50-kuutioiset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tales
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
huumor sanoi:
hauskojahan ne on!!!..itellä pv vm-88 ja siinä sit 60cc läppis,tehoputki,laskettu kansi ja tietenki asialliset välit..vauhtia sellaset 80 säällä ku säällä..enemmänki vois trimmata mut näin kestää.
älä selitä, laitahan nyt vähintää 80cc mieluiten läppis sellainen ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla oli aikoinaan pv vm-89, virityksinä 50cc läppäpytty, 16-piikkinen eturatas ja teholäpät. Huippuja 80km/h ja hyvin pysty ajamaan pitkiäkin matkoja kaasu pohjassa ilman että konee liikaa kuumeni.. Kyllä täällä Oulussa pyörällä aina vastatuuleen polkiessa olis se mopo ihan kätevä :)
Ps. pakoputki piti aina kuumentaa töhöllä punaseks jos vähänkään alko karstaa kertyä ja huippunopeus hiipua, samoin ku viilailla sylinterin pakoaukko puhtaaks karstoista :hyper:
 
Mies847 sanoi:
Mulla oli aikoinaan pv vm-89, virityksinä 50cc läppäpytty, 16-piikkinen eturatas ja teholäpät. Huippuja 80km/h ja hyvin pysty ajamaan pitkiäkin matkoja kaasu pohjassa ilman että konee liikaa kuumeni.. Kyllä täällä Oulussa pyörällä aina vastatuuleen polkiessa olis se mopo ihan kätevä :)
Ps. pakoputki piti aina kuumentaa töhöllä punaseks jos vähänkään alko karstaa kertyä ja huippunopeus hiipua, samoin ku viilailla sylinterin pakoaukko puhtaaks karstoista :hyper:
Oulussa on aina vastatuuli :D
 
Mies847 sanoi:
Mulla oli aikoinaan pv vm-89, virityksinä 50cc läppäpytty, 16-piikkinen eturatas ja teholäpät. Huippuja 80km/h ja hyvin pysty ajamaan pitkiäkin matkoja kaasu pohjassa ilman että konee liikaa kuumeni.. Kyllä täällä Oulussa pyörällä aina vastatuuleen polkiessa olis se mopo ihan kätevä :)
Ps. pakoputki piti aina kuumentaa töhöllä punaseks jos vähänkään alko karstaa kertyä ja huippunopeus hiipua, samoin ku viilailla sylinterin pakoaukko puhtaaks karstoista :hyper:

Jos lähdetään hiuksia halkomaan, niin tuo ei takuulla kulje 80km/h ;).

Kesäksi olisi tulossa seuraavanlainen setti: Viilattu ja muokattu 70cc Airsal -sylinteri ja Dellorto 21mm PHBG -kaasutin tuota ruokkimaan. Kytkimen vaihdan näin alkuun vahvempaan (Metrakit Pro Race), mutta muuten alakertaa vahvistan talouden mukaan. Ulostulosta vastaa jo nyt kiinni oleva Metrakit Thrower -putki.

Kuvat saavat edelleen odottaa :(.
 
Aleley sanoi:
Jos lähdetään hiuksia halkomaan, niin tuo ei takuulla kulje 80km/h ;).

Kesäksi olisi tulossa seuraavanlainen setti: Viilattu ja muokattu 70cc Airsal -sylinteri ja Dellorto 21mm PHBG -kaasutin tuota ruokkimaan. Kytkimen vaihdan näin alkuun vahvempaan (Metrakit Pro Race), mutta muuten alakertaa vahvistan talouden mukaan. Ulostulosta vastaa jo nyt kiinni oleva Metrakit Thrower -putki.

Kuvat saavat edelleen odottaa :(.

Aivan varmasti kulki, pelkälllä läppäpytyllä jo 68km/h (mitattiin myös auton mittarilla), kannattaa siinä virittelyssä huomioida muutaki ku mahdollisimman iso pytty :D

Esim nuo pelkät teholäpät lisäs vauhtia ~5km/h koska vääntö parantui ja sitä kautta jakso kone kiertää suuremmille kierroksille välityksistä huolimatta.

Älä poju rupee neuvomaan sellasta joka aikanaan vietti 4 vuotta kädet paskassa autotallissa mopoja viritellen.. :jahas: :lol2:

Toisekseen samassa kaupungissa sattu asumaan kiihdytysajojen moninkertainen suomenmestari jossa mopoa käyttämällä olis samalla pytyllä saanu vauhtia enemmänki :hyper: (otti mm ensimmäisenä suomessa käyttöön moottoripyörissä ilokaasun)

Unohtu mainita että myös pakoputken loppupillistä oli tehty reilusti isompi (ilmeisesti seki kuristaa vähän).

Edit: Pelkillä kaasarin oikeiden säätöjen löytymisellä on jo jonkin verran vaikutusta. Mopon viritys oli hauskaa puuhaa :hyper:

Edit2: Sekä sytystä myös säädettiin (entinen omistaja oli vaihtanu kärjellisen sytyksen)
 
aleley - uskon että kulkee, kun pelkällä viilalla saa vakio pv:n kulkee 70 pintaa (sellasseet vakiot mis ei o läppistä vakiona)
 
Aleley sanoi:
Jos lähdetään hiuksia halkomaan, niin tuo ei takuulla kulje 80km/h ;).

(.
mulla oli myös 50 läppis hieman viilailtu ja 15 eturissa+16mikuni, kulki sekin sen 80, itse asiassa vähän päällekin :) , kiihtyvyys toki ei mikään järin kova tuossa 50läppiksessä ollut jos vertaa 80cc pyttyyn ja varsinkin 80läppikseen joka kiihtyi ku ampiainen :)
Mniska sanoi:
aleley - uskon että kulkee, kun pelkällä viilalla saa vakio pv:n kulkee 70 pintaa (sellasseet vakiot mis ei o läppistä vakiona)
joo saa kulkeen 80:kin mutta kiihtyvyys ja vääntö on surkea.
 
Hoho, nuo läppäpyttyiset pikkusutkit on hauskoja, kun huonoilla säädöillä ja ylisuurella kaasarilla ne ensin yskii, räkii ja nykii kun väännät kaasua, sitten yhtäkkiä alkaa kiskomaan kivasti. Tuntuma kaasuun on kyllä kuin on/off =D Talvella oli kiva aina mukavasta vauhdista nykäistä kytkimestä ja antaa rääkyä, meni hienoja luisuja.

:lol2:
 
Itsellä oli monkey 95, jossa ei ollut kuin yritetty viilata kaasaria,ratastusta ja kierroksenrajoittimen ohitin. Meni max 60km/h ja saatanan laiska :D No se vaihtui NSR:ään, jolla pääsi ~160km/h :D
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo ois kivaa ostaa nyt aikamiehenä mopedi. Ois rahaa virittelyyn eritavalla kuin lapsena. Mökillä sillä ois kiva ajella, poikkeilla kaupassa ym. Valinta ois Suzuki PV, ja varmaan siihen pitäis taas se legendaarinen 80 kuutioinen istuttaa ja vaihtaa pakoputki ja kaasutin sekä vähän peukaloida välityksiä.

Alkaa oikeen lapsettaa, kun miettii..ne oli kivoja aikoja, mopot kulki kovaa ja virittelyt piti tehdä salaa isältä sekä varoa viranomaisia :)

Ei hienompaa tunnetta ollut kuin ekalla kerralla kun sai 80 ja muut oheistuotteet kiinni.. viileä, hämärtyvä syysilta...ja mopo käyntiin.. ja hyökkäshän se eri mallliin kuin vakiona. Ja aiemmin en ollut viritetyillä mopoilla ajanut enkä moottoripyörää testannut niin voit uskoa että tuntu hurjalta!
 
Mies847 sanoi:
Aivan varmasti kulki, pelkälllä läppäpytyllä jo 68km/h (mitattiin myös auton mittarilla), kannattaa siinä virittelyssä huomioida muutaki ku mahdollisimman iso pytty :D

Esim nuo pelkät teholäpät lisäs vauhtia ~5km/h koska vääntö parantui ja sitä kautta jakso kone kiertää suuremmille kierroksille välityksistä huolimatta.

Älä poju rupee neuvomaan sellasta joka aikanaan vietti 4 vuotta kädet paskassa autotallissa mopoja viritellen.. :jahas: :lol2:

Toisekseen samassa kaupungissa sattu asumaan kiihdytysajojen moninkertainen suomenmestari jossa mopoa käyttämällä olis samalla pytyllä saanu vauhtia enemmänki :hyper: (otti mm ensimmäisenä suomessa käyttöön moottoripyörissä ilokaasun)

Unohtu mainita että myös pakoputken loppupillistä oli tehty reilusti isompi (ilmeisesti seki kuristaa vähän).

Edit: Pelkillä kaasarin oikeiden säätöjen löytymisellä on jo jonkin verran vaikutusta. Mopon viritys oli hauskaa puuhaa :hyper:

Edit2: Sekä sytystä myös säädettiin (entinen omistaja oli vaihtanu kärjellisen sytyksen)

Tottakai jos sylinteriä on muokattu niin tehot voivat hyvin yltääkkin tuohon 80km/h nopeuteen. Se että kys. om. pannua oltaisiin viilattu ei tullut ilmi tuosta postista :). Totta, väittäisinpä jopa että vajaatahtisissa putken ominaisuudet ovat yksi tärkeimmästä jutuista koko koneen toimivuuden kannalta... Ja tästä päästäänkin sitten siihen että mahdollistaako PV:n vakioputki +80km/h nopeudet.

Uskon kuitenkin että tiedät näistä enemmän, joten en lähde väittämään vastaan jos toisin on :).
 
Aleley sanoi:
Ja tästä päästäänkin sitten siihen että mahdollistaako PV:n vakioputki +80km/h nopeudet.

.
mahdollistaa mutta kyllähän tuo vakioputki melkoinen tukkoisuus tekijä on, kyllä teharilla saa yllättävänkin paljon lisäpotkua.
 
Aleley sanoi:
Tottakai jos sylinteriä on muokattu niin tehot voivat hyvin yltääkkin tuohon 80km/h nopeuteen. Se että kys. om. pannua oltaisiin viilattu ei tullut ilmi tuosta postista :). Totta, väittäisinpä jopa että vajaatahtisissa putken ominaisuudet ovat yksi tärkeimmästä jutuista koko koneen toimivuuden kannalta... Ja tästä päästäänkin sitten siihen että mahdollistaako PV:n vakioputki +80km/h nopeudet.

Uskon kuitenkin että tiedät näistä enemmän, joten en lähde väittämään vastaan jos toisin on :).

Pyttyä ei ollu varsinaisesti viilailtu isomaksi. Mutta kaikkea muuta säätöä ja osia siinä oli kiinni, noilla aiemmin mainituilla vaan sain parhaat nopeudet :)
Se 80km/h oliki sitte ehdoton maksimi, sitä enempää ei tainnu mennä millonkaan.

Ei vielä 50cc pytyllä tuo vakioputki pv:ssä (muistaakseni joskus tehoputkea kokeillessa piti muuttaa välitykset vakioksi että olis kone kiertäny niin pitkälle että siitä tehoputkesta edes on hyötyä) tule suureksi vauhdin esteeksi toisin kuin s1:ssä (sama kone, erilainen pakoputki). Mutta esim. 80cc pytyn kans ei tee vakioputkella oikein mitään, muistelisin että kaverilla meni vakioputken kans jotain 80km/h jos sitäkään ja sitten tehoputken laittaessa 110km/h. Mukana oli muitakin virityksiä heti tuossa vakioputkellakin kokeillessa, tosin en nyt enää muista mitä kaikkea :) ja pointti oli siinä että noilla virityksillä sen vakioputken kans ei tule tarvittavaa vastapainetta jota kautta saadaan se mäntä nousemaan ylöspäin (pakotahti?), vaan se teho hukkuu jonneki välille. (virallisia teknisiä nimityksiä en muista enää ku pariin kolmeen vuoteen ole ollu mopon kans missään tekemisissä)

Itelläki kiinnostas vielä joskus joku mopo tai vaikka crossi hankkia, tosin isompi ku pv ettei tarvi ajaa polvet suussa enää :D Puuttuu tosin vaan ensin se kesämökki missä sen kans ajella :( Mutta ehkä 20 vuoden päästä :hyper:
 
Kalju sanoi:
Joo ois kivaa ostaa nyt aikamiehenä mopedi. Ois rahaa virittelyyn eritavalla kuin lapsena. Mökillä sillä ois kiva ajella, poikkeilla kaupassa ym. Valinta ois Suzuki PV, ja varmaan siihen pitäis taas se legendaarinen 80 kuutioinen istuttaa ja vaihtaa pakoputki ja kaasutin sekä vähän peukaloida välityksiä.

Alkaa oikeen lapsettaa, kun miettii..ne oli kivoja aikoja, mopot kulki kovaa ja virittelyt piti tehdä salaa isältä sekä varoa viranomaisia :)

Ei hienompaa tunnetta ollut kuin ekalla kerralla kun sai 80 ja muut oheistuotteet kiinni.. viileä, hämärtyvä syysilta...ja mopo käyntiin.. ja hyökkäshän se eri mallliin kuin vakiona. Ja aiemmin en ollut viritetyillä mopoilla ajanut enkä moottoripyörää testannut niin voit uskoa että tuntu hurjalta!

Meillä oli isä mukana virittelemässä niin ei siitä tarvinnu huolehtia :D, sano vaan että jos sakot tulee niin maksat ite. Ja autotallista löyty paineilmakompressori hiomalaikkoineen, töhö, hitsaus vehkeet ym tarpeellinen mitä mopoa viritellessä/ korjaillessa voi tarvita kiitos isän autonasentajan ammatin :worship:
 
Mies847 sanoi:
Meillä oli isä mukana virittelemässä niin ei siitä tarvinnu huolehtia :D, sano vaan että jos sakot tulee niin maksat ite.

Onnenpekka! Meillä äijä ois pistäny moppelin peräkärryyn jos oisin narahtanu. Kaasari, etukiekko jo tehari vaihtui ekan nurkan takana alta 10 minuutissa, ja kotiin palatessa tottakai vakioksi. Viilaukset tieten ja kannenlasku jäi, mutta mulla oli vakiokaasarissa lusutin, kun äijä kävi joskus marjassa munTunalla. Lopussa Tuna oli jo aivan raato ja kerran jo suohonkin poljettu, joten myin sen 200 markalla isän uskovaiselle työkaverille vakiona. Ei se kulkenu myydessä ku 30 jos sen käynttin jakso pukata. Oli menny sytytyspuoli ihan sököksi ja muutenkin ihan raatona koko peli. Arvelin että ei se ukko jaksa koskaan korjata Tunaa niin että viritelmät paljastus. Kerran sitte lipsahti että vaiha käret siihen rassiin. Teharit ja muut hilppeet pääsivät oikeuksiinsa ja metrin raita tuli hemmon nurtsaan kun tyyppasivat uusia kärkiä...

Onhan mulla mökki ja mökillä rassi taas kierrossa. Nyt teenki siihen kaiken mitä kossina jäi tekemättä. Korotukset ja viritykset jo on, vielä kun kevään myötä jaksan maalata ja taiteilla tankin kynäruiskulla...
 
Mies847 sanoi:
Meillä oli isä mukana virittelemässä niin ei siitä tarvinnu huolehtia :D, sano vaan että jos sakot tulee niin maksat ite. Ja autotallista löyty paineilmakompressori hiomalaikkoineen, töhö, hitsaus vehkeet ym tarpeellinen mitä mopoa viritellessä/ korjaillessa voi tarvita kiitos isän autonasentajan ammatin :worship:
ite laittelin veljen kans mutta kyllä isi kävi kylän läpi testaamassa ilman kypärää :D
 
Eli, se vakiputken nuhaisuus 80cc -pannuissa johtuu yksinkertaistettuna seuraavasta:

Vakioputken tehoalue on mitotettu vakiosylkälle, ja näinollen on ymmärrettävää jos sellainen pilli ei suurempikuutoisessa toimi halutulla tavalla.
 
Osaiskohan joku kertoa mitä väliä käytännössä on sillä että onko skodussa 2- vai 4-tahtimoottori? Tarkoitan ajo-ominaisuuksia.
 
whiteboy sanoi:
Osaiskohan joku kertoa mitä väliä käytännössä on sillä että onko skodussa 2- vai 4-tahtimoottori? Tarkoitan ajo-ominaisuuksia.

2-tahti: Tehokkaampi, helpompi virittää.

4-tahti: Väännökkäämpi, pienempi kulutus, ympäristöystävällisempi.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom