4 litraa maitoa päivässä [GOMAD]

Eli sun mielestä proteiininlähteillä ei ole mitään ero? Ihan sama ottaako proteiinin pihvistä vai tofusta, tai viljasta.

No kun nimenomaan en väittänyt niin. Mutta tässä ketjussahan nimenomaan on toitotettu sitä että toi maitomäärä juodaan tasapainoisen ja monipuolisen ruokavalion lisäksi. Eli kyllä sitä proteiinia tulee muistakin lähteistä tuosta ellei nyt kasvissyöjä ole. Se proteiinimäärä mikä sitten tulee siitä maidosta on vaan plussaa, kun eihän se 120g/päivä kuitenkaan ole riittävä määrä kun puhutaan lihasmassan kasvatuksessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu tuo anemian pelkohan se tässä painavin syy on tähän ketjuun. Mutta toisaalta maitokuurihan kestää vain kuukauden.

Hiilarit saa helposti "mistä tahansa".

Tässä onkin kysymys siitä, että mätän ruokaa niin paljon kuin fysiikka kestää, mutta kaloreita ei silti tule tarpeeksi. Lisäksi otetaan huomioon että minulla on nopea aineenvaihdunta ja tarvitsen luultavasti vielä keskimääräistä enemmän kaloreita.

Joten tässä tapauksessa hiilarit saisi "kohtalaisen helposti" maidosta. Kasvaako lihakset jos en saa riittävästi kaloreita?

Aika jännä sinäsä. Noh, enpä ala väittelemään sen enempi. Ite oon kanssa juonu maitoa (kevyttä ja rasvatonta) ihan pennusta asti todella paljon ja mm. monet pahemmat luunmurtumiset on hyvin tod.näk. vältetty koska on kestävä luusto/tukiranka - ihan ovat ortopedit ja muut lääkärit sanoneet ku aikoinaan kättä murtunu yms.

En näkisi mittään estettä tuohon hirveeseen maidonkittaamismäärään, jos vaa maito maistuu juojalle ja syöpi tarpeeks monipuolisesti muutenkin. Ihan tälleen maalaisjärjellä ajatellen. Tiede varmasti sanoo kaikenlaista muuta - niinku ylleesä. Voihan suomalainen perunakin aiheuttaa syöpää..

Btw, ei oo parempaa makua ja juomista olemassa esim. treenin jäläkeen ku kylymä maito!

ps. kerran yksi pidempään kokkina työskennellyt vanhempi mies mulle kertoi maailman parhaan palautusjuoman = kevytmaitoa+raakakaakaota+luomuhunajaa. :kuola:

Mun mielestä GOMAD kuulostaa toimivalta, vaikka ei mitään tieteellistä faktaa ole tähän heittää.. Myös itse oon juonu useita litroja päivässä ( helposti +1l kevytmaitoa/täysmaitoa per ateria (eikä tihkaise edes)).. Uskoisin jopa että suuri maidonkulutus on suurimpia tekijöitä mitättömään kehitykseeni :)

Mutta toisaalta maitokuurihan kestää vain kuukauden.

Mikä järki tossa nyt sit on? Luuletko, että kuukaudessa saat sen 15kg massaa(niinku joku mukamas tuolla sai) ja sen jälkeen lihakset kasvaa, vaikket kaloreita yhtä paljoa vedäkään? Jos et pysty syömään tarpeeksi kasvaaksesi, ei yksi kuukausi GOMADia muuta tilannetta suuntaan eikä toiseen. Itseasiassa, sen jälkeen tarvitset enemmän kaloreita, koska paino todennäköisesti on noussut sen aikana pari kiloa.

Kuukausi plussilla varmasti ehtii jo kasvattaa lihasta, mutta mitään valtavaa muutosta et tuolla saa aikaan. Oma mielipide on, että GOMADiakin tulisi jatkaa ainakin sen 2-3kk.

Mikä järki tossa nyt sit on? Luuletko, että kuukaudessa saat sen 15kg massaa(niinku joku mukamas tuolla sai) ja sen jälkeen lihakset kasvaa, vaikket kaloreita yhtä paljoa vedäkään? Jos et pysty syömään tarpeeksi kasvaaksesi, ei yksi kuukausi GOMADia muuta tilannetta suuntaan eikä toiseen. Itseasiassa, sen jälkeen tarvitset enemmän kaloreita, koska paino todennäköisesti on noussut sen aikana pari kiloa.

Kuukausi plussilla varmasti ehtii jo kasvattaa lihasta, mutta mitään valtavaa muutosta et tuolla saa aikaan. Oma mielipide on, että GOMADiakin tulisi jatkaa ainakin sen 2-3kk.

Niin no, senhän näkee sitten kauanko on riittävästi. Ja join juuri litran punaista maitoa grillilautasen päälle muutamaan minuuttiin eikä tuntunut missään, niin kyllä varmasti saan tuon neljä litraakin uppoamaan helposti. Maitoa kun voi juoda täyteen vatsaankin :)

Armeijassa tuli juotua aikalailla tuo 4l. 4 täyttä mukia 4krt päivässä + tietysti ruokaa päälle niin paljon ku jakso. Kovasti tuntuvat tupakaverit valittavan hajuhaitoista :D

Butter, meat, eggs, milk, and cheese are implicated in higher rates of hormone-dependent cancers in general, she said..
Because hormones reside in milk fat, drinking skim milk is one option.. <-- problem solved, vaikka ei niin paljon kaloreita enään saadakkaan.

Postaa parempia tutkimuksia/tuloksia, toi oli kuraa.

Anteeksi syvästi. Ensi kerralla laitan vielä linkin perään sulkuihin "vitsi", jotta koko kontribuutioni humoristinen ote tulee varmasti maitoänkyrällekin (vitsi) selväksi. :) Jos postaan tutkimuksen, postaan ihan oikean tutkimuksen enkä tollasta onnetonta sensaatiohakuista kyrsää.

En siis edelleenkään vastusta maidon juontia, edes noissa määrin. Juon sitä itsekin jonkin verran ja veikkaan että käyttämäni rasvainen luomumaito tekee vaan hyvää terveydelleni, parhaat sheikitkin tulee tunnetusti maidosta. Lähinnä nyt tarkoitin koko paskalla vitsikkäästi ilmaista että on mielestäni parempia tapoja hankkia tuo määrä ravintoaineita ja energiaa. Toisaalta tuo nyt on ainakin helppo...

Mietinkin vähän et ei voi olla totta.. Toisaalta mulla on liian subjektiivinen näkemys tähän aiheeseen, minkä ansiosta ei voinut muuta kuin nähdä punaista =D Toi tutkimus sinällään oli ihan hauska, kiitos postaamisesta!

edit. Mut tollasen postaaminen on sitäkin vaarallisempaa, kun joku ymmärtää sen väärin(minä) ja kaiken lisäksi vielä uskoisi sen(jokumuu).

Tämä n. 4 litran maitomäärä tulee mitä ilmeisimmin todella vanhasta ja legendaarisesta bodaustreeniohjelmasta "Squats and milk". Googlella löytyy älyttömästi materiaalia tähän vanhaan bulkkausmenetelmään liittyen, ja sitä todellakin käytettiin aikanaan todella paljon. Nykypäivänä tuollaista maitomäärää ei välttämättä tarvitse juoda, sillä noihin aikoihin proteiinijauheita ollut saatavilla samalla tavoin kuin nyt!

Squats and milk -ohjelmien kulmakiivenä toimivat äärettömän kovat 20 toiston kyykkysarjat ja n. gallonan maitomäärät, eli vajaat neljä litraa / päivä. Ja mitä ilmeisimmin tämä bulkkausmenetelmä oli todella toimiva, vaikka täällä skeptikoita kirjoitteleekin. Vastaotteella on mielestäni siinä mielessä pointtia, että jos dieetti on hyvässä kondiksessa ilman hervotonta maitomäärääkin, niin ei toimivaanbulkkaukseen juuri tuota maitoa välttämättä tarvitse.

EDIT: tosiaan GOMAD tarkoittaakin, juuri gallonaa maitoa päivää kohden. :D Joka tapauksessa laajalti käytetty oldschool-menetelmä, jota monet pitävät toimivana.

ite juon normaalistikkin varmaan neljä litraa maitoa päivässä (senköhän takia pierettää jatkuvasti). tietää ainakin mistä on helppo karsia ku alkaa laihduttaa :D

Satuinpa katsomaan tässä joku aika sitten ykköseltä Prisma-dokkarin koskien painonpudotusta. Siinä tehtiin koehenkilölle testi, jossa ensimmäisen viikon ruokavalio oli täysin maidoton ja toisella koeviikolla nautti reilusti maitotuotteita (pääasiassa maitoa ja juustoja). Kyseessä oli siis yksi ja sama henkilö (oli muuten joku julkkis, jolla oli oma juustotila). Viikon lopussa ulostenäytteistä katsottiin paljonko rasvaa poistui ulosteen mukana ja jälkimmäisellä viikolla rasvaa poistui yli kaksinkertainen määrä. Kalsium siis sitoo itseensä rasvaa näköjään aika reippaastikin. Yritin etsiä Yle Areenasta, mutten ainakaan tähän hätään löytänyt. Tää ei nyt varsinaisesti liittynyt asiaan mitenkään, tulipa vaan mieleeni... :rolleyes:

Ihan ok dokkari. Muutaman asian kannalta vain hieman harhaan johtava.

Ja tuo lisääntynyt rasvan poistuminen ulosteen kautta suuremman kalsiumin määrän ansioista ei ole enempää kuin muutama gramma päivässä. Sekin jotain sentään.

Ja vaikuttaa myös ehkä hieman rasvan varastoitumiseen/polttoon.

Pelkkä kalsium lisäravinteena ei ole näyttäisi olevan niin tehokasta kuin maitotuotteet. Eli kalsium vastaa n. 50% näistä painonhallintaan vaikuttavista eduista, joita maidossa on. Toista puolta ei tiedetä, mutta se voi olla mahdollisesti hera tai kaseiini.

Useissa tutkimuksissa suurempi maitotuotteiden käyttö/kalisumin määrä on yhdistetty parempaan laihtumiseen/painonhallintaan. Mutta myös päinvastoin.

Vaikutus ei siis ole kovinkaan suuri, summa summarum.

Yllättävän hyvää tuo punainen maito :) Oon nyt alkanu totuttelemaan, ja litra menee helposti kerralla, niin miksipä ei 4 litraa päivässä. Kerron sitten parin kuukauden päästä miten toimi.

Niin, tokihan ruokavaliot laadittiin niin, että ovat rasva-arvoiltaan samanlaiset, mitäs virkaa koko tutkimuksella muuten olisi ollut. My bad, unohdin mainita. Oli muuten "Laihdutuksen lyhyt oppimäärä" ja esitettiin 22.11., en siis kovin tarkasti muista enää sisältöä.

Joo katoin saman dokkarin ja meinasinkin just mainita tosta, että arvothan menuissa oli samat periaatteessa. Sen jälkeen välähti lamppu päässä, että johtuikohan viime keväänä dietillä ollessa ja sen junnatessa paikallaan....että kun jätin maidon pois kokonaan n.3-5dl/pv niin jopa alko homma toimii taas saman tien ja ukko kiristyy! pääsi todennäköisesti tarkkaan lasketut rasvatkin imeytyy viimein ilman maidon tekemää "suojakalvoo" sisuskaluihin.

Tuossa gallona maitoo setissä ei kyllä omasta mielestä oo mitää järkee. Tietty jos tavoitteena on sellainen college päällä iso look tai jokinorsu look niin eihän siinä, mutta lihas tuolla tuskin kasvaa ilman fläsä kertymää tai sit pitää olla jo kovat lääkkeet muutenkin :D

no eikös se oo jokasen kunnon bulkin sivutuote se pieni fläsä, sinänsä siis retardia sanoa että tää bulkkimenetelmä on hanurista koska saat mukana fläsää, no shit?!

Itse olen juonut sen 3 litraa kevyt maitoa viimeiset pari vuotta bulkilla, ja ei ole fläsän tuloon vaikuttanut mitenkään. Mutta ton kolme litraa vetäsee ilman että sitä edes juo varsinaisesti erikseen (ruuan kanssa + puuro) että ei luulisi ton neljän litran olevan kovin hankalaa.

Dieetillä jätän yhteisannoksen litraan, ja lisään proteiinia muualta niin dieetti on valmis.

Noudatin GOMADia ja selvisin hengissä. 12 kiloa nousi paino. Mahaa tuli ja kasvoi kaksoisleuka, mutta nyt kun oon noin kuukauden juonut vain kaksi litraa päivässä, niin leuka on hävinnyt ja jenkkakahvat on melkein sulaneet. Paino ei ole kuitenkaan laskenut eli olen onnistunut kasvattamaan lihasta samalla. Läskin tuloa ei kannata pelätä turhaan, koska se palaa aika tehokaasti, kun siirtyy takaisin normaalimpaan ruokavalioon ja tarkkailee hiilarinsaantiaan.

Noudatin GOMADia ja selvisin hengissä. 12 kiloa nousi paino. Mahaa tuli ja kasvoi kaksoisleuka, mutta nyt kun oon noin kuukauden juonut vain kaksi litraa päivässä, niin leuka on hävinnyt ja jenkkakahvat on melkein sulaneet. Paino ei ole kuitenkaan laskenut eli olen onnistunut kasvattamaan lihasta samalla. Läskin tuloa ei kannata pelätä turhaan, koska se palaa aika tehokaasti, kun siirtyy takaisin normaalimpaan ruokavalioon ja tarkkailee hiilarinsaantiaan.

sä oot mun esikuva, tosi hieno mies! mutta kyykkäsitkö paljon GOMADin aikana? kyykkyhän on tässä kanssa avainasemassa.

Mulle on tullut ihan järkyttävät ilmavaivat tuosta maidon juonnista, jos joisin koko neljä litraa suoli varmaan räjähtäisi siitä kaikesta kaasusta

Laktoosi-intoleranssi? Minulla lähti ilmavaivat heti pois, kun vaihdoin laktoosittomaan ruokavalioon

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom