vierailuaika oli päätyny klo.19.00.. muistaakseni. Heräsin keskellä yötä , tai klo. 22.00 - 23.00 .., mitä teen todella harvoin (siis en ikinä), ukko oli sanonu mulle unessa että soita mulle viisi min. ennen kello 24.00. Olin ollu niin puhki + unenpöppörössä, että en tohtinu soittaa vaan ajattelin että huomenna meen suoraan sairaalaan katsomaan faijaa. Systeri soitti mulle aamulla, ja sano että isä on kuollu yöllä....ja rupes itkee hulluna, ja pyysi anteeks ettei viittiny herättää mua .. ku halus säästää mut siltä... Mä menin kipsiin kauhusta.. mut pystyin puhuu, ja kysyin että ai klo.24.00, se vastas joo mistä sä tiedät? Sairaanhoitaja oli kuulemma istunu faijan vieressä loppuun asti (ne aavistaa / tietää ku loppu lähenee..ei ne sitä sano mut ne on nähny niin monta lähtöö et kyl ne sen tietää), ja isä oli kuollu tosiaan klo.24.00. "Näin jälkeenpäin ajateltuna".. oon kiittänyt ukkoa vaikka en tajunnutkaan soittaa... vaan pääasia oli se, että sain tieää "siitä" etukäteen, muuten olisin varmaan ollu täydessä shokissa tai saanu slaakin,tai jotain. Oon kuullu monelta vastaavanlaisia tarinoita.. mutta enneunissa kai harvoin "kerrotaan tarkkaa kuolinaikaa" ......... ?

Näitä kuolemaan liittyviä unia on täälläkin esiintynyt todella paljon ja myös kavereilta on niitä useesti kuullut. Todella mukavasti nousi taas "kylmät väreet" kun tätä ketjua pitkästä aikaa luki... :evil:

kiltt / surullinen "kummitusjuttu"

Niin, olin siihen aikaan varsinainen durasel pupu, enkä muista menneeni nukkumaan ikinä duunin jälkeen.. silloin vaan tuntui siltä että 150 kg on ollu hartioilla koko päivän ilman mitään syytä, ja oli pakko nukkuu ....... Kun isä oli kuollu ei kyl tehny mieli jutella kenenkään kanssa tai solmia uusia tuttavuuksia ... tuntu ku mä olisin saanu kaikki viisaudet maanpäältä = sama olo ku olis syöny 2 kg mansikoita ja joku yrittää tunkee yhtä viel suuhun. :urjo:

"0nnekx oli ystävii + sukulaisii jolla oli sama olo"

vastaus joo..

Oon aika hätänen tyyppi enkä jaksa aina lukee kaikkee mitä täällä on joten ..Sorry Male mummos oli saanu varmaan samanlaisen viestin ku mä se vaan kerkis paikalle ...
Armand, ei tatvii pelätä, kukaan ei tuu kummitteleen niin kauan ku itte niin haluut, mut sun pitää muistaa kai sulkee kaikki rakkaat ystävät pois (sun sielunmaailmasta). Hulluja juttuja .. mutta varmaan riittää ku ajattelet ettei tarvii tulla kylään...niin mulla ainaki eikä isikään "kummittele".

Jos kiinnostaa, niin Pelit.fi keskustelupalstalla on aaveet, yliluonnollinen tms. aiheesta noin 1000 postausta.

...sinne kyllä pitää rekisteröityä...

Mixu sanoi:
Sen olen huomannut, että deja vú huijaa useammalla kuin yhdellä tavalla. Esimerkki: Kuuntelen radiota ja yhtäkkiä sieltä tulee harvinainen biisi, jota en ole kuullut radiosta jopa vuoteen ja ajattelen: "Ihmeellistä! Juuri eilen ajattelin, että olisi kiva kuulla tämä radiosta!"... MUTTA kun tarkemmin mietin, niin en minä koko biisiä eilen ajatellutkaan, vaan deja vu sai minut uskomaan, että olin ajatellut biisiä aikaisemmin, koska ilmiön ideahan on siinä, että aivot erehtyvät luulemaan, että jokin asia, joka tapahtuu, olisi tapahtunut aivan identtisenä ennen.

Näin minä selittäisin mm. Jarzen verkkatakkihomman, mikäli et erikseen aamulla ajatellut, että "näinpäs oudon unen takista." Mutta jos vasta kadulla, kun takkia kantava mies tuli vasstaan, ajattelit että "tuostahan näin eilen unta" niin voi olla, ettet nähnytkään, vaan koit vain dejavun tietyn toteutuman. tai sitten vaan sattui ihmeellinen sattuma, so not kunhan unet kulkee.

Hmm joo, mulla käy todella usein tollai. En vaan oo ennen miettiny että siinä olis kyse tämmösestä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom