30 000 kcal pyöräilyä viikossa. Onko järkeä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ojuni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Muutan viikoksi asumaan 50 km päähän työpaikastani.
Ajattelin, että mitä jos pyöräilisi joka päivä töihin ja takaisin.
Viikossa matkaa tulisi siis päälle 700km ja n. 30 000 kulutettua kilokaloria.

Yhden päivän kalorienkulutukseksi muodostuisi jotakuinkin 6500 kcal.
Ajattelin syödä kohtuullisen normaalisti, ehkä korkeintaan sen 3500kcal päivässä.

Olisiko tällaisessa mitään järkeä? Dieetillähän tässä mennään ja voi olla että lihastakin vähän lähtisi. Mutta varmasti lähtisi myös tosi hyvin läskiä, vai kuinka? Ja onhan se lihasmuisti olemassa...

Normaalisti käyn punttiksella 3 krt viikkoon ja 2-3krt viikkoon vedän tunnin aerobista per kerta.

pystytkö palautumaan jokapäiväisestä ajosta ? minkälainen kunto muuten?
itse en kykenisi tota ajamaan ku kerran :D sen jälkee perse ja koivet olisivat ihan paskana/pumpissa ?

voitko ajaa 700km viikonaikana ? 100km per päivä

voitko ajaa 500km viikonaikana ? 100km per päivä

Heh, tässä tämä suomen tulevaisuus (hyvä laskupää mulla), laskin tietenkin 700km koska 100km päivä. Mutta tosiaan – enhän mä seitsemänä päivänä viikossa käy töissä.

Kyllä mä uskon että tuosta voisi palautua jos pyöräily on rauhallista sunnuntaiajelua. En ole kyllä koskaan pyöräillyt kerralla yli 50 kilometriä tai kävellyt yli 20 kilometriä enempää..

Polttaa lihat pois.

Riippuu tietysti yleiskunnosta, mutta jos ekalla viikolla pyöräilet 500 km, niin toisesta viikosta eteen päin tuskin sylkäisetkään pyörään päin. Kannattaa ehkä aloittaa fiksummin, ensin 2 päivää viikossa, sitten pikkuhiljaa 3 jne.

Heh, tässä tämä suomen tulevaisuus (hyvä laskupää mulla), laskin tietenkin 700km koska 100km päivä. Mutta tosiaan – enhän mä seitsemänä päivänä viikossa käy töissä.

Kyllä mä uskon että tuosta voisi palautua jos pyöräily on rauhallista sunnuntaiajelua. En ole kyllä koskaan pyöräillyt kerralla yli 50 kilometriä tai kävellyt yli 20 kilometriä enempää..

Jos et ole koskaan edes pyöräillyt 50km kerralla niin et tule onnistumaan yhtä päivää pidempään. 50km sunnuntai ajelu tyyliinkiin veisi kolmisen tuntia jos oletetaan että sunnuntaiajelu olisi 15km/h. Siis yli 6 tuntia päivässä.

Jos tavoitteita ei ole pyöräilyn suhteen niin en suosittelisi edes kokeilemaan.

50km jollain jopolla on aika pirun pitkä matka

Totta on, että jos tämmöstä harrastaisi pidempään, voisi siinä lihat lähteä.
Mutta suunnitelmana oli tosiaan vain viisi päivää, ja ajattelin että toimisiko noin lyhyt aika sellaisena rasvaa polttavana shokkina.

Jos tulee jumi niin tekee sitten vaikka pari viikkoa pelkkää punttia (tai siis joutuu tekemään).

Mutta voihan olla että proggis jäisi ensimmäiseen päivään. Mutta olen juuri tätä matkaa aina silloin tällöin pyöräillyt yhtenä päivänä yhteen suuntaan ja toisena takaisin – ja kohtuullisen keveältä tuntui. Aikaa on mennyt yleensä semmoiset 1h 50min - 2h.

Ja ei onneksi tarvitse ihan Jopolla sentään polkea :D. Ihan perus hybridi on kyseessä / ei tosin mikään huippu tähän tarkoitukseen.
Felt qx-70 siis..
Felt_QX_70_S_201_4b7d20e4143d2.jpg

Voi olla keholles ihan muutenki MELKONEN SHOKKI.
Kyllä siinä taitaa lihaksetki kiitettävästi lähteä.
Ja niinkun muutki sanoi, niin voi olla ettet halua edes 1-3 päivän jälkeen lähteä enää pyöräileen mökiltä töihin:
-kauhee shokki keholle takana + ei ole palautunut yön aikana + ei ole ollut tarpeeksi ruokaa, paikat jumissa, vituttaa pyöräillä töihin suu irvisssä, "vittu en enää ikinä pyöräile" -- "saatana, pakko jaksaa vielä 40km" ja sit ku pääset töihin niin kokopäivä on sen jälkeen aika väsynyttä jne.

EDIT: jaa olet ennenkin pyöräillyt tota satunnaisina päivinä. No silti en suosittele, kuten kuvailin ylempänä, niin sama homma, mutta ei välttämättä seuraava päivä niin hampaat irvissä tarvi olla.

Oma mielipide: Anna mennä vaan. Se on viikko, 5 duunipäivää. Et sä siihen kuole, ei sun lihakset häviä tai jos häviää, niin nopeesti ne tulee takas.
Itse tosin söisin enemmän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samaa mieltä, eli anna mennä vaan. Kannattaa tarkastaa nuo kalorilaskelmat vielä. Itselleni sopivilla oletuksilla en saisi kulumaan lähellekään 30000 kilokaloria. (500km, 25km/h, 600kcal/h -> 12000kcal)

Huh huh mikä homma. 100km päivässä työmatkat pyörällä... :rolleyes:

Ok no eihän se kai olisi kuin tuo viisi päivää, mutta 2-3h työmatkaan per suunta on jo ihan tolkutonta. Mutta niin, jos jaksat niin siitä vaan. Mielenkiinnolla kyllä odotan raporttia tähän ketjuun jos tuon joka päivä teet :)

Tiedän yhden +60v miehen, joka on reilu 30v kulkenut työmatkansa pyörällä kesät ja talvet ja matkaa on n.35km. Joten mahdotontahan tuo ei ole, mutta uskallan väittää että hyvin hyvin harva tuohon loppupeleissä pystyy. Varsinkin tuollaisena yhtäkkisenä viikon repäisynä uskon että jo seuraavan tai viimeistään sitä seuraavana päivän reidet ja perse sanoo sopimuksensa irti. Reidet väsymisen ja perse hankaamisen johdosta. Mutta ei muuta kuin kokeilemaan ja iloisia rakonhoitelu hetkiä pakaraoille ja sisäreisille :D

Poljen itse n. 12km töihin päivittäin, aikaa menee n. 30min suuntaansa. En tiedä, mutta äkkiseltään tuntuu kyllä aikamoiselta matkalta polkea pari kertaa päivässä. Mikäs siinä, jos tosiaan haluaa käyttää sen neljä tuntia työmatkaan päivittäin. Itselläni ei kestäis kyllä lanttu sellaista.

Ihan mielenkiinnosta, pyöräiletkö noin muuten paljonkin? Vai onko satunnaisempaa?

Poljin yksi kesä 20km suuntaansa töihin, viikon jälkeen lopetin. Ei tuo matkana ole sinänsä paha vaikka kerran tehtynä, mutta jatkuvasti poljettuna rupeaa kyllä maistumaan puulta. Itsellä eniten söi se, että paljon menee aikaa vrt. autoon, kun ei sitä aikaa muutenkaan liikaa ole.

50km per suunta on kyllä huimaa... ihan vaan ajankulun takia en edes harkitsisi. Vois luulla, kuten moni totes, että ekankin viikon jälkeen rupeaa jo paikat sanoo että "morjens". Ehkä kannattaa tosiaan alkuun ottaa kevyemmin, vaikka sitten vain yhteen suuntaan ja auton takapaksissa toinen suunta.

Samaa mieltä, eli anna mennä vaan. Kannattaa tarkastaa nuo kalorilaskelmat vielä. Itselleni sopivilla oletuksilla en saisi kulumaan lähellekään 30000 kilokaloria. (500km, 25km/h, 600kcal/h -> 12000kcal)

Siis kirjoitinkin tuossa aiemmin, että laskin nopealla matikalla alunperin tuon kalorimäärän 700km:lle.

Katsoin eilen leffan The Flying Scotsman ja siinä tämä kaveri pyöräili tuon n. 50km matkan tunnissa. Ei sillä että se liittyis tähän mitenkään. Hauska sattuma vain.

Pyöräile toki, sehän on vain viikko kuten moni sano. Kyllähän sie kehoas kuunnellen näet miten jaksat parin päivän jälkeen. Raportoi toki tähän ketjuun. Olisi mielenkiintoista kuulla miten meni.

Mind over matter. :)

Eihän tuo nyt mitenkään mahdotonta ole, jos peruskunto on kohdallaan. Tiedän useamman kaverin, joka painaa tuollaista siivua ihan säännöllisesti.

On kyllä kuitenkin täysi itsemurha lähteä tuollaista ~5h/päivä treeniä millään miinuskaloreilla edes yrittämään. Kunnolla vaan hiilareita naamaan niin sitten kyllä onnistuu. >25km/h on myös pirun kova keskinopeus tuolla fillarillasi.

Jos rasvaa haluaa polttaa ni aloittaisin ketoosin tuoksi viikoksi. Sais kuitenki syödä rasvaa ja proteiiniä paljon, Ei lähtis lihatkaan ku vaan syö tarpeeks. Ja mikäs siinä on polkiessa, ottaa hyvää musaa soittimeen. Meidän kylällä eräs vanhempi mies on polkenu jo 20 vuotta pyörällä töihin. 30km sivu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom