Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
1. Rinta, hauis, kyynärvarret
Vinopenkki käsipainoilla 3 x 5-8
Alaviistopenkki 3 x 8-10
Pec- deck 3 x 12
Pullover käsipainolla 2 x 15
Hauiskääntö EZ- tangolla 3 x 8-10
Hauiskääntö käsipainolla 3 x 10-12
Rannekääntö penkillä 3 x 12
2. Etureidet, takareidet, pohkeet
Hack- kyykky 3 x 5-8
SJMV 3 x 6-10
Vipuvarsiprässi 3 x 8-12
Reisiojennus 3 x 12-15
Reisikoukistus istuen 3 x 10-12
Pohjenousu istuen 3 x 15-20
3. Olkapäät, ojentajat, vatsat
Pystypunnerrus koneella 3 x 5-8
Pystysoutu tangolla 2 x 10-12
Vipunostot sivulle 2 x 10-12* (Pudotussarja)
Dippi lisäpainolla 3 x 5-8
Ranskalainen punnerrus vinopenkillä 3 x 8-12
Jalannostot 3 x 12
Lankku 2 x Max
4. Selkä, takaolkapäät, pohkeet
Leuanveto vastaotteella 3 x 5-8
Yhdenkäden vipuvarsisoutu 3 x 8-12
Kulmasoutu myötäotteella 3 x 8-12* (Pudotussarja)
Ylätalja leveällä otteella 3 x 10-12* (Pudotussarja)
Takaolkapääsoutu käsipainoilla 2 x 12
Pohjenousu seisten 3 x 8-12
Kun täällä kerran 4jakoisesta puhutaan niin heitetään oma kyssäri sekaan. Ongelma on treenin rytmittäminen. Teen tällä hetkellä 2vuoro työtä jossa vuorotellaan 12h päivä ja 12h yövuoroissa, joita seuraa 3 vapaata. Näin siis pääsääntöisesti. Nyt olen kuitenkin poikkeustilanteessa ja teen 2 päivävuoroa joita seuraa 3 vapaata.
Ja varsinainen kysymys on se että onko 4 jakoisella liikaa treenata kaikkina 3 vapaapäivänä ja pitää lepoa nuo työpäivät sen mitä töissä nyt pystyy lepäämään. Vai jatkaa tyyliin 1on 1off 1on 2off tai 2on 3off
tulipas sekavasti selitettyä asia joka omassa päässä oli yksinkertainen. No toivottavasti joku ymmärsi.
Tällaisella jaolla on menty jonkin aikaa ja varsin hyvältä tuntuu sisäänajon jälkeen. Tarkoituksena on nyt kasvattaa selkää.
1. Olkapäät + ojentajat
2. Selkä (paksuus) + hauikset
3. Jalat
4. Rinta + selkä (leveys)
Saako kysyä millä liikkeillä/toistoilla eroaa nuo selkäpäivät toisistaan? Tavaraa pitäs itekki saada lisää selkään...
Ite oon tehny kerran viikkoon selän ja silloin seuraavasti: pullover taljassa, mave, kulmasoutu tangolla(vaihdellen kapeaa vastaotetta/leveä myötä), ylätalja leveä myötäote, alatalja(vaihdellen kapeaa vastaotetta/leveä myötä) ja ylätalja kapealla kahvalla.
Toistoja oon tehnyt sen 2 x 6-8 per liike. Miettinyt kyllä että pitäiskö lisätä esim. pulloveriin toistoja, ehkäpä sinne 8-12?
Miksi? Jos kädet nyt ei järkyttävästi ole jäljessä muuta kroppaa niin miksi niitä enempää reenaamaan? Muutamasta viikosta en tiedä mutta pitkällä aikavälillä itsellä kärsis ainakin nivelet punnerrusliikkeissä.Olen ollut dieetillä maaliskuun puolivälistä asti. Paino on pudonnut vajaa 10kg. Selvää kiristymistä on tapahtunut, mutta luonnollisesti olen menettänyt myös kokoa. Mitä ootte mieltä, ku ajattelin, että jos treenaisi nyt ainakin muutaman viikon kädet kahdesti viikossa? Eli jako olisi seuraava: 1. Olkapäät, kädet 2. Jalat, pohkeet 3. Rinta, kädet 4. Selkä, takaolkapäät, pohkeet. Mietityttää vaan, että pystyykö palautumaan? Varsinkin ku hauikset rasittuu kovasti myös selkä treenissä. Neljä kertaa viikossa käyn salilla.