Aamuaerobinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jason
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko aamuaerobisesta tyhjällä vatsalla mitään hyötyä ns. massa kaudella rasvanpolttoa ajatellen, vaikka syökin 3500kcal/pvä.. Kunnon kohotuksen kannalta varmasti ihan toimivaa. Mielipiteitä?!?!?!?! :rolleyes:

Ihan yhtälailla se polttaa rasvaa kuin dieetilläkin. Jos vaan aikaa ja energiaa riittää niin olisi ihan fiksua tehdäkin niitä. Itsekin jonkun verran teen bulkilla aamuaerobisia, mutta aina pelkästään kävelen tai poljen hissukseen kuntopyörää.

Rasvanpolttaminen tai sen yrittäminen massakaudel on aika turhaa mielestäni. Tottakai sä voit aamuaerobisia silloin tällöin vetää kunnon kannalta mutta eikös ilta-aerobinen täydellä tankilla olisi järkevämpää?

itse meinasin kyllä parina aamuna,varmaan viikonloppuna, tehdä kunhan saan tän dietin päätökseen ja "massakausi" alkaa,lähinnä siitä syystä ettei massun kasvu karkaa täysin käsistä eikä niinkään rasvanpolttotarkoituksissa

"ennalta ehkäisevää rasvanpolttoa" :D

ite olen huomannut että aamuaerobinen auttaa selvästi rasvanpolttoon!!

mutta välillä tulee tehtyy överitreenit ja tulee pahaolo... mut kyl se siitä

kronosis sanoi:
ite olen huomannut että aamuaerobinen auttaa selvästi rasvanpolttoon!!

mutta välillä tulee tehtyy överitreenit ja tulee pahaolo... mut kyl se siitä

eihän sitä kukaan kiistäkkään ettei auta vaan kyse on siitä kannattaako sitä tehdä ns. massakaudella, onko siitä hyötyä,hidastaako se kasvamista jne. jne.

Ajattelin herättyäni vähän venytellä itseni hereille, sitten iso lasi vettä ja 3-40min aerobinen siihen tyhjään vatsaan. Lenkin jälkeen vielä tunti mahdollisesti syömättä, jälkipolton edistämiseksi. Sitten järkyttävä aamiainen nassuun, kuitenkin terveellisesti :) Onko ideaa?

Hummerivirta sanoi:
Rasvanpolttaminen tai sen yrittäminen massakaudel on aika turhaa mielestäni.
Menisin väittämään ettei se paljoa hidasta jos on tarpeeksi kaloreita päivän mittaan. Itse ajattelin seuraavalla bulkilla tehdä aerobista pari kertaa viikossa.

Alec sanoi:
eihän sitä kukaan kiistäkkään ettei auta vaan kyse on siitä kannattaako sitä tehdä ns. massakaudella, onko siitä hyötyä,hidastaako se kasvamista jne. jne.
No varmasti aerobisesta on hyötyä ihan noin peruskunnonkin kannalta.

Itselläni esimerkiksi jalkatreenien jälkeen tehty aerobinen, vaikka kuntopyörällä tai crossarilla polkeminen 20 minuuttia, nopeuttaa huomattavasti palautumista. Sama juttu aamuaerobisten kanssa...

En mitenkään voi uskoa että 45min aamukävely 3-4 kertaa viikossa hidastaisi merkittävästi massankasvua jos syö, kuten minä, väh. 4000kcal/vrk. Sen sijaan se estää yllättävän tehokkaasti ylimääräiseni rasvan kertymistä.

Sitä paitsi ajatelkaa kuinka hidasta massan kasvatus on bulkki/dieetti -mentaliteetilla. Puolet (tai riippuu aineenvaihdunnasta) ajasta ollaan dieetillä, eikä kasvateta lihasta (tosin tämäkin on mahdollista, mutta puhutaan nyt keskimääräisestä perusdieetistä).

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jason sanoi:
Ajattelin herättyäni vähän venytellä itseni hereille, sitten iso lasi vettä ja 3-40min aerobinen siihen tyhjään vatsaan. Lenkin jälkeen vielä tunti mahdollisesti syömättä, jälkipolton edistämiseksi. Sitten järkyttävä aamiainen nassuun, kuitenkin terveellisesti :) Onko ideaa?

itse treenailen pitkästä aikaa punttia sillai aikalailla tosissaan(vai miten sen nyt sanois?).no anyway.Punttia treenaan 3krt/vko,ja työmatkat kuljen pääsäntöisesti pyörällä(5km suunta).taitaa mennä :offtopic: .

Mut tähän asiaan viitaten:vkonloppuisin herään 5.30.kahvia naamariin,ja 6.00-7.00 käyn koiran kans aamukävelyllä.sen jäkeen töihin,ja töissä syön aivan mahtavan aamupalan hotellin seisovasta pöydästä klo 9.00:munakasta,pekonia,nakkia,kananmunia,ruisleipää ym..Töiden jälkeen sitten klo 15 salille.on muutes aika täydelinen päivä nuin treenien kannalta.puoliammattilainen( :anssi: ) kun olen.

ei minun mielestä aamulla HETI aerobisen jäkeen tarte väkisin syödä.ei ne (vähäiset) lihakset kerkeä mihinkään hävitä,jos muuten syö päivän aikaan reilusti ja treenaa vielä puntin iltapäivästä.siihen sitten vielä protskut päälle,ni avot.

itselläni ei kyllä elopaino tahdo nousta mihinkään,vaikka kuinka söis.no hälläkö väliä.onhan nuo treenit kuitenkin (jollain lailla) edistynyt tauon jälkeen.

Mites jos harrastaa juoksua, vaikka massakaudella onkin ?

Aamu olisi itselleni hyvä aika, koska en pidä juoksemisesta kun vatsassa on ruokaa.
Jos tulee juostua aamuisin sitä 0.5-1h lenkkiä ja sen jälkeen heti älyttömän kokoinen aamupala ?

Mä pidän nyt aerobiset mukana myös plussalla ollessa. Tosin vähennän määrää dieetistä. Nyt teen yleensä aina puntin jälkeen 20 minuuttia esim. kuntopyörällä, pidän sykkeen jossain 130-140 paikkeilla. En tiedä onko tästä rasvankannalta mitään hyötyä, mutta parempi aerobinen kunto mahdolistaa mulla lyhyemmät palautukset ja kovemmat treenit.

Vaihdoin n. 5 viikkoa sitten aamuaerobiset kokonaan HIITtiin. Voihan torakan huulet että tuntui ero salitreeneissä; vaikka nyt mennään reippaasti miinuskaloreilla, niin tulokset on joko noussut tai ainakin pysynyt samana. Kesäpakki alkaa olla tiessään ja vatsapalat näkyy kivasti. Vielä sen toiset 5 viikkoa vähähiilarista miinuskaloreilla ja aamuhiitit samaan malliin, tää toimii :rock:

Hei tämmöinen kysymys. Miltä kuulostaa aamu aerobinen kuntopyörällä 30-60 minuuttia tyhjällä vatsalla heti aamulla? Onko kuntopyörä hyvä aerobinen aamulla, vaikka siinä ei kuluta läheskään niin hyvin kaloreita, kun crossarissa. Eli onko esim. massakaudella hyvä tehdä noita aamu aerobisia ja vielä tuolla kuntopyörällä, ajattelin, että en välttämättä jaksa lähtee kävelemään jos kotona on kuntopyörä ja vieläpä hyvä semmoinen. Eli joku 2-4 kertaa viikossa kuntopyörällä 30-60 min kerta niin onko hyvä vai onko liian matala sykkeistä?

Miks kuntopyörällä ei saisi sykettä just niin ylös kuin haluaa? Jos täystappiin haluaa sykkeet vetää niin saattaa tarvita lukkopolkimet jotta saa jalat kunnolla töihin, mut ei pitäisi olla aerobiset siitä kiinni etteikö perusfillaroinnillakin saisi kaloreita palamaan. Kantsii opetella kunnolla pyörittämään niitä polkimia eikä vaan tallaamaan puolelta toiselle niin kuormituskin nousee.

NGV sanoi:
Hei tämmöinen kysymys. Miltä kuulostaa aamu aerobinen kuntopyörällä 30-60 minuuttia tyhjällä vatsalla heti aamulla? Onko kuntopyörä hyvä aerobinen aamulla, vaikka siinä ei kuluta läheskään niin hyvin kaloreita, kun crossarissa. Eli onko esim. massakaudella hyvä tehdä noita aamu aerobisia ja vielä tuolla kuntopyörällä, ajattelin, että en välttämättä jaksa lähtee kävelemään jos kotona on kuntopyörä ja vieläpä hyvä semmoinen. Eli joku 2-4 kertaa viikossa kuntopyörällä 30-60 min kerta niin onko hyvä vai onko liian matala sykkeistä?

Ihan yhtä pätevä tapa tehdä aamuaerobiset on tuo kuntopyörä kuin mikä muukin tahansa härveli tai lenkkeily. Eli anna palaa vaan sillä fillarilla!

Timba79 sanoi:
Ihan yhtä pätevä tapa tehdä aamuaerobiset on tuo kuntopyörä kuin mikä muukin tahansa härveli tai lenkkeily. Eli anna palaa vaan sillä fillarilla!
Kiitos Timba! Tarvitsen kaiken mahdollisen tiedon ja pojat olin onnellinen, kun löysin tämän paikan. Täällä voin kysyä teiltä vanhemmilta bodaajoilta kaikkea treeneistä. BTW riitääkö se 30-60 min aamulla, vaikka joku kerta, kun on väsynyt niin poljen 30 min ja sitten hyper aktiivisena sen tunnin verran, eli riittääkö se aamulla, kun tavoitteena on silti olla massakaudella, mutta en halua läskiä en yhtään sillä olen sick and tired poltamaan läskiä! .Itselläni on kokemusta enemmän dietistä kuin massakaudesta. Nyt tänään on tullut tasan vuoden oltua salilla! :hyper: :hyper:

NGV sanoi:
Kiitos Timba! Tarvitsen kaiken mahdollisen tiedon ja pojat olin onnellinen, kun löysin tämän paikan. Täällä voin kysyä teiltä vanhemmilta bodaajoilta kaikkea treeneistä. BTW riitääkö se 30-60 min aamulla, vaikka joku kerta, kun on väsynyt niin poljen 30 min ja sitten hyper aktiivisena sen tunnin verran, eli riittääkö se aamulla, kun tavoitteena on silti olla massakaudella, mutta en halua läskiä en yhtään sillä olen sick and tired poltamaan läskiä! .Itselläni on kokemusta enemmän dietistä kuin massakaudesta. Nyt tänään on tullut tasan vuoden oltua salilla! :hyper: :hyper:

Tuo aerobisen määrä varmasti riittää hyvin JOS ruokavalio on kunnossa. Eli syömisistä tämä kaikki kuitenkin lähtee. Plussalla on oltava jotta patti kasvaa ja silloin tulee vähän läskiäkin. Tuolla aerobisella pystyt vähän vähentämään sitä lisääntyvän läskin määrää, mutta jos meinaat tosissasi kehittyä, niin rasvaa tulee väkisinkin.

Onko parempi vetää aamuprotskut vasta lyhyen (15-30min) aerobisen jälkeen? kataboliahan on kuitenkin yltynyt jo pitkän syömättömän ajan (uni) aikana melko korkeaks, vai? eli boostatako heti herätessä anabolista tilaa vai katkaistako aerobisen jälkeinen lihaspurku?

hifistelyä, tiedetään:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom