Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huomasin että hirveän vähän jotkut laittaa hiutaleita :wtf: miten pärjää tyyliin desin annoksilla lounaaseen asti?? ihmettelen...
Syö lisäksi ruisleivän lisukkeineen
Aamen. Aivan kuin minun suustani. Vaikka olen tehnyt samaa puuroannosta päivittäin usean vuoden ajan, veden lisääminen hiutaleisiin vaatii aina hieman tarkkuutta. Jos vettä on liikaa, puuroa saa pitää mikrossa pienen ikuisuuden, jotta lopputulos olisi tarpeeksi kuivaa ja jämäkkää. Mutta jos vettä on liian vähän, meinaa tulla itku, kun huomaa miten pieni annos hiutaleista on muodostunut. Parasta on, kun puuroon muodostuu päälle pieni kuivempi kerros, jonka päälle raejuuston voi hyvin laittaa. Outoa? Ehkä, mutta ainakin hyvää!Yleensä mikrotan n. 60 grammaa kaurahiutaleita tai Neljän Viljan hiutaleita sopivan vesimäärän kanssa. Olen kummajainen, sillä haluan puurosta jämäkkää, en litkua. Vettä ei kuitenkaan saa olla liian vähän, sillä tällöin puuro ei ehdi hautua mikrotuksen aikana kunnolliseksi, muhkeaksi annokseksi.
Rahkaa? Pitääkin kokeilla! Kuulostaa hyvälle setille marjojen ja mehukeiton kanssa.Pitää kai tännekin kirjoittaa minun uusin löydös eli laitankin raejuuston sijalle rahkaa. Tulee ihanan kiinteätä mössöä: 60g kaurahiutaleita veteen keitettynä+250g rahkaa+ 250g marjoja+ 2dl mehukeittoa. Sen lisäksi vielä pari omppua nassuun, niin johan jaksaa sinnitellä seuraavaan ruokailuun. Heh, niitä en sentään laita puuron joukkoon...
Aamu ei ala, jos ei saa Nalle kauraruis hiutaleista keitettyä puuroa, reajuustoa ja mehukeittoa. Ennen keitin tuon puuron aina haudekattilassa, mutta tätä nykyä vesi kiehuu vedenkeittimessä, puurohiutaleet johonki tupperkippoon ja vesi päälle.Siinä se aamusuihkun ajan hautuu, sit vaan suolaa ja noi muut hörpeiset. Siihen kippoon muuten mahtuu vähän reilumpi annos kun lautaselle.