Viiden päivän darra yhdestä kännistä ei ole enää ihan normaalia.
Nuorempana ei tullut krapulaa juuri lainkaan. Aamulla herätessä oli pientä väsymystä ja paskanmakua suussa, mutta puolen päivän jälkeen olotila oli jo täysin normaali. Tuossa vajaa kolmekymppisenä sitten alkoi tilanne muuttumaan ja nyt kun olen lähempänä neljää- kuin kolmekymmentä, tulee yhden päivän juopottelusta kahden-kolmen päivän Koistinen.
Kun otan, niin otan kunnolla. Alkoholiannoksia menee ryypätessä arviolta 25-35 kappaletta, vähän riippuen siitä kuinka aikaisin aloittaa. Normaali kalsarikänniannos on laatikko kaljaa ja muutama viskipaukku päälle. Siitä määrästä olenkin jo siinä kunnossa että en yleensä muista miten/mihin aikaan/mihin olen kulloinkin nukahtanut. Seuraava päivä menee totaalisesti sohvalla unen ja valveen välimaastossa välillä nukkuen ja välillä hereillä ollen. Leffoja katson koko päivän ja syön aivan valtavia määriä ruokaa. Koko ajan on nälkä. Maitoa menee 3-5 litraa janoon, annos tai pari kebabbia, jos kaapista löytyy jotain nopeaa mikrosafkaa niin kaikki menee, tai sitten väsään esim. viiden munan munakkaan johon täytteeksi puoli pakettia kinkkua ja iso kasa juustoa. Päälle sitten vielä vaimon tekemä safka. Karkkiakin olen alkanut nykyään syömään, saatan vetäistä siltä istumalta litran jäätelöä, suklaalevyn ja sipsipussin ynnä dippikastikepurkin. En ole ikinä uskaltanut laskea krapulapäivän kalorimäärää
Tuo mainittu krapulapanetus on itselläkin ollut aina kuvioissa, mutta en enää yksinkertaisesti jaksa bylsiä krapulassa. Uni on paljon houkuttelevampi vaihtoehto. Olenkin jo pitkään unelmoinut, että krapula-aamuna vierestäni herää seksikäs nainen, joka haluaa hoidella minut niin, ettei minun tarvitse itse tehdä mitään muuta kuin maata ja nauttia ja kun hommat on hoidettu, nainen muuttuu yhtäkkiä isoksi Special Opera-pizzaksi jossa on aurajuustoa ja litraksi kylmää maitoa
Kipuun otan 2-4 kpl 800 mg buranaa ja närästykseen somacia. Lisäksi saatan nypätä jotain lihasrelaksanttejakin, mikäli kaapista löytyy. Eka päivä menee siis ihan kokonaan penkin alle ja liskojen yön jälkeinen toinen päivä on yleensä puhti täysin pois ja järki jäässä, mitään isompaa ajatustyötä ei voi tehdä. Yleensä kolmantena päivänä on sitten jo ihan ok olo, joskus kyllä oikein kovan kännin jälkeen voi kolmaskin päivä mennä väsymyksessä ja sumussa. Sen kerran tai kaksi vuodessa kun uskallan nykyään ottaa kahtena päivänä peräkkäin viinaa, krapula kestääkin sitten jo viikon.
Lienee siis sanomattakin selvää että alkoholinkäyttö on nykyään käynyt aina vain harvinaisemmaksi, juuri noiden krapuloiden tähden. Otan yleensä kännin kerran kuukaudessa tai kahdessa, ihan vaan nollausmielessä. Kesällä on perinteisesti pari sellaista viikonloppua kun täytyy vetää parin päivän putki. Vanha ei tahdo oikein jaksaa enää, mutta ihan mielenterveyden takia on silloin tällöin otettava. Ja onhan kännissä kivaa olla, ei voi kieltää