- Ikä
- 45
Olen taas ajatellut pitkästä aikaa siirytä 4-jakoisen pariin. 2- ja 5-jakosta on tullut nyt vuoroteltua jo jonkin aikaa.
Mutta on muutama vaatimus 4-jakoiselle, jotka eivät tee sen toteuttamisesta ainakaan liian helppoa, eli:
- Ei yhtä jalkapäivää vaan etu ja takareidet eri päiville.
- Rinta eri päivälle kun olkapäät ja ojentajat
- Pohkeet kahdesti kierrossa
- Selkä ja hauikset eri päiville
- Mikään ei saisi mennä liikkaa "päällekkäin"
Eli se perusjako ei nyt tähän käy:
1. rinta, hauis
2. jalat
3. olkapäät, ojentajat
4. selkä
Vaan tota pitäisi jotenkin järkevästi muokata. 5-jakoseen ei nyt aika riitä kun oon dietillä ja aerobistakin pitäisi ehtiä ja jaksaa tehdä. Ja muutenkin toi 1 on ja 1 off puntilla toimii minulla ehkä parhaiten.
Olen ajatellut jotain seuraavia:
1. Rinta, hauis, forkut
2. Etureidet, pohkeet, vatsat
3. Olkapäät, ojentajat, epäkkäät
4. Selkä, takareidet, pohkeet
Tuo on ehkä paras mitä on mieleen tullut, mutta päivä 3 tulee olemaan ihan törkeän raskas. Toki pohkeet voi siinä vetää vähän kevyemmin. Tossa ei tulisi alaselällekään rasitusta kun kahtena päivänä, mikä on iso plussa. Samoin olka ja ojentaja on kaukana rinnasta. Selän treenaus ennen hauista ei ole koskaan ollut ongelma.
Toinen mitä ajattelin on:
1. Rinta, etureidet, pohkeet
2. Selkä, epäkkäät, vatsat
3. olkapäät, ojentajat, pohkeet
4. takareidet, hauis, forkut, vatsat
Mutta tossa taas tuleekin sitten alaselälle rasitusta kolmena eri päivänä, mikä ei ole paras mahdollinen juttu palautumisen kannalta. Vatsat taas sopii tohon jakoon hiton hyvin kahdesti kierrossa.
Tuleeko jollakulla vielä joku parempi setti mieleen. Mitään kolmijakosia en nyt edes mieti, enkä sitä 5-jakostakaan.
Mutta on muutama vaatimus 4-jakoiselle, jotka eivät tee sen toteuttamisesta ainakaan liian helppoa, eli:
- Ei yhtä jalkapäivää vaan etu ja takareidet eri päiville.
- Rinta eri päivälle kun olkapäät ja ojentajat
- Pohkeet kahdesti kierrossa
- Selkä ja hauikset eri päiville
- Mikään ei saisi mennä liikkaa "päällekkäin"
Eli se perusjako ei nyt tähän käy:
1. rinta, hauis
2. jalat
3. olkapäät, ojentajat
4. selkä
Vaan tota pitäisi jotenkin järkevästi muokata. 5-jakoseen ei nyt aika riitä kun oon dietillä ja aerobistakin pitäisi ehtiä ja jaksaa tehdä. Ja muutenkin toi 1 on ja 1 off puntilla toimii minulla ehkä parhaiten.
Olen ajatellut jotain seuraavia:
1. Rinta, hauis, forkut
2. Etureidet, pohkeet, vatsat
3. Olkapäät, ojentajat, epäkkäät
4. Selkä, takareidet, pohkeet
Tuo on ehkä paras mitä on mieleen tullut, mutta päivä 3 tulee olemaan ihan törkeän raskas. Toki pohkeet voi siinä vetää vähän kevyemmin. Tossa ei tulisi alaselällekään rasitusta kun kahtena päivänä, mikä on iso plussa. Samoin olka ja ojentaja on kaukana rinnasta. Selän treenaus ennen hauista ei ole koskaan ollut ongelma.
Toinen mitä ajattelin on:
1. Rinta, etureidet, pohkeet
2. Selkä, epäkkäät, vatsat
3. olkapäät, ojentajat, pohkeet
4. takareidet, hauis, forkut, vatsat
Mutta tossa taas tuleekin sitten alaselälle rasitusta kolmena eri päivänä, mikä ei ole paras mahdollinen juttu palautumisen kannalta. Vatsat taas sopii tohon jakoon hiton hyvin kahdesti kierrossa.
Tuleeko jollakulla vielä joku parempi setti mieleen. Mitään kolmijakosia en nyt edes mieti, enkä sitä 5-jakostakaan.