Aamupuuron aineksesi

wippe sanoi:
Kannattaa myös joskus kokeilla puuroa AlproSojan kalsium soijamaitoon http://www.seege.fi/default.asp?t=2&f=2&p=1900&subp=&subp0=&did=141 tehtynä.. Siitä ei enää puuro parane. Teen aina välillä tuohon ja välillä puuroni veteen.

Tuotakin vois kyllä kokeilla. :thumbs: Moneen muuhunkin tarkoitukseen tuota on kyllä kehuttu. Esim. perunamuusista saa kuulma tuolla maidolla todella kuohkean. On vaan jäänyt itseltä vielä kokeilematta.

Jos keitän puuron, niin se on ihan perussetti

70g nalle 4-viljan hiutaleita
päälle hunajaa ja marjakeittoa
kaveriksi 200g raejuustoa, rahkaa, banaania, tms.

Viime aikoina on kuitenkin tullut siirryttä "tuorepuuron", kun jotenkin on lämmin aamupala alkanut tökkimään. Tässä setissä seuraavat:

70g nalle 4-viljan hiutaleita
250g ehrmannia
banaani
10g mansikkaheraa
10g lesitiiniä
karviais-boysenmarjakeittoa

Kaikki sekaisin ja nauttimaan! On tosi hyvää ja tätä tulee syötyä joskus useamminkin päivän aikana, jos ruuanlaitto ei satu innostamaan... Nopeaa ja helppoa!

Sama kuin Sundaella, eli lämmin puuro on ruvennut tökkimään. Väliäkös tuolla, kun tuorepuuro on ihan pirun hyvää:
50 g Elovena Plus -hiutaleita
250 g Ehrmannia
50-100 g pakastemarjoja, tänään vadelmia
~1 dl maitoa (niin ei tule ihan tahnaa)
hiukan makeutusainetta

Jos olen oikein herkuttelun tarpeessa, niin marjojen paikalle tuoretta mangoa :kuola:

Kaurahiutaleita
Vehnäleseitä
Vettä
Raejuustoa
Sokeritonta mehukeittoa

RAKASTAN PUUROA:hyper: ! En kyllästy siihen lainkaan... Menee aamu ihan sekoiluksi ja päivä pilalle, mikäli en jostain syystä saa puuroa...

Mun aamupuuro koostuu samoista aineksista kuin monen muunkin.
- Eloveena 50 g/ 4-viljan hiutale
- vehnäleseitä
- laktoositon raejuusto 100-150g
-lesitiini 10g
- Sokeriton mehukeitto 150g

Joskus teen spelttimannapuuroa tai laitan kaurahiutaleiden sekaan omenaraastetta, kanelia ja makeutusainetta.

Puuroon ei kyllästy ikinä.
Nimim. Hulluna puuroon. :kuola:

Hillevi käynnistyy joka aamu tällä polttoaineella:
40g kaurahiutaleita
4dl vettä
10g vehnäleseitä
25g maustamaton heraproteiini
5g soijalesitiini
reilusti suolaa

Puuro pitää ehdottomasti keittää kattilassa ja kunnon hiutaleista.
Tähän kun on tottunut niin muuta ei pysty ajattelemaankaan.
Justiinsa olin hotellin erittäin runsaassa aamupalapöydässä ja omaa sotkua
vaan kaipas siellä kaiken runsauden keskellä...

Elikkäs..
20g eloveenan kaurahiutaleita
20g nallen 4-viljanhiutaleita
2,5 dl vettä
1/2 tl flooraa:nolo:
ja liskäksi
100g raejuustoa
1/2 tlk ananaspaloja
ja tietty iso muki kahvia
ja hyvin pärjää taas lounaaseen asti;)

Puuro on hyvää, ja syön sitä joskus muutenkin kuin vain aamuisin, ainakin jos on jostain kumman syystä tullut syötyä huonommin ja pitäisi muutaman tunnin päästä jaksaa lähteä salille.

Yleensä syön kaurapuuroa: 50g tai 100g hiutaleita ja riittävästi vettä. Valmiin puuron maustan pienellä määrällä soijakastiketta ja valkopippuria :kuola: .

Nyt: 40-50g kuntokauraa, 20g lesettä, 120-150g raejuustoa

Massalla: sairaasti (ehkäpä 200g) Lidlin kaurahiutaleita, 200g raejuustoa, iso banaani, ehkäpä myös maustettua heraa. Voi vaihdella cocktailia fiiliksen mukaan ja banskun korvaan välillä piltillä, omenahillolla tai päärynällä tai ananaksella :kuola:

Pari vinkkiä Hetki-puurojen korvikkeeksi ja jos tuntuu ettei puuro mene kurkusta alas! (koskien ainakin mikrokaurapuuroja, en ole keitettävissä kokeillut)

Itse en ole koskaan aiemmin tykännyt kaurapuurosta, muutama lusikallinen mennyt mutta sitten tullut aina jotenkin yökkirefleksi. Mutta eipä enää.

Eli kannattaa kokeilla laittaa kaurahiutaleiden joukkoon puolet vettä ja puolet jotain mehua. Vaihtelua saa helposti ostamalla eri makuisia mehuja! Esim. kun tekee sen puuron osittain omenamehuun ja vielä kanelia päälle, tulee aika prikuulleen saman makuista kun Hetki-puuron vastaava! Ja halvemmalla pääsee. Itse oon nyt laittanu appelsiini-persikka-Gefilusta ja hyvää on! (en tosin tiedä miten ne hienot bakteerit käyttäytyy kuumennettaessa, vielä ainakaan ei ole vatsa oireillut)

Emmah sanoi:
- kaurahiutaleita sopivasti
- vehnäleseitä jokunen ruokalusikallinen
- lesitiiniä kans
- vettä jonkun verran

- raejuustoa
- mehukeittoa, nyt dieetillä sitä kevyttä kuitupitosta

Sama. Hassu juttu;)
:edit: dietillä en syö puuroo.

aliEn sanoi:
Pari vinkkiä Hetki-puurojen korvikkeeksi ja jos tuntuu ettei puuro mene kurkusta alas! (koskien ainakin mikrokaurapuuroja, en ole keitettävissä kokeillut)

Itse en ole koskaan aiemmin tykännyt kaurapuurosta, muutama lusikallinen mennyt mutta sitten tullut aina jotenkin yökkirefleksi. Mutta eipä enää.

Eli kannattaa kokeilla laittaa kaurahiutaleiden joukkoon puolet vettä ja puolet jotain mehua. Vaihtelua saa helposti ostamalla eri makuisia mehuja! Esim. kun tekee sen puuron osittain omenamehuun ja vielä kanelia päälle, tulee aika prikuulleen saman makuista kun Hetki-puuron vastaava! Ja halvemmalla pääsee. Itse oon nyt laittanu appelsiini-persikka-Gefilusta ja hyvää on! (en tosin tiedä miten ne hienot bakteerit käyttäytyy kuumennettaessa, vielä ainakaan ei ole vatsa oireillut)

Mä taas tykkään syödä hetki-puurot ihan sellasenaan, vähän jäähdyttää jä syödä se silleen viileänä ja kökkösenä:D :kuola: Mutta tota kyllä varmaan voisi joskus kokeilla:)

34g Hetki-puurohiutaleita, kuitu 17% (sis. vehnäleseitä)
200g mehukeittoo
100g raejuustoa
½ purkkii ananasta

mä kans rakastan nuita hetki puuroja.... varsinki se kuitu-tsydeemi on aivan ihanaa.... Mun piti kysyy et ku muillaki näyttää olevan raejuustoo, mehukeittoo ys... nii ettekai te laita niitä sinne puuron sekaan :D

beeibe sanoi:
mä kans rakastan nuita hetki puuroja.... varsinki se kuitu-tsydeemi on aivan ihanaa.... Mun piti kysyy et ku muillaki näyttää olevan raejuustoo, mehukeittoo ys... nii ettekai te laita niitä sinne puuron sekaan :D
Totta helvetissä laitan :D Kaikki vaan sekasin ja tulee niin herrrrkkua. Itsekin kummastelin raejuuston sotkemista puuroon aikoinaan, mutta kun sitten ekan kerran kokeilin, niin se oli rakkautta ensi silmäyksellä :)

mulla menee myös kaurapuuroa päivittäin, joskus parikin kertaa.Helppo ottaa evääksi mukaan.
eri versioita...
* 60g hiutaleita + 100-150 g raejuustoa.

* 60g hiutaleita+ 30g. protskujauhoa

* 60g hiutaleita+ tonnikalapurkki vedessä tai öljyssä joukkoon, tämä oli alkuun outo makuyhdistelmä, mutta oikeesti aika hyvä jos tonnikalasta tykkää.

puuro aina runsaaseen veteen keitettynä ,joukoon suloaa sopivasti.
Maistuisi hiutaleet myös sellaisenaan *raaka* versiona , maidon tai rahkan tms. kera, mutta vatsa on toista mieltä:evil:

kaakao sanoi:
Maistuisi hiutaleet myös sellaisenaan *raaka* versiona , maidon tai rahkan tms. kera, mutta vatsa on toista mieltä:evil:

Sama homma :jahas: Myös ruisleipä (ja viimeisimpänä havaintona riisi) tuottaa ongelmia...

Aamupuuroon tulee tällä hetkellä

80 g hiutaleita
5 dl vettä
30 g mansikan tai suklaanmakuista heraa
Sokeritonta mehukeittoa (karviais-boysenmarja :kuola: ) loraus
10 g lesitiiniä
banaani

Illalla toinen puuro vähemmillä hiutaleilla ja raejuuston kera :)

Miten te mimmit pystytte syömään noin julmettuja määriä puuroa? :eek: Mä oon aina kuvitellut syöväni kunnon lastin, mutta eihän se oo mitään verrattuna moniin muihin.

Mun aamupuuro keitetään seuraavista aineista:
30g ruishiutaleita
10g vehnäleseitä

Ja valmiin puuron joukkoon sekoitan:
10 g pellavarouhetta
5g kylmäpuristettua rypsäriä
100g raejuustoa

Ja sitten päälle reilusti karviais-boysenmarja mehukeittoa. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että puuroon ei kyllästy koskaan :kuola:

Ja aivan kuten yllä :) niin samoja mössöjä:

65-70g hiutaleita
10-15g vehnäleseitä
15g lesitiiniä
100g raejuustoa
joskus 200g mehukeittoa kun muistaa laittaa
kananmunanvalkuaisia/heraa 25-30g

En oo mikään puuronrakastaja :D .. aamupuurossa tökkii kiire ja se , että se puuro on aina niin saamerin kuumaa..siinä vaiheessa kun se on sopivaa onkin jo töistä niin myöhässä että morjens.

Puuroa menee pari "saavia" päivässä,on se niin hyvvee :D

hiutaleita
suolaa sopivasti
makeutus tulee funlight mehuista
raejuustoa
pieni tippa mehukeittoa,joskus
banaani,palasina siellä puuron joukossa...

Mitäköhän sinne puuron joukkoon ei voi tunkea :D

Tänään söin,pitkästä aikaa "suklaa" kaurapuuroa :kuola: :kuola:
hiutaleita
suklaan makuista protskua
banaani mukaan...
:kuola:
kun laittaa jauhetta joukkoon,jää muut pienet sälät ja mehut pois kyydistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom