200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toihan on ihan tavallista, että teinipoikien eka ykkösmaksimi on neljäkymppiä, jos sitäkään. Jos ei oo ikinä ennen tehnyt penkkiä, niin keskivertojätkän rahkeet ei juuri enempään riitä. Fyysisellä taustalla ja lahjakkuudella voi nostaa enemmän, mutta useimmalla ei oo kumpaakaan niistä, joten ei pitäis olla mikään yllätys.

Mulla ei oo fyysistä taustaa tai lahjakkuutta ja kyllä perkele sai taistelemalla taistella penkin yli sataseen. Ekan kerran penkkiä tehdessä ei tullu edes 40 kiloa ylös :D. Eipä sillä väliä, kun kiirettä ei ole ja homma on mukavaa.

Kaiken ton Siiman oman lahjakkuuden vähättelyn ja selittelyn jälkeen naurattaa eniten se, että kaveri puhuu oman "natumaksiminsa" saavuttamisesta vaikka ikää on hädintuskin parikymmentä.. :face:

Hädintuskin parikymmentä? kyllähän tuota lähempänä 25 liikutaan. Kyllä minäkin tunnen kavereita jotka ei hommaan suuremmin panosta ja kehittyy hitaalla tahdilla, että ovat parhaassa voimakunnossa 35-40vuotiaana. Minä taasen olen panostanut tähän hommaan kaiken viimeiset 3 vuotta. Mun huippu voi olla oikeesti nyt, jos panostusta vähennän niin alamäki alkaa. Tuo on hyvin henkilökohtasta mikä se paras ikä on, itse nyt olen salilla treenaillut yli 7 vuoden ajan.

Et naureskele vaan partaasi, jos siltä tuntuu.

Mitä nyt satunnaisesti olen Siiman punnerteluja sivustaseurannut niin harvoin kyllä salilla näkee kenenkään panostavan täysillä treeneihin samalla tavalla. :puntti: Näin niinkuin silminnäkijän havaintojen perusteella, taustoista tietämättä.

Tämä oli mukava kuulla, koska tietoisesti olen yrittänyt viimeisen 1-2 vuoden aikana viedä ton homman äärimmilleen. Psyykkistä latausta olen hakenut, ja huomannut kuinka adrenaliini tuo viimeiset 5-10kg sarjapainoihin. Joku pitää jopa sairaalloisena sitä latautumista esim. johonkin penkkitreeniin, siltähän se varmasti ulkopuoliselle näyttääkin. Joku penkkitreeni jäi mieleen, seuraavana aamuna ei ääntä lähtenyt kun olin karjunut sen käheeks, silmät veresti ja olo kuin rekan alle jäänyt :hyper: Mietin monta kertaa, että nyt ainakin on kaikki ollut pelissä. Pari kertaa pääsin treenin aikana semmoseen outoon transsitilaan, jossa väsymys hävisi kokonaan ja kaikki hävisi ympäriltä, sitä vaan nosti rautaa. Rauta oli uskomattoman kevyttä, se oli varmaan se BEASTMODE oikeasti :D

Tuota tietynlaista sairautta/äärimmilleen vietyä latautumista nään aika vähän itsekin saleilla. Siinä on yksi syy, miksi joistain 160kg penkkaajista ei 200kilon penkkaajia tule koskaan, vaikka lahjat riittäisi. Kaveri oli 3-4 vuotta pyörinyt penkissä samoissa sarjapainoissa, maksimi kait jotain 160. Opetin sille ton oman treenityyliin, 2 kuukaudessa sen penkki kehitty noin 20 kiloa.

En usko, kuinka moni sitä tajuaa minkä verran on kehitykseen vaikutusta, kun homma viedään melko äärimmilleen. Minun päivärytmi oli monta vuotta rakennettu vain ja ainoastaan treenien ehdolla, treeniaikakaan ei ollut kiveen hakattu. Tietyt ateriat piti olla syöty, ennenkuin salille lähtee, jos oli aterioista lipsunut niin ne syötiin ensin ja treeniä lykättiin. 2-3h ennen punnerrustreeniä kotona mutkatangolla dynaamiset venytykset rinnalle. Selälle 10min piikkimattoa ja lyhyt 2-3min sauna päälle, jotta saan maksimoitua kankean selän liikkuvuuden. Penkkitreenissä mulla oli tietty rutiini, mankalta vauhtia, sieltä sopiva raskas biisi soimaan, jonka jälkeen kävely ammoniakkipurkille josta nuuhkasut ja mankut käsiin, sitten vauhdilla penkille. Kaiken muun pyrin sulkemaan pois mielestä, huppu päässä istuskelin ja mietin jo seuraavaa sarjaa.

Kait jollainlailla hullu olin, mutta siinä mielessä kannatti että tavoitteeseen päästiin. 4 vuotta kesti 70 kilosta 140 kiloon ns. normipanostuksella, 140 kilosta +200kiloon meni 3,5 vuotta, kun homma vietiin äärimmilleen. Vaikka tuo jälkimmäinen matka on paljon paljon pidempi todellisuudessa. Kaverikin laitto viestii kun ton 200kg nostin, että varmasti helpottavaa kun oot jo vuosia treenannut kuin raivohärkä. Tuo raivöhärkä varmaan kuvaa hyvin. Jos joku luulee että keskiverto salirotan panostuksella hommaan olisin 200 penkannut, niin ei, en edes kovin lähelle.

Jouduin kyllä myös välillä kovan hinnan maksamaan tuosta intensiivisestä treenityylistäni. 2013 tammikuun alkupuolella ajauduin pahaan hermostolliseen ylirasitustilaan, johon liittyi sitten kaikenmaailman sairastelut päälle. Penkkipunnerrustulos tippui 1x190kg-> 3x120kg. Huhtikuun loppupuolella sain voimatasot vasta palauteuttua ennalleen. Monta kertaa muullonkin olen hermoston sekaisin saanut treenaamalla, mutta tuo oli pahin yksittäinen jakso. Toukokuussa tuo sitten meinasi uusia, menin lääkäriin unettoman viikon jälkeen, lääkäri löi betasalpaajia purkin käteen. Niillä sai sitten hermosto-oireet rauhottumaan.

Monta mutkaa oli 'matkalla' siis, vaikka päämäärä saavutettiin.

Betaa söit? Mutta nythän meni 100% natuilusta siinä?
Joutuuko nyt poistamaan jok'ikisen postauksenkin tänne 100% topicille? Jos adt olisi testannut niin kuinkas sitten? Olisimme lukeneet yhdestä"voimailijan" kärystä ja olleet niin syyttävinä että...muistelisin betojen olevan listalla?;)

Betasalpaaja ei ole kielletty aine voimailussa eikä muussa fysiikkaurheilussa, alentaa suorituskykyä. Joten jos sitä reseptillä määrätty, ei ole ongelmia testien kanssa. Tuotahan määrätään mm. kilpirauhasen liikatoimintaa, ja sitä ne minullakin epäili vaikka oireiden syy olikin lopulta tuo ylikunto.

Joten väärin muistat. Aika säälittävää vittuilua. Moni ihminen jopa urheilija on reseptilääkkeitä joutunut käyttämään sairauksien hoidossa. Tämä natu käsite tietääkseni tarkoittaa, ettei suorituskykyä parantavia lääkevalmisteita ole käytetty. Vituttaako sua jos jotkut oikeasti natuna nostaa 200 kiloa penkistä, en ymmärrä muuten tuollaista vittuilua joka ei ole faktapohjaista? Olisit nyt oikeasti tuostakin asiasta ottanut selvää ennenkuin tulet tuollasta kirjottelemaan. Varsin hyvin itse olen perillä, mitä voi ADT:n alainen urheilija käyttää ja mitä ei, ja kannattaakin olla. Vai onko syytä ottaa 2000e sakot, kilpailukielto ja nimi iltapäivälehteen sen takia, että käytit reseptilääkettä joka on kielletty aine siitä tietämättä? Sama pätee lisäravinteisiin, varsin hyvin kannattaa perillä olla mitä ei saa käyttää.

Vahvistunut käsitys siitä asiasta, että voimailulajit on katkeruuden ja vittuilun luvattu laji. Tänään oli urheiluseuran sivulle meikäläisen treenilogiin tämmönen vuodatus tullut: "Pikkusen on muutakin vedetty kuin kaurapuuroa. Natu treenaaja ei ikinä pysty noin kovaa treeniä koko ajan ja näkeehän ton kuvistakin mitä nappailtu"

Mistähän se johtuu, etten itse ole yhtään katkera minua paremmille ja kovemmille natunostajille. Jotenkin tuntuu että työmoraalittomat lahjattomat natut sekä roinaajat on ihan katkerampia tapauksia tässä asiassa, "eihän kukaan muu voi pystyä, kun itse en pystyisi" ajattelumalli käytössä.

Mr siima hei..Ei todellakaan mitään vittuilua ja miksi ihmeessä kade? Olen joskus vain lukenut että betat luokitellaan kiellettyihin aineisiin. Ihan kiva juttu ettei niitä sit kielletä kun katsos itsekin joudun noita syömään.

Mr siima hei..Ei todellakaan mitään vittuilua ja miksi ihmeessä kade? Olen joskus vain lukenut että betat luokitellaan kiellettyihin aineisiin. Ihan kiva juttu ettei niitä sit kielletä kun katsos itsekin joudun noita syömään.

Joo liian hyökkäävä oli tuo vastaukseni, siitä pahoittelut. Ärsyynnyin vaan kun tuossa oltiin 100% natuuden alta mattoa vetämässä, tuon asian takia joka ei sitä tarkoita. Jep, ei oo kielletty. Kiellettyjä ne on mm. ampumaurheilussa ja mäkihypyssä, eli tarkkuuslajeissa.

Joo ei mitään, vitsinä vain
Tätähän se on, nosti liitossa missä hyvänsä niin aina syytöstä pukkaa..kuten sullekin sinne blogiisi. Nooh, kyllä se sinunkin mieli siitä joskus turtuu etkä jaksa jokaisen" kaurapuro" vihjauksista suuttua ja olankohautuksella menee ohitse.
Kaurapuurollahan sitä perkele tosiaan kehittyy...sitä olisi ravintotietämyskin loistossaan kun siihen Pelkästään nojautuisi.
Mulle muuten tuli yksi vanha ukko +70 salilla kysyyn että et kai sinä ole vain niitä jotka käyttää niitä,niitä proteiineja?? Pakkohan siihen oli vastata että kyllä just niitä käytän todella paljon. Oli ukko vihaisen näköinen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo ei mitään, vitsinä vain
Tätähän se on, nosti liitossa missä hyvänsä niin aina syytöstä pukkaa..kuten sullekin sinne blogiisi. Nooh, kyllä se sinunkin mieli siitä joskus turtuu etkä jaksa jokaisen" kaurapuro" vihjauksista suuttua ja olankohautuksella menee ohitse.
Kaurapuurollahan sitä perkele tosiaan kehittyy...sitä olisi ravintotietämyskin loistossaan kun siihen Pelkästään nojautuisi.
Mulle muuten tuli yksi vanha ukko +70 salilla kysyyn että et kai sinä ole vain niitä jotka käyttää niitä,niitä proteiineja?? Pakkohan siihen oli vastata että kyllä just niitä käytän todella paljon. Oli ukko vihaisen näköinen.

Kyl itekin tiettyyn pisteeseen vaan kehuna pystyin ne ottamaan. Mutta onhan se pidemmän päälle masentavaa, että olet siinä testattu urheilija missä yleisurheilijat tai hiihtäjät Suomes, mut aina leimataan voimailuun d-aineet. Kyllä mä tiedän, että on ipf-huippujakin suomalaisia lopettaneet osittain sen takia, että kyllästyivät tuohon roinaimagoon, vaikka lifetime natuna olivat menneet. Paremmin ymmärrän että jos testaamattomissa liitoissa nostelee, niin ne epäilyt(syytäkin epäillä), vaikken uskokaan että 100% sielläkään roinaa siitä huolimatta. Suuri osa kuitenkin mun näkemyksen mukaan.

Musklefoorumin tietäjät oli näköjään jo Thompzonin varmaksi dropittelijaksi tituleeranneet, kun naturaali-ihminen ei voi vetää edes 300 maasta...Anni Vuohijoesta(voimanostaja/painonnostaja)oli tämä yksi sankari siellä maininnut, että ei ole nainen kuin teoriassa enää :D Hehheh. Monenlaisii näkemyksiä sitä osaa ihmisillä olla.

http://yle.fi/urheilu/dopingleima_pannii__vie_pohjaa_pois_kovalta_tyolta/6978710

Tuos aiheeseen liittyvää uutista asiasta. Hyvää juttua Samilta.

Se nyt menee niin että jos vähänkin vahvempi/lihaksikkaampi olet, "kadunmiehen" silmissä olet aina epäilyksen alainen. Ei siinä auta mikään, suomalaiset ei unohda ikinä hiihtäjien käryjä. Vaikka kyse onkin eriluokan urheilusta Suomessa, niin voimanostossa niitä käryjä on niin paljon menneiltä vuosilta et tarvitaan aika monta kärytöntä vuotta ennenkuin leima edes hieman haalistuu.

Eikä varmasti auta nää iltalehtien ym paskajulkaisujen kirjoittelut dopingista, mitä tossa oli joku aikaa sitten että dopingaineiksi luokiteltavia lääkeaineita käyttää yli 50tuhatta ihmistä Suomessa, ei vaan sitten ollut tässäkkään mitään erittelyjä aineiden luokitteluista, mäkin käytän doping aineita satunnaisesti, duact taitaa vieläkin olla listoilla, Vaimokin käyttää perhana douppinkia allergialääkkeinä-

Toi Siiman voimanhäviäminen on kyllä ihan uskomatonta, 190->120x3 hetkessä, johtuuko toi ny sit siitä että se roppa on viritetty niin hyvin tohon 190 nostoon vai mistä? sivuhuomiona kaverini joka voi pitää vaikka vuoden tauon ja nostaa silti sen 160-170kg penkistä ekalla yrittämällä, maksimi ei ole tosta kuin 40kg ylempänä-

Eikä varmasti auta nää iltalehtien ym paskajulkaisujen kirjoittelut dopingista, mitä tossa oli joku aikaa sitten että dopingaineiksi luokiteltavia lääkeaineita käyttää yli 50tuhatta ihmistä Suomessa, ei vaan sitten ollut tässäkkään mitään erittelyjä aineiden luokitteluista, mäkin käytän doping aineita satunnaisesti, duact taitaa vieläkin olla listoilla, Vaimokin käyttää perhana douppinkia allergialääkkeinä-

Toi Siiman voimanhäviäminen on kyllä ihan uskomatonta, 190->120x3 hetkessä, johtuuko toi ny sit siitä että se roppa on viritetty niin hyvin tohon 190 nostoon vai mistä? sivuhuomiona kaverini joka voi pitää vaikka vuoden tauon ja nostaa silti sen 160-170kg penkistä ekalla yrittämällä, maksimi ei ole tosta kuin 40kg ylempänä-

Siis tuohan nyt on ihan eri juttu, hermostollinen ylikunto VS tauko.Siimahan oli sairaana ja sehän nyt on verrattavissa siihen ettei maratoonari juokse keuhkokuumeessa ennätysaikaansa eikä maastavetäjä vedä maksimi enareita välilevynpullistuman aikaan.. Mutta terveenä tauonkin jälkeen voi pystyä suht liki entisiä saavutuksiian.

Mulla se on aika on/off. Tietysti terveenä ei niin nopeasti voima häviä jos treenitaukoa pitäisi, mutta en usko juuri yli 100kg maksimin olevan jos puoli vuotta pitäisin taukoa. 2-3 viikon tauko tiputtaa jo voimatasoja 20-30kg. Mutta vastaavasti välillä tuommosen tauon/ylikuntotilan jälkeen se voima myös nousee kohisten. Parhaillaan 20kg viikossa on sarjapainot tullut ylös, ei tietenkään entisten ennätyssarjojen yli, vaan sillon jos on vähän heikompi voimataso taustalla.

Eli mä on selkeesti niitä joilla ei treenaamatta ole voimaa eikä lihasta, mutta kovaan treeniin on aika hyvä vaste. Ne tulokset lähtee tosi nopeesti laskuun ja pois jos ei treenaa kunnolla. Lainassa vaan on, vaikka natuna meneekin. Jos säilys nuo voimatasot edes 90% tasolla parin-kolmen viikon taukojen aikana, niin hommahan olisi helppoa kuin heinän teko. Siis kehittyä vielä. Viimeisin tiputus syksyllä taisi olla kuntoon n. 1x160kg kevyen viikon aikana, vaikka jossain 195 ykköskunnossa olin ollut sitä ennen. Noi sairastelut/vakavampi ylikuntotila on sitten ihan helvetistä, niitä ei kärsi olla tai pudotaan pohjamutiin. 200 kilon penkistä tulee muutamassa viikossa 130-140kiloa, jos rajummasta taudista kyse.

Monta kertaa meinasin tuon 200kg penkkihomman jo haudata, noiden romahdusten jälkeen kun se tuntui kohtuuttomalta lähteä treenaamaan 50kg alemmilla sarjapainoilla millä on kuukausi aiemmin tehnyt. Nyt varmaan jos niin käykin, niin loppuu se voimantavoittelu, ei sitä loputtomiin jaksa pohjilta nousta 6-10viikkoa kovaa panostusta, että pääsee entiseen kuntoon.

Moni 150-160kg penkkaaja olisi 2-3kk tauon jälkeen vahvempi kuin minä. Joillain se voima vaan pysyy ihmeellisesti vähällä treenillä/treenaamatta, mutta eivät sitten kovasta treenistä jostain syystä pysty hyötymään kuin vähän. Meidän voimailujaoston puheenjohtaja tulee ensimmäisenä mieleen, treenaamatta vielä yli 5-kymppisenä nostaa 140 penkistä, vuodenkin totaalitauon jälkeen. Vaikkei ole koskaan salipenkkinä nuorena 180 kiloa enempää nostanut. Treenaamalla ei kuitenkaan enää pääse kuin vaivoin 160 kiloon jos 0,5-1v treenaa säännöllisesti.

penkkimax.webp

Siinä suurinpiirtein sarjapainoista arvioitu, miten meikäläisellä tuo penkkivoimataso käyttäytynyt sairastelut, fyysiset työnteot(kesä2012) ja ylirasituksen mukaanlukien. Ihan kaikkia notkahduksia ja nousuja ei tarkkaan muista, koska entinen reenipäivyri katosi kun liiton sivut hakkeroitiin, eikä kaikki ole muuten muistissa.

Edelliseen postaukseen vielä lisäyksenä, että kehityksen maksimoimiseksi on minun treenattava 4-5x viikossa(5 viikkotreenillä paras kehitys ollut), 3 kertaa riittää ylläpitoon. 1-2x viikkoon on sitten yhtä tyhjän kanssa. Kovaa ja usein pitää kroppaa rankasta, jotta se voi vahvistua. Jaloille tosin riittää kerta viikkoon läpi, yläkroppa 2x läpi viikkoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom