3 päivää inttiin ja selkä hajalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sataa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No nyt mä menin sen tekemään. Tein toissapäivänä selkää ja ensimmäistä kertaa otin ja paskoin alaselkäni. Mikä parasta inttiin on vain 3 päivää. :wall:

Sitä intin kuntotestiä ajatellen ei hyvä.. Istumaannousuja en pysty tekemään ollenkaan. Hyvä jos pystyn kumartamaan. Olisko vinkkejä/kokemusta miten tästä tyhmästä tilanteesta selvitään?

Kiitos jo etukäteen.

eippä siinä mitään senkummempaa, teillä on terveystarkastus ennenkuin juoksentelu alkaa joten siinä tarkastuksessa valitat vaivoistasi, niin tulet saamaan asianmukaiset palveluksesta vapautukset jne.

Vaikka kuin kova jätkä oletkin, niin ei ole mitään järkeä urheilla jos se selkä OIKEASTI on paskana. Varmasti tulet kuulemaan vittuilua moneltakin taholta jos vemppaat heti alkuun, mutta who gives a fuck kun kyseessä on oma terveys.

No ei taida muu auttaa kun irvistellä ja suorittaa se koko homma. Ei se kuitenkaan ihan invalidi kunnossa ole.
Tarkoitin sillä vinkki osuudella, että miten saisin palautettua sen mahd. nop. entiseen kuntoon.

palveluksella vapautuksesta tarkoitan siis nyt vmtl ja vp jne. vapaputuksia, eli saat istuksia tuvassa pari päivää jos se selkä on oikeasti paskana. Ei ne lykkäystä anna jos ei ole tosi pahasti paskana..

Tarkoitukseni ei ole hakea lykkäystä eikä vapautusta, vaan saada mahd. hyvä kuntoisuusluokka. Ja selkä ei ole missään erityisen huonossa kunnossa. Joku hassu venähdys. Kuitenkin kipu on kohtalainen vatsoja tehdessä. Eli: paras tapa palauttaa selkä entiseen kuntoonsa? Pitääkö mun harrastaa täydellistä liikkumattomuutta sängyllä vai käydä vetäsee erittäin kevyt selkä reeni?

tjaa-a, lepoa, pientä verryttelyä ja itse suorituksen ajaksi kourallinen buranaa :)

roger that.

Eli tänään täydellistä liikkumattomuutta. Huomenna pieni reeni ja sitten vaan ostaan sitä buranaa.

Joku pätevä urheiluhieroja osais varmaan tehdä asialle jotain tai ainakin antaa asiantuntevia neuvoja. En halua mitenkään pelotella, mut mulle intissä oli fyysisesti kaikkein vaikeinta ensimmäiset 3 viikkoa. Se paikallaan seisomisen määrä teki alaselän ja kantapäät aivan saatanan kipeiksi. Monta kertaa olin jo lähtemässä helvettiin koko paikasta, mut väkisin hammasta purren kestin ja tuon ensimmäisen 3 viikon kiinniolon jälkeen pääsikin lomille ja sai levätä kunnolla. Sen jälkeen nuo vaivat helpottivat huomattavasti ja häiritsivät vuoden aikana vain silloin tällöin. Ei ole muuten intin jälkeen vielä kertaakaan alaselkä vihoitellut vaikka mavea oon reenannut reilusti entistä kovempaa, eli veikkaan, että tuo seisoskelu yms vahvisti sitä aika mukavasti.

sataa sanoi:
Tarkoitukseni ei ole hakea lykkäystä eikä vapautusta, vaan saada mahd. hyvä kuntoisuusluokka. Ja selkä ei ole missään erityisen huonossa kunnossa. Joku hassu venähdys. Kuitenkin kipu on kohtalainen vatsoja tehdessä. Eli: paras tapa palauttaa selkä entiseen kuntoonsa? Pitääkö mun harrastaa täydellistä liikkumattomuutta sängyllä vai käydä vetäsee erittäin kevyt selkä reeni?

Käytä nyt ainakin sitä järkeä. Ei sitä testiä ole varmastikaan pakko tehdä heti ekalla kerralla, eli selität tiltanteen, otat mahdoliset vapautukset ja teet testit vähän myöhemmin. Ei ole IMO mitään järkeä vetää jotain tekstiä oman terveyden uhalla.

Ota varovasti äläkä ressaa liikaa niitä testejä. Toki jos haluat AUK:iin/RUK:iin/haluat olla muuten vaan noheva taistelija, niin silloinhan kannattaa sykkiä testeissä mutta jos ei intti muuten oo se elämän tärkein asia, niin sitten liika ressi pois.
Kaveri pääs RUK:iin vaikka oli testien aikana käsi paketissa, joten ei niillä nyt loputtomasti painoarvo oo ja voit pyytää myös suorittamaan testit myöhemmin kun saat paikat kuntoon.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllähän ne siellä yleensä järjestää näitä kuntotestejä pyytämättäkin uudestaan, esim jos kaikista paskimmat haluaa vähän parantaa tai jotain. Eikä se kuntotesti nyt ihan ensimmäisinä päivinä ole jos en ihan väärin muista. Mutta se voi olla, että niiden ensimmäisten päivien höykytys kovinkaan paljon auta selkää parantumaan.

Heh, noheva taistelija, ohikiitävän sekunnin kaipasin inttiä.

Sitten totuus palasi mieleeni.

Itse asiaan, lepää ja koita esim kävellä hieman, vältä istumista.

Missä liikkeessä meni selkä paskaks ?

Alataljaa kun väänsin. Alaselässä sellasta vihlovaa kipua kun taivuttelee. Sauna auttoi kummasti vaivaan. Taidan harrastella sitä vähän enemmän tässä viikonlopun kunniaks.

mxm sanoi:
Ota varovasti äläkä ressaa liikaa niitä testejä. Toki jos haluat AUK:iin/RUK:iin/haluat olla muuten vaan noheva taistelija, niin silloinhan kannattaa sykkiä testeissä mutta jos ei intti muuten oo se elämän tärkein asia, niin sitten liika ressi pois.
Kaveri pääs RUK:iin vaikka oli testien aikana käsi paketissa, joten ei niillä nyt loputtomasti painoarvo oo ja voit pyytää myös suorittamaan testit myöhemmin kun saat paikat kuntoon.

Kyllä ne on sinne AUK:iin puskemassa, vaikka tahallaan yrittäisi kusta ne testit aivan poskelleen. Ja ketään en tiedä, joka olisi halunnut Aukkiin, muttei päässyt :)

Kypha sanoi:
Kyllä ne on sinne AUK:iin puskemassa, vaikka tahallaan yrittäisi kusta ne testit aivan poskelleen. Ja ketään en tiedä, joka olisi halunnut Aukkiin, muttei päässyt :)

Riippuu kovasti yksiköstä;)
Jossain tykärikomppaniassa on varmasti suurin osa asenteella "ei helvetti, en halua olla vuotta täällä". Mutta on myös paikkoja, jossa on enemmän hakijoita kuin päässeitä, näin ainakin meillä oli (tiedustelukomppania).

Hyvällä säkällä saat vapautuksen koko roskasta.

sataa: jos sulla on glukosamiinia niin ota sitä. testit tulee vasta myöhemmin, vissiin 1½ viikon päästä. ei mitään hätää, siihen asti otetaan rennosti. ainoo et sen säkin kantamisen kanssa voi olla vaikeuksia ekana päivänä. mene heti kasarmille saavuttuasi kitisemään asiasta jollekkin (mieluiten komppanian päällikölle), voi olla että saat jonkun alikersantin kantamaan säkkiä.

mxm, jep. tiedustelusta ei ihan noin vaan aukkiin mennä. mikä erä? mikä prikaati?

Katabolic sanoi:
Hyvällä säkällä saat vapautuksen koko roskasta.

Lainataan vähän threadia. Voiko tota c-luokkaa vaan kysyä terveydentarkastuksessa? Rusautin polven taas kerran ja maanantaina pitäs mennä myös inttiin. Nyt on kuutisen kertaa tullu jo rusautettua nää polvet niin olisikohan edellytyksiä. Tää jatkuva polvien hajoominen rupeaa nääs käymään vähän jo itsetunnolle.

Ei siellä heti ensimmäisenä päivänä mitään testejä pidetä. Viime vuonna kun itse astuin palvelukseen, oli terveystarkastus muistaakseni vasta toisen viikon loppupuolella, ja sen jälkeen alkoi vasta fyysinen osuus. Eli ei hätää jos selkäsi ei kovin pahasti mennyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom