Aamupuuron aineksesi

Mun suosikkiaamupuuro:

-Nalle 4-viljanhiutaleita
-kauralesettä

Vettä ja suolaa sopivasti -> mikroon.
Mikrotuksen jälkeen sekaan:

-lesitiiniä
-mysliä :)

Ja kyytipojaksi vadelmamehukeittoa ja vaikkapa hillosilmä!
:kuola:

Protskut sitten vaikka jauheena puuron sekaan tai rahkaa "jälkiruuaksi" mehukeiton kera.

Mehukeittoaddiktio täälläkin :D

Hmm, aika samoilla linjoilla täälläkin mennään. Elovena kaurahiutaleita, kauraleseitä, lesitiiniä ja tietysti kyytipojaksi raejuustoa. On se hullua kuinka hyvää puuro voi olla...nams :)

Huvittaa kun lapsena vihasin kaurapuuroa, ja ajattelin etten siihen enää ikinä koske, ja nykyään se on varmaan mun lempiruokaa :rolleyes:

Mutta toisaalta kaurapuurokauhut johtuu ehkä siitä, ettei mun vanhemmat osanneet tehdä oikeenlaista puuroa. Isän tekemää ei meinannu saada kattilasta irti, ja äiti teki ihan löllöä, ja sekoitti mukaan vielä joitain rusinoita, hyi. Hoitotädin kaurapuuro kelpasi, mutta epäilen että se oli sokeroinu sen ;)

Toisaalta mun kaurapuuro herättää muissa yleensä oksetus-reaktioita, vaikka ite en parempaa herkkua tiedäkkään kuin kaurapuuro-öljy-raejuusto-puolukat.

Heips!

Minun aamupuurooni kuuluu:

* kaurahiutaleita n. 50g (arkiaamuisin valmis Elovena Hetki kaura&kuitu pss)
* vettä 1,5dl
* raejuustoa n. 100g (arvio)
* marjoja n. 1,5dl (mitä pakastimesta satun ottamaan, puolukoita, mustikoita, mansikoita, tai jotain näistä sekaisin)
* ja mehukeittoa (yleensä Valion Gefilus vadelma-mustikka)

NAM! Voiko parempaa ollakaan ;)

Joskus kun raejuusto on päässyt loppumaan, olen korvannut sen rahkalla, ja ihan ok on sekin, vaikka vähän erilaista tuleekin.

Puuron lisäksi syön yleensä 1-2 ruisleipää, tänään puuron lisukkeena meni yksi omena. Ja aina ISO muki teetä maidolla :)

Elovena plus-hiutaleita,vehnäleseitä,pellavasiemenrouhetta ja kyytipojaksi mustikka,-protsku pirtelö:kuola:

tattarihiutaleita n 50gr, lioitettuja pellavansieminia ruokalusikkallinen, pellavansiemenrouhetta saman verran, marjoja, raejuustoa ja voita.

Ohrahiutale 50g
vehnälese 10g
Valkuainen 200g
Aamen

lisuke voi olla mehukeitto, makeutusaine, suola marjat lesitiini mitä vain mutta tuo on vain niin hyvää, kun valkuainen kiehuu ja alkaa kuohua, puurosta tulee kuohkeaa, vaahtomaista. Koetettuani munanvaluaista raejuuston sijaan takaisin rahkaan tai raejuustoo ei ole paluuta.

Tosin välillä tohonkin kyllästyy ja menee viljalaatu vaihtoon.

Mulla on kaura-ruisryynejä puolet ja puolet, yhteensä noin 1,5 dl ja siihen sitten valmiina mustikoita ja kyytipojaksi jogurtti tai leipää.

pitää vähän kohennella puuro-osastoa... :)

Yleensä sellainen "kaikki-samalla-lautasella"-puuro:

3 dl vettä
1/2 dl soijarouhetta
1 dl hiutaleita vaihdellen
n. 70g pakastemarjoja
1-2 rkl rypsiöljyä
hippunen suolaa

Sit kaikki iloisesti sekaisin ja naamariin, nam! =D

Soijarouhetta puuroon..hmm..täytyypä kokeilla tuota. Kasvissyöjänä kun joutuu noita protskuja haalimaan sielt sun täält..
keitätkö Puolukka ne hiutaleiden kanssa vai viskaatko siihen valmiseen puuroon?

Kaurapuuro + Light mansikkamehukeitto. EI ole tuon voittanutta:dance:

Kananmuna tai kana kyytipojaksi, kurlattuna alas multivitaporetabletilla ja hammastahnalla.

Kaurapuuro, raejuusto ja mehukeitto. Siis ihan se perussatsi. Muutama vuosi sitten en olisi ikinä kuvitellutkaan laittavani kaurapuuron ja raejuuston samaan kulhoon samaan aikaan. :lol2:

Mun herkkupuuro koostuu tällä hetkellä seuraavista aineksista:
-kaurahiutaleita
-kauraleseitä
-pellavansiemenrouhetta
-raejuustoa
-lesitiinirakeita
-Ingmanin sokeritonta vadelma-mustikkakeittoa

Söin tota eräänä aamuna ja kaveri tuli keittiöön kysymään, et kuka täällä leipoo... Tuoksui kuulemma ihan marjapiirakalta :D

Ihanaa, että on tällainen foorumi, jossa on samanlaisia ihmisiä. Puuro on taivaallista :). Itse olen ollut laiskapossu, enkä jaksanut ajatella mitään syömisiä pitkään aikaan ja olen tehnyt aamupuuroni pelkästä eloveena-kaurahiutaleista veteen ja syön maidolla. Mutta raejuusto seassa on kyllä älyttömän hyvää :). Leseitä voisi itsekin alkaa lisäilemään... Soijarouhekin kuulosti aika jännältä ainekselta.

taalla jenkkilassa ei kovin hyvaa valikoimaa ole hiutaleissa, joten aamupuurooni syntyy valmiista pussipuurosta. Olen onneksi loytanyt aivan loistavan puuron, Maple & Brown sugar ja on ns. painontarkkailijan vaihtoehto ja sisaltaa (160 kcal) 7g proteiinia, 5g kuitua ja vain 1g sokeria, aika hyva ravintosisalto pussipuuroksi mielestani ja aivan taivaallisen hyvaa! Sekaan laitan paloitellun omenan ja kanelia ennen mikrotusta ja vahan luonnonjugurttia margariinin kanssa paalle. ihana syy herata aamulla!

pari desiä kuntokaura hiutaleita + vehnäleseitä sopivasti ja sitten valmiin puuron päälle vähän 13% tatti-herkkusieni creme fraichea ja purkki maustamatonta keso raejuustoa :D

Soijarouhetta puuroon..hmm..täytyypä kokeilla tuota. Kasvissyöjänä kun joutuu noita protskuja haalimaan sielt sun täält..
keitätkö Puolukka ne hiutaleiden kanssa vai viskaatko siihen valmiseen puuroon?

Laitan samaan aikaan hiutaleiden kanssa kypsymään. Ehtivät siinä hyvin pehmitä samaan aikaan kuin puuro kypsyy, ja tulee ihana purutuntuma puuroon =)

Näillä lähtee aamu parhaiten käyntiin:
- 50 g Elovena Plus -hiutaleita
- 100 g raejuustoa
- 1 rkl rypsäriä
- loraus sokeritonta mansikkakeittoa tai maitoa
(- extraherkkuna marjoja)

Ja on namia, äskenkin tuli nuoltua lautanen puhtaaksi kuin koira. :rolleyes:

Tällä hetkellä suosikkipuuroni sisältää:

-1 dl höyryttämättömiä kaurahiutaleita (keittoaika vähän pidempi, ainakin 20 minsaa, mutta on vaivan arvoista)
-mustikoita + vähän sokeria
-raejuustoa
-vähän rypsiöljyä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom