5 päivän krapulat

Itse taas en ymmärrä ihmisiä, ketkä eivät ota krapulabisseä. Uusi nousu krapulassa on kaikkein hienointa dokaamisessa.
Itellä lähtee helposti käsistä juuri sen takia, että se krapulatissuttelu on niin kivaa. Miten senkin sitten optimaalisesti hoitaa? Kuuluuko ottaa pari vain aamusta, hitaasti koko päivän vai iltaa kohti kiihtyen? Jos mä otan darra-aamuna muutaman, niin kyllä siinä sitten menee yleensä koko päivä ja illasta ollaankin jo vähintään yhtä pierussa kuin edellisenä päivänä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari heti aamusta, sitten takaisin nukkumaan pariksi tunniksi. Illalla vielä yksi.

Edes sunnuntaina en tyytyisi noin vähään. Tolla yhdellä iltabissellä ei vielä uskalla nukkua. Itse suosin kasipäkkiä. Toki loivennus on aina helpompi lauantaina kuin sunnuntaina.

Mikä on nesteytysporetabletti?

Esim pitkänmatkan juoksijat kun käyttävät niitä nesteytys pillereitä niin sama idea mutta poretablettina. Makuna oli muistaakseni sitruuna

Ja tuo on kyllä paskapuhetta että krapulassa kun ottaa muutaman niin helpottaa. No okei, joillain se ehkä toimii jos on lievempi krapula mutta silloin kun on vitun paha krapula niin pelkkä hajukin kaljasta, lonkusta tai viinasta saa hissipojan tulemaan ylös.
Muutaman kerran kokeillu tuota niin pahentaa vain krapulaa ainakin itellä :)

Oletan, että nimimerkin 96 on syntymävuosi ja siitä näkökulmasta sulla on vielä paljon opittavaa. En kyllä välttämättä pidä fiksuna opetella loikkarin ottamista. Erään alkoholistin kanssa olin samoissa hommissa 20v sitten ja kyselin samaa, että miten pystyy jatkamaan kun on niin karmee olo. Ohje oli selkeä, ottaa viinaa --> oksentaa --> ottaa viinaa oksentaa --> jatketaan kunnes olo on parantunut. En ole kyllä viittinyt koittaa.

Kohtuullinen kohmelon korjaus on parhaimmillaan kun alkuun kärsiin, sitten paukauttaa kaupungille syömään, juo tuopillisen olutta sapuskan oheen ja sitten lähtee kotiin nukkumaan. Auttaa hetkeksi, mutta seuraaviin päiviin (ma/ti) ei kyllä mitään vaikutusta. Paska olo.

Oletan, että nimimerkin 96 on syntymävuosi ja siitä näkökulmasta sulla on vielä paljon opittavaa. En kyllä välttämättä pidä fiksuna opetella loikkarin ottamista. Erään alkoholistin kanssa olin samoissa hommissa 20v sitten ja kyselin samaa, että miten pystyy jatkamaan kun on niin karmee olo. Ohje oli selkeä, ottaa viinaa --> oksentaa --> ottaa viinaa oksentaa --> jatketaan kunnes olo on parantunut. En ole kyllä viittinyt koittaa.

Kohtuullinen kohmelon korjaus on parhaimmillaan kun alkuun kärsiin, sitten paukauttaa kaupungille syömään, juo tuopillisen olutta sapuskan oheen ja sitten lähtee kotiin nukkumaan. Auttaa hetkeksi, mutta seuraaviin päiviin (ma/ti) ei kyllä mitään vaikutusta. Paska olo.

Kun oppii arvostamaan hyvää oloa ja krapulattomia aamuja, niin tommonen meininki, että oksennellaan koko päivä ja juodaan viinaa joka välissä kuulostaa aika hurjalta. Siitä sitten tiukan viikonlopun jälkeen maanantaina jalkatreeneihin. Voi olla, että on sen jälkeen entinen mies. :D

Käväisin pienen pe-su turneen ja hieman tuli oluttakin juotua. Perusasetelmana: ei treeniä, vähäinen uni, holtiton alkoholin käyttö ja epämääräinen ruokavalio. Nyt nejäntenä päivänä alkaa jo järki kulkea, fyysinen ja henkinen olo normalisoitua. Tänään kevyt punttireeni ja hieman kamppailua.

=> oliskohan tämä jälleen osoituksena, ettei siitä ylettömästä läträämisestä ole muuta hyötyä, kuin pakollisia lepopäiviä (ja varmaan jotain taantumaa)

=> seuraavan kerran isommin alkoholia sitten syksymmällä, jopa ensi vuonna.

Monipäiväsiä tulee otettua vain oikeastaan enää jossain tapahtumis, festareilla jne. On se tuskaa aloittaa rapulassa juominen, mutta äkkiä se kääntyy uuteen nousuun. Viinaa vaan saa kiskoa toisena päivänä ihan pirusti, että edes nousee päähän. :)
Nuorena meni 3 päiväsetkin helpommin ku nykyään yks ilta.

Suosittelisin, että noin pitkistä krapuloista kärsivät jättäisivät kokonaan pois kaikki viinat, viinit ja muut juomalitkut ja siirtyisivät vahvojen oluiden (5,5% - 10%) pariin, joista löytyy vaikka minkälaisia makuelämyksiä. Ite kun oon tajunnut jättää nuo em. juomat pois, myös krapulat ovat lieventyneet huomattavasti eikä loppuillastakaan mene muisti. Säilyy myös kontrolli paremmin omiin tekemisiin eikä tarvi seuraavana päivänä hävetä omia kännitoilailujaan. Perjantaina jos otan, niin lauantaina n. klo 12-16 välillä on olo normaali (ehkä vähän tavallista väsyneempi, mutta silti), ruoka maistuu ja uni tulee yöllä helposti. Kannattaa kokeilla. Itselle oluenjuonti on nykyisin kerran kuukaudessa tapahtuva makuelämys, jonka miellyttävä sivuvaikutus on humalatila.

Kun oppii arvostamaan hyvää oloa ja krapulattomia aamuja, niin tommonen meininki, että oksennellaan koko päivä ja juodaan viinaa joka välissä kuulostaa aika hurjalta. Siitä sitten tiukan viikonlopun jälkeen maanantaina jalkatreeneihin. Voi olla, että on sen jälkeen entinen mies. :D

Hurjaa se on. Eikä siitä ollut kysymyskään vaan siitä miten dokaaminen toisena päivänä on mahdollista, jos on kauhea jysäri. Eikä sitä montaa kertaa tartte oksentaa kun promillet nousee ja homma alkaa taas rokkaamaan. Näin siis kuultuna. Itse en tuohon leikkiin lähde.

Suosittelisin, että noin pitkistä krapuloista kärsivät jättäisivät kokonaan pois kaikki viinat, viinit ja muut juomalitkut ja siirtyisivät vahvojen oluiden (5,5% - 10%) pariin, joista löytyy vaikka minkälaisia makuelämyksiä. Ite kun oon tajunnut jättää nuo em. juomat pois, myös krapulat ovat lieventyneet huomattavasti eikä loppuillastakaan mene muisti. Säilyy myös kontrolli paremmin omiin tekemisiin eikä tarvi seuraavana päivänä hävetä omia kännitoilailujaan. Perjantaina jos otan, niin lauantaina n. klo 12-16 välillä on olo normaali (ehkä vähän tavallista väsyneempi, mutta silti), ruoka maistuu ja uni tulee yöllä helposti. Kannattaa kokeilla. Itselle oluenjuonti on nykyisin kerran kuukaudessa tapahtuva makuelämys, jonka miellyttävä sivuvaikutus on humalatila.

Kyllä mä olen hyvin pitkälti kaljasieppo ja sillä saan hankittua yhdellä rehdillä päivällä/illalla useemman päivän jysärin. Sen takia juomiset jää pääosin tissuttelun tasolle. 4-6 tölkkiä kolmosta ja sitten ykköstä perään. Siinä on ihan ok setti, mukava pikkuinen hönö, mutta aamulla ei mainittavaa krapulaa. Mitä nyt väsymys vaivaa, kun tuppaa alkoholi heikentämään mun unenlaatua aikalailla.

Näin vihreän liikkeen miehenä olen tyytyväinen siihen että salille voi lähteä ottamaan runtua täysillä heti fraktaalitonttujen kanssa seurustelua seuraavana päivänä ja haittapuoli jää siihen että saattaa pysähtyä pariksi sekunniksi pidempään miettimään kuinka se ysikymppinen edes lyödään tankoon.

<edit>
Eipä mitään.

Kannattaa harjoitella sitä viinalla läträämistä siten, että kokeilee, missä se oma raja kulkee. Ja tarkoitan rajalla sitä alkoholimäärää, jolla pääsee sopivaan humalaan, mutta välttää seuraavan päivän krapulan kokonaan. Monesti ne baarissa kolmen jälkeen juodut shotit on ihan turhia siinä mielessä, että niistä saa ainoastaan kovemman darran seuraavalle päivälle. Ne nousevat päähänkin vasta silloin, kun on jo sammunut sänkyyn. Minä pystyn naisena juomaan 7 alkoholiannosta (huom annosta, ei tuoppia) ja en saa krapulaa ollenkaan. En siis minkäänlaista. Jos juon 8-9, tulee sellainen pieni parin tunnin päänsärky aamulla ja ehkä hieman niitä masennus/ahdistus-fiiliksiä. Ja sitten, jos juo tuosta enemmän niin menee jo pahimmassa tapauksessa oksentamiseksi ja sikiö-asennossa makaamiseksi. Onhan se tavallaan kivaa ja vapauttavaa vain kiskoa sitä juomista kaksin käsin koko ilta, mutta muullakin tavalla voi alkoholia nauttia, jos haluaa sen krapulan välttää. Ja silti on hauskaa, vaikka vähän kontrolloikin sitä juomistaan illan aikana. Sen juomisensa voi myös ajoittaa niin, että alkaa juomaan enemmän vasta silloin klo 22 jälkeen niin ei tule baarissa väsymys ja nälkä, kun laskuhumala alkaa liian aikaisessa vaiheessa iltaa.

Itse olen huomannut, että kun aloittaa juomisen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ja pyrkii pitäytymään pääosin yhdessä substanssissa (esim olut) niin seuraavana päivänä ei ole edes kummoista krapulaa.
Tässä tapauksessa ei missään vaiheessa tule sellaista ns. piikkiä eli järjetöntä nousuhumalaa, vaan olo on kokoajan tasaisen päihtynyt. Välttämättä määrästä ei tarvitse edes tinkiä, sillä kun tämä tila on saavutettu, niin voidaan nauttia suuriakin määriä alkoholia päihtymättä kuitenkaan liikaa. Olen huomannut että pahimmat krapulat on tullut nimenomaan silloin kun on tullut esim. yllättäviä baarireissuja ja on sortunut kittaamaan liian nopeasti, vaikka illan aikana nautitun alkoholin yhteismäärä ei sinänsä suuri olisi ollutkaan.
Myöskään ravinnon ja veden juonnin merkitystä ei tule koskaan aliarvioida. Varsinkin ennen nukkumaan menoa kannattaa tietoisesti valvoa ylimääräisest tunti tai pari (tämä varmistaa, ettei laskuhumalan pahin vaihe iske nukkuessasi) , kitata tänä aikana mahdollisimman paljon vettä ja syödä samalla jotain ( puolikas subi on hyväksi havaittu jos sellainen sattuu lähellä olemaan ).
Näillä hyväksi havaituilla vinkeillä luulisi krapulan helpottavan.

Suositut

Back
Ylös Bottom