Aamutreenaus vs päivätreenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hege2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikä nyt selvitetään mikä kohta päivässä on parhain treenaukselle. Jotkut puhuvat siitä että aamulla harjoitteleminen (siis kunnon treeni) on jopa 300% tehokkaampaa kuin päivällä (Olen kuullut asiasta, ei ole täysvarmuutta) Joten mitä omia kokemuksia teillä on ollut

Itelläni kyllä tuntuu että toi aamulla treenaminen tuottaa parempaa tulosta. Oon testannut vuorotellen kahta eri aikaa milloin treenata ja toi aamu on ollut paljon positiivisemmpi ja se on todellakin karistanut unihiekat silmistä :D. Siinä samalla päivä saa paremman startin

Kommentteja omista kokemuksista

kiitos etukäteen:worship:

Itte tykkään treenata paljon mieluummin illalla, vaikka olosuhteiden pakosta pitää välillä treenata aamullakin.

Ilta treenistä saa kyllä paljon enemmän irti kuin aamu treenistä, vaikka taitaapa tästäkin olla tutkimuksia mikä puoltaa sekä ilta että aamu treenejä.

Paras tapa on varmaankin se mikä itelle toimii ja tuntuu mielekkäälle.

Jos hermoston kannalta ajatellaan niin 3h ja 11h heräämisestä on tehokkain aika treenata. Toisaalta, pääasia on että treeni olisi aina samaan aikaan, silloin siitä saa tehokkaimman.

Päivät jolloin on aamulla jotain tehny, lenkki tai puntti, niin jaksaa paljon paremmin, eikä illalla tarvi unta paljon odotella. Eli pelkkiä positiivisia kokemuksia.

Joku aika sitten oli Prisma-dokumentissa kehon biologisesta kellosta, ja sen mukaan keho on parhaimmillaan fyysiseen rasitukseen iltapäivällä viiden maissa - herätyksen ollessa seiskan, kasin maissa. Jotenkin näin muistelisin. Aamureenin vastaista oli verisuonten jäykkyys, alhaisempi kehon lämpötila.. Noi nyt ainakin.

Olen kuullut että hormoonitasot olis paremmat aamulla ...en osaa nyt oikein sanoa kuinka paljon vaikuttaa, mutta itse treenaan aina illalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itte tykkään treenata paljon mieluummin illalla, vaikka olosuhteiden pakosta pitää välillä treenata aamullakin.

Ilta treenistä saa kyllä paljon enemmän irti kuin aamu treenistä, vaikka taitaapa tästäkin olla tutkimuksia mikä puoltaa sekä ilta että aamu treenejä.

Paras tapa on varmaankin se mikä itelle toimii ja tuntuu mielekkäälle.

tää on kyl totta. Kaikkihan meist on yksilöllisiä:) Mut kyl toi aamutreeni parantaa muutenkin päivää jaksamisen ja keskittymisen osalta ku saa paikat lämpimiks ja veren kiertäää :)

Itse koitin joskus satunnaisesti reenata aamuisin, muttei siit oikein mitään tullut. (n. 1h heräämisen jälkeen) Vaikka oli aamupalankin syönyt niin silti ei oikein tahtonut irrota. Eli siksi treenaan itse aina suoraan koulusta salille -rytmillä! :)

Käyn itse useasti aamulla treenaamassa. Omassa tapauksessa aamu on hetki ennen nukkumaanmenoa, koska teen yötöitä.
Olen myös monesti käynyt noin pari tuntia heräämisen jälkeen päivällä treenaamassa. Eli puhutaan n. klo 16-18.

Yövuoron jälkeen olo on jollain tapaa pirteämpi, koska on jo ollut niin pitkään hereillä. Huomaan kuitenkin ison eron, jos menen pari tuntia heräämisen jälkeen treenaamaan. Vaikka silloin ei kiinnosta homma ollenkaan, niin sitä jaksaisi heilua salilla vaikka monta tuntia. Töiden jälkeen taas tunnin treenin jälkeen on ihan piipussa ja on pakko päästä nukkumaan.

Eli itsellä ei varsinaista kokemusta normaalien ihmisten aamulla treenaamisesta ole, mutta väittäisin, että jonkin aikaa heräämisen jälkeen sitä jaksaa kaikkein parhaiten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom