4-jakoinen ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lohku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve kaikille!

Ajattelin kysyä semmoista, että mikä 4 jakoinen ohjelma SINULLA on toiminut parhaiten (lihasmassan lisäyksen kannalta)? Olis kiva jos voisit myös pistää päivät, että millon teit mitäkin eli millon reeniä ja millon lepoa. Ajattelin vain tällä aiheella jos silmään sattuisi joku ohjelma, mikä on toiminut parhaiten kaikilla ja millä kaikki ovat saaneet parhaat tulokset.

Itse olis suunnitelmissa alottaa 4 jakoinen ohjelma kunhan eka saan suostuteltua mutsin ja faijan kustantamaan sen kk kortin salille ja esittelykierroksen (yhteensä 65e).

Treenitaustaa multa löytyy n. 5kk eli aloittelijahan tässä ollaan vielä, vaikka kyllä sitä tietää yhtä sun toista jo :cool:

Mutta mutta vastauksia kaipaillen :)

Suosituin nelijakoinen lienee jotain tällaista:
8 päivän kierto, joka toinen päivä treeniä,
1. jalat
2. rinta, hauis
3. selkä
4. olkapäät, ojentajat.

Toinen 4-jakoinen sydeemi (mitä ite käytän) on

-kädet
-jalat
-rinta-olkapää
-selkä

sama kahdeksan päivän kierto käy tähänkin, itsellä kuitenkin käytännön syistä kiinteät treenipäivät ma, ke ja pe.

Minulla parhaiten nelijakoisista on toiminut seuraavanlainen ohjelma:

1. Jalat
2. Lepo
3. Rinta, Olkapäät
4. Lepo
5. Selkä
6. Lepo
7. Hanskat
8. Lepo

Ja treenimetodi oli MD (joo olin kp:n opetuslapsi)

Sama jako kuin Mho:lla, mutta pari päivää eri kohdassa.

8 päivän kierto siis tässäkin ja joka toinen päivä salilla:

1. jalat
2. lepo
3. olkapäät ja ojentajat
4. lepo
5. selkä ja vatsat
6. lepo
7. rinta ja hauis
8. lepo
9. alusta

Tässä mun 4-jakoinen ohjelma:

1.Jalkakyykky
2.Lepo
3.Penkkipunnerrus
4.Lepo
5.Maastanosto
6.Lepo
7.Penkkipunnerrus

Ai lihasmassan kannalta?No siitä en tiedä , mutta Voimaa tulee ja paljon!:D :kippis1:

Originally posted by mho
Suosituin nelijakoinen lienee jotain tällaista:
8 päivän kierto, joka toinen päivä treeniä,
1. jalat
2. rinta, hauis
3. selkä
4. olkapäät, ojentajat.

Suosituimmassa nelijakoisessa lienee 2. ja 4. päivä toisin päin, harvat tekevät selkäpäivän hauistreenistä seuraavana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by reiz
Suosituimmassa nelijakoisessa lienee 2. ja 4. päivä toisin päin, harvat tekevät selkäpäivän hauistreenistä seuraavana.
Ehkä niinkin, mutta toisaalta tuossa vaihtoehdossa on silti selkä ja hauis peräkkäin. Itsellä tuleekin tarpeen mukaan tuossa nelijakoisessa johonkin väliin tarvittaessa 2 välipäivää ja joskus taas kaksi päivää peräkkäin treeniä.

Noo, vielä yksi:
1. rinta+olkapäät+vatsat
2. reidet
3. selkä+takaolkapäät+vatsat
4. kädet+pohkeet+vatsat

Kierto viikossa, välipäivät muun elämän mukaan. Palautuksia vaihdellaan niin, ettei samanlaista viikkoa tule peräjälkeen ja kevyt viikko norm 1/4, dieetillä 1/2.

Mä käytän tälhetkel tällaista ohjelmaa...
Ma: Rinta (Penkki tärkeimpänä)
Ti: Jalat (Kyykky numero uuno)

To: Ojentajat ja Hauis (Kapee penkki ensin ja sitten vaihtelevasti joko ensin ojentaja liikkeet tai sitten vuorotellen ojentajaa ja hauista)
Pe: Selkä

Olkapäitä tein ennen ojentajan kans ja hauis rinnan kans mut olkapäät meni tasan niin huonolle hapelle että päätin jättää mokomat lihakset vähäksi aikaa kokonaan ja katsoa mitä tää sanoo. (No sen verran täytyy sanoa et on noi taas vähän kipeytyneet enkä voi ymmärtää missä vika...ehkä se on todellakin se kesäduuni mikä noit mun olkapäät tuhos?) Tehokkain päivä tällä ohjelmalla ehdottomasti on käsipäivä...itse vaikea kuvitella etteikö tuo toimisi monelle muillekkin jotka haluaa voimaa tuonne ojentajiin?
Ainiin ja vatsoi tulee tehtyä selkäpäivänä voimapyörällä. Kerran viikos kyl riittää saamaan ne niin kipeeksi et ainakin kaksi päivää nauraminenkin tuntuu vatsas.

Originally posted by metal
Mä käytän tälhetkel tällaista ohjelmaa...
Ma: Rinta (Penkki tärkeimpänä)
Ti: Jalat (Kyykky numero uuno)

To: Ojentajat ja Hauis (Kapee penkki ensin ja sitten vaihtelevasti joko ensin ojentaja liikkeet tai sitten vuorotellen ojentajaa ja hauista)
Pe: Selkä
Tossa on kans se ongelma että selkä on habatreenin jälkeen seuraavana päivänä... ei hjuva

Mulla toiminut parhaiten seuraava.

Ma: Rinta
Ti: Selkä+hauis
Ke: lepo
To: jalat
Pe: olkapäät+ ojentajat
La+su: Lepo

Vatsat silloin kun tuntuu tarpeeliselta. Eli noin 1*viikko.
Pohkeet mulla on niin hirveen isot että niitä en reenaa, not.
Kuulluu luonnollisesti jalkoihin.

Tällä hetkellä teen seuraavaa jakoa ja treenit on joka toinen päivä..

1. Jalat (myös pohkeet)
2. Rinta + hauis
3. Selkä + takaolkapäät + pohkeet
3. Olkapäät + ojentajat

Hyvin toimii myös seuraava ohjelma:

1. Jalat (+pohkeet)
2. Rinta + olkapäät
3. Selkä + takaokapäät + pohkeet
4. Hauis + ojentajat

Originally posted by Tomi
Sama jako kuin Mho:lla, mutta pari päivää eri kohdassa.

8 päivän kierto siis tässäkin ja joka toinen päivä salilla:

1. jalat
2. lepo
3. olkapäät ja ojentajat
4. lepo
5. selkä ja vatsat
6. lepo
7. rinta ja hauis
8. lepo
9. alusta

Heh. Meillä näyttäis olevan Tomi-boyn kans täysin identtinen ohjelma, jopa treenijärjestys on sama. Eli tämä ohjelma on myös mulla käytössä. Ja täytyy myöntää, että vaikka on tullu kokeiltua vaikka millaisia variaatioita, niin tämä on perusohjelmista ehdottomasti paras. Joka toinen päivä lepoa antaa mulle ainakin tarvittavan palautuksen, ja saan syödä ja levätä kunnolla. Rinta-olkapäät- tai rinta-ojentajat-yhdistelmä ei sovellu ainakaan mun kropalle.

Kuurilla ohjelmaa vois ehkä hieman tiivistää:

treeni-treeni-lepo-treeni-treeni-lepo.

Originally posted by Jortsu
Tossa on kans se ongelma että selkä on habatreenin jälkeen seuraavana päivänä... ei hjuva
Tuota olen kyllä miettinyt mutta eipä näytä häiritsevän minua ainakaan vielä...joskus olen siirtänyt selkätreenin lauantaiksi mutta mitään eroa en kyllä huomaa...usein kädetkin on vasta toisena päivänä kipeemmät kuin treenin jälkeisenä päivänä.
Täydellistä jakoa tuskin onkaan mutta ainakin minulla tuo selkä on kaikkein vähimmällä huomiolla mikä ei kyllä välttämättä ole hyvä mutta ennemmin kyllä tästä tingin kuin esimerkiksi hyvästä käsitreenistä...harmi kun viikossa on vain seitsemän päivää...! :)

4 jakoisesta viel sen verran, että kannattaako silloin tehdä 3 vai 2 sarjaa yhtä lihasta kohden? Kun _yleensä_ esim. selkä jaetaan yhdelle omalle päivälle, niin miltä kuulostaisi vaikka seuraava selkä treeni?:
- Leuanvedot 3*max
- Ylätalja eteen leveällä otteella 3*8
- Yhdenkäden kulmasoutu käsipainolla 3*8
Painot isot, toistot pienet, eli massaahan sitä ollaan hankkimassa :kippis1:

Originally posted by Lohku
4 jakoisesta viel sen verran, että kannattaako silloin tehdä 3 vai 2 sarjaa yhtä lihasta kohden? QUOTE]

Summa summarum:

Mitä isommat lihakset, sen enemmän voi ottaa liikkeitä. Esim. rinta, olkapäät, ojent. 3 liikettä mun mielestä maksimissaan/lihasryhmä, ja sarjat 2-3.

Selkä ja jalat sitten vaatii jo enemmän liikkeitä, mut mulla ei oo koskaan kolmea sarjaa enempää liikettä kohden. Pääliikkeet yleensä 3 sarjaa, ja apuliikkeet 2-3.

Suositut

Back
Ylös Bottom