200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuulostaa suorastaan uskomattomalta että voi olla olemassa noin käsittämättömän lahjaton kaveri voimailuun jos ei oikeasti kovilla kuureillakaan 130 kg enempää irtoa penkistä. Tässä tullaan taas toki myös siihen kun ei ole todellista tietoa mitä ja minkä tasoistaa kamaa on todellisuudessa ollut kierrossa, nykyään kun voi saada huonolla tuurilla ties mitä vettä ja tekisi mieli sanoa että kaverillesi on myyty jotain ihan paskaa. Sen mitä itse olen nähnyt voimailuun liittyen vuosien varrella niin pysyn kyllä vahvasti tuossa aiemmin sanomassani että myrkyillä 100 kiloisena 200 kiloa penkistä kokeneella douppaajalle ei ole mikään ihmejuttu eikä siihen vaadita edes todellista lahjakkuutta penkkaamiseen. Keskivertolahjoilla varustettu jantteri, aktiivinen treenari joka pääsee penkissa natuna noin satakiloisena esimerkiksi 140-150 kiloon ottaa käytännössä 200 tai jopa enemmän penkistä ihan helvetin lyhyessä ajassa jos lyö kunnon myrkyt koneeseen. Olen vierestä seurannut vain vähän aikaa sitten kun kaveri jonka penkki oli pitkään natuna, useamman vuoden "vain" 140 kg löi kunnon kaasut koneeseen niin otti ekan kuurin päätteeksi 200, "vaatimattomat" 60 kg parannusta. Vastaavia 150 kilosta kahteen sataan ja yli lyhyessä ajassa olen nähnyt monia. Toki se oma massa lähtee nopeasti myös nousuun että se alkuperäinen esimerkki 100 kg lähtöpaino voi nousta nopsaan 10-20 kg kun oikein laitetaan vaihdetta silmään mutta kyllä yleisesti osviittana 50 kg korotus penkkimaksimiin doupilla pitkän natikkataustan jälkeen lyhyehkössä ajanjaksossa on niin peruskauraa kuin olla voi että on aivan turhaa viljellä esimerkkinä jonkun poikkeuksellisen lahjattoman kaverin suoristusta jossain koulun pikkusalilla. Kun käy isoilla saleilla niin siellä sitä näkee mitä niillä lisäravinteilla saadaan aikaiseksi ja kuinka mikkihiirestäkin tulee goljatti. Joku susta tai pari ei nyt oikeasti ole mitään kovaa kuurittamista jos joku siis niin luulee ja ihmettelee kun ei saa lisätä enempää lättyjä tankoon.

Ja lisättäköön vielä se että jotkut Mentorit ja muut fittnesscenterit joissa soi tyyliin joku kate perry yms. puppelipoikamusiikki ja joiden pääsääntöinen käyttäjäkunta oikoo toisella kädellä kravattia ja toisella venytttää pippeliä eivät todellakaan ole ensisijaisesti niitä paikkoja joissa näkee näitä mitä tapahtuu ja kuinka nopeasti kun todelliset lisäranvinteet on lyöty kehiin.

Kuulostaa suorastaan uskomattomalta että voi olla olemassa noin käsittämättömän lahjaton kaveri voimailuun jos ei oikeasti kovilla kuureillakaan 130 kg enempää irtoa penkistä. Tässä tullaan taas toki myös siihen kun ei ole todellista tietoa mitä ja minkä tasoistaa kamaa on todellisuudessa ollut kierrossa, nykyään kun voi saada huonolla tuurilla ties mitä vettä ja tekisi mieli sanoa että kaverillesi on myyty jotain ihan paskaa. Sen mitä itse olen nähnyt voimailuun liittyen vuosien varrella niin pysyn kyllä vahvasti tuossa aiemmin sanomassani että myrkyillä 100 kiloisena 200 kiloa penkistä kokeneella douppaajalle ei ole mikään ihmejuttu eikä siihen vaadita edes todellista lahjakkuutta penkkaamiseen. Keskivertolahjoilla varustettu jantteri, aktiivinen treenari joka pääsee penkissa natuna noin satakiloisena esimerkiksi 140-150 kiloon ottaa käytännössä 200 tai jopa enemmän penkistä ihan helvetin lyhyessä ajassa jos lyö kunnon myrkyt koneeseen. Olen vierestä seurannut vain vähän aikaa sitten kun kaveri jonka penkki oli pitkään natuna, useamman vuoden "vain" 140 kg löi kunnon kaasut koneeseen niin otti ekan kuurin päätteeksi 200, "vaatimattomat" 60 kg parannusta. Vastaavia 150 kilosta kahteen sataan ja yli lyhyessä ajassa olen nähnyt monia. Toki se oma massa lähtee nopeasti myös nousuun että se alkuperäinen esimerkki 100 kg lähtöpaino voi nousta nopsaan 10-20 kg kun oikein laitetaan vaihdetta silmään mutta kyllä yleisesti osviittana 50 kg korotus penkkimaksimiin doupilla pitkän natikkataustan jälkeen lyhyehkössä ajanjaksossa on niin peruskauraa kuin olla voi että on aivan turhaa viljellä esimerkkinä jonkun poikkeuksellisen lahjattoman kaverin suoristusta jossain koulun pikkusalilla. Kun käy isoilla saleilla niin siellä sitä näkee mitä niillä lisäravinteilla saadaan aikaiseksi ja kuinka mikkihiirestäkin tulee goljatti. Joku susta tai pari ei nyt oikeasti ole mitään kovaa kuurittamista jos joku siis niin luulee ja ihmettelee kun ei saa lisätä enempää lättyjä tankoon.

Joo eli sinun mukaan tuommosen 40% nousee tulokset nopeesti douppaamalla. Minun olis pitäny tuolla logiikalla penkata nopeesti 300kg raw. Ja minua kovempia natunostajia oli Suomessa vielä lukuisa määrä. Miksi niitä 300kg miehiä ei Suomessa ole ollut kuin Kiri(302,5 stopilla). Vuosia kuurittelin ja penkki kävi 230-240kg välimaastossa, kun naturaalienkka oli 210kg. Tosin muutaman kilon kevyempänä kuin naturaalina, mutta silti. Tuon kaverini naturaalienkka oli 115kg, eli nousua tuli vähän yli 10%, eli saman verran kuin itselläni. Ihan toimivia aineita käytti, koska tiedän mitä ne oli. Smulter siis olisi doupattuna nostanut 400kg raw. Ja Hautala vetänyt 500-550kg raw maasta muutamalla kuurilla. Kuulostaa siltä että kaverisi ovat syljeskelleet salin kattoon ja alkaneet panostaa treenaamiseen samalla kun alkaneet käyttää douppia. Tai sitten ovat taruolentoja. Mitähän satukirjaa luen. Enää en ihmettele mielipiteitäsi. Omassa kaveripiirissäni (10-20douppaavasta) kaverista kukaan ei ole penkannut 200kg. Ja yksi naturaalikaveri on joka yli 200kg ottanut.

Tuo postaus haiskahtaa muutenkin vahvasti ns. elämän koululle. Mielenkiinnosta, mitkä ovat omat tuloksesi/meriittisi penkkipunneruksessa kun kehtaat tuollaista roskaa postata? Ihan kuulostaa vanhan liiton jutuilta, jolloin douppia piti olevinaan vetää että voi edes treenata ja ei mitään todellista käsitystä mihin ihminen naturaalina kykenee. Ei tältä vuosituhannelta. Minun asuinpaikkakunnallani oli vielä vuosituhannen taitteessa voimassa myytti ettei 150kg voi naturaalina kukaan penkata, kun kylän myrkkymiehet ottivat 150-190kiloa. Ja joo jättäydyn itse pois näin typerästä väittelystä. Veti ihan sanattomaksi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En kerenny muokata. Kovasta kuurittelusta en kyllä tiedä yhtään mitään. Tuo mikkihiiri-goljatti -juttu silti ihan soopaa. Se on nähty ettei "Bostin Loyd -seteilläkään" tule bodaria jos on paska genetiikka. Kansallisen tason monille bodareillekin 5kg vuodessa puhdasta on jo erinomainen kehitys. Markku Tikka tuon hyvin kiteytti, kun joku oli Matias Niemen instakuvassa kysynyt "miten tuohon kuntoon pääsee". Tikan vastaus "suuri osa ei koskaan mitenkään keinoista riippumatta".

Joo eli sinun mukaan tuommosen 40% nousee tulokset nopeesti douppaamalla. Minun olis pitäny tuolla logiikalla penkata nopeesti 300kg raw. Ja minua kovempia natunostajia oli Suomessa vielä lukuisa määrä. Miksi niitä 300kg miehiä ei Suomessa ole ollut kuin Kiri(302,5 stopilla). Vuosia kuurittelin ja penkki kävi 230-240kg välimaastossa, kun naturaalienkka oli 210kg. Tosin muutaman kilon kevyempänä kuin naturaalina, mutta silti. Tuon kaverini naturaalienkka oli 115kg, eli nousua tuli vähän yli 10%, eli saman verran kuin itselläni. Ihan toimivia aineita käytti, koska tiedän mitä ne oli. Smulter siis olisi doupattuna nostanut 400kg raw. Ja Hautala vetänyt 500-550kg raw maasta muutamalla kuurilla. Kuulostaa siltä että kaverisi ovat syljeskelleet salin kattoon ja alkaneet panostaa treenaamiseen samalla kun alkaneet käyttää douppia. Tai sitten ovat taruolentoja. Mitähän satukirjaa luen. Enää en ihmettele mielipiteitäsi. Omassa kaveripiirissäni (10-20douppaavasta) kaverista kukaan ei ole penkannut 200kg. Ja yksi naturaalikaveri on joka yli 200kg ottanut.

Tuo postaus haiskahtaa muutenkin vahvasti ns. elämän koululle. Mielenkiinnosta, mitkä ovat omat tuloksesi/meriittisi penkkipunneruksessa kun kehtaat tuollaista roskaa postata? Ihan kuulostaa vanhan liiton jutuilta, jolloin douppia piti olevinaan vetää että voi edes treenata ja ei mitään todellista käsitystä mihin ihminen naturaalina kykenee. Ei tältä vuosituhannelta. Minun asuinpaikkakunnallani oli vielä vuosituhannen taitteessa voimassa myytti ettei 150kg voi naturaalina kukaan penkata, kun kylän myrkkymiehet ottivat 150-190kiloa. Ja joo jättäydyn itse pois näin typerästä väittelystä. Veti ihan sanattomaksi.

Et näköjään itsekään tiedä kuinka moni niistä kavereistasi oikein douppaa kun antamasi haarukka on noinkin laaja kuin 10-20 henkilöä, lähinnä huvittavaa luettavaa kun puhut vielä roskan kirjoittamisesta ja oma ulosantisi on noinkin epätarkkaa, nuorimmilla klopeilla se uho ja tyyli on toki usein tuollainen mutta kyllä se siitä kun ikää karttuu lisää. Valotatko myös hieman enemmän minkä painoisia/kokoisia nämä 10-20 douppaavaa kaveriasi ovat niin antaa paljon enemmän perspektiiviä, siis onko tuossa joukossa esim. 80, 100 ja 120 kiloisia kavereita joukossa kuinka moni ja onko ollut kuinka pitkään (vuosissa) kovaa treenaamista natikkana ja mitkä olleet max. naturaudat ennen kuin siihen lyöty myrkyt päälle. Sekoitat näköjään nyt sen että en ole maininnut mitään noiden yllämainitsemiesi huippujen maksimeista suhteutettuna siihen jos saatu hyöty olisi yhtä suuri kuin kertomani esimerkkitapaukset, noita 10 % lisänousujuttuja on nyt aivan järjetöntä edes sekoittaa tähän kun ei edes huippuyksilöistä puhuta vaan siitä minkä verran voi doupilla keskivertogeeneillä varustettu kaveri nostaa tuloksiaan yhden kovan kuurin aikana lyhyessä ajassa jos ne penkkiromut on olleet pitkään tietyssä pisteessä natikkana ja siirrytään toiselle linjalle. Tuo nyt ei vaan oikeassa todellisuudessa ole mikään ihme juttu että jos penkki on pitkään treenanneena natikkana pysynyt maksimissaan 150 kg paikkeilla ja siihen kunnon kuuri päälle oman massan samalla nousten niin ollaan luokkaa 200 kilon penkissä ja jos tästä jää yleisesti tosi kauas tulee lähinnä mieleen että ne myrkyt on kyllä jotain ihan muuta (kalkkitabletteja tms.) kuin kunnon potkivaa kamaa ja kuinka paljon on sitten käytännössä edes kiertoon oikeasti tuupattu kun niitä omia aivan maksimeja on etsitty. Sitten näitäkin on toki omin silmin nähtynä että oma treenitausta on ollut liki alusta asti pelkkien myrkkyjen kanssa läträämistä ja osa tällaisista kavereista ei havaintojen mukaan saavuta tuloksissa sitä samaa limittiä kuin ne jotka on painaneet natikkana kovat pohjat alle. Että kyllä mä itse vahvasti totean että MrSiiman omat kommentit on enemmän niitä elämänkoululaisjuttuja niin kauan kun ei ole muuta kuin heittää tyyliin "mulla on vitun monta kaveria jotka veti paljon roinaa ja treenas elukan lailla mut ei noussu 200 ja mä vittu tiedän kaiken kun olen kerran itse kisannut", siis ihan huuhaajuttua vain tollasta huudella kun kukaan ei todellisuudessa täällä palstalla tiedä mitä ne sun kaverit on vetäneet ja mitkä tarkemmat taustat, ihan kuten jotkut 70-80 luvun vanhan liiton hupijutut jolloin ei mitään tietotaitoa samalla tavalla edes ollut saatavissa. Eikä todellakaan tarvitse olla itse edes kilpaillut kisoissa että näitä asioita pystyy helposti livenä havaitsemaan kun on kuitenkin pyörinyt kisaavien treeniporukoissa pitkään isommilla voimanostopainotteisilla saleilla vajaat parikymmentä vuotta ja vierestä voinut todeta mitä doupilla saa aikaiseksi. Saa olla suorastaan todellinen puusilmä jos yrittää vähätellä oikeasti toimivien voimanostossa käytettävien aineiden hyötyjä ihan kuten lihaksenkin kasvatuksen suhteen. No uskoohan ne jotkut joulupukkiinkin joten kaikki vähättelykin on kyllä mahdollista. Faktana voi kuitenkin todeta että sysipaskat on myrkyt ja laiskat treenaajat jos ei kahdestakymmenestä voimanostoon panostavasta kaverista painohaarukassa 100-120 kg löydy 200 kg penkkaajia.

En kerenny muokata. Kovasta kuurittelusta en kyllä tiedä yhtään mitään. Tuo mikkihiiri-goljatti -juttu silti ihan soopaa. Se on nähty ettei "Bostin Loyd -seteilläkään" tule bodaria jos on paska genetiikka. Kansallisen tason monille bodareillekin 5kg vuodessa puhdasta on jo erinomainen kehitys. Markku Tikka tuon hyvin kiteytti, kun joku oli Matias Niemen instakuvassa kysynyt "miten tuohon kuntoon pääsee". Tikan vastaus "suuri osa ei koskaan mitenkään keinoista riippumatta".

Tuolla mikkihiiri-goljat heitolla nyt siis tarkoitin humoristisesti sitä että pienestä ja heikostakin voi tulla iso ja vahava.

Joo peace vaan sulle, mielipiteitähän saa olla, jos ne pystyy jotenkin argumentoimaan. Sen verran on kokemusta, että tiedän kyllä omakohtaisesti mikä vaikutus miedolla kuurilla on voimantuoton ja lihasmassan kehitykseen. Itse sain lihasmassaa merkittävästi lisää muutaman vuoden on/off käytöllä, mutta voimat ei liikkuneet mihinkään muutakuin sen mukana hitaasti mitä tuli lihasta. Vasteitahan douppiin on myös laidasta laitaan. Naturaalinakin oli sama, että kehityin jos panostin, mutta paljon hitaammin kuin lahjakkaammat kaverit. Itselläsihän nuo jutut on ainakin sen suhteen ristiriidassa että paisuttelet doupin vaikutusta, että rivikaverista tulee nopeesti 200kg penkkaava. Luuletko, että ne pro-liitossa kilpailevat haukkumasi nostajat eivät tosissaan treenaa? Kyllä oma kokemus ja käsitys on, että jos kerran on kilpaurheilija niin se harjoittelu on päämäärätietoisempaa ja lajispesifisempää kuin keskiverroilla salirotilla. Ja siitä on aivan turhan kinata, että IPF:ssä (jos Suomesta puhutaan) hirveästi doupattaisiin. Suomen parhaiten testattu urheiluliitto. Ex-douppaajia ja huijareita toki voi pyöriä mukana, mutta ne huijarit harvoin ovat kärkipään ukkoja joita testataan aika säännöllisesti. Ne lahjattomimmat kaverit ei keskimäärin kilpalavoilta löydy vaan kuntoilijoiden joukosta. Omalta salilta tulee myös toinen tapaus mieleen lihava noin 100-kiloinen hörhö (ei lihasta), jolla oli "ryssät" jo kierrossa aikanaan kun 100 kiloa penkkasi. Nykyään sitä touhua jatkunut vuodet, kehui juuri hyvää testoa saaneen. Mitään muuta tapahdu kuin posket pyöristyy. Nyt nostaa about 120kg penkistä. Treenaa tietysti ja syö varmaan päin helvettiä ja brenkkua kiskoo, mutta eihän se nyt koko totuutta selitä. Sinä et ilmeisesti oikeasti lahjatonta saliharrastajaa ole koskaan tavannutkaan.

Joo ja ymmärrän tuon iso ja vahva jutun. Itse kyllä kykenin samaan naturaalina, jos kehonkoostumukseen ei kiinnitetä huomiota. 180/67kg armeijasta kotiutuessa(penkki 105kg) ja pahimmillaan 115-kiloinen ja yli kaksisataa meni penkistä, en tiedä onko vahva mutta sinne päin. Ei minustakaan monsteria tulisi millään metodeilla, laihan lihaksettoman miehen genetiikka ei vaan veny itseään enemmän. Mutta luontaiseen ruumiinrakenteeseen nähden kyllä iso ero. Sitten jos lokeroidaan se iso ja vahva käsittämään kilpabodarimaista vartaloa, niin niitä on harvassa keinoista riippumatta. Läskiä ja pöhöä saa helposti syömällä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kun noita viime aikojen kisatuloksia katsoo niin testatun IPF:n taso on Suomessa nykyään täysin eri luokkaa kuin tuon testivapaan FPO liiton jossa on tämän hetken raw penkkipunnerrustaso suorastaan surkea kun katsoo vaikkapa viime viikonlopun Tatu Avola Memorial kisan tuloksia. Kovimmat viime vuosien punnertajat ko. liitossa Suomessa ovat käytännössä tipahtaneet pelistä pois terveyden mentyä. Kyllähän se että yli 200 raakapunnerrukset ovat vähissä kyseisissä kisoissa kertoo sen että taso on surkea, doupilla otettuna 200 kg kun ei oikeastikaan ole kaiken saatavilla olevan nykytiedon ja lisäravinteiden myötä yhtään mikään juttu jossain 100 kiloisten luokassa eikä todellakaan tarvitse edes omata mitään lahjoja kyseiseen lajiin. Varustepelleilyllä yritetään enää tekohengittää kyseisen liiton penkkitouhuja Suomessa jotta olisi edes hieman jotain isompia kilolukuja esittää kisojen jälkeen.
Minulla on treeniä kohta takana 30v ja doupeista jonkunlaista käytännön tuntumaa 25v ajalta.
Douppaavia tuttuja jotka siis tuntee tarpeeksi hyvin, että niiden omasta suusta kuullu mitä ne ottaa on kertynyt varmaan lähemmäs 100 kpl vuosien varrella.
Douppaavista ehkä 20% pääsee joskus tuohon 200kg penkkiin kisanostona ilman penkkipaitaa. 150-180kg haarukassa suurin osa. Olkoot sitten ukoilla painoa se 80kg tai 120kg. Heikoimmat doupatut kaverit on ollu 60kg potkupoikia, penkistä 90kg perse ilmassa vitunmoisella pompulla.

Kaasujen vaikutus on todella yksilöllinen. Samalla kuurilla toisella nousee 20kg maksimi ja toinen tinttaa 60kg lisää tankoon. Lisäksi se tekeekö bodi pumppireenit kerran viikossa rinnalle vai treenaako nimenomaan voimaohjelmilla vaikka 5x viikossa penkkiä vaikuttaa valtavasti.

Pakkiksella onkin sitten eri maailma, 80kg natut penkkaa rutiinilla 200kg ja doupatut kai sitten rykäseekin puolet lisää ekoilla kuureillaan.

Laidasta laitaanhan noita douppi-esimerkkejä on. Tiedän jonkun, jolla turposi vain niska ja posket sekä toisen, joka tappeli 100 kilon penkin kanssa. Tuskin noilla kummallakaan oli kovin kovat aineet käytössä, mutta jotain vetivät. Noi olivat melko noviiseja treenin suhteen, että jotain olisi pitänyt kyllä senkin puolesta tapahtua. Sitten toinen äärimmäinen tapaus oli tosi kokenut ja omistautunut natu-treenaukselle ja siinä pisteessä, että ihan älyttömästi kehitystä ei enää ollut havaittavissa. Myrkkyjen kanssa pelkkä sarjarauta nousi 7% viikossa. Teki 8x130 yhdellä viikolla ja 12x140 seuraavalla. Aika moni douppaaja kotiseudulla otti viimeisen naturautansa jossain 140-150 kieppeillä ja päätyi douppaamalla 180-220 kilon välimaastoon. Treenimuotona junttibodaus toki säännöllisesti vuosien ajan, mutta mitään varsinaisia voimatreenauksen tai bodytieteentohtoreita ei ollut kukaan. No elettiin 90-lukua, hei. Kai aika paljon tuohon vaikuttaa se, mitä ihminen oikeasti tietää treenauksesta, mutta myös se oletko edes lähellä sitä sun potentiaalia natuna. Noi viimeksimainitut kaverit ehkä oli kuurin alkaessa lähes sillä tasolla mihin he suoraviivaisella junttibodauksella voivat päästä ja ongelmien ratkaisukyky sitä luokkaa, että douppi oli ainoa keino eteenpäin, kun tuli se eka kerta, kun kehitys tyssää. Ja osoittaahan tuo myös sen, kuinka älytön merkitys genetiikalla on, mutta myös sen, että pitää tietää, mitä löylyä koneeseen lyödään.

Mun natupenkki jäi 160 kiloon, jonka ekan kerran nostin vähän yli 80-kiloisena. Tottakai mä itse kuuluisin siihen joukkoon, että olisin painanut doupeilla ohi noista kaikista. :rolleyes::ROFLMAO:

Kaasujen vaikutus on todella yksilöllinen. Samalla kuurilla toisella nousee 20kg maksimi ja toinen tinttaa 60kg lisää tankoon. Lisäksi se tekeekö bodi pumppireenit kerran viikossa rinnalle vai treenaako nimenomaan voimaohjelmilla vaikka 5x viikossa penkkiä vaikuttaa valtavasti.
Kaikki vaikuttaa. Puhumattakaan sitten kuuritteluista. Se on ihan eri asia ottaa 250 mg sustaa viikkoon kuin triplata tuo määrä ja heittää siihen päälle rekkalastillinen treniä ja ryssiä. Eri aineilla on erilainen voimanlisäyspotentiaali.

Itse kun nuorempana jotain kokeilin, niin sain muutamassa viikossa ryssä onlylla 15 % penkkiin ja treeni oli perus nelijakoista bodailua koko ajan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
FPO ennätykset
52kg PP 60 Kalle Ryhtä 20.8.2016 Paimio
56kg PP 102.5 Totte Salmi 20.8.2016
60kg PP 95 Totte Salmi 8-9.8.2015 Rovaniemi
67,5kg PP 132.5 Antti Naukkarinen 11.6.2016 Rovaniemi
75kg PP 165 Niko Kaipainen 11.6.2016 Rovaniemi
82,5kg PP 207,5 Mikko Helin 24.11.2012 Hämeenlinna
90kg PP 230 Tommi Pitkänen 14.5.2010 Moskova
100kg PP 235 Atte Poikonen 13.12.2015 Tampere
110kg PP 255 Tommi Pitkänen 17.3.2012 Turku
125kg PP 250 Sami Tiilikainen 7.9.2013 Hyvinkää
140kg PP 260 Sami Tiilikainen 5.12.2013 Tampere
SHW PP 282.5 Jani Murtomäki 27.5.2017 Savonlinna

IPF ennätykset
Bench press
59kg Mika Visulaaka 68 TNT 58.91 130.0 03.12.2016 Pietarsaari, Finland
66kg Tuomas Nikkilä 78 TamRy 65.60 162.5 09.06.2012 Loppi, Finland
74kg Markku Väisänen 65 SVV 73.50 182.5 11.07.2015 Kangaslampi, Finland
83kg Risto Joensuu 88 HPV 82.90 200.0 09.01.2016 Loppi, Finland
93kg Risto Joensuu 88 HPV 89.38 212.5 03.12.2016 Pietarsaari, Finland
105kg Sami Pullinen 83 Team365 104.70 229.0 12.12.2015 Helsinki, Finland
120kg Timo Hokkanen 79 HuiVo 117.55 245.0 15.05.2016 Potchefstroom, South-Africa
120+kg Fredrik Smulter 83 MIF 153.70 282.0 12.12.2015 Helsinki, Finland

FPO ennätykset
52kg PP 60 Kalle Ryhtä 20.8.2016 Paimio
56kg PP 102.5 Totte Salmi 20.8.2016
60kg PP 95 Totte Salmi 8-9.8.2015 Rovaniemi
67,5kg PP 132.5 Antti Naukkarinen 11.6.2016 Rovaniemi
75kg PP 165 Niko Kaipainen 11.6.2016 Rovaniemi
82,5kg PP 207,5 Mikko Helin 24.11.2012 Hämeenlinna
90kg PP 230 Tommi Pitkänen 14.5.2010 Moskova
100kg PP 235 Atte Poikonen 13.12.2015 Tampere
110kg PP 255 Tommi Pitkänen 17.3.2012 Turku
125kg PP 250 Sami Tiilikainen 7.9.2013 Hyvinkää
140kg PP 260 Sami Tiilikainen 5.12.2013 Tampere
SHW PP 282.5 Jani Murtomäki 27.5.2017 Savonlinna

IPF ennätykset
Bench press
59kg Mika Visulaaka 68 TNT 58.91 130.0 03.12.2016 Pietarsaari, Finland
66kg Tuomas Nikkilä 78 TamRy 65.60 162.5 09.06.2012 Loppi, Finland
74kg Markku Väisänen 65 SVV 73.50 182.5 11.07.2015 Kangaslampi, Finland
83kg Risto Joensuu 88 HPV 82.90 200.0 09.01.2016 Loppi, Finland
93kg Risto Joensuu 88 HPV 89.38 212.5 03.12.2016 Pietarsaari, Finland
105kg Sami Pullinen 83 Team365 104.70 229.0 12.12.2015 Helsinki, Finland
120kg Timo Hokkanen 79 HuiVo 117.55 245.0 15.05.2016 Potchefstroom, South-Africa
120+kg Fredrik Smulter 83 MIF 153.70 282.0 12.12.2015 Helsinki, Finland

52kilosten suomenennätys 60kg? Wat :D

Kun noita viime aikojen kisatuloksia katsoo niin testatun IPF:n taso on Suomessa nykyään täysin eri luokkaa kuin tuon testivapaan FPO liiton jossa on tämän hetken raw penkkipunnerrustaso suorastaan surkea kun katsoo vaikkapa viime viikonlopun Tatu Avola Memorial kisan tuloksia. Kovimmat viime vuosien punnertajat ko. liitossa Suomessa ovat käytännössä tipahtaneet pelistä pois terveyden mentyä. Kyllähän se että yli 200 raakapunnerrukset ovat vähissä kyseisissä kisoissa kertoo sen että taso on surkea, doupilla otettuna 200 kg kun ei oikeastikaan ole kaiken saatavilla olevan nykytiedon ja lisäravinteiden myötä yhtään mikään juttu jossain 100 kiloisten luokassa eikä todellakaan tarvitse edes omata mitään lahjoja kyseiseen lajiin. Varustepelleilyllä yritetään enää tekohengittää kyseisen liiton penkkitouhuja Suomessa jotta olisi edes hieman jotain isompia kilolukuja esittää kisojen jälkeen.
Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että testivapaus ei tarkoita sitä etteikö siellä natikoita ole. Varmaan vaikea uskoa mutta on siihen muitakin syitä käydä muissa kun IPF:n kisoissa. Itsehän nostelin juuri tuossa haukkumassasi painoluokassa ja samaa mieltä olen kanssasi, en minäkään omaa mitään lahjoja lajiin (mm. pitkät raajat) ja natikkana siellä nostin 185, eli doupilla pitäisi tulla 200 lahjattomaltakin sälliltä helposti!

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että testivapaus ei tarkoita sitä etteikö siellä natikoita ole. Varmaan vaikea uskoa mutta on siihen muitakin syitä käydä muissa kun IPF:n kisoissa. Itsehän nostelin juuri tuossa haukkumassasi painoluokassa ja samaa mieltä olen kanssasi, en minäkään omaa mitään lahjoja lajiin (mm. pitkät raajat) ja natikkana siellä nostin 185, eli doupilla pitäisi tulla 200 lahjattomaltakin sälliltä helposti!
Miksi ihmeesssä sitten nostaa tuossa liitossa?

Miksi ihmeesssä sitten nostaa tuossa liitossa?
Noissa kisoissa käy selvästi jonkin verran jengiä jotka käyvät vähän kokeilemassa, joilla ehkä ei ole suuria suunnitelmia jatkaa lajin parissa. Liiton kisoihin on helppo mennä kun sinun ei tarvitse kuulua mihinkään seuraan, maksat muutamat kympit ja menet paikalle. Et tarvitse mitään hyväksyttyjä varusteita ja säännöt ovat myöskin rennommat nostojen osalta, ei esim. start komentoa penkissä eikä jalanpohjien taikka pään tarvitse olla lattiassa ja penkissä kiinni noston ajan. Hädin tuskin pysäytystäkään rinnalla.

Eikä kaikkia yksinkertaisesti kiinnosta vaikka siellä onkin kanssakilpailijoita jotka eivät ole natikoita. Itse menen noihin kisoihin puhtaasti tavoittelemaan omia tavoitteita, jos siinä jotain kisamenestystä tulee samalla niin fine, mutta tiedostan täysin realiteetit enkä mä ikinä pysty kilpailemaan tiettyjen nostajien kanssa. En tosin pystyisi IPF:ssäkään.

Itse ajauduin IPF:n ulkopuolelle kun joskus silloin 18 vuotiaana kaverin innostamana lähdin kokeilemaan kisaamista, enkä tiennyt liitoista ym yhtään mitään. Kattelin sitten SVNL sivuja ja huomasin että siellä pitää kuulua johonkin jäsenseuraan, eikä ainakaan silloin Espoosta sellaista löytynyt eikä mua muutenkaan kiinnostanut sellaiseen liittyä, kun oli tarkoituksena vain käydä kokeilemassa. Sitten jostain löysin GPA:n SM-kisat joihin ei ollut mitään vaatimuksia seuran osalta ja muutenkin säännöt sopivat paremmin nostotekniikkaani. (Nykyään lähestulkoon IPF hyväksytty tekniikka mutta silloin ei läheskään). No sinnehän sitten menin eikä senkään jälkeen ollut tarkoitus jatkaa, mullakin on niin kausittaista tää voimailu aina ollut, välillä painitaan ja nyrkkeillään tai juostaan tmv ja sit alkaa taas penkkaaminen kiinnostamaan. ADT sopimus on ollut Suomen fitnessurheilu ry:n puolelta voimassa jo pari vuotta mutta mitä se nyt meinaa, ei mua olla vielä tähän päivään asti testattu. Sekin lähinnä voimassa vain koska en ole saanut aikaiseksi lähettää sähköpostia sen irtisanomiseen.

Kyllähän sitä välillä toivoo että olisi IPF:n kisoihin lähtenyt alusta alkaen, lähinnä pelkästään ihmisten ennakkoluulojen takia. Onhan se toki ihan perusteltua, välillä noissa kisoissa kun otan lämpöä niin ajattelen että mulla on taatusti alhaisimmat testotasot täällä, ja ympärillä saattaa silloin olla pelkkiä naiskilpailijoita :LOL:

Jestas kun meni pitkäksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom