- Liittynyt
- 6.2.2003
- Viestejä
- 13 631
- Ikä
- 42
Siis siinä oli vakiona läpätön sylinteri, ja sinne heitettiin sitten jostain hankittu läppis, joka ei ollut lähelläkään vakiota, vaan vartavasten virityskäyttöön tehty. Siis ihan uskomatonta, että 60cc läppiksellä ei saa kulkemaan. Saattaa merkilläkin olla merkitystä kyllä tossa. Näitäkin on huonompia ja perempia. Ja lisäksi se kaasarin säätö vaikuttaa oikeasti tosi paljon. Liian rikkaalla seoksella alkaa "röpöttämään" eli virallisesti sanottuna nelistämään, eikä kierrokset nouse tarpeeksi. Tarpeeksi laihan seoksen kun heittää, niin kiertää paaaaaaljon enemmän. Jos liian laihan heittää, niin saattaapi kilahtaa. Pitää olla tarkkana.Dorian_89 sanoi:Ja muistetaan nyt että vakiona kulkee n.50km/h, hieman avarammilla imu ja pakoaukolla ja huuhtelukanavilla ei kyllä 30km/h nopeutta saa lisää. Toki se putken avarrus vaikuttaa asiaan mutta et silti saa sillä mitenkään 30km/h lisää vauhtia.
Edit: Vai olisko niin, että nykyaikana on viritystaidot hävinneet johonkin. Suizassa ainakin on muutamiakin kikkakolmosia joilla saadaan selvää hyötyä. Sitä vakio kaasaristakin saadaan periaatteessa vähän vakiota isompi, vaikkei sen fyysinen koko mihinkään muutukaan. Nimittäin otetaan imupuolelta turhat supistukset pois, niin koneeseen saadaan kaasarin läpi enemmän ilmaa, jolloin polttoaineen määrääkin voidaan lisätä, ja seossuhde pysyy kuitenkin oikeana. Vakiokaasari ei siis ole ilmansaantia rajoittava tekijä heti, vaan ilmanputsarissa oleva "tutti" on. Siellä on siis sellainen josta siihen ilmanputsariin otetaan ilmaa, ja sen voi repiä v...uun. Tällöin kaasarista voidaan säätää seos vähän rikkaammalle, koska ilmamääräkin on lisääntynyt.