No mun käsityksen mukaan dietil pitää vetää proteiinia paljon, et ne lihakset säilyy siel, eihän ne proteiinit vaikuta siihen jos otetaan löysää massaa pois, vaan ne hiilarit ja rasvat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
viimeisen 2 vuoden aikana on mennyt 600 pulloa ED energiajuomaa, pullo per päivä vauhdilla. Elimistö on niin tottunut siihen paskaan, että tulee kunnon kofeinii/lisäaine vieroitusoireita kun koittaa lopettaa. Nyt koitan jälleen lopettaa asteittain, koska kertaluontoisesti se ei ole onnistunut.
Kyllä. Kolmanteen päivään se on yleensä kaatunutkin. Nyt on siinä mielessä hyvä tilanne, että alkoi parin viikon talviloma ja yleensä vapaalla pystyn olemaan ilman. Nyt ei kärsi työnteko tärinöistä ;).Kaikista vierotushommista sanotaan, että kolmas päivä on vaikein (niin sokerin, suolaisen ja tupakankin suhteen).
Täytyy tutkia asiaa, että löytyykö Turgusen seudulta inbody mittausta.Sikabulk: Maito on kasvamista varten sen takia sitä syötetään pennuille Kalaöljyä ota min 10g, 20g ei ole haitaksi vielä, eli osta nestemäistä.
Jos haluat kunnon seurantaa tehdä, niin mittaa kaikki ruumiinosat ja käy inbodyssa vaikka 2kk välein.
Niin siis tuo maitohan nostaa insuliinia voimakkaasti, sitähän me ei haluta dietillä.(varastoiva hormooni)
Tietkö, mää oon aivan järkyttyny tästä tiedosta
Miten sää ajattelit tuon vähennyksen tehdä?
Terve taas. Niinkin suuri edistysaskel on käynyt että viimeksikirjoittamani (ylläoleva) viestin jälkeen en ole sen päivän jälkeen juonut pisaraakaan energiajuomia.
Olen pitänyt sykemittaria salireissuilla mukana ja vähän yli tunnin aherrus näyttää kuluttavan aika tarkkaan 800-1000kcal
Aloitin koko touhun kertarysäyksellä toinen päivä tätä kuuta, joten neljäs päivä on menossa. Normaalisti vetänyt ties mitä paskaa/pullaleipää pitkin päivää naamaan ja nyt kun se loppui kuin seinään niin kroppa reagoi. Päänsärkyä ja ties mitä.
Kysyisin nyt tästä VHH dieettauksen sopivuudesta salitreenin kanssa. Tarkoituksena että lihakset eivät kuihdu, mutta paino putoaisi. Muutenkin kaikki risut ja ruusut on tervetulleita tätä koskien.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Kävin jo ennen vuoden vaihdetta 2kk ajan 45min cycling tunneilla 2x viikossa, niin että ennen tuntia tuli aherrettua 75min salin puolella. Joulukuussa työajat oli mitä oli, niin tuli 3viikon tauko fillarointiin. Tarkoitus on jatkaa taas samaa rataa.Sulla riittää kuitenkin pudotettavaa niin -500kcal on aika pieni vaje. Esim. jos sulla olis kulutus tänään ollut toi 4400kcal niin ite söisin varmaan johonkin 3000kcal tietämille. Tuo 2200kcal on jo todella vähän sellaisille päiville, kun liikuntaa harrastaa paljon. Ei kannata mennä liian pienille kaloreille heti dieetin alkutaipaleella, jotta aineenvaihdunta pysyisi käynnissä ja riittäisi virtaa sinne salille myös. Jokaisen keho on erilainen niin ne itselle sopivat vajeet pitää löytää kokeilemalla. Itse kun oon 110kg aloitellut dieettaillut niin olen syönyt välillä 2500kcal (lepopäivä) - 2900kcal (kova salitreeni + aerobista runsaasti). Kun dietti etenee ja paino putoaa niin kaloreita voi pikkuhiljaa vähentää ruokailuista ja lisätä myös samalla aerobisen liikunnan kertoja/kestoja.
Ei muuta kun tsemppiä projektiin :whip:
...Itse olisin sun asemassa lähteny liikkeelle siitä, että karsitaan vain ne huonot hiilarit pois, ja jätetään täysjyväjuttuja vielä mukaan...
Eli korvaan kaiken vaalean tummalla.
Itellä tuli polvivamman aiheuttaman tauon aikana joku 20-25kg ylimäärästä. Toivuttua pikkuhiljaa jätin turhat pois ja liikuin, alle 6kk myöhemmin vaaka näytti -30kg joten ei tuo nyt ihan mahdoton ole.
Turhat pois(vaaleet -> tummaan, karkit jätät hyllyyn ja vähennät kaljan juontia) ja lisää liikuntaa pikkuhiljaa niin hyvä tulee.
Lähtökohtana n.125kg 180cm ja tarkoitus päästä alle 100kg. Alle 100kg päästään niin tarkoitus lähteä salille.
Olen 28 vuotias ohjelmistosuunnittelija ja viimeisen 2 vuoden aikana on painoa tullut tuo 25kg lisää. Kerron hieman miten tälläiseen tilanteeseen päädyttiin. Aloitin firmassa X hieman yli pari vuotta sitten ohjelmistosuunnittelijana tein aluksi aika pitkiä työpäiviä ja aikaa ei riittänyt silloiselle kihlatulle. Puoli vuotta kihlattuni katseli kun tein yli 12h työpäivää ja viikonloput menivät lähibaarissa roikkuessa. Vein myös työt kotiini vaikka olin jo 12h ollut työpaikalla. Kihlattuni lähti omille teilleen ja minulla oli siis entistä enemmän aikaa tehdä töitä. Kotona kävin vain nukkumassa ja päivisin kaikki ruuat olivat pikaruokaa tai mikrosapuskaa. Viikonloput menivät edelleen kännäämisen parissa ja elämäntavat olivat todella epäterveelliset. Vähän aikaa sitten yritys X päätti ulkoistaa palveluitamme Intiaan ja allekirjoittanut sai lopputilin.
Pari viikonloppua sitten kävin vanhojen kavereitteni kanssa yökerhossa ja sain outoja katseita ja suoraa vittuilua ylipainostani naisia lähestyessä. Kävin seuraavana päivänä kaverin puntarilla ja mittari näytti vähän yli 125kg ja heräsin todellisuuteen. Tässä vaiheessa tutustuin pakkotoistoon ja nyt uskalsin liittyä foorumiin kun olen tätä jo päiviä lukenut. Sain työpaikan eräästä koulusta opettajan sijaisena ja lopetin ryyppämisen, kebab/hese/mäkki ja mikrosapuskat yms. Olen nyt koittanut syödä terveellisemmin ja laittaa ruokavalion kuntoon. Tuntuu että taidan siltikin syödä vielä liian isoja annoksia. Kolaakin meni ennen monta litraa päivässä vaihdoin myös sen sokerittomaan versioon ja päätin että 1pullo pitää kestää vähintään 3 päivää.
Tarkoituksena myös aloittaa lenkkeily/kuntoilu. Tänään kävin 40min kävelyllä, en ole varmaan kahteen vuoteen liikkunut oikein yhtään ja kyllä hiki virtasi pelkästä kävelystä. Tarkoitus olisi mennä -1000kcal, mutta en oikein tiedä mikä olisi normaali kulutukseni niin en tiedä paljon pitäisi kaloreita syödä päivässä. Yritän päästä noin 1kg/viikko tahtiin.
Olen nyt tälläistä syönyt tässä pari päivää ja tänään puntari näytti 123.9kg
Aamupala: Ruisleipä (päälle oivariinia, kinkkua ja tomaatti/kurkku) + Maitoa (Rasvaton)
Lounas: Kouluruokailu
Välipala: Hedelmä + Ruisleipä tai maitorahka + sokeriton 2dl vadelmakeitto + Maitoa
Lounas: Tumma spagetti + Naudan jauheliha + Maitoa
Iltapala: Hedelmä + Ruisleipä tai maitorahka + sokeriton 2dl vadelmakeitto + Maitoa
Tulen tänne jatkossa päivittelemään mitä olen syönyt ja miten olen liikkunut, myös miten painon lasku on ltoteutunut ja millaisilla fiiliksillä mennään. Mahtaako tuo 25kg puolessa vuodessa olla liian kova tavoite? Vinkkejä saa laittaa.
Itselläni oli täysin samanlainen startti, mutta huomasin nopeasti että näillä suhteilla oma kroppa ei jaksanut. Salilla oli ihan loppu jo hyvin aikaisessa vaiheessa ja ne pienetkään kilot eivät liikkuneet puhtaasti....Aloitin jälleen -1000kcal (PHR 40 20 40) ja merkkaan kaikki syömiseni kalorilaskuriin....