Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen kaasarin ois voinu tietääkseni löysätä ja kallistaa ja ottaa suuttimen sitten poies. Kestää ~3min .niin varmaan sen hirveellä suutin härdellillä ois saanut kunnolla toimaan. mutta kumpi on helpompaa laittaa 22mikuni paikalleen joka on hyllyssä odottamassa vaiko alkaa osteleen erilaisia suuttimia lortoon>> purkaa>>>>>kasaa>>testaa>>>purkaa>>kasaa>>testaa>>>jne... tyhmähän saa rapata vaikka kuinka, viisas pääsee helpommalla kun mikuni pelas lähes poikkeuksetta kerta laakista tai no pienellä hienosäädöllä .
no mitä se auttaa kun ei ollut edelleenkään niitä suuttimia. vittu mitä viisastelua:D.Sen kaasarin ois voinu tietääkseni löysätä ja kallistaa ja ottaa suuttimen sitten poies. Kestää ~3min .
Et näköjään oo tarpeeks puuhannu mopojen kans ;)
pääsuutin kun on eri kokoinen niin aika vähän on tekemistä sen osaamisen kanssa, ei paljoa säätelyt auta. .
edelleen huomattavasti nopeempi on ottaa hyllystä se toinen kaasari ja laittaa paikalleen. vähemmän siinä on hommaa. on niitä kaasareita nyt kuitenkin tullut atomeiksi purettua. hommana suuttimen vaihto on todella pieni, mutta en tajua miksi moiseen edes alkaa jos on toinen kaasari vieressä :S ja ei niitä suuttimia tyhjästä nyhjästä vaan olisi pitänyt niitä suuttimia olla useampi tai edes yksi vaihto suutin jota kokeilla. mulla niitä ei ollut. edelleenkään osaamisen kanssa mitään tekemistä.^^ Samaa mieltä. Aikoinaan kun sen kaasarin nappas pytystä irti, kohokammio pois ja suutin vaihtoon ja kaikki takas ja polkas mopon tulille niin ei siihen kauaa menny. Oikea tekniikka ja rutiini hommaan niin ei siinä valehtelematta mene edes viittä minuuttia kun se alkaa sujua. :D
no hyvä tuuri on ollut kun kerralla on oikee suutin löytynyt:jahas:. olit varmaan niin taitava ja hyvä että näit jo silmällä millä suuttimella se toimii^^ Samaa mieltä. Aikoinaan kun sen kaasarin nappas pytystä irti, kohokammio pois ja suutin vaihtoon ja kaikki takas ja polkas mopon tulille niin ei siihen kauaa menny.
no hyvä tuuri on ollut kun kerralla on oikee suutin löytynyt:jahas:. olit varmaan niin taitava ja hyvä että näit jo silmällä millä suuttimella se toimii
NEUTRAALI sanoi:juu yritin jo selittää mitä se säätäminen mulle tarkoittaa. juu on nopeeta toimintaa kun 3-5 suutinta käyt läpi.
suuttimia en vaihtanut koskaan kun ei ollut tarvetta vaan se oli tyyliin lortto pois ja mikuni tilalle+ eri kokoisten kaasareiden kokeilua.
pieni vinkki suuttimien vaihtokin on vaihtamista, ei säätämistä. jos tässä viilaamaan pitää alkaa.mulle säätäminen tarkoitti neulan säätöä ja ilmaruuvin säätöä+ilman putsereiden vaihtoa ja niiden erilaista "virittämistä" jne... suuttimia en vaihtanut koskaan kun ei ollut tarvetta vaan se oli tyyliin lortto pois ja mikuni tilalle+ eri kokoisten kaasareiden kokeilua. jos noita suuttimia olisi ollut niin varmasti niitä olisi tullut vaihdeltua
Hyvät väännöt. 30v vs 15v. Pitää itekki osallistua.
tottakai myönnän, sen takiahan jo alussa mainitsin että osaamisella aika vähän tekemistä asian kanssa kun pääsuutin on eri kokoinen. ilman putsareilla kokeiltiin sitten kikkailla kaikkea mahdollista,neulan säädöillä ja seos ruuvilla, mutta ei niillä optimaaliseksi tosiaan saanut mopoa milläänTäytyyhän sun neutris myöntää ettei oo ihan optimisäädöt sulla ollu junnuna, jos puhutaan ilma/bensa seoksella toimivasta moottorista nii onhan se nyt ihan helvetin ratkasevaa että mikä se suhde on ja täyskaasulla seosruuvilla ei oo tän kanssa mitään tekemistä.
Eli joko oot menny tuurilla noiden kaasarivaihtojen kanssa tai sitte koneet on käyny laihalla/rikkaalla. Tosin eipä oo multa pois vaikka näin oiski. :lol2:
pääsuutin kun on eri kokoinen niin aika vähän on tekemistä sen osaamisen kanssa, ei paljoa säätelyt auta. ellei sitten satu oleen läjäpäin suuttimia mitä vaihella.
.
tolloudella viittasin sun todella kummalliseen quottaukseen jossa jätit oleelisaimman asian pois. sama kun minä alan sinun teksteistä naljaileen yksittäisillä asioilla kuten esimerkiksi näin: se sun tyhjäkäynnin säätö vaikutaa todella radikaalisti siihen miten toimii. ja kaiken kukkuraksi quottaan taidokkaastiEttä ihan 15-vuotias. :lol2:
Kai mä sitten oon niin tollo. Neutraali ei siis oikeestaan oo ikinä kunnolla edes säätäny kaasaria, ainoastaan vaihellut niitä ja ilmanputsaria. Ja säätäny neulan korkeutta. Nää nyt ei kovin radikaalisti vaikuta säätöihin, jos puhutaan siitä mihin pääsuuttimen vaihto vaikuttaa.
sen myönnän muitta mutkitta että se suutin olisi pitänyt vaihtaa jos sen lorton olisi halunnut saada toimimaan kunnolla. suutttimia kun ei kuitenkaan ollut, niin mun piti vaihtaa koko kaasari jossa on myös erikokoinen suutin vaikka 22mm molemmat olivatkin. silti se ei muuta mielipidettäni kaasarin laadun suhteen. mikuni vs dellorttoMulle ainakin kaasarin säätäminen tarkoittaa just tyhjäkäynnin säätämistä. :
mikunissa pääsuutin on erikokoinen kuin lortossa ja sen takia kaasarin vaihto vaikutti ongelmaan. jos toista kaasaria ei ylimääräisenä olisi ollut, niin olisi ollut aivan selvää että olisin ollut pakotettu suutin härdelliin. en sentään niin hullu ole että olisin toista kaasaria alkanut ostamaan kun en säätöihin saa vaan toinen kaasari oli ylimääräisenä
kun malttaisi lukea niin tuokin asia selviäisiEli taidat puhua tässä vaan ihan jostain yksittäistapauksesta...?
ei tarvi pohtia, kunhan luet vaan niin se kyllä selviää.En mä mitään rupea pohtimaan.
Eli puhut siis yhestä tapauksesta ja sulla oli kaks kaasaria. Vai koititko aina kaikkiin eri setteihin vaan noita kahta kaasaria ja ihmettelit että ei oo oikeen säädöissä.
ei tarvi pohtia, kunhan luet vaan niin se kyllä selviää.