Aamupuuron aineksesi

Mullaki toi aamupuuro on ihan must.

2dl Elovenaa
1dl Maitoheraa
5g glutamiinii
5g kreatiinii

Tässä on pakko kysyä yhtä asiaa mikä kävi mielessä. Olen nyt kuukauden heittäny noi kaikki ainekset jo sekaisin kuivana ennen keittämistä että menis tasasesti sekaisin. Ei kait noi kreat glutat hajoa kun niitä keittää 5min? kuka tietäis?

Itekki oon suuri puuron ystävä. Ja yleensäkin kaiken ruuan ystävä, mutta aamupuuro mulla koostuu seuraavista ainesosista. En tiiä voiko tätä nyt sanoa puuroksi mutta jotain sinne päin se kuitenkin vissiin on

-n. 50-70g vehnäleseitä
-1dl soijarouhetta
-50g proteiinia
-pellavansiemenrouhetta tai auringonkukan siemeniä

Päälle sitten raejuustoa ja marjoja..aivan ihanaa.. Noista määristä kyllä en mee takuuseen mutta jotenkin tonne päin..

Oon syönyt puuroa koko lapsuuden joka aamu siihen saakka, kunnes muutin pois kotoa. Olin niin täynnä sitä puuron syömistä, että pari vuotta söin muroja aamulla, mutta nyt oon taas ihan puurohullu ja aamu alkaa tämmöisellä setillä:

40g Elovena kaurahiutaleita
5g vehnäleseitä
100g raejuustoa
10g rypsäriä

Minun herkku-aamupuuroni sisältää:
25 g kauraleseitä
10g vehnäleseitä
5 g vehnänäalkioita

Ja lautaselle nätisti puuron päälle rahkaa (125g) ja marjoja mikäli olen muistanut ottaa niitä pakkasesta sulamaan. Minä EN siis missään nimessä pysty sekoittamaan puuroa, rahkaa ja marjoja epämääräiseksi velliksi, vaan ne pitää pysyä erillään, vaikka samalla lautasella ovatkin. Olen ilmeisesti siinä mielessä rajoittunut :D

Nykyään en voisi kuvitellakkaan aamua ilman puuroa, on se niin hyväää.Perussettinä minuuttipuuro,jäiset mustikat ja raejuusto.Sillä pääsee jo pitkälle.

Mun perussetti aamulla on Elovena Hetki-puuroaines, soijarouhe,leseitä, vettä päälle ja mikroon.
Sitten päälle reilusti raejuustoa, jäisiä marjoja tai vauvansosetta:nolo:
Täällä uskaltaa ääneen mainitakin ko. ruoista. Kaverit saa oksennusreaktioita ko. setistä.

Ei sillä, etteikö mimmit osais keittää puuroa, mutta kun lueskelin threadia, huomasin, et moni tekee puuron veteen. Kokeilkaas ihmeessä joskus tehdä se maitoon. Kiehautetaan ensin vesi, siihen sekaan hiutaleet ja leseet (kolmen viljan kuidukas leseseoksessa tosi paljon kuitua!). Nyt laitetaan lämmöt pienelle. Kun vesi alkaa olla imeytyny, lisätään 1-% maitoa ja kansi päälle. Hämmennetään välillä. Kun puuro on sopivan kypsää, lisätään suola ja jätetään kannen alle vielä hautumaan pariksi minuutiksi ilman lämpöjä.

Aiemmin tein puuron rasvattomaan maitoon, mut kerran erehdyin kokeilemaan tota 1-%, ja se olikii selvästi parempaa!

Ja teflon-kattilaa ku käyttää, ei tarvii koko ajan olla hämmentelemässä ja kykkimässä hellan ääressä:) Myös ohrapuuron keittely sujuu melko kivuttomasti teflon-kattilassa, se kun vaatii niin pitkän kypsymisajan.

Mun puuro sisältää:

30g elovenaa
10g ruisleseitä
vettä
Inan suolaa
Päälle vajaa ruokalusikallinen sokrua, vähentynyt aikaisemmasta määrästä.

Puuron sekaan noin 2,5dl maitoa, ehkä joskus jotain marjoja. Olen tuosta satsista aivan täynnä, enkä voi ymmärtää miten ihmeessä saatte aamuisin noin gauhian pali puuroa syötyä?!? En ole edes mikään pieni ihminen, mielestäni syön ihan jees annoksia.

Ja tuo raejuusto... :urjo: En tajua mikä siinä tökkii??? Ainoa miten sen saan miellyttävällä tavalla alas on sekoittaa yhteen keitettyä makaronia, paistettua jauhelihaa ja raejuustoa. Makean kanssa en osaa edes kuvitella raejuustoa. Olen ehkä liian skeptinen kokeilemaankin. Haluaisin oppia syömään sitä, mutta se on melko vastenmielistä ilman tuota yhtä sörsseliä...

Shangri_las sanoi:
Ja tuo raejuusto... :urjo: En tajua mikä siinä tökkii??? Ainoa miten sen saan miellyttävällä tavalla alas on sekoittaa yhteen keitettyä makaronia, paistettua jauhelihaa ja raejuustoa. Makean kanssa en osaa edes kuvitella raejuustoa.

Sama homma... :jahas: Puuroon ihan turha koittaa, syöminen loppuu siihen ja jogurttiin sekoitettaessa sama juttu. Ainoa tapa miten se mulla menee alas, on jossain salaatissa tai sitten vaan lautaselle ruoan kylkeen. Rahka onneksi sitten maistuukin. :)

Raejuusto-:offtopic: päättyy.

Viimeksi muokattu:
Tän tytön aamupuuroon kuuluu desin verran Elovena plus-hiutaleita ja
sopivasti vettä. Lisäksi mukaan lähtee kasa raejuustoa ja nyt kesällä mansikoita (muulloin sokeroimatonta mehukeittoa). Päivän ohjelmasta riippuen mukaan saattaa ängetä myös pari ruisleipäviipaletta plus kevytjuusto+leikkele. Ruokajuomana maito.

Aamiainen on kyllä ihan mun lemppariateria :haart: !

Ei sillä, etteikö mimmit osais keittää puuroa, mutta kun lueskelin threadia, huomasin, et moni tekee puuron veteen. Kokeilkaas ihmeessä joskus tehdä se maitoon. Kiehautetaan ensin vesi, siihen sekaan hiutaleet ja leseet (kolmen viljan kuidukas leseseoksessa tosi paljon kuitua!). Nyt laitetaan lämmöt pienelle. Kun vesi alkaa olla imeytyny, lisätään 1-% maitoa ja kansi päälle. Hämmennetään välillä. Kun puuro on sopivan kypsää, lisätään suola ja jätetään kannen alle vielä hautumaan pariksi minuutiksi ilman lämpöjä.

Saat kuulostamaan aamutoimet ihanan verkkaiselta.. Mä myöhästyisin joka aamu töistä, jos tekisin näin perusteellistä työtä. Ja vielä odottaisin, että puuro olisi sopivan lämmintä syötäväksi. :D

Tällä hetkellä hiukan vajaa 1 dl kaurahiutaleita, 1 rkl pellavansiemenrouhetta, 1 tl-rkl pellavansiemenöljyä, 100 g raejuustoa, hiukan makeutusainetta ja paljon kanelia. Nam. :)

Mäkin olen alkanu tykkää tuosta aamupuurosta. Mulla siinä on vaan ne kaurahiutaleet, kylmäpuristettu rypsiöljy ja raejuusto. Pitäs varmaan tota kanelia koittaa, antas varmaan makua kivasti. Ja ehkä vielä omenaraastetta hieman. Sitte se vois olla jo luxusta!

50g Elovenaa
10g pellavansiemenrouhetta
5g vehnälesettä
5g ruislesettä
6g rypsäriä
10g vehnänalkioita

Syödään maidon ja sokerittoman mehukeiton kanssa :)

Vähän reilu desi kaurahiutaleita
100 g raejuustoa
50 g banaania
1,5 dl maitoa
1 dl vettä

päälle vielä kanelia ja hyvää on :kuola: itse asiassa niin hyvää, että samaa settiä on tullut vedettyä välillä myös päivällisenä puntin jälkeen :D

Joku muukin sentään käyttää alkioita (Halo); aika tavallinen puuro on:

puoli desiä kaurahiutaletta
puoli desiä kauralesettä
2 dl vettä + 0,5-1 dl kevyt maitoo
tai 1,5 dl vettä + 1,5 dl soijamaitoa (kolesteroli 0%)
kuumennuksen jälkeen vehnänalkioita

heraa varmaan voisi kokeilla, sopii massulle maitoa paremmin

pikapuuro on desi kauralesettä ja vettä päälle ja maistelematta massuun; opiskeluaikojen "tyyppipuuro"

Nykyään menee täälläkin vehnänalkioita puurossa (kaurahiutaleiden ja vehnäleseiden lisäksi). Sekaan minttusuklaaheraa tai nyt sen loputtua mansikoita ja tavallista heraa. Voisi syödä vaikka kuinka paljon...

Joku muukin sentään käyttää alkioita

Minäkin lisään vehnänalkioita valmiiseen puuroon.

Nyt kesällä kaurapuuro on suorastaan taivaallista kun sen voi höystää tuoreilla marjoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom