50-kuutioiset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tales
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kusimato sanoi:
Tietääkö kukaan muuten semmoista mopoa kuin Sutsuki TS 50? Semmonen isopyöräinen enduromallinen. Onko siinä sama moottori kuin PV:ssä? Olis nimittäin varmaan aika hauska viritysaihio, kun on varrella vähän liikaa mittaa pikkupevukkaan.
Ei ole aivan sama kone. Muistaakseni esimerkiksi pv:n 80 malossi ei sovi ts:ään vaan siihen myydän omia pyttyjä. S1 on samakone kuin pv:eessä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei ole sama kone, mitkään pytyt ei käy päittäin. Ts:ässä on erilaiset/erikohdissa/eri määrä sylinterin pinnapultit.
 
Weak sanoi:
Ei ole sama kone, mitkään pytyt ei käy päittäin. Ts:ässä on erilaiset/erikohdissa/eri määrä sylinterin pinnapultit.

Harmi, semmoseen olis nimittäin hauska lyödä kunnon hilut kiinni. :hyper:
 
kpsk sanoi:
Välitysten pidentäminen on typerintä mitä mopolle voi tehdä,
Ei muuten pidä paikkaansa. On testattu juttu, että PV kiihtyy vähän pidemmillä väleillä paremmin kuin vakioväleillä oleva, ja kaiken lisäksi kulkeekin vielä paremmin. Vielä kun aletaan virittämään, niin tyhmää on olla muuttamatta välejä. Mopoissa on vakiona niin ylilyhyet välit, että se syö jo kiihtyvyyttä. Uskomatonta, mutta totta. Teoriassahan asia on niin, että mitä lyheyemmät välit, sen nopeammin kiihtyy, mutta se tuli huomattua tossa testissä, että asia ei aina ole näin.

Ja sitten omiin mopoihin:
Sain joskus 8 vuotiaana ekan mopon, joka oli Tunturi Break. (Ei ole sama kuin linkissä, mutta samanlainen) Kaiken lisäksi kyseisessä laitteessa oli tehoputki ja välit vaihdettu. Huiput 70km/h. Mahtava vehje sen ikäiselle nassikalle. Sillä sitten könyttiinkin niin perkeleesti. Hyvä kun ei pahemmin käynyt ikinä.

Toi myytiin sitten pois kun olin saanut sen aika hyvään solmuun, ja tilalle ostettiin Yamaha PW-80, eli tollanen pikkupojan crossipyörä, joka on vielä välikoon 80cc monttupyörää pienempi. Tämäkään ei tietysti ollut ihan vakio. Noihan on vakiona ihan mopoja, mutta tälle oli tehty jotain... En tiedä mitä. Huiput oli 80km/h, ja myöhemmin vielä vähän enemmän, kun sinne lyötiin helvetin korkeapuristeinen mäntä (vanha leikkasi). Sen jälkeen koko laitos keuli kaasusta. Kytkintähän tossa ei edes ole, koska on puoliautomaatti. Eli vaihteet on (3kpl), mutta ei kytkintä ei tarvita.

Seuraavaksi sain ton rinnalle vakion Suzuki PV:n, (ei taaskaan kyseinen yksilö) joskus 13 vuotiaana kai. Sillä ja Yamahalla ajeltiin vähän aikaa, kunnes Yamaha myytiin pois. Ennen mopoikää PV:lle ei tehty muuta kuin porattiin kerran, koska se oli ihan sairaan väljä. Oletteko ikinä nähneet niin väljää konetta, että kun ottaa kannen pois, laittaa sormen männän päälle ja heiluttaa, niin liike on huomattava? Siinä teille väljä, ja toi oli sellainen.

Myöhemmin sitten siihen tehtiin kunnon remppa. Kaikki osat irti, runko maalattiin hopeiseksi (oli valkoinen), tankki metallihohto punaiseksi (oli valkoinen), vanteet samoin metallihohto punaiseksi keskiöitä ja jarrurumpuja lukuunottamatta (nekin oli valkoiset). Penkin päällinen vahdettiin, kahvoiksi heitettiin crossikahvat, renkaiksi vaihdettiin 4" korkeat ja leveät (vakio 3.5") lamppu vaihdettiin pyöreästä uuteen kulmikkaaseen ja perä nostettiin niin korkealle kuin nousee. Lopuksi vielä kallistetaan tanko reilusti eteenpäin vakioasetukseen nähden, niin tulee rajumman näköinen. Ja se oli sitten sen jälkeen ihan helvetin hieno, en muuta sano. Nykyäänkin vielä kuolaisin sellaisen perään jos jossain näkisin. Mutta kun en ole sen jälkeen nähnyt yhtä hienoa. Joskus ostan vielä pv:n, ja teen siitä samanlaisen.

Suunnilleen samoihin aikoihin laitettiin sitten "suiza" kulkemaan. Kulkupuolesta huolehti 80cc läppis, 24mm kaasari, tehoputki, ja välit oli 17-30. Kulki ihan sairaasti, nokka ei pysynyt maassa edes kolmosella kun käänsi vauhdissa kaasun pohjaan. Hirveä ajaa, mutta helvetin hauska. Huiput jotain 120km/h. Bensaa paloi sitä tahtia, että paria kuukautta kauempaa en noita katellut, vaan tein siitä taas vakion. Oli mukavampi ajella muutenkin vakio mopolla. Ei tarvinnut huolehtia poliisisedistä. Kävi siinä välillä 50 ja 60cc läppistä vakiokaasarilla ja sen sellaista, mutta nekin vaihtui lopulta viilattuun ja porattuun vakiopyttyyn. Välit oli vähän vakiota pidemmät. Vähän jopa ylipitkät, joka oli harkittu teko. Mopo nimittäin kuljetti mua jotain 60km/h, mutta painavamman poliisin alla ei olisi jaksanut ---> ei sanktioita.

Siinä 14 vuotiaana sain PV:n rinnalle välikoon Kawasaki KX:n 80cc koneella. Siinä oli eka kunnon monttukone. Kulki kuin pieni eläin, ja kiitos lyhyen akselivälin ja kevyen etupään, hiekallakin oli täysi työ pitää keula edes lähellä maata. Asfaltilla ajamisesta ei voinut edes unelmoida, koska se oli isommallakin vaihteella välittömästi pystyssä kun tehopiikki iski. No, eipä sitä ole edes asfaltille tehty, ja irtonaisemmalla alustalla homma toimi paremmin. Sillä ajelin motocrossia huvikseni, eli en kilpaillut, mutta aika hyvin senkin kyllä opin hyppyineen ja kaikkineen. On aika villi tunne lentää 10 metrin korkeudessa yli 20m matka.

17 vuotiaana sitten riitti mopoilu, ja myin kaikki pois. Nyt harmittaa niin helvetisti. Vielä tässäkin iässä tulee haikea tunne kun katselee ensilumia. Miten kivaa siinä olisikaan vetää PV:llä kylki edellä ja kohnata ihan hulluna. Kuten sanottu, vielä mä sen PV:n ostan leikkikaluksi...
 
Powerhousu sanoi:
Ei muuten pidä paikkaansa. On testattu juttu, että PV kiihtyy vähän pidemmillä väleillä paremmin kuin vakioväleillä oleva, ja kaiken lisäksi kulkeekin vielä paremmin. Vielä kun aletaan virittämään, niin tyhmää on olla muuttamatta välejä. Mopoissa on vakiona niin ylilyhyet välit, että se syö jo kiihtyvyyttä. Uskomatonta, mutta totta. Teoriassahan asia on niin, että mitä lyheyemmät välit, sen nopeammin kiihtyy, mutta se tuli huomattua tossa testissä, että asia ei aina ole näin.
QUOTE]


:) kun puoliväliin jaksoit lukea, niin olisit nyt ottanut lauseen edes kokonaan. Toki, se oli hieman epäselvästi sanottu. Ylipitkät välitykset ovat turhimpia. Vakiopvn ja monkkarin välit ovat lyhyet, koska niiden vakionopeudet ovat suunniteltu niin alhaisiksi eikä viritysaihioiksi.

Ja mitä tuohon kiihtyvyyteen tulee, niin älä sitä nopeutta katso, vaan aikaa siihen huippunopeuteen. Tämä on todella hankala selittää. On turha selittää etteikö lyhyet välit parantaisi suhteellista eli todellista kiihtyvyyttä. Mopo saavuttaa huippunopeutensa lyhyillä väleillä nopeammin kuin pitkillä. Erot viivoilla johtuvat siitä, että pitkävälityksinen mopo ei kaipaa kuin kaksi vaihtoa vrt lyhyen neljä. Vaihtamisella on erittäin suuri merkitys tuossa viivasysteemissä, ja sillä mitä tehoista saadaan tielle. Tätä on hankala selittää, mutta luultavasti pointti selviää?

Teoria pitää paikkansa, vaikka todellisuudessa voi toiselta näyttää. Uhh.
 
ihmiset kattoo aina ku minä tulen salille suzuki pv:llä -25 asteen pakkasessa :D Sitten vielä treenin jälkeen 20min työntelen sitä käyntiin :)
 
kpsk sanoi:
Ja mitä tuohon kiihtyvyyteen tulee, niin älä sitä nopeutta katso, vaan aikaa siihen huippunopeuteen.
Siis sun mielestä pitäisi verrata suoraan vakio mopon kiihtyvyyttä 0-50km/h ja mopon jonka välit on vaihdettu 0-60km/h. Eli kumpi ottaa aikaisemmin huippunopeutensa, kiihtyy paremmin? Ei ei kuule. Kyllä se molempien kiihtyvyys mitataan ajasta jonka kestää kiihdyttä vaikkapa 0-50km/h. Tällöin mopo jonka välit on pidemmät, tosiaan kiihtyy joskus nopeampaa. Eihän ole mitään järkeä mitata aikaa nollasta huippunopeuteen, jos huippunopeus on molemmilla eri.
 
Powerhousu sanoi:
Siis sun mielestä pitäisi verrata suoraan vakio mopon kiihtyvyyttä 0-50km/h ja mopon jonka välit on vaihdettu 0-60km/h. Eli kumpi ottaa aikaisemmin huippunopeutensa, kiihtyy paremmin? Ei ei kuule. Kyllä se molempien kiihtyvyys mitataan ajasta jonka kestää kiihdyttä vaikkapa 0-50km/h. Tällöin mopo jonka välit on pidemmät, tosiaan kiihtyy joskus nopeampaa. Eihän ole mitään järkeä mitata aikaa nollasta huippunopeuteen, jos huippunopeus on molemmilla eri.

Teoria saadaan paikkansapitäväksi tuolla tavoin, vaikka käytännössä siitä ei olekaan hyötyä. Silloin mitataan aika huippunopeuteen :) tämä on ehkä hankalampi sisäistää kuin selittää. Suhteellinen kiihtyvyys on sitä parempi mitä lyhyemmät välit ovat, ei suoraan verrannollinen kiihtyvyys. Suoraan verrannollinen kiihtyvyys on usein pitempivälityksisen etu (taas tiettyyn pisteeseeen saakka) mainitun vaihtamisen takia. Sen takia ykkönen moottoripyörissä on paljon pidempi kuin muut vaihteet (toki myös tehopiikin saavuttamiseksi).

Käytäntö poikkeaa hieman teoriasta, vaikka ei oikeasti poikkeakaan. Voi pojat ja veljet.

Alunperin tarkoitin YLIPITKIÄ välejä, jotka olivat Gas Gassissani. Kiihtyvyys ei ollut ripeää, huippunopeus oli suuri, ja niin oli hyytyminen ylämäissäkin. Ei hyvä.
 
kpsk sanoi:
Alunperin tarkoitin YLIPITKIÄ välejä, jotka olivat Gas Gassissani. Kiihtyvyys ei ollut ripeää, huippunopeus oli suuri, ja niin oli hyytyminen ylämäissäkin. Ei hyvä.
Joo, tiedän. Mutta ei toi kiihtyvyys huippunopeuteenkaan ole millään tavalla verrannollinen. Eihän siinä ole mitään järkeä. Ei kiihtyvyyksiä voi verrata jos tavoitenopeus on eri. Niinhän se menee, kuten sanoit, että teoria alkaa pitää taas paikkansa, mutta kun niitä nyt vaan ei voi laskea noin.

Menepä sanomaan Ferrarikuskille, että mun Lada kiihtyy nopeempaa kun sun Ferrari. Tällä Ladalla kestää kiihdyttää 12s nollasta sataan, joka on tän huippunopeus, mutta sun ferrarilla meneekin 25s huippunopeuteen, joka on 300km/h. Eihän noita voi verrata.

Ja kyllä, ylipitkillä väleillä taas kiihtyvyys hidastuu, koska vääntö loppuu kesken. Aika paska aihe muutenkin vääntää tällaisesta. Kunhan heitin vaan oman huomioni tohon asiaan, kun heitettiin vähän provoilusävyyn, että tyhmintä mitä voi tehdä, on pidentää mopon välejä. Siis ei tosiaan ole.
 
Jepjep, meizi osti tossa syksyllä -64 pappatunturin, aika hyvässä käyttökunnossa ja rekisterissäkin, oli pitkään ollut tarkoitus hankkia pappis ja lopulta paine kävi sietämättömäksi. Tarkoitus on kunnolla entisöidä ennen pitkää toi, sitä ennen aion osallistua keväällä sillä halvatun pappojen sotaveteraaniajoon. Tuli käytyä tossa kun zetti lähti niin ammattikorkeakoulussakin pari viikkoa ennen kuin tuli ihan liian kylmä, siel ei muita mopoja paljoo pyörätelineellä näy:D
tollanen vakio tunturi on aika pirteä laitos, loivassa alamäessä vie mua 60 kmh kepeästi, myönnettäköön että ylämäissä meno rauhottuu radikaalisti.
Lisäksi löytyy -83 monkey, eli puoliautomaatti, jess. Ollut mulla joku 13 vuotta.
PV:kin on tietty ollu mopoiässä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hauska lukea näitä kun joka toinen kirjoittaja on jo yli 20-vuotias mies jolla on hirveä mopokuume :D Varsinkin noi neutraalin postit...Kuvitelkaa nyt yli 100kiloinen äijä mopon sarvissa :)

No kyllähän sitä arpaltakin pv löytyi mopoiässä ja aika perus seteillä mentiin eli 50 läppis, 16mikuni ratastuksia jne..Isompiakin pyttyjä kokeiltiin mutta toi 50cc oli lähes koko ajan käytössä ja kyllähän sekin sen 75kmh otti vielä aika ripeästikin. Yli kaheksaakymppiäkin mentiin ratastuksilla mutta vääntö kärsi aika paljon.

Sen jälkeen hommattiinkin jo kevari jota ei pahemmin tarvinnut viritellä.

Tekisi kyllä allekirjoittanuttakin mieli joku hullu mopoprojekti tai voisi jopa hankkia jonkun muun lelun esim. crossin.
 
Harmi, semmoseen olis nimittäin hauska lyödä kunnon hilut kiinni.
Suzukilta on ds 80, jossa on tommonen jo valmiina. Muksuna oli tommonen ja ala-asteella tuli käytyä sillä koulussakin...
 
Powerhousu sanoi:
Joo, tiedän. Mutta ei toi kiihtyvyys huippunopeuteenkaan ole millään tavalla verrannollinen. Eihän siinä ole mitään järkeä. Ei kiihtyvyyksiä voi verrata jos tavoitenopeus on eri. Niinhän se menee, kuten sanoit, että teoria alkaa pitää taas paikkansa, mutta kun niitä nyt vaan ei voi laskea noin.

Menepä sanomaan Ferrarikuskille, että mun Lada kiihtyy nopeempaa kun sun Ferrari. Tällä Ladalla kestää kiihdyttää 12s nollasta sataan, joka on tän huippunopeus, mutta sun ferrarilla meneekin 25s huippunopeuteen, joka on 300km/h. Eihän noita voi verrata.

Ja kyllä, ylipitkillä väleillä taas kiihtyvyys hidastuu, koska vääntö loppuu kesken. Aika paska aihe muutenkin vääntää tällaisesta. Kunhan heitin vaan oman huomioni tohon asiaan, kun heitettiin vähän provoilusävyyn, että tyhmintä mitä voi tehdä, on pidentää mopon välejä. Siis ei tosiaan ole.

Äläs nyt vielä. Suhteellista kiihtyvyyttä miettimällä saadaan teoria paikkansapitäväksi, vaikka käytännössä esim. PV- tapauksessa asia ei näin tunnu menevän maalaisjärjellä ajateltuna. Teoriassa mitä lyhyemmät välit, sitä parempi kiihtyvyys ihan fysiikan lakien mukaisesti. Tavoitenopeus on huippunopeus? Tämä on hankala selittää jos et pohdi asiaa.

Koko ajan on puhuttu samantehoisista vehkeistä erimittaisilla väleillä. Ei noin kuten farrari vs lada- esimerkissäsi :)... Btw aika nopean kuuloinen lada :)

Ja totta, tämä vääntö on hieman turhauttavaa. Kumpikin yrittää jatkuvasti tuoda omaa kantaansa läpi. Minä tosin yritän tuoda teorian, ja ymmärrän käytännön. Ja todellakin, mopolle on monta tyhmempää asiaa mitä voi tehdä, esim sytyttää tuleen ja mennä tankkaamaan poliisiauton viereen. Mutta mitä viritykseen tulee, niin ylipitkien välien laittaminen ei ole mielestäni tarkoituksenmukaista vaan typerää. Tuo provosävy johon viittaat lieveni samassa virkkeessä sen toisessa lauseessa Melkoisesti. :) Joka tapauksessa tarkoitin ylipitkiä välejä, ja niitä on paha perustella edes käytännön esimerkein saati sitten teoriassa :rolleyes: pahoittelen epäselvää ulosantiani. Onneksi asiaan saatiin selvyys :piis:

Sama sen väliä kuitenkin, over and out väleistä täältä päästä.
 
kpsk sanoi:
Äläs nyt vielä. Suhteellista kiihtyvyyttä miettimällä saadaan teoria paikkansapitäväksi, vaikka käytännössä esim. PV- tapauksessa asia ei näin tunnu menevän maalaisjärjellä ajateltuna. Teoriassa mitä lyhyemmät välit, sitä parempi kiihtyvyys ihan fysiikan lakien mukaisesti. Tavoitenopeus on huippunopeus? Tämä on hankala selittää jos et pohdi asiaa.
Jokainen on varmasti samaa mieltä siitä, että jos ei ole jerkkua koneessa, niin välityksiä ei kannata hirveästi pidentää. Teoria ei ole noin yksinkertainen. Lisääntynyt vaihtamistarve syö pienen tehoeron edun. Voipa käydä niinkin, että kiihtyvyyttä rajoittaa muut tekijät kuin teho. Moottoripyörissäkin keuliminen on se ongelma ja voimaa on niin paljon, että hurjan pitkistä välityksistä huolimatta kiihtyminen on varsin ripeää. Tonniset kyykytkin kulkevat reilusti puolentoista sadan paremmalle puolelle jo ykkösellä, silti kiihtyminen on ripeää. Corvette Z06 kulkee 105 ykkösellä ja kutosella kierrokset ovat jotain 1300 rpm satasta ajettaessa. Silti kiihtyy hyvin ja myös ohituskiihtyvyys on hyvällä tasolla.
 
NHB sanoi:
Jokainen on varmasti samaa mieltä siitä, että jos ei ole jerkkua koneessa, niin välityksiä ei kannata hirveästi pidentää. Teoria ei ole noin yksinkertainen. Lisääntynyt vaihtamistarve syö pienen tehoeron edun. Voipa käydä niinkin, että kiihtyvyyttä rajoittaa muut tekijät kuin teho. Moottoripyörissäkin keuliminen on se ongelma ja voimaa on niin paljon, että hurjan pitkistä välityksistä huolimatta kiihtyminen on varsin ripeää. Tonniset kyykytkin kulkevat reilusti puolentoista sadan paremmalle puolelle jo ykkösellä, silti kiihtyminen on ripeää. Corvette Z06 kulkee 105 ykkösellä ja kutosella kierrokset ovat jotain 1300 rpm satasta ajettaessa. Silti kiihtyy hyvin ja myös ohituskiihtyvyys on hyvällä tasolla.

Eikös nämä vehkeet nyt ole hieman yli 50cc?:rolleyes:
 
NHB sanoi:
Jokainen on varmasti samaa mieltä siitä, että jos ei ole jerkkua koneessa, niin välityksiä ei kannata hirveästi pidentää. Teoria ei ole noin yksinkertainen. Lisääntynyt vaihtamistarve syö pienen tehoeron edun. Voipa käydä niinkin, että kiihtyvyyttä rajoittaa muut tekijät kuin teho. Moottoripyörissäkin keuliminen on se ongelma ja voimaa on niin paljon, että hurjan pitkistä välityksistä huolimatta kiihtyminen on varsin ripeää. Tonniset kyykytkin kulkevat reilusti puolentoista sadan paremmalle puolelle jo ykkösellä, silti kiihtyminen on ripeää. Corvette Z06 kulkee 105 ykkösellä ja kutosella kierrokset ovat jotain 1300 rpm satasta ajettaessa. Silti kiihtyy hyvin ja myös ohituskiihtyvyys on hyvällä tasolla.


Toin vaihtamisen esille jo aiemmin. Ja teoria on mielestäni melko yksinkertainen. Käytännön sovellus mutkistaa aina, kuten vaihtamisen ja tehon huomioinnissa.

Mistä tehoa tulee kun puhutaan pelkästä välitysten merkityksestä? Ja kyllä ymmärrän että tehoa tiehen menee vähemmän, mutta ideana on olla tekettämättä moottorille mitään. Muuten on hankala käsitellä kiihtyvyyttä, vrt lada vs ferrari.

En ole kokenut tarpeelliseksi tuoda autoja ja moottoripyöriä tähän keskusteluun, mutta sama asia pätee niihinkin tehosta riippumatta; ylipitkät välit eivät ole hyvät. Se, että niissä on pitemmät välit ja parempi kiihtyvyys johtuu mainitsemastasi tehosta, ja se tuli ilmi jo powerpöksyn PV-esimerkissä. Välityksien on hyvä kulkea käsi kädessä tehojen kanssa. Niiden ei kuulu olla liian pitkiä (hayabusa ratastettuna alakerrasta ja rattaista 550kmh nopeuteen, niin missä) tai R1 30kmh huippunopeudella.
Kulkevatko vakiot tonniset kyykyt reippaasti yli 150kmh ykkösellä oikeasti? Jotakin olen nyt missannut, sillä en ole kuullut/lukenut niistä. Ellei tietty ole vakiovälejä pidemmät välitykset. Vakio- MV Agusta kulkee ykkösellä noin 126kmh. Siis se uusi, helvetin tehokas tonninen.

Tuolta vielä http://www.onyerbike.net/2004/mv/f4s10001+1.htm

edit: ennenkuin sännätään pilkkua viilaamaan niin tuohan on 05 malli. Ei siis uusi enää..
 
Zone-sarja -42%
Minkeo sanoi:
Eikös nämä vehkeet nyt ole hieman yli 50cc?:rolleyes:

Kun ei pienellä onnistu havainnollistamaan niin haetaan isompaa vehjettä. :9 mutta ei se ole niin tarkkaa. Mopot ovat hyviä havainnollistamaan jo itsessään.
 
kpsk sanoi:
Toin vaihtamisen esille jo aiemmin. Ja teoria on mielestäni melko yksinkertainen. Käytännön sovellus mutkistaa aina, kuten vaihtamisen ja tehon huomioinnissa.

Kulkevatko vakiot tonniset kyykyt reippaasti yli 150kmh ykkösellä oikeasti? Jotakin olen nyt missannut, sillä en ole kuullut/lukenut niistä. Ellei tietty ole vakiovälejä pidemmät välitykset. Vakio- MV Agusta kulkee ykkösellä noin 126kmh. Siis se uusi, helvetin tehokas tonninen.
Teoriasi on tosiaankiin yksinkertainen ja siinä sen heikkous onkin. Teoriaan voi sisällyttää useampiakin tekijöitä, ja kannattaakin jos ne lisäävät teorian ja käytännön korrelaatiota merkittävästi.

Jätetään italianpojan tekeleet omaan arvoonsa, sieltä tulee harvoin mitään kunnollista. "One hundred mph arrives before the 13,000-rpm redline—in first gear. ", tuo siis tonnisesta Kawasta. http://www.motorcyclistonline.com/roadtests/zx10r2004/
 
NHB sanoi:
Teoriasi on tosiaankiin yksinkertainen ja siinä sen heikkous onkin. Teoriaan voi sisällyttää useampiakin tekijöitä, ja kannattaakin jos ne lisäävät teorian ja käytännön korrelaatiota merkittävästi.

Jätetään italianpojan tekeleet omaan arvoonsa, sieltä tulee harvoin mitään kunnollista. "One hundred mph arrives before the 13,000-rpm redline—in first gear. ", tuo siis tonnisesta Kawasta. http://www.motorcyclistonline.com/roadtests/zx10r2004/


Teoria ei ole minun ja se on paikkansapitävä fyysikan lakien mukaan. Sen heikkous ei johdu yksinkertaisuudesta :D Ensinnäkään fysiikassa ei ole erityisen heikkoja teorioita, ja yksinkertaisuus sinänsä on jo tavoiteltava tekijä esim Occamin partaveitsi, keep it simple stupid- sovellukset jne.

En ole missään vaiheessa väittänyt että mopojen välityksessä pitäisi unohtaa muutkin tekijät. Olen pahoillani ettet ole lukenut tekstejäni ajatuksella. Lisäksi atomistinen vastaaminen on alunperinkin riittämätön keino saada aikaan muuta kuin lapsellista kinaamista...

Löytyykö muita tonnisia, jotka kulkevat Reilusti päälle sataviisikymmentä? Tuo kawa on suhteessa tehokkain tonninen, mutta ei kelpaa yleistää... Harvat tonniset pääsevät Reippaasti Yli 150kmh. Prosentuaalinen vähemmistö ei riitä aivan kaikkiin väittämiin. :D
 
kpsk sanoi:
Teoria ei ole minun ja se on paikkansapitävä fyysikan lakien mukaan. Sen heikkous ei johdu yksinkertaisuudesta :D Ensinnäkään fysiikassa ei ole erityisen heikkoja teorioita, ja yksinkertaisuus sinänsä on jo tavoiteltava tekijä esim Occamin partaveitsi, keep it simple stupid- sovellukset jne.

En ole missään vaiheessa väittänyt että mopojen välityksessä pitäisi unohtaa muutkin tekijät. Olen pahoillani ettet ole lukenut tekstejäni ajatuksella. Lisäksi atomistinen vastaaminen on alunperinkin riittämätön keino saada aikaan muuta kuin lapsellista kinaamista...

Löytyykö muita tonnisia, jotka kulkevat Reilusti päälle sataviisikymmentä? Tuo kawa on suhteessa tehokkain tonninen, mutta ei kelpaa yleistää... Harvat tonniset pääsevät Reippaasti Yli 150kmh. Prosentuaalinen vähemmistö ei riitä aivan kaikkiin väittämiin. :D
Tiedän varsin hyvin tuon teorian taustat. Tuo ei tosiaankaan ole sen luokan tiedettä, että sitä tarvitsisi alkaa syvällisesti selittämään muille kuin peruskoululaisille. Ääh, en jaksa tingata kun olet jo päätöksesi selkeästi tehnyt tuon teorian ylivoimaisesta ihanuudesta. Mutta sen sanon, että tuo teoria on riittämätön mallintamaan mopojen ja moottoripyörien kiihtyvyyttä edes kohtalaisella tarkkuudella. Insinööri sanoo silloin että teoria on huono, akateemisessa mielikuvitusmaailmassa elävä luonnontieteilijä kieltää sen ja suojelee teoriaansa siitä huolimatta.

Googleta vaikka tonninen gsx-r. Menee varmasti tuohon +100 mph joukkoon. Ja selvennykseksi sanottakoon vielä, että tonnisten suorituskyvystä puhuttaessa tarkoitan nimenomaan gsx-r:n kaltaisia kyykkyjä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom