Aamupala juuri ennen aamutreeniä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Tätä aihetta on käsitelty tuolla treenipuolella "Aamutreenin ilosanomaa" ketjussa.

Eli mitä syödä juuri ennen aamutreeniä. Tarkoitan tässä itse ihan oikeaa aamutreeniä. Eli itse kun menen duuniin aamuvuoroon kuudelta, niin salilla on oltava viimeistään 4.45 että ehtii reenata ennen duunia. Mulla kotoa ajaa salille n. vartin. Eli viimeistään neljän pinnassa ylös, vaatteet päälle, reenikamat ja palkkarit kassiin, aamupala ja menoksi.

Olen tähän asti ottanut heradrinkin, eli n. desi heraa (maustettu konsentraatti) ja boosterit, boosterina nyt Mass Pump 3D.

Tuolla aamutreeniketjussa mainittiin, että ois erittäin hyvä ottaa myös hiilareita, mutta ainakaan itse en voi edes ajatella syöväni jotain tyyliin puuroa saati ottavani jauhoista noita hiilareita. Jauhoista tulee paha olo ja puuronkeitto ei oikein aamulla nappaa, eikä sekään oikein tunnu hyvältä ennen treeniä. Siellä ehdotettiin banaania, sitä voisinkin kokeilla.

Sitten ehdotettiin että ottaisi heraisolaattia ennemmin. Mutta itse olin ja olen sitä mieltä, että tuo on mun tapauksessa vähän jo hifistelyä kun olen kuitenkin vain tällainen omaan tahtiin bodailija.

Mitä täällä muut aamulla treenaajat syövät ennen treeniä? Mikä toimii, mikä ei ainakaan toimi?

En siis tarkoita, että aamun pitää alkaa neljältä, mutta en minäkään laske iltavuorossa klo 12.00 tehtyä treeniä aamutreeniksi. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli itse kun menen duuniin aamuvuoroon kuudelta, niin salilla on oltava viimeistään 4.45 että ehtii reenata ennen duunia. Mulla kotoa ajaa salille n. vartin. Eli viimeistään neljän pinnassa ylös, vaatteet päälle, reenikamat ja palkkarit kassiin, aamupala ja menoksi.
:rock::rock: ihan kipeetä:hyper:.

Mä teen pirtelön aamusin ennen treeniä. Kananmunia, marjoja, rahkaa, jogurttia, kaurahiutaleita. Ja jos meen salille vaikka 6 aikaa aamulla, herään siinä 5 aikaa, mikä on mun mielestä aikasin..niin sillon mulle ei vielä mikään kiintee niin hirveen hyvin uppoo.
Sitten esim. viikonloppusin kun treenaan vaikka 10 aikaa aamulla, niin sillon saatan vetää jotain kiinteämpää, on jotenki kroppa heränneempi ja ruokaki maistuu paremmalta. Mitää lisäravinteita en oo ainakaa vielä aamupalan yhteydessä ottanu, ehkä sinne pirtelön sekaan vois jotain heittää.

Omat treenit alkaa siinä 9-9.30 ja heräilen noin 8 aikaan. Heitän samantien herat (konsentraatti) ja jonkun hedelmän huiviin ja suuntaan salille. En vaan pystys lähtemään salille parin tunnin sisällä jos on syönyt vähänkin tukevammin (esim. puuroa, rahkaa, munia). Treenin jälkeen kiinteää ruokaa sitten reippaammin. Hyvin siellä tuntuu jaksavan noillakin eväillä. Joskus laitoin kaurahiutaleet likoamaan sheikkeriin yön yli ja herättyäni sekoitin herat mukaan. Juomisen jälkeen vielä tunniksi unille ja salille :)
Ruisleipä on huonoin vaihtoehto just ennen reeniä.

Mulle ei siis ole ongelma vetää vaikka ranskalaisia ja nakkeja aamupalaksi, mutta siihen menisi liikaa aikaa ja sen jälkeen ei todellakaan pystyisi reenaamaan. Eli safkan pitää olla nopeeta tehdä ja syödä ja se perään pitää heti pystyä reenaamaan. Siksi jauhot saa olla mukana, mutta ei hiilareita jauhoista, siitä tulee takuulla paha olo. kokeiltu on. Eikä sitä saa syödä (tai juoda) liikaa, muuten ei tule taaskaan mitään. Eli vähän hifistelyä, mutta ei todellakaan unien kustannuksella tässä mun tapauksessa.

Pirtelö on juurikin hyvä keino. Itse en ole varmaan viimesee puoleen vuoteen syönyt kiintetää aamupalaa, vaan kaikki ainekset blenderiin ja ääntä kohti. Nopeaa ja helppoa. Varmaan joku hera+kaurahiutale kombo vois olla jees ennen aamutreenejä, tosin ei nuo hiilarit vielä kerkeä imeytymään, saatikka sen puolesta vaikuttamaan treeniin millään lailla.

Mä vetäisin vastaavassa tilanteessa kyllä sen desin heraa ja jonkun hedelmän tai sitten hedelmän tilalla vaikka ruokalusikallisen oliiviöljyä.

Onko lähtökohtaisesti pakko syödä ennen aamutreeniä? Itse en henk. koht söisi varmaan mitään. Buusteri vaan naamaan. Itelläni ainakin jos yritän syödä jotain juuri ennen treeniä, menee treeni aivan reisille. Joskus joku rahka tms. mutta hiilareihin en koske.

Onko lähtökohtaisesti pakko syödä ennen aamutreeniä? Itse en henk. koht söisi varmaan mitään. Buusteri vaan naamaan. Itelläni ainakin jos yritän syödä jotain juuri ennen treeniä, menee treeni aivan reisille. Joskus joku rahka tms. mutta hiilareihin en koske.

Samaa mieltä. Joskus harvoin kun täytyy treenailla 1h heräämisestä , niin syön tuplasti enemmän iltapalaa ja jätän aamupalan vaikka omenaan ja maitorahkaan.

Itse vetäsen klo.5.00 kahvin, ja 5.30 rahkan nassuun kreatiinin kanssa. Kuudeksi salille, ja palkkarin jälkeen vetäsen jotain hiilaripitoista duunissa ennenkuin työt alkaa.

Puoli vuotta sitten siirryin myös aamureeniin, ja noin on hyvin mennyt. Tuskin mikään paras vaihtoehto, mutta ei tuu laatat ainakaan suuhun kyykätessä.

Pirtelö toimii itelle parhaiten. Mitään kiinteetä ei pystyis ennen reeniä nykäseen, mut toi pirtelö on toiminu hemmetin hyvin aamutreeneihin. Eli jäätelöä, rahkaa, kananmuna, banaania, marjoja, maitoa...

Joo itsekkään en näe mitään syytä syödä ennen aamutreenejä. Treeniboosteri että herää ja ehkä joku banaani naamaan. Eihän sitä mitään pysty tekemään jos tukevan aamiaisen vetää.

No sanoinkin että tuolla aamutreeniketjussa treenipuolella tuli asiantuntevan oloista juttua siitä, että lihaskasvatusmielessä olisi järkevää syödä jotain ennen aamutreeniäkin ja nimenomaan myös vähän hiilareita. Kyllä nuot treenit on hyvin kulkeneet pelkällä herallakin ja boosterillakin. Mutta jos on hyvästä ottaa vaikka joku hedelmä, niin tuo kannattaa kyllä tehdä.

Muutenkin olisi ehkä energisempi olo jos jotain hiilaria ottaa, kunhan se ei ole mitään maltoa ettei tule yrjö. Ja jotkut kaurahiutaleet on varmasti liika hitaita tähän. Illalla ei oikein isot hiilarimäärät maistu meikäläiselle.

Itse myös kannatan blenderiä. Useasti olen illalla tehnyt blenderissä aamupalan valmiiksi ja kaatanut tuotoksen lautaselle, kelmu päälle ja jääkaappiin. Aamulla ei mene montaa minuuttia kun sen lusikoi lärviin. Maitorakaa, mustikoita ja puolikas avokado. Ei väsytä, mutta silti energiaa tehdä.

Pelkkä boosteri jossa runsaasti aminoja ja mahdollisesti treenin aikana lisää aminoja...treenin jälkeen sit runsaasti ravintoa..järki käteen...ei heti herättyä syödä vatsaa täyteen hölskymään jos ollaa menossa salille.

Timba79, heraisolaatti oli vaan sen takia, että ei jää vatsaan "hölskymään" eikä aiheuta muita vatsanväänteitä. Imeytymisajoissa tuskin on mitään kauheita eroja. 59€/4kg, niin ei tarvitse edes miettiä mitään halpoja pieruheroja kun isolaatti paljon mukavampi vatsan kannalta.
Kokeile sitä banaania heran kanssa. Ennen vetelin kaurahiutaleita,maitoa, heraa ennen treeniä, mutta sittemmin tottunut tuohon hera,bansku(1-2kpl isoja),loader settiin kun pääsee nopeammin salille ja saa nukkua pidempään. Banaanissa nopeaa hiilaria ja ei tee turvonnutta fiilistä treeniin. Ei ole mitään ongelmia vedellä kokokropan treenejä heti aamusta. ;) Kokeile useamman viikon ajan, ennen kuin sanot juuta tai jaata. Voisi vaikka ysikymppinen tai joku muu tiedefriikki kaivella jotain juttua prode+hiilari vs. prode paremmuudesta ennen treeniä tänne. Jos on 8-10h "paastottu", niin totta helvetissä prodea ja hiilaria vähäsen alle ennen treeniä. Katabolia peikot jo mielessä.

klo: 05:00 ylös ja venyttelyä / kuminauha jumppaa. 15-20min ennen treeniä pwo naamariin ja salille. joskus otan 30min salilla olon / pwo:n jälkeen protsku juoman ( harvoin ).
Treenin aikana Bcaa:ta ( pullossa ) treenin jälkeen gainerii. Iltaisin tankkaan hiilareita ja protskua näin off kaudella mahdollisimman paljon.

mä tuskailin pitkään saman asian kans ku tuli aina huono olo jos veti yhtään mitään kiinteää ennen treeniä.
Banaani ja 2d maitoa toimii mulla.. lisäks boosteri. ei oo tullu enää huono olo.

^tuo mitä Fast83 sanoi. Aamulla katkaistaan katabolia insuliinipiikillä eli hiilaria kehiin. Se kans vähentää kortisolia. Illalla ennen nukkumaan menoahan ei saa hiilaria vetää kun se vähentää kasvuhormonin eritystä. Tiedefriikki varmaan vahvistaa nämäkin...

Suositut

Back
Ylös Bottom