-25kg puolessa vuodessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xander80
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin kuin kaikki muutkin ovat jo sanoneet, niin tsemiä uudelle elämän polulle! :kippis1:

Itse painoin alkuvuodesta jotain 95kg paikkeilla ja rupesin käymään salilla ja siivosin ruokavalion. Eli jätin kaikki herkut pois ja vältin nopeita hiilareita. 1 lämpimän aterian päivässä korvasin salaatilla, jossa oli kuitenkin huomioitu proteiinin lähde ja jätin maidon ja leivän pois. 6kk myöhemmin 82kg ilman että edes yritin laihduttaa, vaan päätin vain elää terveellisemmin ja käydä salilla 3kertaa viikossa. Ja tuohon terveellisempään ruokaan vielä sen verran, että kävin silti juopottelemassa ja rapeloa korjattiin usein kenapilla tai hesellä:jahas:. Eli ei kaikesta epäterveellisestä tarvitse luopua ja tulokset näkyy silti. En kuitenkaan halua kannustaa, että juot kaljaa normaalisti:D. Parempiin tuloksiin ja nopeammin pääsee kun jättää kaiken epäterveellisen pois(ja näin tuleekin toimia jos motivaatiota löytyy), mutta jos tuntuu, että nuppi sekoaa niin parempi se on huijata 1 aterian verran jos siltä tuntuu, kuin luovuttaa kokonaan:) Ja kannattaa todellakin aloittaa se saleilu siinä kävelyn ja uinnin ohella, koska salilla käynti nostaa kaloreiden kulutusta enemmän, kuin lenkkeily, koska energiaa menee lihasten korjautumiseen vielä pitkän aikaa kun taas kävelystä lisäkalorien tarve päättyy siihen, kun syke laskee normaaliksi(siis noin kärjistettynä ja näillä periaatteilla itse toimin:)).:whip: Itselläni oli kuitenkin jonkin moinen pohjakunto, eli kannattaa huolehtia siitäkin tosissaan. Ja jos tuo minun sali vs lenkkeily kohta meni ihan metsään niin korjatkaa!parempi oppia myöhään kuin ei milloinkaan:)

Eli lyhyesti:
Maito pois
Leipä pois
Enemmän salaattia
Sali 3 kertaa viikossa
------------> - 13kg

En kyllä maitoa jättäisi pois ^.. Kun eipä se mitään epäterveellistä ole. Terveellistä itseasiassa.

Onhan se terveellistä toki, jos ei ole sille allerginen, mutta kyse ei ole terveellisyydestä vaan dieetistä ja silloin kannattaa kaikki kalorit ottaa ruoasta kun syöminen on muutenkin enemmän kortilla.

Ja aina on hyväksi oppia juomaan vain ja ainoastaan vettä.

Ensimmäinen viikonloppu kahteen vuoteen selvinpäin. Mieli teki lähteä kaljalle, mutta sain hillittyä itseni. Olen viikonloppuna lukenut paljon lisää hyviä keskusteluja täältä ja kalorilaskuri.fi sivuilta. Kalorilaskuri.fi mukaan peruskulutukseni on n. 3000kcal päivässä, joka mielestäni kuulostaa aika suurelta. Olen yrittänyt syödä n -1000kcal ja vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattaen. P: 40% H: 20% R: 40% onko tämä ok? Helposti lipsuu hiilihydraatteja hieman liikaa n.30%, mutta yritän tiputtaa sen tonne 20% tienoille.

Välillä tuntuu, että 2000kcal saamiseen päivässä saa syödä koko ajan. Esim tänään.

Aamupala: Ruisleipää,oivariini,2xKinkku

Lounas: 150g kanafile, 2 perunaa ja puolet lautasesta salaatti,tomaatti, kurkku ja 1 kanamuna

Välipala: Ehrman + ruokalusikallinen rypsiöljyä ja 2dl keittoa

Päivällinen: 150g kanafile, 2 perunaa ja maitokahvi

Iltapala: Ehrman + ruokalusikallinen rypsiöljyä ja 2dl keittoa

Vettä menee 3-4 litraa päivässä. Siltikin äskön mainitsemani ruokalista kalorilaskurin mukaan vain 1530kcal 34/30/36. Eli 500kcal pitäisi vielä syödä proteiinia ja rasvaa.

Varastosta kaivoin vanhan munamankelin ja vetäisin tänään 1tunnin pyöräilylenkin. Pyöräily tuntui mukavalta ja rennolta liikuntamuodolta, mahtaako se vain olla kovin tehokasta?

Välillä tuntuu, että 2000kcal saamiseen päivässä saa syödä koko ajan.

Aluksi tuossa on totuttelua, kun vaihtaa sapuskoita järkevämpiin. Esim. kananrintoja, sallaatteja ja kasviksia saa vetää määrällisesti melkoisia kasoja että päästään kebab ranskalaisten kalorilukuihin. Alle 2000 kcal en lähtisi syömään. Ei sitä jaksa pidempään. Itsellä on alkanut puskea flunssaa hyvinkin helposti miinuksilla ollessa. Sairastaminen onkin sitten huomattavasti enemmän perseestä kuin vähän hitaampi laihdutustahti.

Varastosta kaivoin vanhan munamankelin ja vetäisin tänään 1tunnin pyöräilylenkin. Pyöräily tuntui mukavalta ja rennolta liikuntamuodolta, mahtaako se vain olla kovin tehokasta?

Varmasti on hyvää liikuntaa pyöräilykin, kunhan siinä on vähän vauhtia. Vedä vaan ihan mitä hyvänsä, mikä hyvältä tuntuu. Kunhan siinä alkaa pulssi nousta ja hiki tulla jossain vaiheessa, niin se on aivan sama (aloitellessa ainakin) mikä on lajin nimi.

Kaverini tiputti plus sadasta 70kiloiseksi alle vuodessa. Ei karkkia, limua tai roskaruokaa. kotiruokaa ainostaan. lenkilläkin kävi n.3krt/vko. Niin yksinkertainen ja tehokas resepti.

Vedä vaan ihan mitä hyvänsä, mikä hyvältä tuntuu. Kunhan siinä alkaa pulssi nousta ja hiki tulla jossain vaiheessa, niin se on aivan sama (aloitellessa ainakin) mikä on lajin nimi.

Kyllä! Toi pitäis monen muunkin laihduttajan muistaa. Eihän tossakaan oikein muuta ole, kun että sais pidettyä sykkeen sopivasti koholla.

Mites on muuten unenlaatu? Kerro jos huomaat muutoksia.

Itellä menossa vähän samanlainen "projekti".
vappuna aloitin pistämää itteäni kuntoon.
Lähtö paino huiteli siellä n.108kg:ssa ja tällä hetkellä mennää 97-98kg:ssa.
Tähän muutokseen ite olen päässyt aloittamalla salilla käymisen 4jakoisella ohjelmalla n. 4 kertaa viikossa.
Ja sitten aamulla työmatkat olen joko kävellyt tai pyöräillyt.matkaa tulee n. 4km.sekä koiran kanssa jonkun verran tultu käveltyä lenkkiä.

Ruokailua olen mennyt juuri tossa mitä porukka on edellä maininnut -1000kcal/päivä.
Itellä toiminut sellainen että syön lihaa,kalaa,kanaa. mahdollisimman vähän makaroonia,pastaa,riisiä jne...eli yritän pitää hiilihydraatit alhaalla.noiden riisien yms tilalla syön paljon kasviksia ja ne täyttääki lautasesta puolet.
ja sitten yleensä olen pitänyt sunnuntaita sellasena päivänä "cheatti" päivänä jolloin syön myös riisiä pastaa makaroonia.(tummia sellaisia).Tällä pyrin estämää elimistön "lukkoon" menemisen.

Tämä tapa on toiminut itsellä hyvin,vaikka mennään vähillä hiilareilla niin ei ole ollut mitään väsymystä tms.

Määrä tietoisesti vaan hommia tekeen.kyllä sä onnistut :)..

Tsemppiä vaa itellä lähteny se ~102kg -> 92 kg coca cola pois jättmisel ja liikunna lisäämisel :) Nii ja pituutta se 185 jotai. Ei se paljo vaadi ja kyl välil jaa herkutellakki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ruokavaliosta onkin tuossa edellä puhuttu jo ummet ja lammet. Siirrytään treenin pariin.

Jos uintitekniikka ei oikein ole hallussa ja polskiminen uuvuttaa heti kannattaa kokeilla vesijuoksua intervallityyliin. Tuota elopainoa kun sinulla on vielä noin runsaasti niin en kehtaa suositella intervallien juoksemista normaalisti. Altaassa paikat ei kuitenkaan hajoa niin helposti. Useimmissa uimahalleissa on vesijuoksuvöitä ja tälle varattu rata.

Intervallit voi tehdä vaikka tyyliin:

Viikot 1 ja 2: 60 sekkaa hölkkää polskien, 15 sekkaa kovaa (ca. 10 min)
Viikot 3 ja 4: 45 s/15 s (10 min)
Viikot 5 ja 6: 30 s/30 s (10 min)

Tärkeää ei ole niinkään vauhti vaan se, että pyritään nostamaan kunnolla sykettä. Ajatkaan ei ole kiveen hakattuja vaan vedetään oman kunnon/jaksamisen mukaan, mutta asennetta pitää olla. Altaassa on kuitenkin vaikea pinkoa niin lujaa, että aamupuurot tulisi ylös, mutta huono olo saa tulla.

Laihiksella kuntosalilla tai kotona parhaiten toimii sitten mielestäni hapottavat treenit, jotka tehdään kovalla sykkeellä. Kotona voi tehdä harjotteita juuri kuntopiirityyliin: kyykkyjä, punnerruksia, vatsoja, askelkyykkyjä, thrustereita käsipainoilla jne. Tarkoitus on, että hapotetaan koko kroppaa urakalla eikä pidetä taukoja liikkeiden välissä vaan ainostaan rundien välissä. Tässäkin saadaan syke nousemaan huolella ja paha olo treenin päätteeksi näitä aloitellessa kertoo siitä, että hyvin meni.

Onnea vaan projektille. Itsellä on kokonaispainonpudotustavoite myös tuota 20+ kg luokkaa, josta n. puolet on nyt lähtenyt - mutta aikaa on menny vuosi, ja peilissä ei kyllä huomaa mitään. Siitä tosin n. 4kk ei ollut aktiivista laihduttamista. Mutta hidasta on ollut, paino vaan ei putoa kovillakaan miinuksilla ja paljolla liikunnalla kuten pitäisi. Tulostaso laihduttamisessa on kuitenkin yksilökohtaista, joten toivottavasti sinulla homma toimii paremmin :)

Onnea vaan projektille. Itsellä on kokonaispainonpudotustavoite myös tuota 20+ kg luokkaa, josta n. puolet on nyt lähtenyt - mutta aikaa on menny vuosi, ja peilissä ei kyllä huomaa mitään. Siitä tosin n. 4kk ei ollut aktiivista laihduttamista. Mutta hidasta on ollut, paino vaan ei putoa kovillakaan miinuksilla ja paljolla liikunnalla kuten pitäisi. Tulostaso laihduttamisessa on kuitenkin yksilökohtaista, joten toivottavasti sinulla homma toimii paremmin :)
Just tämän takia olen vieläkin sitä mieltä että kannattaa laittaa ajaksi vuosi. Voi olla että tippuu 50kg mutta voi olla myös että tippuu paljon vähemmän... Tämän takia aloittaa vähän varovaisella arviolla jota voi sitten korjata kun on päässyt aluksi vauhtiin. Jos tavoite on liian kova niin on helppo antaa periksi. Tai ainakin lieventää tavoitetta paljon enemmän kuin kannattaisi.

Eli tavoite: 25kg TAI ENEMMÄN yhden vuoden aikana.
(tai 12kg 6kk)

Tsemppiä vaan, kyllä tuo tavoite on ihan saavutettavissa...
Itse en tosin aikaa välttämättä määrittelisi pudotukselle, vaan tähtäisin tavoitepainon saavuttamiseen, ottaisi se sitten 6kk tai vuoden.
Oma projekti etenee 10kk jälkeen -28kg kohdalla, matkaa tavoitteeseen 13kg.

Onnistuin tiputtamaan muutama päivä sitten vanhan 15" putkinäytön varpailleni varastoa siivotessa ja näin ollen ei ole tullut urheiltua. Nyt koipi on jo paranemaan päin ja tässä pian on tarkoitus aloittaa liikkuminen aktiivisesti 3-4 kertaa viikossa. Kiitos hyvistä vinkeistä, kokeilen eri vaihtoehtoja ja koitan löytää sen "oman" juttuni.

Tänään puntari näytti 122.3kg, joten ainakin oikeaan suuntaan ollaan menossa. Tiedän, että tuosta on iso osa nestettä mutta kyllä se silti sai ison miehen hymyilemään. Tähän asti painon suunta on meinaan ollut vain ylöspäin ja nyt se on kääntynyt laskuun. Olen laskenut kalorilaskurilla kaikki kalorit aika tarkasti ja menen n. -1000kcal per päivä. Olen myös huomannut, että olen alkanut välillä himoitsemaan jotain herkkuja, mutta olen silti jättänyt ne väliin. Alku "huumaan" jälkeen tajuaa myös että 6kk on todella pitkä aika diettaamiseen. En silti ajatellut muuttaa tavoitettani vaan tarkoitus päästä siihen -25kg puolessa vuodessa ja pidän sitä ainakin vielä ihan realistesena tavoitteena.

Ja kun tuosta maidosta oli aikaisemmin puhetta niin en jättänyt sitä kokonaan pois. Yleensä päivässä 1 lasi rasvatonta lounaan yhteydessä. En vain ajatellut aikaisemmin, että 2l kevytmaitoa sisältää paljon kaloreita ja 2l meni helposti päivässä

Viime kirjoituksesta onkin kulunut jo jonkun verran aikaa, joten päivitellään hieman tietoja. Puntari näytti 120.1kg ja parhaiten tämän huomaa siitä, kun housut alkoivat pudota ja vyötä on pitänyt kiristää 1 reiästä 3 reikään eli noin 3cm.

Kerroin tavoitteestani veljelle ja hän heti huusi asian tulevalle vaimolleen. Veljelläni oli hauskaa ja oli aivan varma etten tähän millään pysty. Tosin en kertonut hänelle miten tilanne on edistynyt. Veljeni halusi tietenkin lyödä asiasta vetoa. Ehdotin leikkimielisesti yötä hänen vaimonsa kanssa kun hän kerran niin varma oli, mutta ei veli sentään siihen suostunut. Koska veljemme kanssa pitkään olemme jutelleet laskuvarjohyppykurssista sovimme, että häviäjä maksaa molempien osallistumisen. Keväällä pääsen hyppäämään kävi miten kävi.

Veljeni vaimo (Minna) oli asiassa minun puolellani ja hänen kanssaan olenkin käynyt muutaman kerran salilla. Hän on opastanut salilla eri laitteiden käyttöä ja näyttänyt miten liikkeet suoritetaan. Ensimmäisen sali kerran jälkeen lihakseni olivat niin kipeät, että aamulla oli vaikea nousta sängystä.

Jotenkin tuntuu vaan tyhmältä käydä salilla kun kerran miinus kaloreilla mennään niin lihaksethan eivät kasva? Onko ainoa hyöty siis energian polttaminen, joka taas tarkoittaa että minun pitää syödä salipäivillä siellä kuluttamani energian verran enemmän?

Viime kirjoituksesta onkin kulunut jo jonkun verran aikaa, joten päivitellään hieman tietoja. Puntari näytti 120.1kg ja parhaiten tämän huomaa siitä, kun housut alkoivat pudota ja vyötä on pitänyt kiristää 1 reiästä 3 reikään eli noin 3cm.

Tää kuulostaa niin hienolle! Hurjasti tsemppiä jatkoon :hyvä::hyvä::hyvä::hyvä:

Kerroin tavoitteestani veljelle ja hän heti huusi asian tulevalle vaimolleen. Veljelläni oli hauskaa ja oli aivan varma etten tähän millään pysty.

Jos ihminen on pitkään ollut hyvin reilunkokoinen, niin ei siihen kyllä kukaan tunnu uskovankaan. Onneksi sinä voit osoittaa kaikkien luulot vääriksi näyttämällä mihin kaikkeen pystyt! :whip:

Koska veljemme kanssa pitkään olemme jutelleet laskuvarjohyppykurssista sovimme, että häviäjä maksaa molempien osallistumisen. Keväällä pääsen hyppäämään kävi miten kävi.

:rock:

Jotenkin tuntuu vaan tyhmältä käydä salilla kun kerran miinus kaloreilla mennään niin lihaksethan eivät kasva? Onko ainoa hyöty siis energian polttaminen, joka taas tarkoittaa että minun pitää syödä salipäivillä siellä kuluttamani energian verran enemmän?

Lihaskuntoharjoittelu auttaa ylläpitämään olemassaolevaa lihasmassaa, eli paino putoaa pääosin rasvasta eikä yhtä paljon molemmista. Mitä vähemmän poltat lihaksia dieetin aikana, sitä parempi on kuntosi, kun olet tavoitteessasi. Ehdottomasti kuntosalille, mars mars!

Back
Ylös Bottom