4 litraa maitoa päivässä [GOMAD]

Mun mielestä ideaalisempaa olisi syödä kokonaan monipuolisesti, ilman että maito on tämän tukena.

Sitä en tosin kiistä, etteikö GOMAD olisi hyvä ratkaisu niille, jotka eivät pysty tuota määrää kiinteänä syömään.

e. En edelleenkään usko, että maito toimii yhtä hyvänä proteiinin lähteenä kuin lihakin. Kuten jo sanoin, en ole koskaan kuullut yhdestäkään menestyneestä kehonrakentajasta, joka joisi edes litrankin maitoa päivässä.

En niin kehonrakentajista tiiä, mut tony halme joi sen 4litraa maitoa päivässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sä oot mun esikuva, tosi hieno mies! mutta kyykkäsitkö paljon GOMADin aikana? kyykkyhän on tässä kanssa avainasemassa.

Tottakai

Lisäravinneproteiini keksittiin aikoinaan, että olisi helpompi säädellä proteiinin saantia eikä saisi tavallisen ruoan mukana muita ei-toivottuja aineita. Mutta mitäpä noista nykyajan motkotuksista, ei muuta kuin aivot narikkaan ja takaisin kivikaudelle primaaliruokavalioon.

Naurattaa myös tuo 5000kcal joka kerta kun näen tuon luvun. Tai se, että 4 litraa sopisi kaikille täsmälleen samalla tavalla. Helvetti jos minä juon neljä litraa mitä tahansa niin rakko räjähtää.

Lisäravinneproteiini keksittiin aikoinaan, että olisi helpompi säädellä proteiinin saantia eikä saisi tavallisen ruoan mukana muita ei-toivottuja aineita. Mutta mitäpä noista nykyajan motkotuksista, ei muuta kuin aivot narikkaan ja takaisin kivikaudelle primaaliruokavalioon.

Naurattaa myös tuo 5000kcal joka kerta kun näen tuon luvun. Tai se, että 4 litraa sopisi kaikille täsmälleen samalla tavalla. Helvetti jos minä juon neljä litraa mitä tahansa niin rakko räjähtää.

Ketään missään vaiheessa väittänyt että 4 litraa sopii kaikille täsmälleen samalla tavalla. Ja ei varmasti ole hirveän järkevää juoda 4 litraa yhdellä kerralla. Tuskin ketään juo maitoa sen takia että saa proteiinia helposti vaan sen takia että siitä saa kaloreita helpossa muodossa. Mutta mitäpä minä kivikautisena ihmisenä joka syö ruokaa eikä jauhoja tietäisin.

Make kertoi Supermassa kirjassaan juoneensa bulkilla 5-6 litraa maitoa päivässä. En muista tarkkaan olikse tuo määrä, pitänee tarkistaa kun pääsen töistä kotiin. Joka tapauksessa paljon. Itse aattelin kokeilla tuota 4 litran settii joskus.

Ne jauhotkin on ruokaa apina. Vähän vaan idioottimaista vetää 4 litraa nestettä jos haluaa kaloreita tai proteiinia.

Jauhot on kyllä vähän eri luokassa jos puhutaan ravinteista maitoon verrattuna. Eipä tuo 4l nyt edelleenkään ole kuin 2400 kaloria (täysmaito) että se on hyvä lisä jos tosiaankin tarvii sen 4000 kaloria että saa painon nousemaan.

Koko ketjun lukeneena/selanneena niin suosittelen että porukka vois lukee tosta linkistä et mikä tää GOMAD oikein on ja miksi joku tekis sen ja kuinka kauan jne.
http://stronglifts.com/gomad-milk-squats-gallon-gain-weight/

Ja maitoohan yleensä suositellaan niille jotka aloittelee ja joilla on vaikeuksia saada painoa. joku 90-110 kilon pro nyt tuskin hyötyy maidosta niin kauhesti mutta aloitteleva joka normaalisti elää alikulutuksella ja on aloittamassa kehonrakennusta/painonnostoa/voimailu niin hyötyy runsaasta maidon määrästä paljon enemmän.

Mikä pointti ottaa painoa 5kg kuukaudessa? Tarkottaa yli 1000 kcal plussakaloreita päivässä mikä taas tarkottaa, että tulevasta painosta suurin osa on rasvaa. Nykytietämyksen mukaan kuitenki optimi pyörii tuola muutaman sadan plussakalorien/päivä paikkeilla. Tietysti jos ei oo tarkotus olla timmissä jiirissä eli diettailla noita tulevia kiloja pois ni sittehä voi samalla vaikka sekotella muutama sata grammaa kaakaojauhetta tohon maitomäärään. Jos meinaa sitten pudottaa painon lähelle lähtöpainoa ni siinä meneeki sitte tuplasti aikaa mikä painon keräämiseen meni jos ees hituse niitä lihoja haluaa säilyttää. Litran voiki hyvin vetästä päivässä ku siitä tulee sopivasti plussakaloreita jos niitä ei syömällä halua ottaa, mutta ite ainaki syön kaikki plussat ku kerta syödä saa ja sehä on mukavaa hommaa!

-elgen- se, että paljonko tarvit +kaloreita, riipuu monesta seikasta, kuten aineenvaihdunnasta, elopainosta, iästä yms. Eli toiselle tuo on ehdottomasti liikaa, mutta joku muu voi tarvita tuon määrän oikeasti.

Noi muuttujat vaikuttaa ainoastaan kulutettuihin kaloreihin. Jos oot nuori, vilkkaan aineenvaihdunnan omaava henkilö, joka painaaki vielä paljo ni kulutus on aikamoinen, mutta ei se vaikuta paljo niitä pluskaloreita tämän ison kulutuksen päälle tarvitaan, jotta maksimoidaan suurin mahdollinen lihaskasvu pienimmällä mahdollisella rasvan kertymisellä. Näin olen ainaki itse asian vuosien saatossa ymmärtänyt. Eli rautalangasta väännettynä ei kukaan voi tarvita yli tuhatta pluskaloria päivässä, jotta paino nousis 1-2kg kuukaudessa. Ihan perusfaktana, josta ei voi kiistaa saada aikaan on se, että jokainen 100 pluskaloria päivässä tarkoittaa sataa grammaa lisäystä painoon viikossa. Sama toisin päin eli ku painoa pudotetaan. Varsinki painon pudotuksessa se ei aina mene iha noin simppelisti, mutta periaatteessa ainakin.

Keho mukautuu aika helposti pieneen kaloriylimäärään. On vaikeaa kasvattaa painoa pikkuhiljaa monta kuukautta putkeen. Itselle tämä ainakin on vaikeaa. Mulla on paino noussut ainoastaan tällaisilla lyhyillä bulkeilla. Henkisesti on rasittavaa kytätä puntaria ja laskea kaloreita monta kuukautta putkeen. Parempi tällainen lyhyt rutistus.

Jos oot aloittelija niin sun kehitys mitä todennäköisemmin tökkää siihen että koitat saada mahdollisimman paljon lihasta ja koittamalla minimoida rasvan kertyminen. Aloittelijoilla sitä lihasta tosiaan pukkaa tulemaan huomattavasti nopeampaa kun treeni on oikeanlaista ja niitä kaloreita ja proteiinia on tarpeeksi. Ja jos lähdetään liikenteeseen siitä että on "alipainoinen" kun aloittaa niin sitä painoa voi hyvinkin kertyä se 5-10kg kuukaudessa.

Aloittelijoihin eivät päde ihan samat säännöt kuin niihin jotka ovat nostelleet pidempään.

Noi muuttujat vaikuttaa ainoastaan kulutettuihin kaloreihin. Jos oot nuori, vilkkaan aineenvaihdunnan omaava henkilö, joka painaaki vielä paljo ni kulutus on aikamoinen, mutta ei se vaikuta paljo niitä pluskaloreita tämän ison kulutuksen päälle tarvitaan, jotta maksimoidaan suurin mahdollinen lihaskasvu pienimmällä mahdollisella rasvan kertymisellä. Näin olen ainaki itse asian vuosien saatossa ymmärtänyt. Eli rautalangasta väännettynä ei kukaan voi tarvita yli tuhatta pluskaloria päivässä, jotta paino nousis 1-2kg kuukaudessa. Ihan perusfaktana, josta ei voi kiistaa saada aikaan on se, että jokainen 100 pluskaloria päivässä tarkoittaa sataa grammaa lisäystä painoon viikossa. Sama toisin päin eli ku painoa pudotetaan. Varsinki painon pudotuksessa se ei aina mene iha noin simppelisti, mutta periaatteessa ainakin.

MUTTA jotta taas saataisiin mahdollisimman paljon irti ohjelmasta ja sitä kautta mahdollisimman paljon lihasta kasvatettua, ei pienillä plussilla ole hyvä mennä. Tällöin tarvitaan enemmän ylimääräisiä kaloreita kuin esim 300-400, Tuhat on jo aika hyvä numero. Mutta kuitenkin tässä pitää muistaa että GOMAD on ohjenuora aloittelijoille joka on helppo toteuttaa ja halpa. Ja kun puhutaan aloittelijoista niin ne voivat hyvin vetää sen 6 viikkoo putkeen 1000 kalorin plussilla ja esim. sen 20-toiston kyykky ohjelman. Tämän jälkeen muutetaan treeniä ja ravintoa tai ainakin ravinto (vähmpi maitomaisemmaksi). Taas jollain vähän pitemmälle kerenneellä ja enemmän harjoitteleelle pitkään kovilla plussilla olo on vaan läskin keräämistä, Näillä alkaa n. 2 viikon jälkeen menettää suurten plussa kaloreiden hyödyn. tällöin pienillä plussilla hyötyä voi tulla kauemmin mutta paljon pienempää ja hitaampaa on kehitys kuin aloittelijalla (johtuu monesta syystä).

Eli imo.
Aloittelijalla pidemmän ja suuremmat plussat on hyödyksi ja paljon järkevämpää kuin pienet plussat. Pidemmälle kehittyneet tekee sit jo jotain muuta ja järkevämpää kuin GOMAD:iä

Itse olen juonut nyt 1,5 litraa täysmaitoa päivässä ja luulen että sillä mennään jatkossakin. Vaikka olenkin aloittelija en näe mitään syytä miksi minun pitäisi yrittää tieten tahten saada massaa useampi kilo viikossa? Mielestäni max puoli kiloa per viikko on ok.

Ja miksi pitäisi tämän GOMADin yhteydessä tehdä kyykkyjä, miksi se on "avainasemassa"? Eikö normaali, kunnon treenaaminen riitä? Eihän vaikka hauis kasva kyykkyjä tehdessä kun silloin ei hauista mitenkään rasiteta? Oonko nyt ihan pihalla.

Ja miksi pitäisi tämän GOMADin yhteydessä tehdä kyykkyjä, miksi se on "avainasemassa"? Eikö normaali, kunnon treenaaminen riitä? Eihän vaikka hauis kasva kyykkyjä tehdessä kun silloin ei hauista mitenkään rasiteta? Oonko nyt ihan pihalla.

Kyykky on äärimmäisen kokonaisvaltainen liike voiman ja massan kannalta. Sen pitäis aina olla olennainen osa treeniä.

Ja mitään ei pitäis harrastaa laput silmillä- ruokavalion ja treenin on muututtava tarpeen mukaan. Pitää tarkkailla miten oma kroppa reagoi ja kun läskiä alkaa kertyä liikaa, niin maidonjuontia on vähennettävä. Mulla ei ole ikinä näkynyt sixbackiä, ei edes 18-vuotiaana, kun painoin 57 kiloa ja pituus oli 182. Mieluummin olen vähän mahakas kuin sellainen luuviulu mitä oon ollut 25 vuotta. Ehkä tää ei sovellu joillekin, joille on tärkeintä näytellä vatsalihaksiaan poikakavereilleen, mutta ainakin minä saan enemmän naista kuin ikinä ja se on tärkeintä.

Kyykky on äärimmäisen kokonaisvaltainen liike voiman ja massan kannalta. Sen pitäis aina olla olennainen osa treeniä.

Ja mitään ei pitäis harrastaa laput silmillä- ruokavalion ja treenin on muututtava tarpeen mukaan. Pitää tarkkailla miten oma kroppa reagoi ja kun läskiä alkaa kertyä liikaa, niin maidonjuontia on vähennettävä. Mulla ei ole ikinä näkynyt sixbackiä, ei edes 18-vuotiaana, kun painoin 57 kiloa ja pituus oli 182. Mieluummin olen vähän mahakas kuin sellainen luuviulu mitä oon ollut 25 vuotta. Ehkä tää ei sovellu joillekin, joille on tärkeintä näytellä vatsalihaksiaan poikakavereilleen, mutta ainakin minä saan enemmän naista kuin ikinä ja se on tärkeintä.

No mun treeniin kuuluu kyllä kyykky mutta se on jalkapäivänä, sain vaan sellaisen kuvan että pitäisi tehdä kyykkyä joka treenipäivä tämän GOMADin aikana. Ja tuon fläsän kertymisen kanssa lähinnä tarkoitin sitä että onko hirveästi mitään pointtia bulkata kovilla plussakaloreilla (niinkuin jotkut varmaan tekee) niin että saa vaikka kolmen viikon aikana 10-12 kiloa painoa lisää josta varmasti on joku 95% läskiä ja loput toivottavasti lihasta. Sitten tuleekin vietettyä seuraavat 3-4 kk dieetillä, mikä on mielestäni hukattua aikaa. Mut olet kyllä ihan oikeassa että syömistä pitää muokata kehityksen mukaan.

Ja kukin tavallaan, itse pidän siitä että ne vatsalihakset näkyy edes vähän ja on muutenkin sopiva lihaserottuvuus. Pääasia että on tyytyväinen itseensä ja omiin tuloksiinsa, kyllä ne naiset tulee on sulla sitten sixpack tai ei :)

Mä en usko että 10-12kg painonnousu kolmessa viikossa on hyvä asia, vaikka sitä miten päin katsois. Se on jo saavutus, että saa niin paljon kaloreita kurkusta alas.
Mäkään en nää oikeen mitään järkeä sikabulkissa, ellei ole pahasti alipainoinen ja oikeasti tarvitse sitä rasvakerrostakin vähäsen. Sen mä viellä ymmärrän, että joku vuosia harjoitellut kehonrakentaja syö yli kulutuksen, että liha tarttuis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom