200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihan kova nostohan tuo silti, en tiedä minkä verran 90-luvulla on ollut 200kg natupenkkaajia. Oman luuloni mukaan paljon vähemmän kuin nykyään. Itse en olisi varmaan saanut koskaan sitä nostettua, ilman Internetin välityksellä saatavilla olevaa tietoa.

On kai noita isoja ukkoja (+120kg) ollut ketkä on natuna ottanut yli 200kg vaikka kuinka mutta kevyempiä varmasti aika vähän! Itse olen vain kaksi kertaa saanut penkistä elämäni aikana 2xoman painoni ja kuitenkin isoin salipenkki on 255kg@136kg

Natunahan penkki kulkee kun ottaa vaan nilaa reilusti samalla :)

Joo oot melko varmasti yksi lahjakkaimmista suomipenkkaajista ikinä. Ja taisi paksuna poikana ollessa melko hyvät välitykset olla punnertaa, samoin kuin Freddi:llä... itehän oon melko varmasti 180/110 mitoissa ihan liian hoikka, jos maksimaalista kilomäärää hakisi penkkiin. Mutta kovin läski en sen varjolla haluu olla.

Eikähän se painokaan kaikilla auta, vaikka kuinka läskiksi itsensä söisi. Jos ei niitä voimageenejä ole, niin heikoksi jää silti penkissäkin. Paljon on heikkoja läskejäkin. Sullahan kyllä oli hyvin pihviäkin tullut siinä samassa, kun kattoo minkälaiset lihat sieltä alta kuoriutui. Pakkohan sitä kyllä on ollakin, että noita em. rautoja on pystynyt nostamaan.

Nyt hoikempana olen kyllä ymmärtänyt että en minä nyt niin lahjakas ole tähän hommaan mitä joskus luulin :) ellei nyt sitten sitä lyhyttä nostomatkaa oteta lukuun.

Freddillä on vielä huomattavasti epäedullisempi kyynärkulma kuin minulla vaikka lyhyt on freddinkin nostomatka :)

Aika harvassa vaan taitaa olla Suomessa natut, jotka on kisatyylillä 200 penkannut alta 100-kilosena(etkös sä oo nostanu)? 203:ko se on nykyään -105kg raw SE voimanostoliitossa. Siihen kyllä vois parannustakin luulla tulevan, jos joku lyhyt geenifriikki tankki löytyy. -93kilosiin on jo nostettu 194kg.

itehän oon melko varmasti 180/110 mitoissa ihan liian hoikka, jos maksimaalista kilomäärää hakisi penkkiin. Mutta kovin läski en sen varjolla haluu olla.

No eipä sen takia kyllä lihoa kannata, on meinaan aikamoinen kokemus karistella ne läskiksi lanteilta sitten kun haluaa näyttää ihmiseltä ;)

Mutta 140-150kg painoa päälle niin teet sarjoja tuolla 200kilolla :) eikö houkuttelisi vähän ;)

:D No eipä kyllä oikeestaan, varmaan johtuu siitä että aina enemmän ulkomuodon vuoksi salilla käynyt kuin penkkimaksimin. Ja varmasti tuo reipas ylipaino olisi terveysriski ainakin siinä missä roinakin. Ehkä ne jo yläasteiässä +100kg ns. luonnostaan isot kaverit paremmin pystyy tuota kehonpainoa kestämään, kun mitä jos luonnostaan 70 kiloinen tuplaa kehonpainonsa. Samaten niillä luonnostaan isoilla kavereilla on yleensä paksut luut ja nivelet, jotka sietää paremmin rautaa kun mitä jos linnunluinen yrittää äärimmäisiin voimatasoihin päästä.

Aika harvassa vaan taitaa olla Suomessa natut, jotka on kisatyylillä 200 penkannut alta 100-kilosena(etkös sä oo nostanu)? 203:ko se on nykyään -105kg raw SE voimanostoliitossa. Siihen kyllä vois parannustakin luulla tulevan, jos joku lyhyt geenifriikki tankki löytyy. -93kilosiin on jo nostettu 194kg.

200kg@98kg on ennätys mutta ei siinä kyllä juuri merkkiä ollut(wpc)
http://www.youtube.com/watch?v=iopacesYcSE&feature=youtube_gdata_player

Minulla on yksi tuttu natupenkkaaja joka ottaa merkistä 180@74kg, uskon että tekisi 200kiloa jo -93kiloisiin "helposti"

Joo uskon tietäväni varsin hyvin ketä tarkotat. Tai noita tuskin montaa Suomesta löytyy. Samassa seurassa nostellaan. Tosin korjattakoon että 175 kisatyylillä nostanut ja 180 salipenkkinä, mun tietääkseni. Irtiottokyky ihan omaa luokkaasa, aiemminkin esimerkkinä täällä käyttänyt että oli nostanut yläasteella 60 kilosena 125kiloa penkistä.

Joo uskon tietäväni varsin hyvin ketä tarkotat. Tai noita tuskin montaa Suomesta löytyy. Samassa seurassa nostellaan. Tosin korjattakoon että 175 kisatyylillä nostanut ja 180 salipenkkinä, mun tietääkseni. Irtiottokyky ihan omaa luokkaasa, aiemminkin esimerkkinä täällä käyttänyt että oli nostanut yläasteella 60 kilosena 125kiloa penkistä.

Ahaa, no teidän seurassa on todistetusti aika monta kovaa penkkimiestä ;) myös toinen saman sukunimen yllä olevan kanssa omaava ottaa varmasti myös sen 200kiloa salilla ainakin natuna ja alle 100kg :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu ottaa, tosin ei alle 100kg ole ottanut. Siirtymässä -120kg sarjaan 105kg sarjasta(painoo ehkä 107-108 tällä hetkellä). Salilla nostanut tuon 200 ja kisoissa saman. Löytyy youtubesta se 200 salipenkki.

Tuossa on jo prosentit paukkuu oikein hyvin! Omasta mielestä kun ei ole hehkuttamisen arvoista jos tulos ei ole 200% omasta painostaan.

Jos toi tosissaan oli, niin aika huono mittapuu. 190cm naturaali ei uskoakseni nosta kukaan 200% omaa painoaan penkistä, mutta alle 170-senttiselle tuo on jo kohtalaisen "helppo" raja (esim. 165/70 ja penkki 140). Pitkät ja painavat kaverit voi olla absoluuttisesti vahvoja, mutta lyhyenlännät tyypit nostaa aina suurimmat kuormat jos suhteutaan kehonpainoon.

Vuosien varrella kun itsekin tuon olen tajunnut, niin siirtynyt nostamaan vain kiloja, no ehkä Wilksin pisteet on kanssa ihan hyvä taulukko jos pitää verrata(vaikkei sekään pituutta/suhteellista kehonpainoa itsessään huomioi). Itse en varmastikkaan tuota 200% omaa painoa koskaan penkkaa natuna, kun noin 110kg tuntuu olevan tähän pituuteen optimi suhteellisen punnerrusvoiman kannalta, ja sillon tuolla logiikalla pitäisi pukata jo 220kg. Alle 100kg taas alkaa hoikka mies olla, puhumattakaan 90 kilosta. Jossa kuitenkin 180kg pitäisi nostaa, ei laihalta pojalta onnistu ainakaan minun kohdalla. Ja en todellakaan ole pitkä mies(180cm), mutta penkkipunnertajaksi pisimmästä päästä ainakin voimanostoliiton kisoissa.

Toki "jokaisella" omat arvostelukriteerinsä, eihän siinä mitään.

Tuli tosta iästä mieleen. Aika monella tähänkin ketjuun kirjottaneista tuntuu se paras tuloskunto olleen 23-27vuotiaana. peklohan teki kovimmat tulokset 23-24v? , samoin Korkia-Ahon Tuomas 24-25 vuotiaana kovimmillaan... toki osittain varmasti sen takia että laihduttivat sen iän jälkeen. PanuK taisi kanssa todella nuorena olla tuon +200 pukannut, maxpower 27v. Ja mitä näitä muita nyt mieleen tulee... kaivelin vielä Adsks 24-vuotiaana pukkasi sotilaspenassa 200kg? 006 ollut sitten vähän varttuneempaa kerhoa, rikkoessaan tuon "haamurajan" 30-31 vuotiaana.

Ei se nyt mun mielestä ole mitenkään tavatonta että lähemmäs 24v(allekirjoittanut) alkaa parhaissa natuvoimissaan olla(jos kehonpainoa ei nosteta pilviin), kun sitä tuolla edellissivullakin oli manailtu että ei voi vielä rajat olla lähelläkään.

Helkkaristi vaan a) "panostusasteesta" salitouhuun ja b) treenaamisen aloitusiästä + tietty geneettisistä lahjoista riippuu mielestäni se, miten nopeasti lähelle omia luonnollisia rajojaan pääsee lihasmassassa tai voimatasoissa. Se nyt vaan on niin että jo 4-5 kovaa panostetun vuoden jälkeen kehittyminen jo yleensä melko hankalaa. Ja se kova panostus minun mittapuulla tarkoittaa todellakin lähes totaalista omistautumista asialle.

Mrsiiman kanssahan olemme sitten suht saman mittaisia, itse 179cm pitkä pätkä. Itsekin huomannut olevan omissa sarjoissani päätä pidempi muita. Kyllä se tosiaan tuloskunnonsa näkee siinä 26 vuoden iässä mihin rahkeet riittää.30 ikävuodenvuoden jälkeen se on alamäkeä/tuloskunnon ylläpitoa.

Jeps... Niin ja muistin ton Korkia-Ahon iän väärin. Näköjään 22-24 vuotiaana oli vahvimmassa kunnossaan. Eiks sulla Ramo melkoset painonvedot ollutkin siihen 90kg sarjaan? Ei kärsi kyl ylimäärästä olla, hyvässä lihassa näytät olevan. Pro-kisoissa noi kovat vedot voi onnistuu jos on vuorokautta ennen puntari/edellisiltana, mutta ipf:n 2h-puntarilla mahdoton tehdä(yleensä, tässäkin poikkeushenkilöitä) hävittämättä totaalisesti voimia. Pikkukisoissa kun tuntuu olevan vielä se "lyhyt punnitus" muotia nykyään, että 1,5h kisan alkuun suunnilleen puntarista.

Tiedän kyllä yhden n. 177-178-senttisen ipf-punnertajan, joka on aikalailla Suomen kärkeä -93kg painoluokassa. Mutta teinipojasta asti ollut atleettinen/kovissa lihoissa eli geenit kohdillaan, niin luonnollisesti nykyäänkin pystyy olemaan melko alhasissa rasvoissa tohon painoon. Pituudessa sekin antaa jo paljon tasotusta keskiverto -93kg nostajalle. Ns. bodarimainen nostaja, kun moni lyhyt on jo paskamaha tuossakin sarjassa.

No nyt on pakko hieman kommentoida tähän ikä asiaan. Näin 34-vuotis syntymäpäivänä olen sitä mieltä, että kehitys on mahdollista 40-45-vuotiaaksi. Varsinkin naturaali voimailijalla.
Pidän lähes naurettavana väitettä, että natuvoimailijan parhaat vuodet olisivat ennen 30 ikävuotta. Varmasti tässäkin toki on yksilöllisiä eroja.

Laitan nyt pari esimerkkiä itseni lisäksi.
Seurakaverini Mika Lehtinen ja Tero Seppänen. Molemmat kovemmassa penkkikunnossa kuin koskaan. Mika on 41 ja Tero 42.
Mikan tuorein tulos 194@92,2 ja Teron 245@140,5

Löytyy paljon muitakin, mutta edellä mainituista menen puhtaudesta takuuseen.

Sitten vielä tähän pituus asiaan. Olen 179-180cm. Nyt toki painan 114-116, mutta olen ottanut kisassa 207,5@99. Siihen 180 mittaan pitäisi kyllä vielä 2xop onnistua. 190cm+ Alkaa olemaan hankalaa.

Back
Ylös Bottom