50-kuutioiset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tales
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täältäkin löytyy yksi mopoilija. Kulkuneuvona tällä hetkellä Aprilia RX 50 Racing mallinen mopo, ja todella hyvin kulkee kun vähän virittää. ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
-Pva- sanoi:
Täältäkin löytyy yksi mopoilija. Kulkuneuvona tällä hetkellä Aprilia RX 50 Racing mallinen mopo, ja todella hyvin kulkee kun vähän virittää. ;)

Todella hyvä kulkupeli sulla! Tuollaisella on tullut itsekkin ajettua satunnaisesti ja täytyy sanoa että ajo-ominaisuudet ovat huippuluokkaa :). Ikävä kyllä noiden minarellien vaihteistoja ei tunneta maailman kestävimpinä :(.
 
Täältä löytyy oikeen kunnon raasinki Suzuki R, "Fighteriksi" laitettu.
60cc rankasti viilattu läppis, teholäpät, korkeapaine kansi, 18mm kaasari, Gianellin tehoputki Tigerista modattu, ja ratastukset 16/32. Kyllä se noilla sellaiset 85-90km/h kerää, tosin huippuja en ole vielä edes koittanut.
 
Dorian_89 sanoi:
Täältä löytyy oikeen kunnon raasinki Suzuki R, "Fighteriksi" laitettu.
60cc rankasti viilattu läppis, teholäpät, korkeapaine kansi, 18mm kaasari, Gianellin tehoputki Tigerista modattu, ja ratastukset 16/32. Kyllä se noilla sellaiset 85-90km/h kerää, tosin huippuja en ole vielä edes koittanut.
kiihtyvyys on takuuvaRmasti suolesta nuilla väleillä, laita 80läppis ja kevyemmät rattaat(15/35), mukavampi ku kiihtyy kunnolla(IMO) ja kulkee sen n,90
 
neutraali sanoi:
kiihtyvyys on takuuvaRmasti suolesta nuilla väleillä, laita 80läppis ja kevyemmät rattaat(15/35), mukavampi ku kiihtyy kunnolla(IMO) ja kulkee sen n,90
Ei se kyllä ole suolesta. Ei tohon kevyempiä voi laittaa koska sitten kone huutaa hoosiannaa jo. Hyvin se jo noilla kiihtyy. Btw. tuo mun pytty hakkaa mennentullen viilaamattoman 80 läppiksen, kuullemma.
 
Dorian_89 sanoi:
Ei se kyllä ole suolesta. Ei tohon kevyempiä voi laittaa koska sitten kone huutaa hoosiannaa jo. Hyvin se jo noilla kiihtyy. Btw. tuo mun pytty hakkaa mennentullen viilaamattoman 80 läppiksen, kuullemma.
no, kaikkihan on kiinni siitä mihin on tottunu, mulla oli juniorina pyttyjä laidasta laitaan viilaamattomia ja viilattuja 50-80kuutioisia läppiksiä ja normi 80pyttyjä(ilman läppiä siis) ja voin sanoa ettei 80läppiksen voittanutta ole, tottakai se huutaa keveillä väleillä mutta se on mukavaa kun se kiihtyy sikana ja nakkaa neppaa vielä 3vaihteellakin :)
 
neutraali sanoi:
no, kaikkihan on kiinni siitä mihin on tottunu, mulla oli juniorina pyttyjä laidasta laitaan viilaamattomia ja viilattuja 50-80kuutioisia läppiksiä ja normi 80pyttyjä(ilman läppiä siis) ja voin sanoa ettei 80läppiksen voittanutta ole, tottakai se huutaa keveillä väleillä mutta se on mukavaa kun se kiihtyy sikana ja nakkaa neppaa vielä 3vaihteellakin :)
Totta, mutta nykyään myytävät 50,60 ja 80 läppiksissä on kaikissa ihan samankokoiset aukot. Ja tuo 60 Power+ viilattuna hakkaa 80 viilaamattoman, näin uskallan väittää. Mutta kun tuolle 80 antaa viilaa niin sekin alkaa mukavasti potkimaan :whip: Tai, sekin riippuu ihan minkä merkkinen pytty kyseessä on. Jos vaikka joku Autisa on niin ei sitä moni pytty voita.
 
no ei se 60hakkaa 80 usko pois sama mitä ne kaverit sanoo, huipuissa ei juurikaan eroa ole mutta kiihtyvyys on aivan eri planeetalta nuissa pytyissä, samat pytyt ne on tänä päivänä kuin 10v sittenkin, 20 kuutiota tuo kummasti lisää potkua. jos joskus tulee mahdollisuus testata 80läppistä(eikä sitten mitään loppuun ajettua väliää paskaa vaan kunnon pytyä:)) niin tulet huomaamaan sen huikean eron, 80läppikselle sitten vain isompi kaasari, 22mikuni on oiva valinta. tietty tehoputki on kans oltava että täydet tehot saat irti, vakio putki on niin tukkoinen. oli minullakin aikoinaan esim 50läppis joka kulki n,90 parhaillaan, mutta ei sitä voinu verratakkaan 80kuutioisiin joissa potkua on tosiaan aivan erillailla vaikka itse huippu nopeus keveillä väleillä ei mitään aivan hurjaaa olekaan, mutta halutessaanhan tollasen 80 saa helpostikin kulkemaan vaikka 110, mutta kiihtyvyys kärsii..
 
neutraali sanoi:
no ei se 60hakkaa 80 usko pois sama mitä ne kaverit sanoo, huipuissa ei juurikaan eroa ole mutta kiihtyvyys on aivan eri planeetalta nuissa pytyissä, samat pytyt ne on tänä päivänä kuin 10v sittenkin, 20 kuutiota tuo kummasti lisää potkua. jos joskus tulee mahdollisuus testata 80läppistä(eikä sitten mitään loppuun ajettua väliää paskaa vaan kunnon pytyä:)) niin tulet huomaamaan sen huikean eron, 80läppikselle sitten vain isompi kaasari, 22mikuni on oiva valinta. tietty tehoputki on kans oltava että täydet tehot saat irti, vakio putki on niin tukkoinen. oli minullakin aikoinaan esim 50läppis joka kulki n,90 parhaillaan, mutta ei sitä voinu verratakkaan 80kuutioisiin joissa potkua on tosiaan aivan erillailla vaikka itse huippu nopeus keveillä väleillä ei mitään aivan hurjaaa olekaan, mutta halutessaanhan tollasen 80 saa helpostikin kulkemaan vaikka 110, mutta kiihtyvyys kärsii..
Millä helvetin pytyllä sä olet saanut 90km/h kulkemaan? Sen on sitten jo pakko ollut olla viilattu RM, koska 60 läppikselläkin tuo on jo vaikea saavuttaa... Tais olla RM viilattuna eikö :rolleyes:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dorian_89 sanoi:
Millä helvetin pytyllä sä olet saanut 90km/h kulkemaan? Sen on sitten jo pakko ollut olla viilattu RM, koska 60 läppikselläkin tuo on jo vaikea saavuttaa... Tais olla RM viilattuna eikö :rolleyes:
en kuollaksenikaan muista oliko viilattu mutta muut hilut oli korkeapaine kansi,16mm mikuni ja 16/35välit, pointtina kuitenkin oli että nuo pikkupytytkin saa kulkemaan mutta se kiihtyvyys/vääntö on valovuosien päässä 80kuutioisista.RM:n pytty oli.

pitää vissiin ostaa pikkususka ja laittaa kaikki hilut kiinni ja tulla turkuun kruisaileen niin päästään ottaan kisaa, tosin tällä painolla se ei varmaan enään hyökkää niinkuin silloin 15-16vuotiaana :D
 
neutraali sanoi:
en kuollaksenikaan muista oliko viilattu mutta muut hilut oli korkeapaine kansi,16mm mikuni ja 16/35välit, pointtina kuitenkin oli että nuo pikkupytytkin saa kulkemaan mutta se kiihtyvyys/vääntö on valovuosien päässä 80kuutioisista.RM:n pytty oli.

pitää vissiin ostaa pikkususka ja laittaa kaikki hilut kiinni ja tulla turkuun kruisaileen niin päästään ottaan kisaa, tosin tällä painolla se ei varmaan enään hyökkää niinkuin silloin 15-16vuotiaana :D
Joo aattelin kanssa että pakko olla RM pytty. No ei siinä mitään lyöt PV:n runkoon RM125 koneen niin alkaa se teho/paino häviö korjaantumaan :D
 
nakkilan moottoripaja tai joku vastaava (moposport nykyään?) möi semmosta 80cc läppäsettiä kuudella ylösvirtauskanavalla. tuolla hieman pv lähti. oli ds:n alumiinivauhtipyörää ja 5-pykäläistä laatikkoa, dellortoa... :)

toi tuli sit myytyä alavudelle yms. joskus vuonna 93 ehkä? mopo oli muuten musta paitsi tankissa oli kirkkaankeltaset "scalloopit". ei taida kukaan tunnistaa?

pikkuveljen mopoikä lähestyy kovasti, pitää ettiä sopiva projekti.. noi itsemurhamalliset tossumopot on kaikkein parhaita kyl. :)

e. oonkin jo vastannut tähän aiemmin, nooh.. innostuin niin että oli pakko suu vaahdossa selostaa uudestaan. :lol2:
 
Mies847 sanoi:
Meillä oli isä mukana virittelemässä niin ei siitä tarvinnu huolehtia :D, sano vaan että jos sakot tulee niin maksat ite. Ja autotallista löyty paineilmakompressori hiomalaikkoineen, töhö, hitsaus vehkeet ym tarpeellinen mitä mopoa viritellessä/ korjaillessa voi tarvita kiitos isän autonasentajan ammatin :worship:


Oi oi..Kyllä sitä on jääny paljosta paitsi nuorempana, ite sai anella ja selittämällä selittää että eiköhän osteta mullekki mopo, ite oisin tienannu mutta ei niin ei..
vastaus oli aina että "tähän taloon ei mopoja hankita", siinä sitä sitten moposporttia kateltiin ennen nukkumaan menoa ja haaveiltiin :rolleyes:
Noh polkupyörällä sai sitte sitkuttaa kavereitten perässä kun lähtö oli jonnekkin. :D
 
itselläni oli päinvastoin, jopa alaikäisenä: "mene mopolla niin et juo".. no eipä tuo haitannut juomista. vanhemmat on erehtyväisiä.
 
nevahood sanoi:
itselläni oli päinvastoin, jopa alaikäisenä: "mene mopolla niin et juo".. no eipä tuo haitannut juomista. vanhemmat on erehtyväisiä.


Itellä sama homma et ei se mopo hillinny juomista. Nyt ku ajelee autolla nii ei tulis mieleenkään lähtä kännissä köröttelee... Kai sitä oli sillon vielä nii tyhmä..
 
uudessa minulla-on-spoileri-lehdessä on muuten kuva pv:stä gsxr:n reilu litrasella moottorilla. kuvatekstinä oli että kesällä ottaa mittaa tuolla "mopolla" ahdetusta 500cc pv:stä...
 
Zone-sarja -42%
Kun alkaa virittään pevettiä tai jotain muutakin, niin mielestäni mopokisatyyppinen max 55ksm pytty aiheuttaa tiettyjä hauskoja haasteita. Ettei se mene siihen 80 malossi ja muut hilut, tyyppiseen moslotukseen. Hauskoja toki nekin. :) Kyllä meinaan saa peeveenkin kulkeen 50cc:nä 90 kun vaan laittaa ja rakentaa.

Mulla on peevee, raisu ja uus Derbi DRD SM. Menee muuten Derbi pelkällä kuristuksen pois-otolla n.85. En tiä, että onko se nyt enään viritystä, oli niin helppo homma...
 
Itsellä oli kanssa muutama mopo: aluks oli suzuki s vm. -86 sit tuli suzuki s1 vm. -92 sen jälkeen ostin peugeotin skootterin kesätyöhön kulkemiseen ja se vaihtui hondan clr kevariin...
Parhaat muistot näistä vehkeistä liittyy tuohon s1:seen, jota tuli laitettu ja viritettyä kohtalaisesti, kiinni oli 60cc läppis, 16mm lortto. Tuon s1:sen ostin aikoinaan 150mk ja kunnostin sen ja ajelin vuoden päivät ja myin poies 800e. Kohtalaisen onnistunut kauppa mielestäni, voitolle jäin monta sataa euroa ;)

Joskus on ikävä mopoaikoja, silloin sai vaan rällätä ja velvollisuuksia ei ollut juuri nimeksikään!
 
Ei saatana!! Asiallista juttua. Tulee tippa linssiin kun muistelee omia mopoaikoja.

Joskus oli suhteellisen HC-meininkiä, kun lähettiin liikenteeseen isommalla porukalla. Parilla kolmella tyypillä oli mopo, ja muutama jannu oli pyörällä. Monesti vedettiin niin, että esim. meitsi ajoi mopoa, ja yks tai kaks sälliä tuli "olkapääkyydillä". Toinen vaihtoehto oli, että mopoilija laittoi jalan suoraksi, ja työnsi sillä pyöräilijän tarakkaa. Joskus oli tiukkoja tilanteita, kun johonkin soratieshikaaniin tulee "mopopyöräpikkuisenpäissään5jätkäähärdelli" kuuttakymppiä, ja mutkan takana maajussi kaasuttelee traktorilla vastaan..

edit. Vielä vauhdeista. Oma mopo ei parhaimmillaankaan kulkenut kuin karvan yli 80 km/h. Kaverin mopo otti auton mittarin mukaan 110. Se oli suoraan sanottuna ihan homo vehje. Meinas turahtaa kurat housuun, kun sillä löi lämän tiskiin. Kiihtyi ihan raivona. Toisella sällillä oli sitten mopo, joka legendan mukaan kiihtyi yhdeksäänkymppiin kolmen puhelintolpan välillä.

Edit. 2. Kävikö teillä poliisit joskus koululla tsiigaamassa mopoja? Meillä monestikin. Tämän takia mopot pidettiin usein jossain pusikossa koulualueen ulkopuolella.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom