50-kuutioiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tales
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nevahood sanoi:
uudessa minulla-on-spoileri-lehdessä on muuten kuva pv:stä gsxr:n reilu litrasella moottorilla. kuvatekstinä oli että kesällä ottaa mittaa tuolla "mopolla" ahdetusta 500cc pv:stä...

Eli siis nää kaks villipetoa tullaan näkemään Bomber-weekendissä 2005 SINNE KAIKKI ! :D

ELI siis killerbee kisoissa ainakin mukana:

149_4982.JPG

VS.

medium

10.-12.6. BOMBER WEEKEND/NSRC2005, Kiikalan Lentokenttä

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Elchubagabra sanoi:
Kävikö teillä poliisit joskus koululla tsiigaamassa mopoja? Meillä monestikin. Tämän takia mopot pidettiin usein jossain pusikossa koulualueen ulkopuolella.
Kävihän ne, tämän takia se alle 2km koulumatka mentiin pyörällä. :hyper: Enemmän niitä poliiseja sai pelätä aina kun vastaan kaupungilla tulivat, muutaman kerran piti poliisin perässä ajella 40 km/h kauan ennen kuin kääntyivät eri suuntaan minne olin menossa. Paras tapahtuma oli kun joskus kesällä viikonloppuna yönä ajeltiin joskus vuosia sitten kaverin kans mopoilla, mulla vielä pytty sisäänajossa niin eiköhän ne poliisit liimaudu perään eivätkä häivy minnekään, varmaan 20 min olivat jo perässä ajaneet pitkin kaupunkia niin meni jo hermot ja sitte kaasupohjaan ja koulun läpi sellasista porteista mistä ei autolla pääse. :hyper:

Myöskin myöhemmin oli tuuria kun kaupungissa ratsattiin joka ikinen mopo niin sopivasti oltiin silloin viikko ulkomailla luokkaretkellä. :D Nimimerkillä ei mopolla koskaan sakkoja :D

Elchubagabra sanoi:
Monesti vedettiin niin, että esim. meitsi ajoi mopoa, ja yks tai kaks sälliä tuli "olkapääkyydillä". Toinen vaihtoehto oli, että mopoilija laittoi jalan suoraksi, ja työnsi sillä pyöräilijän tarakkaa.
Voisin kertoa varoittavan esimerkin, ennenkuin Pakkiksen mopopojat ottavat mallia..

Olin itse vielä 14 ja kavereilla oli tietenkin mopot. Oltiin sitten lähdössä jonnekin ja tietenkin piti itse matkustaa polkupyörällä "siivellä", eli pitämällä erään mopoilevan kaverin olkapäästä kiinni. Kyseisen kaverin valitsin "veturiksi" sen takia, koska tämän mopo kulki kovinta vauhtia (todellista 70-80).

Yhdessä kohtaa tuli sitten alamäki, jonka alapuolella oli risteävä tie ja kärkikolmio. Risteävälle tielle oli kuitenkin melko hyvä näkyvyys ja koska mopolla ajanut kaverikaan ei hidastanut, niin itsekin vilkaisin ettei autoja ole näkyvissä ja en nähnyt mitään syytä päästää olkapäästä irti.

Sekunti, pari ennenkuin saavuimme risteävälle tielle eteen "ilmestyi" jostain henkilöauto (puun takana katveessa, pari viikkoa vanha Volvo), eikä siinä pyörän kanssa ollut enää mitään tehtävissä. Kaveri sai moponsa jotenkin ihmeen kaupalla kääntymään risteävälle tielle, mutta itse kolautin (vauhtia kuulemma ~70) pyöräni liikkuvan henkilöauton takaoven takakulmaan.

Itse muistan tapahtumasta ainoastaan juuri ennen törmäystä kuuluneen kaverini huudon ja seuraava muistikuva on tien toiselta puolen ojasta, parinkymmenen metrin päästä törmäyspaikasta. Tuloksena oli reikä auton pelteihin (pyörän ohjaustanko takakontin seinästä läpi), takalyhty irti, sekä vääntynyt alumiinivanne! Pyörä oli tietenkin aivan solmussa, takahaarukka katki ym.. Ihmeellisintä koko tapauksessa on se, että itse selvisin tapauksesta pienillä asvaltti-ihottumilla kyynärpäähän ja kylkeen. Muutaman päivän kuluttua ei voinut mistään päätellä, että hengenlähtö oli ollut todella lähellä, eikä minulla tietenkään ollut edes pyöräilykypärää.

Koulussa tuo juttu oli tietenkin "siistiä", ja kun vakuutuskin korvasi kulut (autoon tehtiin yli 15.000mk remontti), niin eihän tuota silloin edes hirveästi miettinyt. Näin myöhemmin kun asiaa pohtii, niin oikein hirvittää miten lähellä hengenlähtö on oikeasti ollut.

Tarinan opetus: Älkää käyttäkö tuota "siipeilyä", tai käyttäkää edes järkeä jos noin liikutte.

Arsi sanoi:
Voisin kertoa varoittavan esimerkin, ennenkuin Pakkiksen mopopojat ottavat mallia..

Tarinan opetus: Älkää käyttäkö tuota "siipeilyä", tai käyttäkää edes järkeä jos noin liikutte.

Kannattaa tosiaan välttää koko siipeilyä. Me oltiin muka varovaisia, mutta silti napsahti. Ajoin reilua kolmeakymppiä että kaverin ois parempi siipeillä. Näkyvyys ja tie oli hyvät. Kaverin piti hihkua ajo-ohjeita, vaikka hänkään ei ollut satavarma reitistä. Kaveri hoksas metsätien risteyksen liian myöhään ja hihkaisi että ohi mentiin. Aloin hidastamaan varovasti vauhtia. Kaveri ei hoksannut päästää irti ja jarruttaa yksinään, vaan painoi pyöränsä jarrua. Kun oikeella kädellä roikkuu, niin etujarruhan siinä jää käytettäväksi. Sälli meinasi kaatua ja luonnollisesti otti tukea minusta. Ojaan mentiin molemmat. Tunska peijakas vielä lensi päälleni ja kaasu oli hirttänyt puolitankoon. Takarengas kihnutti polveen melkoiset jäljet. Onneksi ei sentään mitään mennyt pinnojen väliin ja oli kypärä ja hanskat käytössä, eikä ollut muuta liikennettä tiellä.

löysänahka -_+ sanoi:
Eli siis nää kaks villipetoa tullaan näkemään Bomber-weekendissä 2005 SINNE KAIKKI ! :D

ELI siis killerbee kisoissa ainakin mukana:

[/medium[/IMG]

10.-12.6. BOMBER WEEKEND/NSRC2005, Kiikalan Lentokenttä
mää haluan nuo molemmat itelle :) , ajelisin aina salille nuilla vehkeillä ja keppailisin autoja matkan varrella :)

Jeesus, että on hurjia nuo PV:t. On kai noissa runkoa vahvistettu jollain. Ei kai ne tommosta vääntöä kestä muuten millään.

Pitäis itelle ostaa kesäksi PV, viritellä tappiin ja kiusata kyttiä. :) Ihan vaan vanhojen aikojen muistoksi.

SniffDaddy sanoi:
Jeesus, että on hurjia nuo PV:t. On kai noissa runkoa vahvistettu jollain. Ei kai ne tommosta vääntöä kestä muuten millään.

Pitäis itelle ostaa kesäksi PV, viritellä tappiin ja kiusata kyttiä. :) Ihan vaan vanhojen aikojen muistoksi.

Sen näkee sitte että kestääkö vai leviikö, tai että pääseeks kumpikaan noista maaliin asti :evil: ei noita runkoja kauheesti vissiin oo vahvisteltu, jonkunverran :evil:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kun lopettelin mopoilua niin satuin vielä ostamaan 5. vaihteen PaaVoon :)
Ikävä kyllä en sitä koskaan laittanu kiinni ja lopetin mopoilun. PV on vielä tallella ja 5. vaihde laatikossa.. Ostin sen kaverilta joka myi kaikki rojunsa pois. Kaveri ei ollut varma että oliko siinä kaikki osat edes, mutta halvalla se lähti.
Onko kukaan nähny 5. vaihteen osia? Ku mulla taitaa siihen 3 osaa olla.. onko tuo nyt siirtäjä se sellanen vitun koukun muotoinen ja 2 ratasta..?
Vois joku päivä availla vähä sutkia ja käydä vaikka porauttamassa pytteliä h(i)omopalvelussa.. :haart:

Vittujen kevät. Eilen vei poliisi kilvet. Kiihdytin 50-alueella johonkin 70km/h ja laskin taas rajoituksiin, sitten jonkin aikaa ajelin siivosti ja takana soi pilli. Leikittelinkin jo ajatuksella että josko tuo olisi siviilipoliisi.

Paljonkos nuo kevariverot kustantaa?

Aleley sanoi:
Vittujen kevät. Eilen vei poliisi kilvet. Kiihdytin 50-alueella johonkin 70km/h ja laskin taas rajoituksiin, sitten jonkin aikaa ajelin siivosti ja takana soi pilli. Leikittelinkin jo ajatuksella että josko tuo olisi siviilipoliisi.

Paljonkos nuo kevariverot kustantaa?
Eikös se verojen summa riipu siitä kuinka vanha moposi on? Jos on joku 80-luvun lopun tai 90-luvun alun PV niin se on yleensä sellaiset 250-300 euroa.

Täällä on jo pari varoittavaa esimerkkiä tuosta "siipeilystä", eikä todellakaan turhaan..
Älkää jumalauta roikkuko siinä kaverin olkapäässä! Samanlainen tarina kuin nick: arsilla mutta tarina ei päättynyt onnellisesti.. Luokkakaverini kuoli. Ja ikää oli kaikki 13v...

Mun setä on töissä Vuorenmaalla ja sielä on PaaVoon mäntiä aina 48mm asti. Saisin sen varmaan puoleen hintaan tai ehkä se tuo mulle sellasen ilmaiseksikin.
Pitäisi vaan tuo pytty porauttaa ja kuulemma paikallisessa h(i)omopalvelussa sen voisi tehdä. mihin kokoon sanon että se pytty porataan? Kaippa riittää että sanon "Mulla on siihen 48mm mäntä" ja ne tietää mihin asti porata?
Sattui hauska homma ku kaverillani oli viri-60cc ja sitä se oli itteki vähän viilannu. Ukolle se ei ollu sanonu mitään ja piti viedä pytty porattavaksi, koska se alko olla väljä. ukko lähti mukaan ja kun mun kaveri löi hiomopalvelun äijälle sen pytyn käteen niin se kaveri katsoi vähän aikaa sitä pyttyä: "Joku on tälle vähän antanu vinkua!" :D
Mun kaveri meni hiljaiseksi ja lopulta kaverin isä alko nauramaan :)

Tänään kävin laittamassa mopoa vakioksi... Ensi viikolla olisi sitten tarkoitus uudelleen katsastaa. Turhauttavaa rassata mopoa niin että kuristaa sitä :).

Meillä vaan viriteltiin aina jotain lissää kun rempattiin...

Suositut

Back
Ylös Bottom