Aamupuuron aineksesi

Eipä kestä. :)

Puuron sekaan käytän tavallisesti ihan maustamatonta heraa, ja maustan sen sitten esim. piparkakkumausteella tai vaikka tilkalla mehutiivisettä. Luksusta puuron seassa onkin sitten jo tällä hetkellä syömäni caramel-chocolade-protsku. (maistuu toffeelle)[/QUOTE]

Pakko kysyy, mitä merkkiä tollanen herkkuprotsku on??? Oma vanilja on alkanu pahasti tökkimään :urjo:
Pitäs varmaan välillä vaihtaa kun reaktio on nykyään lähellä tota :D

aamuisin olen niin kovin laiska, että tyypillinen aamupuuro koostuu:
40-60g kaurahiutaleita + leseitä, 2-4dl kb-keittoa ja pellavansiemeniä.

Pitää kyllä kokeilla tuota Fodorin banaania ainakin sekaan, aamuisin kun syömiset jää vähän liian pieniksi.

Miulla aamupuuro vaihtelee. Viime aikoina on tullut syötyä tällaisia:

1.
Kaurahiutaleita 1dl
Maitoa 2dl
Voisilmä TAI
marjoja ja hunajaa TAI
kaikki sekaisin :D

2.
Kaurahiutaleita 1dl
Raejuustoa 1dl
Marjoja

3.
Kaurahiutaleita 1dl
Maitoa 2dl
Jugurttia 2dl
Marjoja

Parasta on ehkäpä maitoon keitetty kaurapuuro voisilmällä. :thumbs:

Puuroa syön aina aamuisin ja usein myös iltaisin treenin jälkeen ennen iltapalarahkaa.

Puuroannoksia on kahta erilaista, joita vaihtelen aina fiiliksen mukaan.

1.
-kaura-, ruis- tai 4 viljan hiutaleita 2dl
-raejuustoa 100g
-karviaisboysenmarja-mehukeittoa 3-5dl

:5:

2.
-hiutaleita 2dl
-raejuustoa 100g
-maitoa pari lorausta
-kanelia ja makeutusainetta

:5:

Puuro on namia! :kuola:

Mun vakioaamiainen:

1,5 dl kaurahiutaleita
+ leseitä jos kaapista sattuu löytymään
ripaus suolaa
loraus maitoa

lisäksi mansikka tai vadelmakeittoa ja 150g raejuustoa ja ripaus lesitiinirakeita

ilman tuota ei aamu käynnisty! :D

Huomasin että hirveän vähän jotkut laittaa hiutaleita :wtf: miten pärjää tyyliin desin annoksilla lounaaseen asti?? ihmettelen...

Syö lisäksi ruisleivän lisukkeineen :)

Minä syön sen 2 dl hiutaleita sekä ruisleivän lisukkeineen :dance:.

Eli mun aamupuuro
-2 dl rasvatonta maitoa ja 1 dl vettä sekä 2 dl hiutaleita+suolaa
-päälle keiju 30% margariinia voisilmäksi sekä päälle kourallinen all bran plus-muroja

Nuo murot on niin ihania, kun ne sekoittuu voisilmään, oikein rapsakoita!

Tällä on heinäkuusta menty, enkä vaihda settiä mihinkään.

60g kaurahiutaleita
tl vehnänalkioöljyä
100g rasvatonta raejuustoa
2 dl puolukoita

ja kyytiläiseksi lasi piimää.

Mun aamupuuron valmistus alkaa illalla, kun ainekset laitetaan kattilaan likoamaan.

Kattilaan tulee:
3/4dl kaurahiutaleita (elovena)
3/4dl ruishiutaleita (nalle)
2rkl pellavansiemenrouhetta
2rkl vehnälesettä
3,8dl vettä

Aamulla puuroon riittää nopea kiehautus. Hiutaleet turpoavat sen verran yön aikana, että hiutaleiden ei tarvitse olla mitään "pika" -versioita.

Puuron seuraksi otan marjoja (yleensä mustaherukoita ja mustikkaa), joskus mehukeittoa (sokeriton herukka-raparperi) ja rahkaa.

Ja ai että on hyvää:)

Yleensä mikrotan n. 60 grammaa kaurahiutaleita tai Neljän Viljan hiutaleita sopivan vesimäärän kanssa. Olen kummajainen, sillä haluan puurosta jämäkkää, en litkua. Vettä ei kuitenkaan saa olla liian vähän, sillä tällöin puuro ei ehdi hautua mikrotuksen aikana kunnolliseksi, muhkeaksi annokseksi.

Lisänä sitten suhteellisen reilusti suolaa, joskaan ei liikaa, noin desin verran raejuustoa ja lorauksen rypsiöljyä/sokeritonta(ja suolatonta) maapähkinävoita. Toinen kummajaisuuteni on, että pidän ehdottomasti enemmän suolaisesta kuin makeasta puurosta. Useita makeita versioita olen kokeillut, mutta aina vain palannut suolaisen raejuustopuuron pariin. Eli ei mehukeittoja, hilloa, sokeria, hunajaa, marjoja puuroon, sillä hyvä.

Kolmas kummajaisuuteni lienee, että puuron tulee olla melko jäähtynyttä ollakseen parhaimmillaan. Puurotiedettä á la Stash, kyllä näin on.

Yleensä mikrotan n. 60 grammaa kaurahiutaleita tai Neljän Viljan hiutaleita sopivan vesimäärän kanssa. Olen kummajainen, sillä haluan puurosta jämäkkää, en litkua. Vettä ei kuitenkaan saa olla liian vähän, sillä tällöin puuro ei ehdi hautua mikrotuksen aikana kunnolliseksi, muhkeaksi annokseksi.
Aamen. Aivan kuin minun suustani. Vaikka olen tehnyt samaa puuroannosta päivittäin usean vuoden ajan, veden lisääminen hiutaleisiin vaatii aina hieman tarkkuutta. Jos vettä on liikaa, puuroa saa pitää mikrossa pienen ikuisuuden, jotta lopputulos olisi tarpeeksi kuivaa ja jämäkkää. Mutta jos vettä on liian vähän, meinaa tulla itku, kun huomaa miten pieni annos hiutaleista on muodostunut. Parasta on, kun puuroon muodostuu päälle pieni kuivempi kerros, jonka päälle raejuuston voi hyvin laittaa. Outoa? Ehkä, mutta ainakin hyvää! :hyper:

Pitää kai tännekin kirjoittaa minun uusin löydös eli laitankin raejuuston sijalle rahkaa. Tulee ihanan kiinteätä mössöä: 60g kaurahiutaleita veteen keitettynä+250g rahkaa+ 250g marjoja+ 2dl mehukeittoa. Sen lisäksi vielä pari omppua nassuun, niin johan jaksaa sinnitellä seuraavaan ruokailuun. Heh, niitä en sentään laita puuron joukkoon...:)

Pitää kai tännekin kirjoittaa minun uusin löydös eli laitankin raejuuston sijalle rahkaa. Tulee ihanan kiinteätä mössöä: 60g kaurahiutaleita veteen keitettynä+250g rahkaa+ 250g marjoja+ 2dl mehukeittoa. Sen lisäksi vielä pari omppua nassuun, niin johan jaksaa sinnitellä seuraavaan ruokailuun. Heh, niitä en sentään laita puuron joukkoon...:)
Rahkaa? Pitääkin kokeilla! Kuulostaa hyvälle setille marjojen ja mehukeiton kanssa.

Tohon puuron paksuuteen. Dieetin edetessä alkoi puurot menemään enemmän velliksi, koska silloin sai syödä "enemmän" :D

Herkkupäivänä suklaan ystävälle terveellisempi vaihtoehto on paksua puuroa johon lisätään sokeritonta kaakaojauhetta ja makeutusainetta :kuola: Toimii ainakin mulla.

Täällä ollaan jo aikoja sitten syöty välillä puuroa rahkan kanssa. TOIMII. :thumbs:

Tällä hetkellä itse puuro on pelkistetty, mutta lisukkeeksi aamupalaan kuuluukin sitten munakas (1 kokonainen+2-3 valkuaista+mausteeksi chilijauhetta,cayannepippuria ripaus suolaa ja ehdottomasti tomaattipyreetä tuubista ketsupin virkaa toimittamaan) sekä joku hedelmä. Puuro sisältää:

Reilusti kaurahiutaleita tai ruis&kaurahiutaleita (arviolta n. 100g)
vehnälesettä ripaus
pellavansiemenrouhetta n. 1rkl
ripaus suolaa
ja valmiiseen puuroon sotketaan kanelia, kardemummaa ja inkivääriä, välillä myös sokeritonta kaakaojauhetta.

Tykkään siitä, kun saan syödä tavallaan kolme ateriaa aamulla(puuro, munakas ja hedelmä). :D

n. 2dl kaurahiutaleita ja sopivasti vettä -->mikroon. Valmis puuro laitetaan jääkaappiin yöksi ja seuraava aamuna heitetään puolikas rahkapurkki, 1 tl makeutusjauhetta(hermesetas) ja n. 2dl maitoa. Ihanaa lenkin jälkeen.

Aamu ei ala, jos ei saa Nalle kauraruis hiutaleista keitettyä puuroa, reajuustoa ja mehukeittoa. Ennen keitin tuon puuron aina haudekattilassa, mutta tätä nykyä vesi kiehuu vedenkeittimessä, puurohiutaleet johonki tupperkippoon ja vesi päälle.Siinä se aamusuihkun ajan hautuu, sit vaan suolaa ja noi muut hörpeiset. Siihen kippoon muuten mahtuu vähän :) reilumpi annos kun lautaselle.

Aamu ei ala, jos ei saa Nalle kauraruis hiutaleista keitettyä puuroa, reajuustoa ja mehukeittoa. Ennen keitin tuon puuron aina haudekattilassa, mutta tätä nykyä vesi kiehuu vedenkeittimessä, puurohiutaleet johonki tupperkippoon ja vesi päälle.Siinä se aamusuihkun ajan hautuu, sit vaan suolaa ja noi muut hörpeiset. Siihen kippoon muuten mahtuu vähän :) reilumpi annos kun lautaselle.

Sama vika, oon vaihtelun vuoksi maistellut kuntokauraa, 4-viljaa jne, mutta tää Nallen kaura-ruis on ehdoton suosikki ja edelleen raejuustolla ja mehukeitolla & lesitiinillä tai raejuustolla ja rypsärisilmällä höystettynä

Mulla on nyt jonkin aikaa mennyt aamuisin niin kaura-, tattari-, hirssi- kuin quinoahiutaleitakin sekaisin, ja lisäksi vielä kolmen viljan leseseosta. Siihen vielä vähän marjoja (mansikka, mustikka, vadelma, viinimarjat), raejuustoa ja mehukeittoa, niin nam! :)

Laitoin tänä aamuna puuroon hitusen enemmän vettä ja puolikkaan ehrmannin...Hyvää. Niin ja tietty sitä mehukeittoa, mulla on siihen varmaan jonkin sortin addiktio :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom