4 litraa maitoa päivässä [GOMAD]

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no mikä ongelma se sulle on jos ei se mulle ole? ei mitään vatsavaivoja mitä nyt parki kertaa viikossa pierasen. Lihas kasvaa ja rasvat on kympin pinnassa jatkuvasti. Nykyajan ihmiset syö niinpaljon paskaa einesruokaa ynnä muuta makeutettuu paskaa että tuskin mä olen maitoineni terveysongelmissa ainakaan yhtään aikasemmin.

En ymmärrä miksi vetää noin paljon maitotuotteita jos tietää, että voisi syödä paremminkin. Teikäläinenkin ilmeisesti viestien perusteella panostaa hommaan kovat piipussa, niin miksei sitten optimoida myös ruokavaliota? Maitotuotteet on kyllä helppoja syödä, ne on ns. laiskanmiehen proteiinilähteitä kun ei jaksa kypsentää lihaa.

...Mutta toisaalta...

Ois hauska tietää mitä haittaa tuosta on. :)

nii mitkä ne haitat nyt oli? 20v päästä hajoo munuaiset?

joo, osasyy varmaan tähän maitopainotteiseen safkaan on sen syömisen helppous ja halpa hinta. ei tosiaankaan oo aina aikaa ja paikkaa kärtsää sitä pihvii.

ja ei . en ole "kovat piipussa" hetkeen treenannut. Nyt mennään kaikilla mahdollisilla laillisilla lisäravinteilla ja kaikenmaailman vitkutuksista palattu perusliikkeisiin ja avot, kehitystä syntyy kivasti ilman mehuja.

lisäyksenä vielä että tottakai päivittäin syön possua/nautaa/kanaa tai lohta paljon vihanneksia ja PARSAA . pari palaa jopa tummaa leipää.

en syö valkoista leipää yleensäkään mitään vehnää.. yrittäny noi nopeet sokerit jättää minimiin. mutta tää maito taitaa kaataa koko homman nyt äärimmäisen epäterveelliseksi.

No eikö se ole mainittu täällä jo moneen kertaan?

Muistaakseni sanoin tästä jossain toisessa ketjussa aiemminkin, mutta ihan vaan kertauksena:

Ois kiva jos tällaset perseilyvastaukset jätettäis pois, tai (jos kykyä on) lisättäis ainakin niiden perään kertauksena se asia mitä kysyttiin. Eli mun mielestä parempi vastaus sulta tähän ois ollut:

"No eikö se ole mainittu täällä jo moneen kertaan että se aiheuttaa X." Ja sitten joku tyypillinen shine-off, esim "Virtoja päälle vitun mortti."

Ihan siis jos vaan perse kestää.

Tutkimus maidon vaikutuksesta rasvanpolttoon ja lihaskasvuun..

http://www.mtv3.fi/makuja/ajankohtaista.shtml?1385077

Tulipa tollanen tuossa vastaan.

Huomasin ton kans tänää. Käsitinkö oikein että ne oli testannu 2 ryhmää, jossa toisessa juotiin maitoa, ja toisessa ei mitään ? Ja sitten väitetään sen perusteella että palautusjuoma on turha? Jota ei edes kyseisessä testissä käytetty maitoryhmän rinnalla?

Tässä dieetissä on kyllä tullut ongelmaksi kusihätä. Noudatan tätä vain puoliksi, eli juon kaksi litraa maitoa päivässä ja vedet ja palkkarit jne päälle, mutta joudun yleensä juomaan maidot iltaisin klo 16 jälkeen koska töissä ei oikein ole mahdollisuuksia juoda eikä säilyttää (jääkaapista maidot käytetään heti kahviin jne. apinatyössä kun olen). Pari litraa kun juo maitoa niin joutuu ravaamaan koko illan kusella (joku 4-5 kertaa) ja melkein poikkeuksetta pitää vielä yölläkin herätä lorottamaan. Alkaa jopa jo vituttaa kun ei saa katkotonta yöunta sen takia että liiallisen nesteen juonnin takia pitää öisinkin mennä vessaan. Hullulta kyllä tuntuisi juoda tuo koko 4 litraa ja vettäkin pitäisi varmaan vähän päivän aikana juoda, eihän siinä ehtisi mitään muuta tehdä päivän aikana kuin kusta.

Pitää yrittää päästä sen verran aiemmin ylös että saisi edes puoli litraa tai litran vedettyä aamupalaksi niin ei jäisi illaksi niin paljoa juotavaa. Jos se auttaisi.

EDIT: Muuten, onko ylipäätänsä järkevämpää juoda vaikkapa lasillinen 20-30 minuutin välein? Olen aika pitkälti juonut tuon pari litraa putkeen (1,5-2h aikana siis).

ihan nopeesti laskettuna itse käyttämäni roteiinimömmö tulee kyllä halvemmaksi kuin maito ja mömmöistä saa kaikenmaailman bcaa:t sun muut samalla

Hellurei ja hopsis popsis.

Otetaanpa myös seuraavat huomioon, kun puhutaan maidosta:

http://keho.net/keskustelu/naytaviesti/Maito-laihduttaa-18569

>> "Ei kaali räjäytä varastoituneita kaloreita taivaantuuliin. Maito sen sijaan tekee niin."
>> "..on saanut selville, että maito vähentää rasvasolujen taipumusta varastoida päivän aikana saadut kilokalorit ja lisää samalla niiden kaloreiden osuutta, jotka haihtuvat lämpönä ilmaan."
>> "Kalsium vaikuttaa luustossa ja verenkierrossa jossa se säätelee suonten laajentumista ja supistumista, sekä hermoissa, joissa se on mukana hermoimpulssien ohjauksessa. Se on merkittävä välittäjäaine, joka auttaa monenlaisia soluja ymmärtämään mitä niien tulee tehdä. Ilmeisesti yksi näistä soluista, jotka tottelevat kalsiumia, on rasvasolu. Tutkimuksissa huomattiin, että kun veressä on paljon kalsiumia, rasvasolut saavat käskyn lopettaa rasvan varastoinnin ja aloittaa sen polttamisen. Kun kalsiumia on vähän solut hamstraavat rasvaa. Lopputuloksena rasvaa muodostuu lisää ja rasvasoluista tulee suurempia ja lihavampia."

(http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2011010412934121_lh.shtml)

Tällänen setti pidemmän päälle voi laukaista laktoosi intoleranssin heikommille vatsoille, niin kuin mulla kävi kun meni pari litraa maitoa ja reilusti päälle kilo maitorahkaa päivittäin pidemmän aikaa. Mutta sekin helpotti pitkän maitotuote paaston jälkeen, nykyään vetelen laktoositonta maitoa mut rahkat vedän ihan normina. Vähän se laittaa rupsuttamaan mutta eihän ne omat pierut haise, emäntä kuulema haistaa.. tiedä siitä sitten :D

Mä olen kyllä ollut hieman siinä käsityksessä, että maidon juontia(pastöroitu varsinkin) tulisi vähentää. Ei sitä maailmallakaan juurikaan juoda, Suomessa on vain taottu lapsesta pitäen, että sitä on pakko juoda joka ruokailun yhteydessä. Vähän sama leivän kanssa. Joka tapauksessa 4 litraa päivässä on hurja määrä eikä kuulosta kovin järkevältä vaikka ei olekkaan juuri nyt heittää mitään tieteellistä faktaa tätä vahvistamaan. Komppaan kyllä muita siinä, että fiksuinta olisi ottaa ne tarvittavat määrät järkevästi suunnitellulla ruokavaliolla.

Itellä menee litra päivässä vaikka oon yrittänyt rajoittaa sitä, 2l menis varmaan kanssa keposesti.

Maito on hyvää ja terveellistä, miksi ei?

armeijassa meni se noin 3 litraa päivässä, tosin rasvatonta. Ei tuossa nesteen määrässä ole mielestäni mitään ongelmaa kun vaihtaa vain kaiken veden maidoksi niin siinähän niitä tulee "ilmaisia" kaloreita. Itse en keksi kyllä yhtään syytä ottaa kaloreita väkisin juomalla maitoa, varsinkaan täysmaitoa rasvoineen. Opetelkaa hyvät lapset syömään kunnolla niin ei tarvitse tuollaista pelleilyä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom