+30 ja hoikka vyötärö, mahdotontako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikää 33 ja sigusta löytyy vihje ilta-rp:n pitämiseen välillä 4-7%.

Ymmärrän threadin aloittajan yskän täysin, kolmeenkymppiin asti meni see-food dieetti hyvin, mutta sitten alkoi laardia kertyä ja lujaa. Nyt treenaan enimmäkseen vaan voimaa ja pidän rasvat alhaalla alle 50g hiilaridieetillä ei-treenipäivinä. Muutaman kerran kuussa hiilaripäiviä ja palautusjuomassa maltot menee yli ton rajan. Valitettava puoli tässä on eväitten jatkuva kuskaus mukana, mutta kaikkeen tottuu.

Itse elän vielä siinä haavemaailmassa, että voisin kasvattaa lihasmassaa mutta onko tuo nyt tehtävä vaikeimman kautta eli ensin kerätään sitä massaa vatsan kustannuksella ja sitten yritetään päästä vatsasta eroon lihasten kustannuksella :curs:

Kun puhutte matalahiilarisesta dieetistä niin itse ymmärrän, että silloin mennään alle normikulutuksen ja hiilarit pidetään vaikka siellä Dopeyn esittämässä <50g/pvä. Tätäkö tarkoitatte vai pelkästään hiilareiden pienentämistä rasvoja lisäämällä?

Eväiden kuskauksessa ei ole mitään ongelmaa, se on jo se valittu tie :D

Jäi viime dieetistä niin huono kokemus kun ne vähätkin lihakset lähti dieetillä vaikka silloin vedin proteiinia +3g/kilo, tosin rasvat oli silloin ~20% päivän energiasta. Tuolloin mentiin 1800 kcal/pvä.

RiQ, kerroit pudottaneesi suunnilleen vuodessa 30 cm vatsasta. Olitko myös dieetillä vai vain pienillä hiilareilla liikkeellä? Entä lihasmassa/voimataso, menikö alaspäin vai tapahtuiko vuoden aikana kehitystä?

Kiinnostaisi kokeilla tuota mutta kun vuosi on pitkä aika pistää "vain" dieettiin ilman, että saa muuta kehitystä aikaan.

Originally posted by jarkko
RiQ, kerroit pudottaneesi suunnilleen vuodessa 30 cm vatsasta. Olitko myös dieetillä vai vain pienillä hiilareilla liikkeellä? Entä lihasmassa/voimataso, menikö alaspäin vai tapahtuiko vuoden aikana kehitystä?

Mulla oli vähän eri tilanne aloitettaessa, koska takana oli 4 vuoden totaalitauko. Siihen nähden voimatasot tulleet ylös 50-100% liikkeestä riippuen. Mutta kyllä nytkin pientä kehitystä voimatasoissa tapahtuu kokoajan (toivottavasti jatkuu näin).

Mutta en näkisi etteikö hiljalleen voisi kehittyä, treenin vaan pitää olla progressiivista. Itellä joka lihasryhmälle periaatteessa ekana liikkeenä massaliike, jossa tavoitteena saada aina joko enemmän toistoja tai kiloja ylös. Sen olen huomannut että perusliikkeissä ei ole mahdollisuutta vedellä pitkiä sarjoja, ei vain energia riitä. Semmoset alle 3-5 toistoa vielä jaksaa vetää täysillä, pidemmät yhtä helvettiä. Apuliikkeissä sitten enemmän toistoja. Treenien kesto pidettävä kanssa lyhyenä, mutta ytimekkäänä. Itellä noin 35-50 min lihasryhmästä riippuen.

Ja rajun aerobisen uskon tuhoavan lihaksien säilyttämisen mahdollisuuden ainakin pitkällä natudieetillä.

Joop. Meikällä luuston rakenne luo pohjat kapeaan vyötäröön (=suuria lihasmassoja on turha odottaa). Mutta ittellä on toiminut periaatteessa kahden linjan toteuttaminen.

Ruoka - tietty rasvan niukka käyttö, ~en syö pitsoja ja paistinperunat jää ottamatta, paljon kalaruokaa.
Treeni - Pelkkä punttisali ei riitä, useinkin teen "tuplatreeniä" - sali + pyöräilyä 10-20 km, tai päinvastoin. Jotain liikuntaa lähes joka päivä.

Tällähetkellä olen kovemmassa kunnossa kuin koskaan ennen ja ikää on 30 +.

Ikää minulla kanssa 30v tuntumassa. Korjaisin Jarkon ruokavaliota vaihtamalla sämpylän ruisleipään tai näkkileipään, eihän ole margariiniä välissä?. Spagetin tilalle tummaa tai täysjyväriisiä ja välillä tummaa tai 4-viljan makaronia. Jogurtti jos on normaalia runsassokerista niin vaihda maustamattomaan ja mausta itse marjoilla ja keinomakeutuksella. Myöhään illalla ottaisin enään paksuksi sakenevan proteinnidrinkin nälkää pitämään.

Kalaöljykapseleita ja oliiviöljyä ottaisin mukaan ruokavalioon. Itse uskon kreikkalaisten pitkän iän salaisuuteen oliiviöljyyn, vaikka eräs palstalla hehkuttaa rypsiöljyn puolesta. Vahvoja kromikapseleita voisit kokeilla myös 200mcg*3 kpl päivässä. Kromin ainakin väitetään tasoittavan verensokeria.

Vyötärönympärystä ei kannata liikaa tuijottaa, raskas maastaveto tekee äkkiä paksuuttaa alaselkään ja vyötärönympärys kasvaa -> lihoo?. Rasvapihdit rasvaprossan mittaukseen olisi kova sana.

Tietysti voi käyttää myös palstalla mainittuja stimulantteja (kofeiini, efedriini, yrttiefedriini) rasvanpolton tehostamiseen. Niistä on jonkin verran hyötyä, jos muut perusjutut ovat kunnossa.

Joo, ennen (muutama viikko sitten) olikin ruisleipä ja tumma spagetti mutta sitten vaihdoin sämpylään ja spagettiin jotta saisin riittävät kalorit kasvua varten. Kalorit tuli siis lisättyä hiilareiden muodossa joka ei vastausten perusteella ole järkevin tapa. Kasvua on alkanut tulla mutta ei ihan siten kuin ajattelin :rolleyes:

Rasvaa en käytä oikeastaan missään eli pitänee ottaa rypsiöljy osaksi päivittäistä ruokavaliota. Ainakin sillä saisi helpommin kaloreita säädeltyä kuin hiilareita lisäämällä.

Matalahiilariset ateriat oli käytössä silloin dieetillä, mutta alkoi kyllästyttämään pelkän lihan/kanan syönti ja vihanneksilla loppu mutta jos se on se tie autuaammaksi niin sitten mennään niin
:whip:

En haluaisi kuitenkaan ryhtyä mihinkään "dieetille" vaan mieluummin korjaisin ruokavaliota ja ehkä treeniäkin ja katsoisin ensin tuoko se muutosta. Jotenkin on jäänyt sellainen uskomus, että ei välttämättä tarvittaisi dieettiä jotta voisi polttaa rasvaa lihaksia lisäämällä. Tiedä sitten onko tämä joku päähän pinttynyt urbaani legenda.

Originally posted by jarkko
Kun puhutte matalahiilarisesta dieetistä niin itse ymmärrän, että silloin mennään alle normikulutuksen ja hiilarit pidetään vaikka siellä Dopeyn esittämässä <50g/pvä. Tätäkö tarkoitatte vai pelkästään hiilareiden pienentämistä rasvoja lisäämällä?
Kyllä matalahiilarinen dieettikin voi olla pluskalorinen. Itse vedän osan päivistä miinuksella ja hiilaritankkauksilla loiskitaan iloisesti pluskalorien puolella. Tavoite on ylläpitää matalaa rasvaprosenttia.

Jos hiilarit pudottaa alas niin ehdottomasti ronskisti hyviä rasvoja tilalle. Muuten lähtee lihat kun energia pitää tehdä proteiinista.

Originally posted by Dopey
Jos hiilarit pudottaa alas niin ehdottomasti ronskisti hyviä rasvoja tilalle. Muuten lähtee lihat kun energia pitää tehdä proteiinista.
Tää oli varmaan mun virhe dieetillä, pudotin hiilarit alas ~20-30% ja otin sen proteiinista tilalle. Rasvat huiteli jossain 15% nurkilla.

No nyt yritetään seuraava vuosi päästä dieetin alkulihoihin:whip:

Originally posted by JSmith
B-kuskit tupakkapaikalla kertoo (eli en osaa tälle lähdettä antaa tai todenperäisyyttä arvioida) että vanhemmiten insuliiniherkkyys huononee eli kyky käsitellä sokeria heikkenee. Yhtenä esimerkkinä on se että pikkukakara saa liikahiilarista ylienergisen olon siinä missä keski-ikäinen taatta raahautuu sohvalle ja nukahtaa.

Toi voi olla hyvinkin mahdollista, ite(18V) joudun syömään aivan perkeleesti ennen kuin massaa tulee. Mutta 10 vuoden päästä asia on ihan eri ja syömiset joutuu katsomaan tarkemmin tai muuten massaa tulee mutta lihaksena mutta elämän ei ole tarkoituskaan olla helppoa!. Jos 60 v elää niin silloin tulee varmaan syötyä pirun vähän(aineenvaihdunta kun ei ole kovin suuri tossa iässä).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by RiQ

Ja rajun aerobisen uskon tuhoavan lihaksien säilyttämisen mahdollisuuden ainakin pitkällä natudieetillä. [/B]

Mitenkäs HIIT? eli sitä spurtti 20 s, hölkkä 20 s.

Laitoin tän tänne kun en viittinyt uuttakaan threadia aloittaa ja sopii siis jatkoksi tähän vyötärön kurissa pitämiseen.

Eli ruokavaliota säädän kuntoon ja yritin laskea ravintosuhteita ja hankalaa on.

Kun siis hiilareita yritetään pienentää niin joko se laitetaan proteiiniin tai rasvoihin.

On siis periaatteessa kaksi vaihtoehtoa, molemmissa pidän kalorit ~2800/pvä, salipäivänä ~3200

a)
proteiini 40% => 3,4g/painokilo
hiilari 40%
rasva 20%

b)
proteiini 30% => 2,6g/painokilo
hiilari 40%
rasva 30%

Tähän vielä, että normaalijako on varmaankin ollut
proteiini 25-35%, pyritty saamaan n. 2g/painokilo
hiilari 50-60%
rasva 15%

Ajattelin lähteä vaihtoehdolla b) mutta olisi kiva kuulla kommentteja, että kumman vaihtoehdon valitsisit jos tavoitteena on:
-LIHASmassan lisäys
-tiukentaminen
-voimatason kasvattaminen

Vai onko muka olemassa kolmaskin vaihtoehto? :D

Mä olen valinnut 50/10/40 suhteen sekä kiristelyyn (tai oikeammin rasvaprosentin kasvun ehkäisyyn) että voimanhankintaan, massanhankinta rasvaprosentin kasvaessa ei enää kiinnosta. Treenipäivinä hiilarisuhde on isompi kun palautusjuomassa on maltoa nykyään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom