-25kg puolessa vuodessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xander80
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja vielä hyötynä miinuskaloreilla punttaamisesta varsinkin aloittelijalla on se, että voimatasot nousee varmasti vaikka kehonpaino putoaisikin. Niinpä sitten aikanaan pääsee paljon suuremmilla painoilla kasvattamaan lihasmassaa oikein urakalla!!:rock:

Viime kirjoituksesta onkin kulunut jo jonkun verran aikaa, joten päivitellään hieman tietoja. Puntari näytti 120.1kg ja parhaiten tämän huomaa siitä, kun housut alkoivat pudota ja vyötä on pitänyt kiristää 1 reiästä 3 reikään eli noin 3cm.

[klip]

Jotenkin tuntuu vaan tyhmältä käydä salilla kun kerran miinus kaloreilla mennään niin lihaksethan eivät kasva? Onko ainoa hyöty siis energian polttaminen, joka taas tarkoittaa että minun pitää syödä salipäivillä siellä kuluttamani energian verran enemmän?

Oot hyvässä vauhdissa projektisi kanssa, se alle 100kg päivä koittaa vielä ihan varmasti.

Ja ehdottomasti käyt sitkeesti siellä salilla, siitä on pelkkää hyötyä.

:thumbs:

Ensimmäiseksi onnittelut jo saavutetusta tuloksesta :worship:

Itsellä myös sama projekti ja lähestulkoon samoilta lähtösijoilta lähetty 125kg ja pituutta on 175cm.

Tällä hetkellä vaaka näyttää nyt 120kg. Aloitin noin 2kk sitten rojektin. Mieli vaan paranee mitä edemmäs mennään ja virkeystaso jo nyt tuntuu toiselta kuin aikaisemmin.

Itse käyn 3x viikkoon salilla sekä lenkkeilen sen 5x. Aamut jääny vähä pois kun opiskellessa, jotenkin tahtoo nukkua vaan pitempään. Mutta palaan kyllä tuohon aamulenkkiin ensi viikolla.

Paljon tsemppiä miehelle :thumbs: ja toivottavasti tulee inffoo tilanteest lisää kiva seurata miten toinen kohtalotoveri pärjää :)

Päivitellään vähän kuulumisia, kun ei uni tule silmään. Puntari näyttää 117.1kg ja mahanympärys 118cm tilanne näyttää ihan hyvältä vetoa ajatellen.

Eli 1,5kk -6.8kg ja mahanympäryksestä pois 6cm.

Olen käynyt 1-2 kertaa viikossa uimassa ja välillä tulee tehtyä 5km kävelylenkkejä. Sali n.3 kertaa viikossa, mutta kuitenkin niin että viikossa olisi 2 lepopäivää jolloin ei tehdä mitään.
Pitäisi varmaan yrittää kehittää jonkunlainen saliohjelma nyt tulee tehtyä vähän kaikkea. Toisaalta olen nyt tutustunut salin jokaiseen laitteeseen ja tiedän miten ne toimivat ja mitä lihaksia niillä harjoitetaan.

Katsotaan jos vaikka kuukauden päästä saisin laitettua kehityksestä valokuvia. Otin itsestäni kuvan projektin alussa ja tarkoitus ottaa 2kk välein kuvia, josta toivottavasti näkee kehitystä.

Kiitos kannustuksesta ja tsemppiä muillekkin samaan veneeseen hypänneille.

Hei, hienoa:thumbs: hyvä että oot malttanut pitää lepopäiviäkin. sitten jossain vaiheessa, kun kunto edelleen paranee ja jos siltä tuntuu, voi lepopäivän jättää yhteen. Minusta on tosi hienoa tää sun projekti, ja jään seurailemaan mielenkiinnolla. Täydet kannustushuudot täältä!!

Jotenkin tuntuu vaan tyhmältä käydä salilla kun kerran miinus kaloreilla mennään niin lihaksethan eivät kasva? Onko ainoa hyöty siis energian polttaminen, joka taas tarkoittaa että minun pitää syödä salipäivillä siellä kuluttamani energian verran enemmän?

No tuohan ei pidä paikkaansa, aloittelijalla kasvaa lihakset kyllä ihan miinuskaloreilla. Itse pudotin n. 17v ikäisenä n. 15kg rasvaa, n. 85 -> 70kg, habamitta ei muuttunut mihinkään ja vyötärö kutistu runsaasti. Myöhemmin tuo ei enää tunnu "aidosti" onnistuvan mutta jos on jättänyt treenaamatta kuukausitolkulla/vuositolkulla niin entistä lihaa kyllä tulee takaisin rankoillakin miinuskaloreilla.

Että treeniä vaan, ei se turhaa ole lihaksienkaan puolesta :)

Päivitellään taas vähän kuulumisia. Painoa tällä hetkellä 115kg ja pitkä taival vielä edessä. 2kk aikana paino tippunut siis n.9kg ja jossain vaiheessa painoin sen 127kg joten siitä ollaan tiputtu 12kg alaspäin. Ihan ok vauhdilla siis laihdutaan. Välillä silti vain tuntuu painon tippuminen todella hitaalta ja motivaatiota pitää etsiä peilin edestä.

Motivaation nostamiseksi olenkin jo tässä miettinyt hieman jatkoa tälle projektilleni.
Alle 100kg veto siis hyvässä mallissa ja siitä on vielä tarkoitus jatkaa tiputtamista 10kg, joten kesäkuun alun tavoite 90kg. Kesäkuussa alkaa kesäloma, jolloin tarkoitus ottaa rennosti ja viettää aikaa rannalla. 2kk takana ja näillä näkymin vielä 7kk edessä diettailua. Toisaalta tähän uuteen elämäntyyliin on jo sen verran tottunut, että helposti luulisi sen 7kk menevän ellei jotain ihmeellistä tapahdu. No koitetaan nyt ensin hoitaa se paino alle sadan kilon.

Laitetaan loppuun vielä huono webcam kuva (jos osaan) jossa siis kuvien välissä n.1,5kk ja 7kg. Kuten kuvasta näkyy mahaa on vielä ja paljon.
my.php

linkki kuvaan

Hyvin homma etenee. Kyllä tosta erottaa et maha on pienentyny! Maltti on valttia. Ootko ollenkaan laskeskellu miten paljon syöt päivässä kaloreita? niitähän voit vaikka laskea -100, jos esim nyt meet -300 kcal.

Xander tota tahtia kun jatkat niin hyvin menee ! =), itsekin ois kiva saada se 10kg pudotettuu tai pikkasen enemmänkin ens kesään mennessä :)! Että en kyllä millään 1kg viikossa tahdilla mene..

Toisaalta tähän uuteen elämäntyyliin on jo sen verran tottunut, että helposti luulisi sen 7kk menevän ellei jotain ihmeellistä tapahdu.
http://img89.imageshack.us/my.php?image=webcamqf7.jpg

Mulla oli kans aikoinaan sama ku ite laihdutin, että kun tuo elämäntyyli muuttui niin siihen tavallaan tottui eikä diettaaminen ollut kovin vaikeaa.

Noin 3kuukautta olin todella kovalla dietillä jolloin pudotin 1-2kg viikossa, sen jälkeen sitten hiljensin vähän vauhtia..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli kans aikoinaan sama ku ite laihdutin, että kun tuo elämäntyyli muuttui niin siihen tavallaan tottui eikä diettaaminen ollut kovin vaikeaa.

Noin 3kuukautta olin todella kovalla dietillä jolloin pudotin 1-2kg viikossa, sen jälkeen sitten hiljensin vähän vauhtia..

Voisin allekirjoittaa edellisen. Pari ekaa kuukautta 1,5kg/viikko ja sitten tahtia rauhoittaen ettei ihan kaikki lihat karkaa. Puolessa vuodessa -16kg ja nyt on lähtenyt ajan kanssa vielä pari kiloa lisää,vaikka kesä ja grillikausikin olivat välissä. Tällä hetkellä takana 9kk ja 18kg ja en tunne olevani dieetillä vaan tästä on tullut uusi elämäntapa.

Proteiineja ja hyviä rasvoja kannattaa suosia nopeiden hiilareiden kustannuksella. Samaten chilikastikkeilla saa kummasti kärkeä broileri/tonnikalarisottoihin..

3 asiaa:
1) Atkins ruokavalio
2) Kuntosali
3) Aerobista maltillisesti
Kaikista löytyy tietoa täältä sivustolta aivan valtavasti, rankkaa tulee olemaan mutta tulokset ovat sen mukaisia. 8kg/kuukausi on ihan mahdollista tiputella. Puolivuotta siis riittäisi helposti.

Laitetaan vähän taas päivitystä... Viime perjantaina mittari näytti alle 110kg kiloa johon olin tyytyväinen. Lauantaina vietettiinkin sitten pikkujouluja ja sunnuntai menikin krapularuuan parissa, en ole vielä edes vaa'alla uskaltanut käydä katsomassa paljon vaikutti.

Vetoa ajatellen asiat siis hyvällä mallilla, pelottaa vaan tulevan viikonlopun omat synttärit. Lisäksi on tulossa joulu ja uusivuosi, jolloin alkoholia yms tulee varmasti nautittua. Pitää yrittää silti pysyä kohtuudessa ja ensivuoden puolella vedetäänkin sitten pari kuukautta tipatonta linjaa.

Itsestä tuntuu, että lipsuminen on nykyään paljon helpompaa kun on huomannut dietin toimivan hyvin. Treenattua tulee 3x sali ja pari aerobista joka viikko. Kunto on kasvanut valtavasti ja tässä pitäisi pian aloittaa jo juokseminen. Kiitos ihmisille kannustuksesta koitan selvitä tämän vuoden vielä kunnialla ja ensivuonna palata tiukkaan diettikuriin.

Kyllä isommissa projekteissa tuo pääkopan lepuuttaminen on ihan paikallaan, kukin tekee sen tavallaan, samoin aion itse 'hieman' nollata uutenavuotena viimeistään paineita yms. Tsemppiä vaan treeneihin!

Sitähän on sanottu että ei sillä ole mitään väliä miten syöt jouluna viikon aikana vaan se miten syöt niinä 51 muuna viikkona vuoden aikana.

Jossain vaiheessa saattaa painon pudotukseen tulla pieni taantuma ja tuntuu että paino ei putoa millään.Vähä ku että salilla käyt ni ei se treenikään joka päivä kule ja tulokset parane..
Mut määrätietoisesti ku jatkaa vaan ni kyl se paino siitä taas lähtee laskuu.itellä meni tossa n.1.5kk-2kk että paino ei tuntun enää tippuvan millään vaikka kaikki asiat tein niinkuin aikasemminkin.Mut kyl se siitä taas alkoi pikkuhiljaa tippumaa vanhaan tahtiin.
Reilu puolivuotta menny ja -15kg.mittari näyttää 95kg ja tavoite kesään mennessä alle 90kg.

Ehtoota!
Olen kuuden kuukauden ajan lueskellut foorumia, nyt uskaltauduin rekisteröityä käyttäjäksi ja tuoda oman korteni kekoon tähän threadiin.

Olen lyhyen elämäni aikana harrastanut yhtä sun toista ja en ikinä voinut kuvitella että viettäisin aikaa kuntosalilla rautaa nostaen. 8kk Sitten päätin että ruholle on jotain tehtävä ja sain raahattua itseni salille, lähtötilanne oli 22v 185cm 120kg 28% rasva. Ensimmäiset kuukaudet tuli käytyä 2x viikossa ja kun pääsi töistä kesälomille niin kesälomalla päivärytmi oli sali, sali, lepo, sali, sali, lepo jne. Tänäpäivänä käyn 3 - 4x viikossa, niin että kahtena päivänä menen 1,5h salin jälkeen 45minuutin fillarointitunnille.

Nyt 8kk myöhemmin lähtötilanne näyttää ensimmäisten lukujen osalta täysin samalta. Ikä 23, pituus 185cm ja paino edelleen 120kg. Rasvaa en ole vielä mitannut. Lihasmassaa on kuitenkin tullut lisää ainakin sillä perusteella, että ne paidat jotka olivat 8kk sitten löysiä päällä, on nyt hartioiden ja käsivarsien kohdalta liian pieniä.

Olen kyllä itse tietoinen siitä, että miksi paino ei ole laskenut. Ruokailutottumukset on ihan retuperällä ja siihen lisäksi että viimeisen 2 vuoden aikana on mennyt 600 pulloa ED energiajuomaa, pullo per päivä vauhdilla. Elimistö on niin tottunut siihen paskaan, että tulee kunnon kofeinii/lisäaine vieroitusoireita kun koittaa lopettaa. Nyt koitan jälleen lopettaa asteittain, koska kertaluontoisesti se ei ole onnistunut.

Ruokailutottumukset ovat pahimmillaan olleet jopa näin surulliset:
05:50 Herätys töihin, ei aamupalaa
07:00 30minuuttia ED:iä litkien
11:00 Ruokailu, mitä paikallisesa ruokalassa sattuu silloin olemaan.
16-17:00 kotona ruokaa
21:00 iltapalaa

Ja sama rulianssi alusta. Töissä ollessa tuli väleissä litkittyä vettä pullosta ja tietenkin kotona vedettyä leipää ja muuta pskaa (kun kokoajan oli nälkä, "mistäköhän johtui").

Olen koittanut parantaa huonoja tapoja (työt siis alkavat 7 aikaan):
05:50 herätys töihin, purkki ehrmannia, pari ruisleipää ja maitoa
07:00 - 11:00 välillä pari banaania ja vettä tulee litkittyä
11:00 ruokailu. Muusia, salaattia ja lihaa
12:00 - 15:00 banaaneja naamaan ja vettä
16:00 ruokailu (Jos on salipäivä niin menen tähän aikaan salille ja vedän naamaan ruisleivän ja maitoa)
18:30 ruokaa kera läjän raejuustova
21:00 iltapalaa + purkki ehrmannia

En tiedä syömäni ruoan määrää painossa, mutta sen tiedän että kotona annoskoot on ainakin liian suuria. Pakkotoiston foorumista on ollut suurta apua ja täältä olen koittanut hakea oikeaa suuntaa, kiitos siitä. (Tulipa ekalle postaukselle mittaa.)

Sikabulkkari missä mittasit rasva% 120kg/28% aika kova lihasmassa treenaamattomalle. En siis halua väheksyä, pääasia että et luota mihkään humppuukkimittareihin. Inbody on hyvä.

Kokeiles tätä proteiinit 200g, hiilihydraatit 150g, rasvat 90g.

Kasviksia reilusti, maito pois, banaani pois.

Salitreeni joka toinen päivä vaikka 3-jakonen ohjelma.

Intervallitreeni joka toinen päivä alkuun 5min porrasjuoksua sillai et sykkeet nousee kunnolla. Lisää aikaa vaikka minuutti per viikko. Ota sellasia 20-30s syklejä ja huilaa toiset 20-30s.

Kovaa ei pidä alottaa koska kropan pitää antaa tottua eikä tuu sitte vammoja.

Osta nestemäistä kalaöljyä ja multivitamiini 2xpäivässä.

Juo 3-5l vettä päivässä.

Pidä 1 lepo viikossa.

Ruokavalio: kanaa, ehrman, kala, vähärasvainen alle 10% liha, kananmuna, täysjyväriisi, kaurapuuro, hedelmät, marjat, vegee paljon.

Laita puol lautasellista vegee ja 1/4 prodee ja 1/4 hh ni hyvä tulee. Opettele kuiten laskemaan nuo suunnilleen.

Viinaa max 3vk välein.

Tohon Rommin viestiin, et Proteiinia n.250-300grammaa, koska kyseessä on 120kg painava mies!

200 grammaa proteiinia riittää ihan hyvin ja tarkoitus on laihduttaa kuihduttaa löysää massaa.
Rasvaprosentin ollessa 28% löytyy 120 kilosta kokonaiset 33,6 kiloa löysää. Siitä päädymme siihen että rasvattomana äijä painaisi noin 86 kiloa. Pääni sanoo että Rommin ohjeilla päästään pitkälle.

Haa! Kiitoksia näinkin nopeista vastauksista.
Sikabulkkari missä mittasit rasva% 120kg/28% aika kova lihasmassa treenaamattomalle. En siis halua väheksyä, pääasia että et luota mihkään humppuukkimittareihin. Inbody on hyvä.
Se oli Omronin laitos. Jalkapohjat paljaaksi ja käsillä kiinni tangosta.

Osta nestemäistä kalaöljyä ja multivitamiini 2xpäivässä.
Olen nyt napsinut joka aamu yhden Omega 3 kapselin naamaan.

Mihin muuten perustuu tuo, että maito pois? Hiilareiden takia? Mulla on takaraivoon kovasti iskostunut väite että, maito olisi parasta ruokaa lihaksille. Olen koittanut tältäkin foorumilta jotain viisautta hakea siihen, mutta tuntuu olevan kahta koulukuntaa tämän asian kanssa. Ei siinä, olen kyllä tajuttomia määriä koko elämäni rasvatonta maitoa vetänyt.

Mutta niinkuin alkutilanteesta ja nykytilanteesta näkee, niin enhän ole tähänkään saakka tiennyt miten syödä oikein. Saada lihakset pysymään/kasvamaan ja rasva vähenemään, niin on kuunneltava vaan viisaampien neuvoja ;).

Edit. Ja alkoholi ei ole ongelma. Sen kanssa tulee länträttyä kerran 1-2kuukaudessa.

Back
Ylös Bottom