Aamupuuron aineksesi

Aika samanlaiselta näyttä kuin omakin puuro. Eli siis
desi kaurahiutaleita
puoli desiä kauraleseitä

lisäksi sitten purkki raejuusto ja mehukeittoa

Minun puuro muodostuu:
50g Kaurahiutale+lese
1 dl vehnälesettä
1 rkl pellavansiemenrouhetta
Suolaa ja nestemmäistä makeutusainetta

Toki syön myös raejuustoa, mutta se on niin hyvää, että se pitää syödä erikseen kahvin kanssa.

40 g kaurahiutaleita
20 g vehnäleseitä
1 rkl pellavesiemenrouhetta
Ripaus suolaa
marjoja vaihtelevasti. Tänään oli luksusta: hilloja
100 g raejuustoa

Eli näyttäis olevan aikalailla sama kuin Katan edellämainittu:)

Laitan muuten hiutaleet ja leseet yöksi veteen turpoamaan vamiiksi. En tiiä vaikuttaako se yhtään mihinkään, mutta olen huomaavinani että puuro maistuu pehmeämmältä ja koostumus on samettimaisempaa.

Aamupuuroni:
1dl neljänviljanpuurohiutaleita
1dl vehnäleseitä (48% kuituja)
vettä

Mikrotusta 3 minuuttia. Sekaan ~1rkl oliiviöljyä ja pari desiä vähäkalorista mustikkakeittoa. Herkkupäivinä mehukeiton sijaan marjoja pakastimesta.

Oonkohan mä jotenkin tylsä sit kun tykkään yksinkertaisesta puurosta. Mun puuroon ei kuulu kun
- kaurahiutaleita sopivasti
- vehnäleseitä sopivasti.

Kyytipoikana menee loraus vähäkalorista vadelmakeittoa. Ja hyvää on :kuola:. Ei lähtis varmaan tän mimmin päivä ollenkaan käyntiin ilman puuroa, kyllä se aamupuuro kuuluu rutineihin yhtälailla kun hampaanpesut sun muut härpäkkeet.

Perussettini:

Kaurahiutaleet ja leseet 35g
Pellavansiemen 1rkl
Kevyt maito 1,5 dl
Marjat 60g
Raejuusto 1dl

Lisäksi kalaöljykapselit ja kaffeeta

-1,25 dl kaurahiutaleita (tai neljänviljan)
-Humaus vehnäleseitä
-3 dl vettä
-1 omena tai banaani pilkottuna

Keitetään hedelmineen päivineen (omena kuutiodaan pieneksi ja mitä enemmän sitä keittelee ja hauduttelee sen parempaa, banaani kannattaa pilkkoa aika isoiksi paloiksi ja se pitää peitellä hyvin hiutaleiden ja veden alle eikä kypsentää kauaa sillä muuten se mustuu ikävästi...)

Setti jäähdytetään sillä aikaa kun käydään pikasuihkussa, sitten siihen sekoitetaan kylmäpuristettua rypsiöljyä ja päälle rykäistään purkki maitorahkaa ja lusikoidaan tuulensuojaan. Mehukeittoja ostan/teen tosi harvoin, hilloa en syö ikinä ja raejuusto on vieläKIN kokeilematta, pitääpäs huomenna testata jos se kerta noin hyvää on.

Ja juu, olen kuullut yhdeltä jos toiselta miten omituinen mun aamupala on... :D Kaiken kruunaa vielä se kun teen ton puurocombon pienessä uunivuokassa kun toi ruokamäärä ei syvälle lautaselle mahdu. :nolo: Ai mitenniin syön pesuvadista?!? :lol2:

mizzim sanoi:
Musta rupesi juuri tuntumaan siltä että syön liian vähän aamuisin. Vaikka tähän saakka muilta saadut kommentit on ollu päinvastaisia, vaikka ne tietää miten mä liikun. Ehdottomasti parasta aamuisin on puuro, ilman suolaa.

2dl vettä
1dl Elovena plus (kaurahiutale&lese)
1rkl pellavansiemenrouhe
1-1½dl mustikoita(+banaani toisinaan) tai 1 omena pilkottuna& 2tl kanelia

+Vettä 6dl
Puuroon kuuluu myös
200g raejuustoa (0,3%)

Mä teen puuroa tosi monella tavalla. Yleisin setti on ihan pikakaurahiutaleista keitetty löysä puuro, johon lisään myös leseitä, suolaa ei juuri nimeksikään. Nautiskelen tämän pilttipurkillisen (kuningatar-sose) kera, usein lisään valmiiseen puuroon myös pari lusikallista vehnänalkioita.

Viime aikoina oikea pikapika-puuro on syntynyt seuraavista aineksista:

elovena "hetki" (sis. jotain marjojen palasia) hiutalepussi veteen sekoitettuna -> mikroon
joukkoon reilusti vadelmia, mustikoita ja mansikoita = :kuola:

Mä varmaan eläisin tolla "marjapuurolla", on nimittäin todella hyvää.

Edit: Välillä tulee syötyä puuro myös kaupan vähäkaloristen mehukeittojen kera.

Pakko kyllä myöntää, että mä inhoan kaurapuuroa. :urjo:
MUTTA siitä huolimatta mä sitä aina välillä yritän syödä. Paljon marjoja tai sit valion kevyt keittoa kun pistää sekaan, niin sit kyllä maistuu jo vähän paremmin. :)
Kyllä mä vielä joskus siitä puurosta tykkään.. :rolleyes:

Tämän aamuinen puuro muodostui seuraavista aineista:

n. 2.5 dl vettä
vähän suolaa
1 dl kaurahiutaleita
1 rkl pellavansiemenrouhetta
1 rkl heraproteiinia
1 rkl soijaproteiinia

Yleensä ehdin syömään puuron vasta töissä, joten kätevästi puuro valmistuu mukaan kun kiehautan veden ja sekoitan kaikki yhteen ruokatermarissa. Töihin ehdittyäni puuro on ehtinyt hautua valmiiksi.

Eleonoora sanoi:
:offtopic: Eiköhän toi mene ihan samalle osastolle kun että ite en oo tykännyt koskaan esim. maksaruuista tai kiusauksista, enkä usko tulevani tykkäämäänkään. Eikä puuro, tai mikään muukaan ruoka tai -aine ole niin korvaamaton, että sitä pitäisi kenenkään väkipakolla syödä. Mä nyt yleisesti ottaen olen sitä mieltä, et itseään on turha pakottaa tekemään (pätee myös syömiseen) mitään sellaista, mikä tuntuu vastenmieliseltä. Ja kyllä terveellinenkin ruoka voi olla hyvää! Itse ainakin pyrin valmistamaan aina terveellistä, mutta maukasta.

/:offtopic:

Eleonoora sanoi:
Pakko kyllä myöntää, että mä inhoan kaurapuuroa. :urjo:
MUTTA siitä huolimatta mä sitä aina välillä yritän syödä. Paljon marjoja tai sit valion kevyt keittoa kun pistää sekaan, niin sit kyllä maistuu jo vähän paremmin. :)

Mä taas rakastan puuroa, mutta kuten MerZi totesi, ei kaikesta voi eikä pidäkään tykätä. :) Ja itse ole oppinut tykkäämään joistain sellaisista ruoista joista en olisi ikinä kuvitellut tykkääväni (esim.silli:rolleyes: )

Itse en ennen tykännyt yhtään kaurapuurosta, enkä kyllä vieläkään tykkää jos se on veteen tehtyä. Kannattaa keittää maitoon (mikrossa, niin ei pala pohjaan) ja tehdä sopivan löysää, ettei tule kauheaa liisteriä. Vaikka eihän se puuro mitenkään välttämätöntä tosiaan ole.

puuro on kyllä ehdottomasti mun suosikki:kuola:
aamiasen ainekset:
1dl elovena plussaa
2dl rasvatonta maitojuomaa
1 tl pellavasiemenöljyä
2dl sokeritonta mehukeittoa ja pakaste marjoja
1 leipä tl rasvaa ja kalkkuna leikette

Näiilä eväillä aamu lähtee hyvin käyntiin:D

perusruokavaliokaudella

-300g maustamatonta jogurttia
-200g mehukeittoa
-65g kaurahiutaleita
-150g raejuustoa
-10g vehnäleseitä
-10g lesitiiniä
-10g glutamiinia

Iso tuopillinen vettä auttaan vitamiinit alas
JA KAHVIA!

Aika samaa settiä kuin monella muullakin. Hiukan varioiden, paras on kuitenkin tämä:
40 g Myllyn paras Iso kaurahiutaleita
20 g kauraleseitä
ja nämä mikroon, annetaan sen jälkeen jäähtyä ja vettä sopivasti ettei tuu mitään velliä
Sitten sekaan
10 g lesitiiniä
100-150 g rasvatonta raejuustoa
150-200 g Gefilus mansikka-ruusunmarjamehukeittoa.

Dieetillä kauraleseet korvaa vehnäleseet ja Gefilussopan karviaisboysenmarjakuitusoppa. Hyvää on myös peruskaurapuuro raejuustolla ja rypsärisilmällä, joskus myös pellavansiemen-vehnänalkioöljysilmällä :)

Diva sanoi:
Itse en ennen tykännyt yhtään kaurapuurosta, enkä kyllä vieläkään tykkää jos se on veteen tehtyä. Kannattaa keittää maitoon (mikrossa, niin ei pala pohjaan) ja tehdä sopivan löysää, ettei tule kauheaa liisteriä. Vaikka eihän se puuro mitenkään välttämätöntä tosiaan ole.

Mä olen aina tehnyt puuron veteen, joten taidanpa seuraavalla kerralla kokeilla tehdä sen maitoon. :)
Jännä, kun mä lapsena suorastaan rakastin kaurapuuroa, mut sit jokin meni vaan pieleen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom