200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo olisi pitänyt mainita, että poikkeuksia löytyy niinkuin kerroit. Smulterin Freddikin on kans kehittynyt vielä, ja ikää kolmisenkymmentä? Kyllä se kovin yksilökohtaista on, uskon minäkin että moni voisi kehittyä pidempään jos voisi elää kuten ammattiurheilija. Monella vaan työt jne. on sen luontosia, että se huippu voidaan saavuttaa jo nuoremmalla iällä, jos sillon on pystytty panostamaan siihen voimailuun paremmin. Ja jotkut taas menee kokoajan sillä tietyllää panostuksella, joka ei optimaalinen ole joka kuitenkin lahjakkuuteen liitettynä mahdollistaa hitaan mutta pitkän kehittymisen jopa vuosikymmenten ajan.

Tottakai uskon, että lahjakas tyyppi 180-senttisenä nostaa hyvinkin 2x oman painon penkistä. Harvalla vaan on esim. Freddi:n tai Pena79:n irtiottokykyä, se kuitenkin pitää olla saatu geneettisenä lahjana, jos aivan kovimpiin tuloksiin tähtää. Minä esim. en todellakaan ole huippulahjakas, niin sillon se on todella vaikeaa. Vähän helpottaisi tuo 2x oman painon saavuttaminen, jos olisi lyhempi.

Etkös ollut kirjoittanut että 1,5 vuoden treenillä pukkasit 180 kiloa penkistä? Vai muistanko väärin. Se on sitä oikeaa lahjakkuutta, huvittaa että täällä esim. tätä meikäläisen itse väittämääni lahjattomuutta kyseenalaistetaan. Kyllä se siltä tuntuu, kun minäkin tunnen muutaman nostajan joilla ne lähtökohdat(irtiottokyky) ja kehitysvauhti on ollut täysin erilainen verrattuna itseeni. Pakkotoiston muista penkkisonneista maxpower oli vuoden treenillä nostanut 150 kiloa penkistä, siinäkin on erittäin potentiaalinen ja lahjakas kaveri nostohommiin. Itsellä tuohon 150 penkkiin meni 4,5 vuotta.

Ei se ole mitenkään poikkeuksellista että huippu saavutetaan vasta pitkälti yli 30-vuotiaana, se on normaalia.

Joo mut riippuu minun mielestäni noista tekijöistä joita mainitsin edellissivulla. Sen takia mitään yleistä huippuikää on mahdoton sanoa. Heittelee aika paljon henkilöstä toiseen. Jos voisi elää kuin ammattiurheilija(treenata paljon, syödä, levätä)täysipäiväisesti niin veikkaisin että natulla tuo huippu yleensä ottaen olisi henkilöstä riippuen 30-35 vuoden iässä. Sitten alkaa sen verran hidasteita tulemaan iän vuoksi, että todennäkösesti kehityskäyrä on alamäkeä, mikäli hommaan on panostettu 15-20vuotta täysipäiväisesti.

Tietysti normiduunin ohessakin onnistuu se jatkuva kehittyminen, jos on riskin miehen geenit suotu, ettei ne voimatasot kovin herkästi pääse romahtamaan(sanotaan että alle 90% tasolle) vaikka vähän kuluttavampaa duunia tekisi tai joutuisi treenimääristä välillä tinkimään.

Minun tyyppisillä henkilöillä, jotka joutuvat pahimmillaan 2-3viikon sairastelun takia hakemaan vauhtia 50-60kg alemmista painoista kun mitä enimmillään on nostanut, niin ne alamäet alkaa näytellä liian suurta roolia siinä kehityksen mahdollistumisessa pidemmän päälle. Viimeksi kun fyysistä kuluttavaa työtä jouduin kolmisen kuukautta tekemään 2012, niin penkki tippui 180 kilosta 130 kiloon. Lähemmäs puoli vuotta kesti nousta takaisin siitä. Jos 210kg pystyn nostamaan, niin enemmän kuin tyytyväinen olen. Ja siihen tuskin koskaan tulen enää tulevaisuudessa pystymään, vakiduunin ohessa ainakaan. Toisaalta mulle riittää, että itse tiesin käyneeni omilla rajoilla niissä olosuhteissa mitkä oli, vaikkakin tiedostan että ammattiurheilijan elämäntyylillä ne rajat olisivat hieman korkeammalla. Se ei kuitenkaan ole mahdollista.

Tuossa laskeskelin että tänä vuonna on tullut käytyä maaliskuun jälkeen kahdeksassa eri penkkikisassa,joista alle -100kilonsarjassa 6:ssa. Se onkin liki joka kuukausi yhdet skabat, joten ei oikein tuloskuntoa kerennyt missään välissä rakentaa kun piti kokoajan "säästellä" seuraaviin kisoihin.
Oli tosiaan kovat painonvedot noihin kahteen arvokisaan.Wpc-MM ja Gpa MM:iin,6-8kg molemmilla kerroilla.Tuossa siitä.http://www.pakkotoisto.com/voimailulajit/118582-sarjaa-alemmas-voimia-pitaen/
Syö kyllä voimia aika rajusti, Viimeksi onnistui paremmin vaik ei tulos ollut sen kummempi.. pikkasen vähemmän viimeiseen yritykseen olisi ollut just. Taso on maailmalla raju ,alle 100kg kaverit penkkaa 220-250kiloa, -90kg 210-250kg väliin. Kyllä siin luulot karisi kun huomasin että tuo mun aloitus 190kg-90kg wpc sarjassa oli pienimmästä päästä 14 nostajasta. noh olin 8:sas. eli turisti reissu.:) Suomentasolla vielä 190-200kg pärjää jotenkuten,mutta ei maailmalla. Jotenkin niillä on on sitä voimanpaskaa kertynnä.
Mut joopa joo..selityksiä löytyy multakin:)..fyysinentyö, 2 vaippaikäisen valvottamiset, univaje,huonot geenit, leikkauskuntoinen olkapää,nivelrikko,ym.. Onhan näitä.
Niin ja iltapäivälehdessäkin kerrottiin että mieskunto(testot) tippuu 30v.ikävuoden jälkeen..:face:
Mutta kun ei osaa lopettaakaan treenausta,19 vuotta on treenannut niin se on jo elämäntapa.

Sen kyllä voin sanoa, että ei liene epäselvää että lahjakkuuden lisäksi noihin 250kg@100kg raakapenoihin on sterkkoja napsittu kaksin käsin ja todella rankasti. Toki varmasti tämän tiedätkin. IPF arvokisoissa ei tuommosia tuloksia nosteta, vaikka kazakit ja venakot kärähtää usein sielläkin, vaikkei niille tehdä käytännössä kuin kisatestejä arvokisoissa. Allan Jokinenhan on videoblogeissaan kertonut natuna nostaneensa 167,5kiloa reilu 90-kilosena ja parhaillaan roippeilla 230 luokkaa?

Jos tuon 190-200kg nostaa ilman dopingaineita niin sillä pärjää siinä isoimmassa ja virallisimmassa voimanostoliitossa aivan todella hyvin nosti sitten -105kg sarjassa tai -93kg. Eli jos oot natu-urheilija tai aiot puhtaana(minähän en taustojasi voi tietää, muutakun liiton jossa nostat) kisata joskus niin mars mars niihin voimanostoliiton kisoihin.

Ja täytyy sanoa yleisesti, että en ole kyllä koskaan ymmärtänyt miten joku natuna tykkäisi kisata dopingvapaissa kilpailuissa, koska asetelma on sama kuin ajaisi radalla ladalla ja toiset ferrarilla.

Ei noihin romuihin kyllä myrkkyjä tarvita..:face:
Olinkin joku viikko sitten yhteyksissä tuonne svry;n liiton henkilöihin. Tervetulleeksi nostamaan toivottivat vuodelle 2014.
Katsotaan mitä uusivuosi tuo tullessaan.:)-93kg olisi sarja just eikä melkein.

Joo en oo epäillytkään, sun tulokset on saavutettavissa ilmankin, jos on lahjakas ja heikommillakin lahjoilla jos on riittävän pitkäjänteinen ja hullu panostamaan hommaan. Meinasin vaan kun ihmettelit että tuolla proliitoissa joillekin on hitusen sitä "voimanpaskaa" tarttunut, ettei menestystä ole arvokisoissa tullut, et mistä se vois johtua.

Meinaat siis svnl eikä svry? svry olisi voimapunnerrusta, ja marginaalilaji verrattuna penkkipunnerrukseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vertasit ladalla ferrareiden kanssa kisaamista? no, olen luottanut sloganiin -Lujaa laatua LADA-
ferrarista loppuu ennemmin"polttoaine" ja ladahan jatkaa matkaa..
Kun on niin kauan kisaillut proliitoissa, tuttuja on tullut hirveesti ja elinikäisiä kaverita pitkin suomea, ja en osaa sanoa onko ipf puolella samaa yhteishenkeä? jotenkin tuntuu että homma on kaikin puolin jäykempää siellä.
On niitä hyviäpuoliakin noissa nostamissani liitoissa, saa nostaa jok ikisessä baarikilpailusssa jos haluaa. Jalkateränasennosta pääkopan nousuun ei niin väliä, eikä niitä tuijoteta kuin piru raamattua.
Ei ole tilivelvollinen kenellekään eikä tarvitse toisten taustoja penkoa, senkun osallistuu ja nostaa. Ketään ei syytellä roinasta.
Kisojahan riittää..
Onhan siellä nostamassa paljonkin natuja, nostajien nuoria tyttäriä,poikia..isiä,äitejä,eläkeläisiä, muuten vaan hommaan hörähtäneitä jotka innostuksestaan nostavat.
Niin tosiaan SVRY oli tuo josta kyselin nostamista,pari kaveria on tuohon lähtenyt mukaan nostamaan niin siksi oli innostus heräsi tuonne. SVNL en ole ollut vielä yhteyksissä.

On tuolla Suomen Voimanostoliitossa ihan hyvä yhteishenki kuitenki, minun näkemyksen mukaan. Tosin semmosta yhteisöllisyyttä esim. SM-kisoissa ym. ei pääse tulemaan, kun porukkaa on niin monista eri seuroista jne. tietyt kuppikunnat kuitenkin, toki kaikilla niitä tuttuja on sitten ympäri Suomea yleensä jonkun verran. Mut noin treeniyhteisönähän monella urheiluseuralla se voimailujaoston porukka on hyvä ja tiivis, ja sieltä löytyy kyl kavereita sitten.

Maajoukkuereissuilla en itse oo ollut, niin sitä puolta en juuri tiedä. Paitsi kerran kaverille varustepenkin MM:ssä huoltajana olin, ja ihan hyvä yhteishenki siellä joukkueen urheilijoilla tuntu olevan pääosin. Vaikka joltain MM-reissulta oli kaverilla huonojakin kokemuksia, oisko ollut ekoja kertoja maajoukkueessa ollut sillon. Kait oli jätetty vähän "sisäpiirin" ulkopuolelle sitten.

No teistä vanhemmista ukoista en tiiä, mutta ainakin omat kokemukset maju reissuilta ja junnu leireiltä on erinomaisia. Erinomainen ryhmä henki.

Sen verran tuon 200kg noston jälkimainingeista, että viikon totaalitauon pidin kun hermostollisen ylirasituksen oireita oli jonkun verran, jätin pumppireenitkin pois mitä kevyellä viikolla normaalisti teen. Eilen kevyt koko kropan pumppailu, jotta sais vähän lihaspaineita palautettua. Tänään sitten penkkiä ja hidas ykkönen tuli 172,5kilolla, eiköhän tää ala olla mun osalta nähty. Pelkkää voimatasojen romahdusta vastaan taistelua, yhteen nousuun vielä kyllä tähtään, mutta näitä romahduksia ei kyllä pääkoppa kestä pidemmän päälle. "Hienoo" hommaa kun viikon totaalitauko pudottaa voimatasoja 30kg. No nämä on mun geenit ja näillä mentävä, mutta ei tosta voimailuhommasta tule mitään jos ei viikon taukoa kärsi kerran vuoteenkaan pitää, saati jos sairastelee vähänkin niin lopputulema vieläkin pahempi.

Jätän nuo yli 180kg havittelut tulevaisuudessa lahjakkaammille.

Sen verran tuon 200kg noston jälkimainingeista, että viikon totaalitauon pidin kun hermostollisen ylirasituksen oireita oli jonkun verran, jätin pumppireenitkin pois mitä kevyellä viikolla normaalisti teen. Eilen kevyt koko kropan pumppailu, jotta sais vähän lihaspaineita palautettua. Tänään sitten penkkiä ja hidas ykkönen tuli 172,5kilolla, eiköhän tää ala olla mun osalta nähty. Pelkkää voimatasojen romahdusta vastaan taistelua, yhteen nousuun vielä kyllä tähtään, mutta näitä romahduksia ei kyllä pääkoppa kestä pidemmän päälle. "Hienoo" hommaa kun viikon totaalitauko pudottaa voimatasoja 30kg. No nämä on mun geenit ja näillä mentävä, mutta ei tosta voimailuhommasta tule mitään jos ei viikon taukoa kärsi kerran vuoteenkaan pitää, saati jos sairastelee vähänkin niin lopputulema vieläkin pahempi.

Jätän nuo yli 180kg havittelut tulevaisuudessa lahjakkaammille.
Kyllä nyt on korvien välissä vika, eikä missään geeneissä.

Ei ole. Täyden latauksen hain treeniin kuten normaalisti, siitä ei jäänyt kiinni. Ja tuolla 172,5 piti tehdä vitonen mutta hitaan ykkösen jälkeen jäi kesken. Toki masentuneen miehen puhetta nyt treenin jälkeen, kun ainahan tollaset romahdukset vituttaa.

Toki se voi kuulostaa siltä että pää ei kestä, kun on pidemmän tähtäimen suhteen luovuttamassa, mutta en usko että kovin moni näihin minun saappaisiin haluaisi astua mitä tulee tohon voimatasojen säilymiseen... Tässä kuitenkin oli 2 viikon päästä kisasuunnitelmat, että olisi oman sarjan SE:tä(200,5kg) lähtenyt yrittämään, joten mitään tietoista luovuttamista en ollut tehnyt. En kyllä tee vieläkään, panostetaan viikko ja katsotaan minkä verran ne voimatasot on noussut viikon päästä. Sen mukaan sitten katsoo kannattaako kisaan lähteä.

Eikä nuo viikon totaalitauot koskaan ole noille voimatasoille hyvää tehneet allekirjoittaneella, mutta taas tuo tiputus oli jo omallakin mittapuulla melkoisen kohtuuton.

Ei ole. Täyden latauksen hain treeniin kuten normaalisti, siitä ei jäänyt kiinni. Ja tuolla 172,5 piti tehdä vitonen mutta hitaan ykkösen jälkeen jäi kesken. Toki masentuneen miehen puhetta nyt treenin jälkeen, kun ainahan tollaset romahdukset vituttaa.

Toki se voi kuulostaa siltä että pää ei kestä, kun on pidemmän tähtäimen suhteen luovuttamassa, mutta en usko että kovin moni näihin minun saappaisiin haluaisi astua mitä tulee tohon voimatasojen säilymiseen... Tässä kuitenkin oli 2 viikon päästä kisasuunnitelmat, että olisi oman sarjan SE:tä(200,5kg) lähtenyt yrittämään, joten mitään tietoista luovuttamista en ollut tehnyt. En kyllä tee vieläkään, panostetaan viikko ja katsotaan minkä verran ne voimatasot on noussut viikon päästä. Sen mukaan sitten katsoo kannattaako kisaan lähteä.

Eikä nuo viikon totaalitauot koskaan ole noille voimatasoille hyvää tehneet allekirjoittaneella, mutta taas tuo tiputus oli jo omallakin mittapuulla melkoisen kohtuuton.
Jotakin menee sitten totaalisesti pieleen, Silloin kun olet tehnyt pumppireenit kevyellä viikolla, niin onko siltikin tullut lähestulkoon samallainen pudotus?

Pumppitreenejä tehden tuo pudotus on selkeesti pienempi ollut, joskin tulee sitä siitä huolimatta mutta ei niin pahoin. Nyt vaan ajattelin että parempi antaa kropan kunnolla palautua, kun noita ylirasitusoireita oli ettei uusi heti.

Pumppitreenejä tehden tuo pudotus on selkeesti pienempi ollut, joskin tulee sitä siitä huolimatta mutta ei niin pahoin. Nyt vaan ajattelin että parempi antaa kropan kunnolla palautua, kun noita ylirasitusoireita oli ettei uusi heti.
Kyllä se kevyt jumppa on vaan hyvästä palautumiselle, totaali lepo ei ainakaan omalla kohdallani ole koskaan ajanut sitä asiaa paremmin. Ja nyt viikon huilin jälkeen olisin itse ottanut jollain 70% raudoilla esim 6-8*3 kun sen sijaan sinä lähdit hakemaan 5*5*172.5kg joka on 86% maksimista.

En 5x5 olisi lähtenyt hakemaan, vaan että teen vaan tuon 5x172,5kg. Johon jätän ja sitten ensi viikolla siirtysin normaali systeemiini jossa sarjapainot ovat olleet 6x162,5+5x172,5+4x177,5+3x182,5+2x187,5+1x192,5 tähän mennessä parhaillaan. Sen 200 nostin tuon treenin loppuun, joka vääristää noita prosentteja, muutenhan tuossa esim. tuo 4x177,5 tarkottaisi ~4x89% ja 3x182,5 3x91%, jotka nyt pitäisi olla ihan tappisarjoja(jopa mahdottomia) laskennallisesti. Tohon kolmoseenkin jäi sillon toisto varaa. Se todellinen maksimi tuoreeltaan on varmaan se 205-210 välissä, tuon verran normaalisti on ollut ton puolipyramidin jälkeen otetulla maksimilla ja tuoreeltaan otetulla eroa. Jos 205 maksimilla lasket niin toi 5x172,5 olisi 5x84%.

Mut tajusin pointtisi kyllä. Mulla nuo kevyet reenit ei vaan juurikaan toimi, tosin tuollein voimatasoja palauttavana voi toimia tietyssä määrin. Mutta intensiivinen runttaus on se millä voimatasot parhaiten nousee, jopa kevennyksen jälkeen heti. Volyymin vaan jätän paljon pienemmäksi(vaikka pienellä kokonaisvolyymilla treenaan yleensäkin) ja isot raudat jää pois.

Back
Ylös Bottom