Vanha thread, mutta en onnistunut googlella mitään erikoisen hyödyllistä löytämään 3-jakoisesta voimaohjelmasta/painonnosto-ohjelmasta tällä jaolla..
Tarkoitus tehdä 3+3 jakoista, suunnilleen PHAT-tyyliin. Juu, palaudun hyvin ja haluun hyödyntää varsin nuorta ikää ja jos en palaudu, niin muokkaan ohjelmaa.
Eli näinä päivinä haetaan voimaa ja seuraavat kolme putkeen on sitten lihaskasvuun. Plussalla merkityt on mahdollisia apuliikkeitä, joiden tarpeen katson itse hetken treenattuani.. Kommentteja? Työntö ja tempaus samalle päivälle tiistaiksi? Mulla on kaksi ehdotusta pohjaksi, molemmat alla. Haluan tehdä tuolla rinta/etureidet, selkä/takareidet, olkapäät/kädet jaolla, koska se sopii parhaiten mielestäni (palautumisen puolesta) minun muihin harrastuksiin. Jääkiekko tärkeimpänä (TI,PE,LA(SU) nyt ainakin), joten kiinnostaa opetella noita painonnostoliikkeitä.
Su: Rinta/Etureidet
- Etukyykky 3x4--6x6
- Penkki 3x4--6x6
+ Dippi rintaan painottaen
+Vatsa
+ Yhden jalan prässi
+ Valakyykky
+ Vinopenkki KP
Ma: Selkä/Takareidet
- Leuat 3x4--6x6
- Tempaus raaka 3x3--5x3
- Maastaveto
+ Kulmasoutu
+ Pohkeet
Ti: Olkapäät/Kädet
- Työntö raaka
- Pystypunnerrus
- Dippi
+ Arnold press/HCP
+ Ranskis ja hammer.
TAI SITTEN?
Su:Etureidet/rinta
- tempaus
- etukyykky
- penkki
Ma:Takareidet/selkä
- raaka työntö
- maastaveto
- leuanveto
Ti:Olkapäät/kädet
- pystypunnerrus
- dippi
+ apuliikkeet.
Kumpi parempi vaiko kumpikaan? Työntöä ja tempausta en oo koskaan tehnyt ja ne ovat ilmeisesti melko koko kehoa rasittavia, joten niiden sijoittamisessa pientä taitamattomuutta. Juu, ei oo optimi varmasti, koska google ei juurikaan tälle rinta/etureidet, selkä/takareidet, olkapäät/kädet jaolle voimaohjelmia minun taidoillani löytänyt. Sunnuntaina olis tarkoitus kevyen viikon jälkeen ottaa kokeiluun jompikumpi... Kiva olis edes yksi mielipide kuulla