Kuulostaa suorastaan uskomattomalta että voi olla olemassa noin käsittämättömän lahjaton kaveri voimailuun jos ei oikeasti kovilla kuureillakaan 130 kg enempää irtoa penkistä. Tässä tullaan taas toki myös siihen kun ei ole todellista tietoa mitä ja minkä tasoistaa kamaa on todellisuudessa ollut kierrossa, nykyään kun voi saada huonolla tuurilla ties mitä vettä ja tekisi mieli sanoa että kaverillesi on myyty jotain ihan paskaa. Sen mitä itse olen nähnyt voimailuun liittyen vuosien varrella niin pysyn kyllä vahvasti tuossa aiemmin sanomassani että myrkyillä 100 kiloisena 200 kiloa penkistä kokeneella douppaajalle ei ole mikään ihmejuttu eikä siihen vaadita edes todellista lahjakkuutta penkkaamiseen. Keskivertolahjoilla varustettu jantteri, aktiivinen treenari joka pääsee penkissa natuna noin satakiloisena esimerkiksi 140-150 kiloon ottaa käytännössä 200 tai jopa enemmän penkistä ihan helvetin lyhyessä ajassa jos lyö kunnon myrkyt koneeseen. Olen vierestä seurannut vain vähän aikaa sitten kun kaveri jonka penkki oli pitkään natuna, useamman vuoden "vain" 140 kg löi kunnon kaasut koneeseen niin otti ekan kuurin päätteeksi 200, "vaatimattomat" 60 kg parannusta. Vastaavia 150 kilosta kahteen sataan ja yli lyhyessä ajassa olen nähnyt monia. Toki se oma massa lähtee nopeasti myös nousuun että se alkuperäinen esimerkki 100 kg lähtöpaino voi nousta nopsaan 10-20 kg kun oikein laitetaan vaihdetta silmään mutta kyllä yleisesti osviittana 50 kg korotus penkkimaksimiin doupilla pitkän natikkataustan jälkeen lyhyehkössä ajanjaksossa on niin peruskauraa kuin olla voi että on aivan turhaa viljellä esimerkkinä jonkun poikkeuksellisen lahjattoman kaverin suoristusta jossain koulun pikkusalilla. Kun käy isoilla saleilla niin siellä sitä näkee mitä niillä lisäravinteilla saadaan aikaiseksi ja kuinka mikkihiirestäkin tulee goljatti. Joku susta tai pari ei nyt oikeasti ole mitään kovaa kuurittamista jos joku siis niin luulee ja ihmettelee kun ei saa lisätä enempää lättyjä tankoon.
Ja lisättäköön vielä se että jotkut Mentorit ja muut fittnesscenterit joissa soi tyyliin joku kate perry yms. puppelipoikamusiikki ja joiden pääsääntöinen käyttäjäkunta oikoo toisella kädellä kravattia ja toisella venytttää pippeliä eivät todellakaan ole ensisijaisesti niitä paikkoja joissa näkee näitä mitä tapahtuu ja kuinka nopeasti kun todelliset lisäranvinteet on lyöty kehiin.