6X6 ja maksimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aziz I
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Yritin searchilla mutta en vaan onnistunut löytämään. Olen lähes varma että tästä on joskus puhuttu joten voisiko joku jeesata: Mistä löytyy taulukko tai arvioita siitä mikä on penkkimaksimi jos jollain painolla menee kuusi kuuden sarjaa?

Kokeile se maksimi. Ykkönen nostetaan ei lasketa.

Sepsis sanoi:
Kokeile se maksimi. Ykkönen nostetaan ei lasketa.

No se on tietysti yksi vaihtoehto mutta ei vaan aina viitsisi alkaa repimään heti kun 6X6 vähän paranee. Tietysti nuo lasketut taulukot on aina arvioita mutta se mulle oikeastaan riittäisikin.

Höpöhöpöä. Teet sitä 6*6 tai muuta mitä olet suunnitellut, ja sitten kun on aika vaihtaa ohjelmaa, kokeilet välissä maksimit.

maksimikutonen liikkuu välimaastossa 75-85% harjoittelutaustasta riippuen. hyvällä sarjakestävyydellä voi tehdä hyvin lähelle omaa toistomaksimia. Eli esim. jos 6max on 100kg, voi 6*6 olla jopa 95kg. paljon siis merkkaa se, mitä kukin treenaa. 6*6 on kuitenkin määrällisesti enemmän perusvoimaan ja -harjoitteluun liittyvä juttu, joten suosittelisin käyttämään seuraavan kuukauden piikkailuun ja kaivamaan sen maksimin sieltä. kuten joku fiksusti sanoi, maksimi nostetaan, ei lasketa.

Itse en kyllä voi ainakaan suositella tätä ohjelmaa, noin omista kokemuksistani katsoen. Sillä itselleni tämä ohjelma ei sopinut ei sitten yhtään ja tuolla ohjelmakierrolla sain maksimin vain laskemaan. Okei, toisilla se varmaan voi toimiakkin, mut jos se alkaa tervanjuonnilta tuntua, niin turhaa väkisin äheltää.

Ja molemmat laskurit antoi 15kg liian pienen maksimin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No joo, ei tässä nyt ole tarkoitus mitään hirveitä maksimin kasvatuksia yrittääkään. Nuo em. laskurit mulle riittääkin. Siirryn jossain vaiheessa siihen JTO:n 5X5 (vai mikä se nyt olikaan) treeniin. Sillä ainakin mulla maksimi kehittyy todella hienosti.

Ei ole tarkoitus parantaa ykköstä, mutta silti mielessä olisi voimaohjelma? Ja miten maksimi kehittyy hienosti jos sitä ei joskus kokeilla?

Ruhli sanoi:
http://www.kalanen.fi/sarjapainolaskuri/ tuossa on toinen ehkä vähän paremmilla ominaisuuksilla. Mutta tuskin 6 sarjan perusteella voi mikään laskuri voi laskea maximia

Historiallisen kehityksen perusteella tuo näyttää ainakin itellä "oikein". Edit: siis yhden tiukan kutosen perusteella.

kaNi- sanoi:
pitääkö se uusi maksimi saada aina tietää, kun saa 2.5kg nostettua sarjapainoja?
Tietty. ;)

Eli ei, mutta motivoihan se.

Aziz I sanoi:
No joo, ei tässä nyt ole tarkoitus mitään hirveitä maksimin kasvatuksia yrittääkään. Nuo em. laskurit mulle riittääkin. Siirryn jossain vaiheessa siihen JTO:n 5X5 (vai mikä se nyt olikaan) treeniin. Sillä ainakin mulla maksimi kehittyy todella hienosti.

Juu... tää on aika vakava merkki skitsofreniasta... :D

jto sanoi:
Juu... tää on aika vakava merkki skitsofreniasta... :D

Heh, tuli näköjään kiireessä muotoiltua hiukan hätäisesti. Siis maksimin parannus ei ole mikään itsetarkoitus. Penkkitreeniä kuitenkin haluan tehdä enemmän voimapainotteisena. Alkuun teen ainakin pari kuukautta 6X6 tyylillä ja sitten siirryn tuohon toiseen systeemiin. Miksikö yleensä pitää maksimi saada nousemaan jos se ei kuitenkaan ole se päätarkoitus? No, kyllä sitä kehitystä pitää välillä tapahtua ettei homma ala tökkimään. Taulukoita kyselin siksi että olisi kuitenkin kiva tietää noin suurinpiirtein missä nurkilla se maksimi voisi pyöriä.

Mikä siinä penkkiykkösen kokeilemisessa niin vaikeaa oikein on? Sehän on kuitenkin nostomuodoista kaikista helpoin ja turvallisin suorittaa.

Mutta kuten Aziz I:n edellinen posti osoittaa, että tässä tredissä ei juuri aiheessa edetä...

Sepsis sanoi:
Mikä siinä penkkiykkösen kokeilemisessa niin vaikeaa oikein on? Sehän on kuitenkin nostomuodoista kaikista helpoin ja turvallisin suorittaa.

Mutta kuten Aziz I:n edellinen posti osoittaa, että tässä tredissä ei juuri aiheessa edetä...

No vaikeata voi olla esimerkiksi se ettei ole ketään varmistamassa. Treenaan etupäässä omalla salilla ja siellä ei ole muita. Voihan sitä tietysti aina pyytää jonkun kaverin käymään jos haluaa kokeilla.

jto sanoi:
maksimikutonen liikkuu välimaastossa 75-85% harjoittelutaustasta riippuen.

Ite kun tein 2x6:sta jonkin aikaa niin laskeskelin että olisi ollut sarjapainot ylikin tuon 85%:n, noin 87%. Tosin sillon sarjapainotkin oli vaan noin 70 kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom