- Liittynyt
- 13.10.2002
- Viestejä
- 6 099
Ei tuota "teoriaa" tarvitse alkaa selventämään muille kuin peruskoululaisille. Sanamuodoilla kikkailu on turhaa. Kumpikin on varmasti samaa mieltä siitä, että tuo on riittämätön mallintamaan mopon/mp:n kiihtyvyyttä edes kohtalaisella tarkkuudella. Insinööri sanoo silloin että teoria on huono, mielikuvitusmaailmassa elävä luonnontieteilijä ei edelleenkään ymmärrä mistä insinööri puhuu. Insinööri ei vain ymmärrä sen vääriä tuloksia antavan teorian kauneutta. Sinälläänhä teoria on oikea, siinä ei vain ole huomioitu riittävästi kiihtyvyyyteen vaikuttavia tekijöitä.kpsk sanoi:Teoria ei ole minun ja se on paikkansapitävä fyysikan lakien mukaan. Sen heikkous ei johdu yksinkertaisuudesta :D Ensinnäkään fysiikassa ei ole erityisen heikkoja teorioita, ja yksinkertaisuus sinänsä on jo tavoiteltava tekijä esim Occamin partaveitsi, keep it simple stupid- sovellukset jne.
En ole missään vaiheessa väittänyt että mopojen välityksessä pitäisi unohtaa muutkin tekijät. Olen pahoillani ettet ole lukenut tekstejäni ajatuksella. Lisäksi atomistinen vastaaminen on alunperinkin riittämätön keino saada aikaan muuta kuin lapsellista kinaamista...
Löytyykö muita tonnisia, jotka kulkevat Reilusti päälle sataviisikymmentä? Tuo kawa on suhteessa tehokkain tonninen, mutta ei kelpaa yleistää... Harvat tonniset pääsevät Reippaasti Yli 150kmh. Prosentuaalinen vähemmistö ei riitä aivan kaikkiin väittämiin. :D
Googleta vaikka tonninen GSX-R Suitsa, se kuuluu varmasti samaan +100mph
joukkoon. Ja mitä uudempia malleja, sitä pidemmät ykköset. Jos alat jotain prosenttilaskuja suorittamaan, niin sanon jo heti että missään vaiheessa en ole tarkoittanutkaan mitään fiilistelyvehkeitä. Suorituskyvystä puhuttaessa kyykyt ovat se luontevin joukko.