50-kuutioiset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tales
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fude Classic. Tekeekö tuollaisella yhtään mitään?? kokemuksia tai kaverin kokemuksia?
Mitä asioita emäntäsi/sinä arvostat tollasessa? Onhan noissa halpiksissa se nelitahtimylly, joka on öljynvaihtoa vaille huoltovapaa, pieniruokainen (1-2,5l/100km) ja hajuton, mutta viimeistely ja kestävyys ei oo mitään parasta. Parilla kaverilla oli/on toi classic-malli, väh. kerran 2 kuukaudessa joutu oleen korjaamolla. Itekin pari kertaa tutustunut lähemmin niiden rakenteeseen kun kaverilla on kädet loppunu kesken :D Myös noita isompia baotian malleja löytyy kaveripiiristä, ne on lähes samalla tekniikalla, ajo-asento on vain mitoittu "länsimaalaisemmaksi". Niissä vikoja hieman vähemmän.

Jos kuitenkin luotettavuus on ykkössijalla, niin hyvä käytetty merkiltään Peugeot tai Aprilia. Itellä on Peugeotin speedfight2, 11tkm ja vain kulutusosia on vaihdettu (tulpat, variaattorirullat sun muut). Kulutus näissä hieman korkeampi (kaasarikoneissa 3-4l/100km, suorasuihku ~2l/100km) ja 2-tahdin tuulahdus ;) Niin sanotut ajo-ominaisuudet ovat myös selkeästi paremmat kuin näissä halpiksissa. 10tkm ajoilla uskon laadun maksavan itsensä takaisin, eli fuden huoltokulut nostavat hintaa pieniruokaisuudesta huolimatta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Enduron osto

Morjens.
Doh oon ostamassa nyt enduroa ja täällä nyt on jotain asiantuntevia tyyppejä, niin mikä olis paras merkki/malli? hinnalla ei kauheesti väliä kunhan ei mee paljoa yli 3000 €. Samaan syssyyn kysyisin, että saisko mopoon kiihtyvyyttä lisättyä ilman,että huippunopeus nousee liiaksi? Onkos toi vuoden 2006 derbi r drd pro huono vaihtoehto, kun sellanen olis ehkä kiikarissa. Ens viikolla menos kattoon mopoja eli kiire.
 
Samaan syssyyn kysyisin, että saisko mopoon kiihtyvyyttä lisättyä ilman,että huippunopeus nousee liiaksi?
Ratastuksia muuttamalla (taakse suurempaa ja/tai eteen pienempää ratasta). "Laillistahan" tuokaan ei ole, mutta who cares.. :D
 
Muistaakseni noissa enduroissa on aina se kuristin/rajoitin jossain, se vaan pois ja eihän sitä huippunopeutta pakko ole ajaa jos ei halua..
Niin ja mikäli liikaa noita ratastuksia muuttaa tarkoituksena parantaa kiihtyvyyttä voi kone sen jälkeen käydä melko kuumana pitkää matkaa kaasu pohjassa ajaessa.
 
Muistaakseni noissa enduroissa on aina se kuristin/rajoitin jossain, se vaan pois ja eihän sitä huippunopeutta pakko ole ajaa jos ei halua..
Niin ja mikäli liikaa noita ratastuksia muuttaa tarkoituksena parantaa kiihtyvyyttä voi kone sen jälkeen käydä melko kuumana pitkää matkaa kaasu pohjassa ajaessa.



Tuossa mopossa minkä oon ehkä ostamassa ei ainakaan oo elektronisia rajottimia. putkessa kylläkin on kurit kiinni. En vaan tiedä onnistuuko multa tuo putken kuristusten pois otto. Ja eikös nyt oo muita vaihtoehtoja virittämiseen? Top speediä siks ei kauheest haluis ku ei tykkäis jäädä kiinni poliisille. ei oo pakko ajaa kovaa, mut poliisit tesoo mopoja aina välil. Minkä takia virimopoissa ei oo niin pal koneen lämpeemisvikoja sitte? Tarkotuksena ainakin aluks nyt olis ettei mopo ihan laiska olis :D. ajan nyt syksyyn asti aika paljolti alueella mis ei poliiseja oo et saatan virittää ehkä enemmänkin nyt.
Omistaja kirjotti ainakin et mopos o kiinni joku "derbin oma kuristettu tehoputki" mikä liekään :P
 
Ainakin derbissä on yks iso miinus. takapyörän laakerit: siellä on pelkät suojatut laakerit, jonka takia niil ei aja kovinkaa kauaa ku on ihan läpi ruosteessa vaihtokunnossa(vähän suunittelua ja vaivaa, niin saa rakennettua "stefalliseks"). Kannattaa ostaa tehari erikseen, koska jos jäät kiinni siitä niin sun on pakko pistää se vakioks ja vakioputki on ihan helvetin kallis vrt. viriputki. Mopoa ittellä ei ole ollu, mutta ajan enduroo ja motocrossia piikkisellä yamahalla. Että sen puoleen teknistä osaamista on.
 
Juketh : siks ei oo lämpeemis vikoja, varsinkaan barbeissa, koska niissä vakiona putki on niin tukkoon ahdettu että pienen lenkin jälkeen siitä voi sytyttää röökinki.
Ja derbiä et saa sitten lähtemään millään ilman että nopeus nousee, et sitten millään. Niissä tuppaa olee jo niin pirun lyhyet välit vakionaki, ettei niitä kannata muuttaaku pidemmiks, silläki voi jo saada kiihtyvyyttä ku ei tarvii koko ajan pykältää...

Kuria pois putkesta / teharia...

Ja siinä josson ni on se EU hyväksytty metrakitti, missä on alkukäyrässä holkki kuristuksena, niinku vakio putkessa ja senku ottaa pois se toimii teharina.
 
Aluks oli pv-98 ,vakiona sen ostin sit ja seuraavana kesänä heräs pientä virityksen poikaa ja sithän siinä oli lopulta 80cc malossi, kp kansi, 24mm keihin, tehari, 17-35 ja kulkihan se varmaan melkein ton markan kun tossa suoralla tuli joskus koitettua...Sillä otin si verot ja sakot ja sit myin sen vuoden päästä...
Noh kaikkee tohon tuli opittua mopon mukana.Opin mm. viilaamaan, konerempan tekemään, säätään ym...Ymmärsin 2-tahtimoottorin tekniikan ulkoa.OStin peeveen 800e ja myin sen 1200 euroa, pv:ssä oli levyjarru edessä, 10 vanteet ym.....Oli laitettu rahaa tosin mut tulihan tostakin...

Sitten ostin 03 vuoden derbin käytettynä,sen piti olla vakio, mut alakauttanen turbokitti piti ostaa kun halvalla sain, sillä si päästelin, ääntä riitti, kulki.mutta 3 päivää sen jälkeen jäin kiinni ja sain sakot verot ym...

Sitten siitä vajaa kuukausi ajoin kolarin ja teholla 2 viikkoo ja 8 vk pikonlinnassa kuntouduin...NOh opettava kokemus oli, mutta liian julma silti.
Ehkä nuoruudessa oli pakko koittaa kaikkeee ja muutenkin....
 
Aluks oli pv-98 ,vakiona sen ostin sit ja seuraavana kesänä heräs pientä virityksen poikaa ja sithän siinä oli lopulta 80cc malossi, kp kansi, 24mm keihin, tehari, 17-35 ja kulkihan se varmaan melkein ton markan kun tossa suoralla tuli joskus koitettua...Sillä otin si verot ja sakot ja sit myin sen vuoden päästä...
Noh kaikkee tohon tuli opittua mopon mukana.Opin mm. viilaamaan, konerempan tekemään, säätään ym...Ymmärsin 2-tahtimoottorin tekniikan ulkoa.OStin peeveen 800e ja myin sen 1200 euroa, pv:ssä oli levyjarru edessä, 10 vanteet ym.....Oli laitettu rahaa tosin mut tulihan tostakin...

Sitten ostin 03 vuoden derbin käytettynä,sen piti olla vakio, mut alakauttanen turbokitti piti ostaa kun halvalla sain, sillä si päästelin, ääntä riitti, kulki.mutta 3 päivää sen jälkeen jäin kiinni ja sain sakot verot ym...

Sitten siitä vajaa kuukausi ajoin kolarin ja teholla 2 viikkoo ja 8 vk pikonlinnassa kuntouduin...NOh opettava kokemus oli, mutta liian julma silti.
Ehkä nuoruudessa oli pakko koittaa kaikkeee ja muutenkin....

Selkeetä tekstiä! :thumbs:

-edit-
Tyhmempi voisi kysyä, että miksi kolmekymppinen mies lukee tätä keskustelua.
No, kysy?!?
Tyhmä!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hahah, tulipa ostettua kesäajaksi työmatkoja varten PV, kun auto on avopuolison käytössä. Joidenkin mielestä siinä on jotain hilpeää kun 23v äijä työntää PV:llä menemään. :)

50cc Power+ läppis, 14mm Mikuni, Luhao tehari ja 15/32 välit. Eihän tuo jaksa kuljettaa oikein mihinkään, kun painoakin on 30kg enemmän kuin varsinaisessa mopoiässä.
 
Itellä leikkas justii 60cc pytty. :S G-sokasta lähti pala ja raapi koko pytyn. Ei oo kivaa ny päästellä vakiolla menemää. :D
 
Zone-sarja -42%
Ostakaas meikäläiseltä Arrowi, itellä oli kiinni 04 vuoden MBK X-limitissä... Sain menemään loivaan ala-mäkeen vakio väleillä 96 mittariin, kyllä huusi:D

On muuten paras putki näistä halppis tehareista!
 
Jos jollain tulee vastaan vanha Honda Monkey niin allekirjoittanut on kiinnostunut ostamaan. Se pitää vaan ehdottomasti olla se tosi vanha Monkey...se n. pikkutankilla oleva. Voisko olla mahdollista että niitä oli jo 1970 luvun puolella? Se on ollut mun eka mobedi..just sellanen vanha musta honda Monkey.. olin sillon 7 tai 8 vuotta vanha. Nyt tarkoitus ostaa sellainen ja yks hyvä tekijä tiedossa joka entisöis sen.
 
Täällä olisi vuoden 1978 honda monkey, pienitankkinen. hyvännäkönen ulkoisesti, vaihelaatikon eli koneen kanssa taitaa olla pientä ongelmaa.

Vähän mopo juttuja sitten vielä. Itsellä pari vuotta oli pv, vuoden vakiona ajelin sitten laitettiin isoveljen kanssa mulle 60cc läppäpytty kiinni. Siinä sitte parissa vuodessa oppi mopojen tekniikkaa ja nyt se tuntuu IMO olevan hyvin hallussa. Tällä hetkellä skootterilla ajelen, vuoden enintään.
 
Oletteko ikinä nähneet niin väljää konetta, että kun ottaa kannen pois, laittaa sormen männän päälle ja heiluttaa, niin liike on huomattava? Siinä teille väljä, ja toi oli sellainen.
Juu, itellä oli pv:ssä alemmasta männänrenkaasta noin puolet jäljellä, lähti käyntiin, kulki 25-30 km/h :hyper:.. Siinä heilu mäntä pari milliä kun päältä sormella heilutti =)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom